1. My graliśmy tak: gracz chcący rzucić Tywina brał do ręki wybraną ilość punktów władzy i trzymał je zaciśnięte w pięści. Nie dało się już niczego zmienić. Co prawda przeciwnik widząc zaciśnięta pięść przeciwnika mógł się domyśleć jaką kartę zastosował, ale zawsze to mógł być blef. Deklaracja przed wybraniem kart byłaby jawnym złamaniem zasad (skoro w tajemnicy to w tajemnicy)Sir-Rafał pisze:Trochę odświeżę temat. Ostatnio udało się zagrać po raz pierwszy w 6 graczy (wspierając się samoróbką z wersji 9-osobowej). Graliśmy z większością zasad z dodatku i stąd kilka moich pytań związanych z gra:
1. Kiedy działa zdolność Tywina Lannistera? Czy już po odsłonięciu karty czy wcześniej. My graliśmy, że wcześniej trzeba przed odsłonięciem zadeklarować ilość znaczników. Wydaje mi się, że jeśli już po odsłonięciu to przy sporej liczbie żetonów władzy ta karta może sama wygrać bitwę i jest to kolejna wypasiona karta Lannisterów.
2. Sytuacja wynikająca z zagrania Starej Niani od Starków. Napisane jest, że wybieramy jakąkolwiek odrzuconą kartę i Stara Niania ma jej zdolność w tej bitwie. Nie przejmuje jednak ona siły tej karty. Co jednak dzieje się gdy Stark wybierze Tywina Lannistera? Zwiększa silę Karty czy nie?
3. Czy w 2 edycji GoT'a jest duża zmiana w kartach Rodów?
PS: Czy jest ktoś z Poznania lub okolic kto byłby chętny zagrać w GoT'a na 9? Udało się raz zagrać, ale często brakuje nam 2-3 graczy, a dobranie chociaż 1 osoby, która jest "nowa" powoduje zachwianie delikatnej równowagi na korzyść ich sąsiadów, co było obecne w owej partii.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz!
2. Przy starej Niani sprawa jest podobna. Skoro wybrałeś postać Tywina to bierzesz jego umiejętność i też musisz mieć w zapasie przygotowane punkty władzy (wiedząc że tak ją użyjesz). Można naturalnie w tym przypadku uznać, że po odkryciu niani działa się jawnie i gracz może sobie po prostu obliczyć ile potrzebuje punktów władzy. Po odkryciu kart dobrać potrzebna ilość.
W drugiej edycji trochę się zmieniło. Zrobili małego mixa z wszystkich kart występujących w podstawce i dodatkach. Niektóre rody znacznie osłabiono (Lanisterowie cofnęli się do poziomu z podstali według moich kumpli co ich strasznie osłabiło). Inne rody zyskały fajne umiejętności (np. czarni sąsiedzi Lanisterów). W grze dodano element losowości w postaci "kart losów bitwy" i naturalnie nie napisano nic jak się ma nowa edycja do starych dodatków.
A tak na marginesie. Gracie na 9? jak to jest możliwe? z chęcią zapoznał bym się z tym jak to zrobiliście i jakie rody dodaliście (i jak zmieniliście mapę)