Mam pytanie czy u was też rzadko traci jakiś sztab wszystkie punkty energii? Mi się tylko raz tak zdarzyło, przy 1 lub 2 rozgrywce, aby sztab został całkowicie zniszczony. Teraz rzadko kiedy jakiś sztab zostaje z 5 pkt energii, zawsze jest to więcej.
Raczej tak. Całkowite zniszczenie Sztabu zdarza się bardzo rzadko, szczerze mówiąc nie pamiętam kiedy ostatnio widziałam coś takiego
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. To może być częstsze chyba tylko przy wyjątkowo morderczych machinach Posterunku albo Neodżungli.
Garść moich obserwacji i pomysłów. Oczywiście opinie absolutnie subiektywne, ja gram tak, pewnie się znajdą tacy, którzy mają dobre wyniki grając zupełnie odwrotnie
Moloch
Niektórzy twierdzą, że gra Molochem dzieli się na dwie epoki: przed bombą i po bombie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warto pamiętać o istnieniu tej broni ostatecznej zagłady, podobnie jak o jedynym Ruchu. Poza tym niezwykle dobrą zdolnością jest odpychanie i zapychanie planszy.
Główna siła tej armii to bunkier. Przeciwko Hege lub Borgo można:
- Ustawić się w rogu, zdobyć 2-3HP przewagi i szybciutko zabunkrować się na resztę gry, broniąc na wszelkie możliwe sposoby. Często pozwala wygrać np. jednym punktem.
- Ustawić się na krawędzi planszy, w rogu ustawić sieciarza i uczynić go absolutnie niezdejmowalnym na resztę gry (chroniąc przed ew. strzałami) - zostają tylko dwa pola do atakowania naszego sztabu wręcz.
- Wykorzystać Gaussa do zdejmowania wrogiemu Sztabowi 1HP przy każdej bitwie. Dodatkowo zniechęca do regularnego psucia naszego bunkra.
- Oczywiście zasłonić się ściankami - na kolejne dwie bitwy jedno pole do obrony jest z głowy.
Przy Posterunku bunkrowanie nie zawsze działa, czasem Post po prostu konstruuje machinę zagłady i strzela do nieruchomego Molocha z przeciwnego końca mapy. Lepiej raczej ustawić się na środku i psuć mu ślicznie poustawiane konstrukcje poprzez odpychanie oraz niszczyć jednostki ze wszystkich stron. Najlepiej przy tym sprytnie zasieciować Sztab chociaż na krótko, żeby zdążyć zrobić mu dużą krzywdę. Ogólnie z Posterunkiem Moloch ma zdecydowanie największy problem.
Hege
Daje największe możliwości strategiczne chyba i jest najciekawsza. Przede wszystkim Transport robi niesamowite rzeczy. IMHO szczególnie ważna jest tu równowaga między defensywą a ofensywą (na upartego daje się zrobić bunkier, ale to chyba średni pomysł) i umiejętne zapychanie planszy np. Nożownikami. Trzeba jak najlepiej wykorzystywać moduły rozstawiając je przy krawędziach, bez modułów Hege jest biedna. Ciekawsze pomysły:
- Ustawić Netmastera za Sztabem w rogu, tak by celował w dwa pola obok Sztabu i jednocześnie był nie do zdjęcia wręcz.
- Strzelanie Sztabem przy użyciu Kwatermistrza - pozwala zdejmować wkurzające jednostki z różnych kierunków.
Borgo
Najprostsza do opanowania, najmniej skomplikowana i... najsłabsza chyba armia
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Należy uważać na moduły dające bonusy do walki wręcz, bez nich może okazać się, że nie mamy tyle powera, żeby rzeczywiście zrobić komuś krzywdę. Zapychamy planszę gdzie się da - małe mutki przy krawędziach psują szyki Hege i Posterunkowi, nie pozwalając się rozsądnie ustawić. Grając z Molochem należy zrobić wszystko, by nie zdążył się zabunkrować, inaczej mogiła, nigdy nie dopchamy się do Sztabu. Defensywa jest ważna - Borgo nie odrobi szybko poważnych strat.
- Zabójca ustawiony za Sztabem zdejmuje niewygodne jednostki w 4 ini.
- Sieciarzy warto czasem osłonić "własnym ciałem", znaczy się Sztabem.
Posterunek
Druga najciekawsza frakcja
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Przede wszystkim warto wyrobić sobie na początku sporą przewagę, którą później można by tracić
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. W późniejszej fazie gry - czyścić planszę z jednostek wroga, bo zapchana plansza to śmierć dla Posterunku. Przy ustawianiu strzelców pamiętać o tym, żeby przeżyli i strzelali nadal w rozsądnym kierunku (a nie np. w róg) - szkoda czasu na ich przestawianie. Cierpliwie konstruujemy machinę zagłady. Sztab oczywiście jest gdzieś na środku i przemieszcza się. Post ze swoją ilością jednostek nie ma szans na jakiekolwiek bunkrowanie.
- Staramy się strzelać zza Sztabu i wykorzystywać bonusową podwójną akcję, kiedy jest okazja. Dlatego też moduł z bonusami do strzału jest tuż obok.
- Pancerz Wspomagany jest pierwszym celem do zdjęcia, jednak warto się zastanowić nad sensem bronienia go za wszelką cenę. Fajnie, jeśli przeżyje jedną czy dwie bitwy, ale sam i tak raczej nie wygra gry.
Niech to. Przez Was znowu mi się chce grać w Hexa, a NHO już nie ma, BUUUUUUU...
Pytanie do publiczności: Czy ktoś odkrył jakieś błyskotliwe zastosowanie Klauna? Mi się wydaje prawie bezużyteczny, ciężko zrobić tak żeby dożył do tej 2 ini i wybuchnął w dobrym miejscu... To samo pytanie do sztabowego bonusu Molocha, +1 do strzału - prawie nic z niego dobrego nie przychodzi...