
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Ja nie stroję żartów po prostu się spytałem bo o tuckboxach nie pomyślałem
No ale jak są cieńsze to pół biedy - zmieszczą się do tych z bgg. Zawsze można dorobić jakiś dodatkowy wypełniacz. Gdyby były grubsze byłoby gorzej.

ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Neuroshima Hex
Albartist sobie żartuje z tak poważnych rzeczy:D Nie no dzołk.
Co do tuckboxów gdyby były grubsze to można by zastosować tuckboxy do wersji Zmana, która ma grubsze żetony.
Z mana mają chyba 3mm, portalu 2,5mm. Pewnie stalowa policja 2mm, bo jak mniej to rzeczywiście bardzo cienki karton.
Oby nie był tak cienki jak karty postaci w Drako:)
Co do tuckboxów gdyby były grubsze to można by zastosować tuckboxy do wersji Zmana, która ma grubsze żetony.
Z mana mają chyba 3mm, portalu 2,5mm. Pewnie stalowa policja 2mm, bo jak mniej to rzeczywiście bardzo cienki karton.
Oby nie był tak cienki jak karty postaci w Drako:)
Re: Neuroshima Hex
Lekko podchodzę ;p, ale to pewnie dlatego że ja używam jedynie marnych woreczków strunowych ;p Musze sobie zrobić takie pudełka ( chociaż wtedy już raczej nie zmieści mi się cała gra w jednym pudle).
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Neuroshima Hex
35 żetonów stalowej policji ma 53 mm wysokości.Atamán pisze:Czochrun: dzięki za informację!
Z moich pomiarów wynika, że stos 35 żetonów z podstawki ma coś ok 62 - 63 mm, byłym bardzo wdzięczny za pomiar stosu 35 żetonów Stalowej Policji.
(a gdyby ktoś był ciekaw o co chodzi - chodzi o takie pudełka do przechowywania armii: http://boardgamegeek.com/image/434236/neuroshima-hex)
przy okazji: czy żeton egzekutora (ten, który niszczy i zajmuje miejsce po wrogim żetonie) ma 3 tarcze? Wg. mnie tak, ale jest to na tyle niewyraźne, że wolę się upewnić.
Re: Neuroshima Hex
Dwie. Dolna krawędź nie ma tarczy.Olgierdd pisze:przy okazji: czy żeton egzekutora (ten, który niszczy i zajmuje miejsce po wrogim żetonie) ma 3 tarcze? Wg. mnie tak, ale jest to na tyle niewyraźne, że wolę się upewnić.
Re: Neuroshima Hex
Nie mam aktualnie przy sobie fotki, bo na BG jest zbyt słaba, ale moim zdaniem ma tylko po bokach. Mógłby ktoś wrzucić fotkę w wyższej rozdzielczości? Ja będę mógł dopiero popołudniu.
Re: Neuroshima Hex
Po bokach oznaczenia kierunku ataku są jakby dwa białe paski może to być tarcza, projektant tego żetona musi się chyba wypowiedzieć by rozwiać wszelkie wątpliwości.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex
Wygląda jakby miał. Ikonki ataków i zdolności rzucają taki lekki cień na tarczę, a od tyłu jest tam całkiem sporo ikonek!
Re: Neuroshima Hex
Kurczę teraz dopiero widać "coś" białego. Na żetonie w "realu" to jest w ogóle niewidoczne, albo jeśli jest to na pierwszy rzut oka tego nie widać. Czekamy na oficjalne oświadczenie.
A przy okazji mam takie jedno pytanko, które mi wyszło wczoraj podczas gry solo. Czy zasieciowana jednostka broni? Postawiłem ją na linii obrony innej jednostki (powiedzmy sztabu). Jeśli jest zasieciowana, a ma w kierunku strzału tarczę to broni czy strzał uderza w drugą jednostkę?
A przy okazji mam takie jedno pytanko, które mi wyszło wczoraj podczas gry solo. Czy zasieciowana jednostka broni? Postawiłem ją na linii obrony innej jednostki (powiedzmy sztabu). Jeśli jest zasieciowana, a ma w kierunku strzału tarczę to broni czy strzał uderza w drugą jednostkę?
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Jednostka zasieciowana liczy się normalnie jak jednostka stojąca na planszy, czyli można ją postrzelić, a jeśli ma akurat z tej strony tarczę, to obrażenia od strzału obniża się o 1.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex
A to nie jest tak, że ta jednostka jest pasywna i nic ją wtedy nie chroni?Senthe pisze:Jednostka zasieciowana liczy się normalnie jak jednostka stojąca na planszy, czyli można ją postrzelić, a jeśli ma akurat z tej strony tarczę, to obrażenia od strzału obniża się o 1.
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
Re: Neuroshima Hex
Dzis kupilem Neuro 2.5
Co to sa za 4 zetony z zielonym tlem? Czyje to jednostki? Bo nie pasuja do nikogo
Co to sa za 4 zetony z zielonym tlem? Czyje to jednostki? Bo nie pasuja do nikogo
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
@Czochrun
Nie.
Ogólnie zasieciowana jednostka nadal może mieć tarczę, która działa, wbudowane punkty wytrzymałości, które działają, a także może ją wyleczyć Medyk. Nie zamienia się nagle w "puste pole".
@janekbossko
To najemnicy z Alabamy
. Takie tam bonusowe jednostki. Jeśli grasz na dwie osoby, możesz dla każdego wylosować/wybrać po dwóch. Dociąga się ich w swojej turze zamiast któregoś normalnego żetonu.
Nie.

Ogólnie zasieciowana jednostka nadal może mieć tarczę, która działa, wbudowane punkty wytrzymałości, które działają, a także może ją wyleczyć Medyk. Nie zamienia się nagle w "puste pole".
@janekbossko
To najemnicy z Alabamy

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex
TO już mam wyjaśnione, ale nadal mam wątpliwości co do sieciowania jednostki z tarczą. Nie mówię o tym, że to jest puste pole ale pasywne. Czyli otrzymuje normalnie strzały/uderzenia bez możliwości obrony. Jaki sens jest sieciowanie jednostki, z tarcza, która broni sztab, skoro nie można przez jej od razu załatwić. Owszem, nie atakuje, ale są takie, które tylko bronią. Warto wtedy ją zasieciować i strzelać z daleka aby szybciej się pozbyć. Instrukcja tego nie wyjaśnia.Senthe pisze:@Czochrun
Nie.
Ogólnie zasieciowana jednostka nadal może mieć tarczę, która działa, wbudowane punkty wytrzymałości, które działają, a także może ją wyleczyć Medyk. Nie zamienia się nagle w "puste pole".
Re: Neuroshima Hex
Zasieciowanie jednostki, która nie atakuje w większości sytuacji nie ma większego sensu.Czochrun pisze:Jaki sens jest sieciowanie jednostki, z tarcza, która broni sztab, skoro nie można przez jej od razu załatwić. Owszem, nie atakuje, ale są takie, które tylko bronią. Warto wtedy ją zasieciować i strzelać z daleka aby szybciej się pozbyć. Instrukcja tego nie wyjaśnia.
Ale są sytuacje kiedy się to opłaca:
- taka jednostka nie poruszy się zwalniając miejsce dla innych jednostek wroga, jeśli stoi pod naszym sztabem to zablokuje jedno miejsce dla innych oddziałów przeciwnika nic mu nie robiąc,
- zasieciowana jednostka nie odepchnie nam innych jednostek (na przykład nie wepchnie sztabu na linie ognia Molocha,
Sieć nie zdejmuje tarczy, więc w wypadku ostrzału niczego nie zmienia. To, że zasieciuję jednostkę nie znaczy, że będzie mi ją łatwiej ustrzelić. Instrukcja precyzuje na co działa sieć, cytat poniżej:
Instrukcja o sieciowaniu:
"Sieć całkowicie unieruchamia jednostkę sąsiadującą: nie może
ona atakować, poruszyć się, odpychać, dodawać bonusów ani
wykonywać jakichkolwiek akcji. Ikona sieci określa kierunek, w
którym działa sieć. Sieć unieruchamia tylko te żetony, które wskazuje symbol Sieci.
Sieć unieruchamia wrogą jednostkę natychmiast po wystawieniu karty, a nie dopiero
w czasie Bitwy. Sieci działają także na wrogie Sztaby. Aby poznać więcej szczegółów,
patrz: Kwestia Sieciarza. Sieć działa automatycznie i nie może przestać działać na
życzenie gracza."
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex
A myślałem, że dowcip o sieciowaniu blokersa przeszedł już do kanonu geekowskich żartów.
Re: Neuroshima Hex
Jak to jest z tym ostatnim losowaniem żetonów?
Jeżeli jednemu z graczy zostaje pięć żetonów i może on dobrać trzy to wtedy jest już ostatnia tura dla niego i innych? A jeżeli miał jednego w zapasie i dobiera dwa, to wtedy może jeszcze dobrać w następnej kolejce jeszcze te trzy ostatnie i wtedy jest to ostatnia tura dla wszystkich. Czy może tak jak jest w instrukcji, ostatnia tura jest dopiero wtedy, kiedy jedna z osób ciągnie ostatni żeton?
Jak to dokładnie jest?
No i oczywiście w czasie ostatniej tury nie wolno już zagrywać żetonu bitwy, żadnemu z graczy?
Jeżeli jednemu z graczy zostaje pięć żetonów i może on dobrać trzy to wtedy jest już ostatnia tura dla niego i innych? A jeżeli miał jednego w zapasie i dobiera dwa, to wtedy może jeszcze dobrać w następnej kolejce jeszcze te trzy ostatnie i wtedy jest to ostatnia tura dla wszystkich. Czy może tak jak jest w instrukcji, ostatnia tura jest dopiero wtedy, kiedy jedna z osób ciągnie ostatni żeton?
Jak to dokładnie jest?
No i oczywiście w czasie ostatniej tury nie wolno już zagrywać żetonu bitwy, żadnemu z graczy?
- Olgierdd
- Posty: 1837
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 93 times
Re: Neuroshima Hex
Jest tak jak w instrukcjiGottfryd pisze:Czy może tak jak jest w instrukcji, ostatnia tura jest dopiero wtedy, kiedy jedna z osób ciągnie ostatni żeton?
Jak to dokładnie jest?
No i oczywiście w czasie ostatniej tury nie wolno już zagrywać żetonu bitwy, żadnemu z graczy?

I w drugim pytaniu też masz rację, w ostatniej turze nie można zagrywać bitwy.
Re: Neuroshima Hex
Kiedy jeden z graczy pociągnie ostatnie swoje żetony następuje ostatnia runda (od tej pory nikt nie może zagrywać żetony wojny). Wszyscy pozostali dociągają zgodnie z zasadami. Ten co ma trzy ciągnie trzy i odrzuca jeden. Ten co ma cztery lub więcej też ciągnie trzy i odrzuca jeden (ostatni żeton jest stracony - ma pecha, że go nie wykorzystał). Ten co ma mniej niż trzy ciągnie wszystkie i tu nie jestem pewien, ale chyba też musi jeden odrzucić.
Jeśli dojdzie do gracza, który jest przed tym co pociągnął ostatnie żetony jako pierwszy rozgrywana jest wojna finalna. Jeśli w jego ruchu nastąpiło zapełnienie planszy rozgrywane są dwie wojny. Jedna spowodowana zapełnieniem planszy, druga finalna.
Jeśli dojdzie do gracza, który jest przed tym co pociągnął ostatnie żetony jako pierwszy rozgrywana jest wojna finalna. Jeśli w jego ruchu nastąpiło zapełnienie planszy rozgrywane są dwie wojny. Jedna spowodowana zapełnieniem planszy, druga finalna.