Bo to jest inna gra. To jest 30 minutowa gra o hodowli zwierząt, a jak brakuje Ci obsiewania i żywienia to zagraj w Agricolę.Bri pisze:Mam zamiar to zrecenzować na dniach, szkoda że nie obsiewa się tam pól, nie ma też tego co dyktuje grę w dużej Agricoli - czyli karmienia rodziny, ryzyka i nerwów z tym związanych. Taka lajtowa hodowla.
Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec (Uwe Rosenberg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- adikom5777
- Posty: 2234
- Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 14 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli
[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli
[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
zephyr pisze:obsiewanie i żywienie obsiewaniem i żywieniem
brakuje kart - to na nich opiera się żywotność agrykoli
[po lekturze instrukcji, nie grałem]
generalnie wygląda to na lekką gierkę która wzięła 2 proste mechanizmy z Agrykoli i do tego się ograniczyła
tylko przy braku elementu losowego może być problem z powtarzalnoscią
zwłaszcza jak ilość budynków wynosi 4...
chyba że się mylę i jednak jest większa różnorodność [tylko przejrzałem zasady, 7 cudów np jest lepsze niż myślałem po 1 partii]
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek

edit: zgodnie z tym co koledzy nizej mi uswiadomili z rozgrywaniem akcji jest tak jak w duzej agricoli
Ostatnio zmieniony 23 maja 2012, 09:54 przez bartek_mi, łącznie zmieniany 4 razy.
Dice Hate Me :(
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
To ciekawe, co napisałeś.bartek_mi pisze:W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
W świetle powyższego cytatu nie ma podstawowej, Twoim zdaniem, różnicy między obiema Agricolami.Agricola - instrukcja, s. 4 pisze:Gracz rozpoczynający wybiera jednego z członków rodziny i przemieszcza go z chaty na dowolne pole akcji, po czym wykonuje daną akcję (lub akcje) związane z tym polem. Następnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara kolejni gracze wybierają jednego członka rodziny, umieszczają go na polu akcji i wykonują ją. Faza Praca trwa tak długo, aż wszyscy członkowie rodzin zostaną umieszczeni na polach akcji.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Tak to jest jak się gra w agricole raz na pol roku. Czyli jest dokladnie jak w agricoli...Geko pisze:W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.bartek_mi pisze: W stosunku o agricoli jest jedna podstawowa roznica - akcje wykonuje sie OD RAZU. Sam tez to przeoczylem czytajac instrukcje.
Nie ma obstawiania pol akcji i wykonywania ich w dowolnej kolejnosci.
Dice Hate Me :(
- tajemniczy_padalec
- Posty: 469
- Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Chwalić Boga, już myślałem, że całe życie źle w Agricolę grałem.Geko pisze:W Agricoli też akcje wykonuje się od razu. W Caylusie są rozdzielone fazy wyboru akcji i wykonywania akcji.
A bardziej w temacie: opis końcowego punktowania wydaje mi się niejasny. Czy każde zwierzę jest warte jeden punkt, plus za jeden za np. owcę od trzynastej w górę, plus to, co nad stosowną kolumną?
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
- tajemniczy_padalec
- Posty: 469
- Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...Veridiana pisze:Punktowanie zwierząt:
- 1 pkt. za każdą sztukę
- punkty specjalne za poszczególne gatunki wedle tabeli na boku pudełku
Tyle.
Uwaga o 1 pkt. za każde zwierzę powyżej określonej liczby tyczy się dalszego ciągu tabelki, który na pudełku jest przedstawiony w postaci wielokropjka "..."
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Bo wcześniej są przedziały 9-10 to punkt 11-12 to 2 punkty, a od 13 już po punkcie leci za każdą.tajemniczy_padalec pisze: Tak robiłem, jednak - wciąż zastanawia mnie, dlaczego napisano, że np. każda owca powyżej 13 jest warta dodatkowy punkt. Tabelka nie kończy się na tej kolumnie...
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small
Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:
* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small
Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:
* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Dokładnie tak.Perpetka pisze:O, jako że czytałam tylko instrukcję, a nie mam pudełka, to kwestia ta była dla mnie niejasna. Tabelka wygląda tak:
http://boardgamegeek.com/image/1309703/ ... -and-small
Czyli tak, na przykładzie owiec - jeżeli masz:
* 1 owcę - 1 pkt za zwierzęta, -3 specjalne
* 5 owiec - 5 pkt za zwierzęta, 0 specjalnych
* 8 owiec - 8 pkt za zwierzęta, 1 specjalny
* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Pokusiłam się o samoróbkę. Bardzo fajna gra. Idealna, kiedy nie ma się czasu na dużą Agri (nam zeszło 45 minut, z kimś, kto tak nie laguje, jak mój, byłoby faktycznie pół godziny).
Nie ma się wcale poczucia, że jest to Agricola minus minus. Mimo pozornie prostych reguł, ma sporo głębi i nieoczywistych decyzji. Chciałoby się tyle zrobić, a tu tylko 8 rund. Permanentnie do jaiegoś super błyskotliwego planu brakowało mi "tylko jednego surowca".
Jedyne, co mi się nie podoba, to tłumaczenie tytułu
Czemu nie "wszystkie stworzenia duże i małe"?
Nie ma się wcale poczucia, że jest to Agricola minus minus. Mimo pozornie prostych reguł, ma sporo głębi i nieoczywistych decyzji. Chciałoby się tyle zrobić, a tu tylko 8 rund. Permanentnie do jaiegoś super błyskotliwego planu brakowało mi "tylko jednego surowca".
Jedyne, co mi się nie podoba, to tłumaczenie tytułu

- tajemniczy_padalec
- Posty: 469
- Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)
Miłego czytania
Miłego czytania

- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Fajny opis, ale czemu się kolega uparł, że członków rodziny jest po dwa na gracza skoro jest ich po trzy? 
Ups. To niemalże literówka
Zresztą, już jej nie ma 

Ups. To niemalże literówka


- siemian
- Posty: 120
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 3 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Mimo że grę już posiadam to chętnie przeczytałem, a stronę wrzucam do czytnika RSS.tajemniczy_padalec pisze:Dla ciekawych, napisałem naprawdę krótką recenzję Chłopów i ich zwierzyńca. Można ją znaleźć tutaj (może się nieco długo ładować - serwer mamy chwilowo przeciążony)
Miłego czytania
PS Żeby nie odchodzić od tematu dodam, że po kilku rozgrywkach wyrobiłem sobie opinię na temat tej gry. Zdążyłem ją polubić (a jestem fanem cięższych gier, m.in. "dużej Agricoli") i pełni u mnie funkcję wypełniacza, gdy mam więcej niż 15 minut, a mniej niż 1.5 godziny.
- Veridiana
- Posty: 3253
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 85 times
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę








Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Prawem idealnej Paulszczyzny Pan i WładcaVeridiana pisze:Czy może mi ktoś powiedzieć, jakim prawem i w jaki sposób ktoś dopisał do MOJEGO posta powyżej drugą linijkę![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- tajemniczy_padalec
- Posty: 469
- Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec

- yosz
- Posty: 6375
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 495 times
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
"with great power comes great responsibility" 

ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Ooo, moderator nadużywa władzy, nadużywa, skandaltajemniczy_padalec pisze:Bardzo przepraszam - to moja wina. Obsunęła mi się ręka w czasie odpowiadania i zamiast "cytuj", kliknąłem "zmień", dopisałem na szybko swoją linijkę, pacnąłem wyślij i... wyszedł bardzo głupi błąd.

Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Będzie tak jak z "Few Acres of snow", ale faktycznie brak czynnika losowego w tym "duelku" mocno ogranicza ochotę na kolejna partię. Cieszy za to fakt że wszystko rośnie i rozmnaża się jak na drożdżach.bartek_mi pisze:Oczywiscie skoro brak elementu losowego to jakies geeki po 50 grach zapewne wymysla strategie zwyciezajaca tylko ... przeciwnik bedzie musial na to pozwolic.
Ja zapewnie nie dobije do 25 rozgrywek
Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.bogas pisze:* 13 owiec - 13 pkt za zwierzęta, 3 specjalne
* 17 owiec - 17 pkt za zwierzęta, 7 specjalnych
Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.
- bogas
- Posty: 2854
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 425 times
- Been thanked: 671 times
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Ale co zamotane? Liczenie na maksa upraszcza dołączony do gry bloczek z tabelą wyników. Liczę owce , liczę dziki i zapisuję... Potem patrzę na wpisaną liczbę owiec i na tabelkę z pudełka i... zapisuję. Co tu zamotanego?Bri pisze: Zamotane, ja liczyłem w skrócie 2 punkty za zwierzaki jeśli jest ich więcej niż w tabelce: przy 13 owcach masz 16 punktów (13+3), przy 17 owcach masz 34 punkty.
Plusem też jest więcej pól z akcjami na początku gry niż w dużej agricoli.

A 17 owiec to 24 punkty nie 34

-
- Posty: 513
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Agricola: Chłopi i ich zwierzyniec
Trochę już czasu minęło od premiery i ostatniego wpisu na forum na temat tej wersji Agricoli. Pytanie do osób posiadających grę:
jak z regrywalnością czyli potencjalnie podstawowym zarzutem wobec tego tytułu?
jak z regrywalnością czyli potencjalnie podstawowym zarzutem wobec tego tytułu?