Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Gracz startowy.
Wszelkie remisy w impactach na koniec gry wygrywa gracz startowy, bo rozstrzyganie impactów występuje jakby na początku tury gracza aktywnego, którym jest GS, a zawsze GS lub mu najbliższy wygrywa remisy.
staszek
Posty: 3546
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: staszek »

Tak myślałem-dzięki.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: macike »

staszek pisze:Mam pytanie-jeśli na końcu gry punktujemy wpływ siły i jest remis powiedzmy na dwóch graczy-czy 10 punktów dostaje gracz startowy, czy jakoś inaczej się to rozwiązuje
Remisy rozstrzygamy od bieżącego gracza - na końcu gry bieżącym graczem jest gracz startowy.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Znam tą zasadę, ale nigdy z niej nie korzystałem. Wygrywanie gry, bo akurat na początku wylosowała mi się szybsza pozycja jakoś do mnie nie przemawia...


Sent from iPhone using Tapatalk.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

Gracze będący następni w kolejności mają tę przewagę, że mogą przeskoczyć pierwszego gracza (w nauce, sile), a on nie ma już mozliwości zareagować. Stąd bonus dla niego. Nie ma to nic wspólnego z losowaniem kto lepiej zaczyna.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.

Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe :)


Sent from iPhone using Tapatalk.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

kemotix pisze:Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.

Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe :)
Pierwszy gracz może przewidzieć, kolejni moga po prostu zareagować - to o wiele prostsze.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: ragozd »

kemotix pisze:Ale on też miał swój ruch. Mógł to przewidzieć i też zainwestować w naukę lub siłę.

Raz wygrałem trzyosobową bardzo wyrównaną partię właśnie tym, że wpływy siły i nauki faworyzowały mnie jako pierwszego gracza. Inaczej gra zakończyłaby się remisem i uważam, że byłoby to sprawiedliwe :)
.
Nie, Tak jak jest, jest dobrze, po 200 partiach i tak wolę być ostatni niż pierwszy :P
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Zet »

Mam pierwsze pytanie odnośnie C:PW (w końcu przełamałem się i zdecydowałem na kupno).
Wiadomo, że do wypraski nie da się zmieścić kart w koszulkach mini euro FFG, dlatego postanowiłem wepchnąć karty (BARDZO ostrożnie jest to możliwe) do mini american FFG. Góra odrobinę wystaje, ale to mała cena za możliwość pomieszczenia w wyprasce. Problem jednak jest w tym, że karty lekko się zaginają w łuk - są może o pół milimetra za szerokie.
I tutaj moje pytanie - czy ktoś tego próbował? Czy koszulki po jakimś czasie się poddają, czy raczej rozrywają? Czy też jest to zupełnie chybiony pomysł?
Stos takich kart można trzymać chyba podczas gry w pudełku w przegródkach, żeby się nie rozsypywał, więc z tym problemu nie powinno być.

Edit: kurcze, dopiero teraz zauważyłem, że to jest dział zasady - pytania i wątpliwości, a nie wątek ogólny. Sam nie wiem, czy powinno być to tutaj, bo niby jest to pytanie i wątpliwość ;) Jeśli się pomyliłem, to dajcie znać, skasuję, lub może miły moderator przeniesie :)
kielbaldo
Posty: 6
Rejestracja: 14 maja 2012, 12:39

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kielbaldo »

Mam kilka pytań:

1. Gra pełna. Napisane jest w instrukcji, że gdy kończy się jakaś epoka, każda cywilizacja traci po 2 żółte znaczniki. Czy w momencie końca epoki A również odejmujemy znaczniki? Był u mnie ostry spór, bo gracz rozpoczynający rundę ma przewagę, gdyż w jego turze jest jeszcze epoka A, więc może taniej (płacąc 2) zwiększyć populację. Reszta musiała wtedy płacić 3 żywności.

2. W drugiej turze gracz rozpoczynający przesuwa tor i wykłada pozostałe karty epoki A. Następnie odkłada resztę poza grę i wykładane są karty epoki I. Czyli może się zdarzyć, że niektóre karty nie wejdą do gry, tak? Powiedzmy piramidy albo inny znaczący cud/lider.

3. Geniusz konstruktorski/architektura. Często zdarzało się tak, że ktoś zagrywał ową kartę, której bonus przewyższał koszt ukończenia etapu. Co w tej sytuacji? Czy ten ktoś musi położyć niebieski znacznik na karcie cudu mimo że koszt był zerowy (ewentualnie ujemny ;) )

4. Czy można poświęcać jednostki, armie w czasie ataku poprzez agresję lub wojnę? Ktoś tu pisał, że nie.

pozdrawiam serdecznie
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: adikom5777 »

1. Nie, tylko po epoce I, II oraz III
2. tak
3. buduje etap cudu za darmo kładąc jeden niebieski znacznik z toru (nie kopalni)
4. Można, najpierw atakujący potem broniący. Nie można tego robić w ostatniej turze gry
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Jelithe »

4. Czy można poświęcać jednostki, armie w czasie ataku poprzez agresję lub wojnę? Ktoś tu pisał, że nie.
Jednostki można poświęcać w obu przypadkach. Jedynie jest taka różnica, że w czasie wojny nie można używać kart obrony.
staszek
Posty: 3546
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: staszek »

Mam pytanie o Chopina.Z założenia umiera gdy zaczyna się 4 era.Czy przyrost punktów kultury od innego gracza,mogę sobie wyliczyć przed śmiercią jego lidera ?
Awatar użytkownika
adikom5777
Posty: 2231
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 81 times
Been thanked: 12 times

Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: adikom5777 »

Tak, Chopin "odpalany" jest jako pierwszy
Michał91
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2012, 21:28

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Michał91 »

Cześć !
Jestem początkującym "budowniczym" Cywilizacji i czytając pierwsze 10 stron tego tematu zrobiłem sobie w mózgu totalny miszmasz ;P Jako, że przymierzam się do rozgrywki zaawansowanej mam kilka pytań:
1) Czy podczas zmiany epoki usuwam wszystkie karty, które mam na ręce czy tylko te które pochodzą z jednej epoki wstecz ?
2) Gdzieś mi się przewinęło w Waszych wypowiedziach usuwanie żółtych znaczników podczas zmiany epoki i trochę tego nie pojmuję, więc proszę o ewentualne sprostowanie ;)
3) Czy usuwając lidera z gry (wprowadzając na jego miejsce nowego) dezaktywujemy wszystkie jego efekty ? Czyli np. jeżeli Michał Anioł dodawał PK za zadowolone buźki to z chwilą gdy opuszcza plac gry należy zweryfikować ilość PK dodawanych co turę pomniejszając je o efekt Michała Anioła ?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

ad. 1) tylko te z jednej epoki wstecz
ad. 2) żółte znaczniki usuwamy tylko w wersji pełnej. w zaawansowanej nie musisz się tym martwisć. ale polega to po prostu na wywaleniu z żółtego banku kolejnych 2 znaczników (tak jakbyś je wyszkolił na wolnych robotników, tylko zwiali po drodze :wink: )
ad. 3) tak, wszystkie efekty lidera idą z nim do piachu
Michał91
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2012, 21:28

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Michał91 »

Dzięki wielkie ! :)
Michał91
Posty: 3
Rejestracja: 05 lip 2012, 21:28

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Michał91 »

Czy podczas podliczania punktów na koniec rozgrywki zaawansowanej odbywa się to w taki sam sposób jak w wersji uproszczonej ? I w takim razie czy dostaje sie jedynie punkty kultury za każdą wynalezioną technologie z pierwszej epoki czy z drugiej również ? :)
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: kemotix »

Nie. Punktacja z wersji uproszczonej obowiązuje tylko w niej.

W zaawansowanej liczą się karty militarne z III epoki wyłożone przed rozpoczęciem gry.


Sent from iPhone using Tapatalk.
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: rzaba »

ktorzy to sa robotnicy zadowoleni? czy to sa wszyscy żółci w banku? Jest takie wydarzenie ktore daje 2 kultury za kazdego zadowolonego powyzej 10 - jesli mam np. 6 buziek oraz robotnikow w sekcjach od 8 do 3 to czy oni wszyscy sa zadowoleni?
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Veridiana »

Zadowoleni to wszyscy, którzy wyszli już z żółtego banku, czyli zarówno ci na kartach, jak i na polu wolnych robotników. Jednakże, jeśli masz nieodpowiedni poziom zadowolenia i któryś z wolnych robotników (lub nawet kilku) "zabawia lud" to on (oni) nie jest (nie są) zadowolony (zadowoleni) i się nie liczy (liczą).
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: rzaba »

dzieki, bardzo to słabo wyjaśniono w instrukcji...jak w takim razie liczymy niezadowolonych robotnikow? czy to jest po prostu róznica w wymaganej ilosci buziek minus obecna ilosc buziek?
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: Nataniel »

rzaba pisze:dzieki, bardzo to słabo wyjaśniono w instrukcji...jak w takim razie liczymy niezadowolonych robotnikow? czy to jest po prostu róznica w wymaganej ilosci buziek minus obecna ilosc buziek?
Dokladnie tak.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
rzaba
Posty: 445
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
Lokalizacja: Limerick, Irlandia
Has thanked: 37 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: rzaba »

wczoraj prawie doszlo do rekoczynow przy stole:

3 graczy, gracz A i B maja taka samą siłe, gracz C jest najslabszy - wychodzi wydarzenie ktore mowi ze jesli gracz z najwieksza iloscia kultury (B) jest rownoczesnie jednym z dwóch najslabszych to traci robotnika. Kłótnia była o to czy gracz B jest jednym z 2 najslabszych (byla tura gracza A) - twierdzil ze on jest jednym z 2 najsilniejszych wiec równocześnie nie moze być jednym z 2 najsłabszych...jak to w koncu interpretowac? Zagralismy ze gracz B jednak stracil tego robotnika ale atmosfera byla ciezka ;)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]

Post autor: mst »

Zagraliście prawidłowo - gracz B był jednym z 2 najsłabszych (w tym wydarzeniu nie miało znaczenia, że był jednocześnie jednym z 2 najsilniejszych ;-)). Swoją droga chyba stracił populację, a nie kamień (to wydarzenie to "Barbarzyńcy") ;-)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
ODPOWIEDZ