Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3689
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 56 times
Been thanked: 125 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Matio.K pisze:Pojawi się drugi army pack do Hexa: http://www.boardtime.pl/2012/06/drugi-a ... y-hex.html
Coś pięknego! :mrgreen: Bawiłem się self-made Tancmajstrem, ale nie omieszkam nabyć oryginał :P Ciekawe czy wyjdzie jakiś bundle-pack Stalowa+Dancer ? :twisted:
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

gafik pisze:Ciekawe czy wyjdzie jakiś bundle-pack Stalowa+Dancer ?
Nie spodziewałabym się... Jeśli tych paczek ma być w tym roku jeszcze dwie czy trzy, to chyba raczej będą wydawane na zasadzie "catch 'em all". Nie na darmo z boku pudełeczka Stalowej widnieje "01." ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
piechu
Posty: 267
Rejestracja: 26 sty 2010, 10:09
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: piechu »

Senthe pisze:
gafik pisze:Ciekawe czy wyjdzie jakiś bundle-pack Stalowa+Dancer ?
Nie spodziewałabym się... Jeśli tych paczek ma być w tym roku jeszcze dwie czy trzy, to chyba raczej będą wydawane na zasadzie "catch 'em all". Nie na darmo z boku pudełeczka Stalowej widnieje "01." ;)
Nie wiem nic o pakietach, ale na pewno Dancer będzie miała numerek 02 ;)
gafik pisze:Bawiłem się self-made Tancmajstrem, ale nie omieszkam nabyć oryginał :P Ciekawe czy wyjdzie jakiś bundle-pack Stalowa+Dancer ? :twisted:
Oficjalna Dancer będzie troszeczkę inna. Szczegóły na pewno będą stopniowo ujawniane na stronie Portalu ;)
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 919
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago »

piechu pisze: Oficjalna Dancer będzie troszeczkę inna. Szczegóły na pewno będą stopniowo ujawniane na stronie Portalu ;)
A nawet trochę więcej niż troszkę ;)
Mogę powiedzieć tylko, że jest dużo lepsza niż ta dostępna w internecie :D i na pewno będziecie się dobrze przy niej bawić :)
trzewik

Re: Neuroshima Hex

Post autor: trzewik »

Aktualizacja na www Dancera - pokazaliśmy grafiki żetonów. Zapraszam. http://www.wydawnictwoportal.pl/
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Czegoś nie ogarniam...

Dancer to armia niezwykła – armia z trzema sztabami, armia bez jednostek, armia z samymi żetonami akcji (Bitwy, Ruch, Odepchnięcie itp). Armia pokazująca możliwości NS HEX, odmieniająca rozgrywkę i sprawiająca kupę zabawy.

Skoro bez jednostek to co jest na pierwszym zdjęciu w górnym rzędzie?
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ryu »

Czochrun pisze:Skoro bez jednostek to co jest na pierwszym zdjęciu w górnym rzędzie?
Z opisu wynika że to 3 sztaby 8)
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Dziwne, bo sztaby z reguły dodają bonus na każdym boku. Tutaj tego nie ma :/ grafiki wskazują raczej na te jednostki, których ma nie być...
Może wyjaśni ktoś, kto grał w wersję fanowską.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1837
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 85 times
Been thanked: 93 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Olgierdd »

Gdyby sztaby Dancera miały tylko symbol jak u innych, to byłaby to armia tak sucha, że mogłaby się nazywać Eurodancer ;)

Vegas już złamał schemat sztabu - nie daje bonusu i działa tylko na jedną ścianę.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2012, 12:27 przez Olgierdd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7899
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 143 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz »

To są sztaby, oprócz tego są tylko żetony natychmiastowe. Idea jest taka, że biegasz tymi sztabami i uderzasz gdzie boli :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Ryu »

Nie grałem w wersję fanowską ale po kontakcie z Trzewikiem mogę potwierdzić moje wcześniejsze przypuszczenia.
Te 3 jednostki na fotce to są 3 sztaby :)



edit: chłopaki mnie uprzedzili :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 cze 2012, 12:28 przez Ryu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

Nie dają bonusu, bo nie mają komu - brak jednostek. Każda jednostka jest sztabem, widać żetony do oznaczania ich wytrzymałości (wszystkie sztaby trzeba zniszczyć osobno). Trudno porównać tę armię do innych, bo opiera się na innych zasadach, nie ma jednego sztabu o wytrzymałości 20 i szeregu jednostek, zasada o nieatakowaniu się sztabów też jest zmodyfikowana, sztab może mieć wyższą inicjatywę, nie ma co doszukiwać się podobieństw - to specyficzna armia.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6375
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: yosz »

Nie upieraj się że sztab musi wyglądać jak sztab i zawsze dawać bonusy naokoło... ale komu by miał dawać bonusy jak nie ma jednostek ;)

Te "sztaby" to po prostu trzy jednostki, które trzeba zabić żeby wygrać. Celem gry jest zniszczenie sztabów przeciwnika, a nie zabicie wszystkich jednostek. Tak więc nazywanie tych żetonów sztabami to trzymanie się konwencji nazewniczej - a że wyglądają inaczej i działają inaczej? Nic tylko się cieszyć

-- edit --
to żeśmy wszyscy sobie pogadali o tym samym ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Nataniel »

Najwazniejsza roznica miedzy sztabem a jednostka jest taka, ze sztab wystawia sie na poczatku gry, a nie dociaga ze stosu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

E tam - każdą zasadę można złamać. Wydawałoby się, że sztab nie może atakować sztabu, a jednak czasem może. Równie dobrze przy kilku sztabach mógłby być np. wybór jednego, a kolejne losowane. Jak nie w tej armii, to w innej.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: zedd »

yosz pisze:Te "sztaby" to po prostu trzy jednostki, które trzeba zabić żeby wygrać. Celem gry jest zniszczenie sztabów przeciwnika, a nie zabicie wszystkich jednostek.
Więcej - wystarczy zniszczyć jedno z wcieleń Dancer, żeby wygrać. Więc polowanie na najsłabsze z nich też może być drogą do zwycięstwa.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :) Już o więcej nie pytam bo za chwilę zostaną ze mnie same gacie ;P
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 919
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago »

Jak przyjrzycie się uważnie, to możecie zobaczyć, że te "sztaby" mogą tez robić czasami bardzo fajne combo między sobą - zwiększenie inicjatywy, większa siła strzału i walki wręcz :D

Każdy "sztab" ma 10 HP i wystarczy zniszczyć tylko jedne... co nie jest takie łatwe jak może się wydawać :D

Armia jest na prawdę fajna i o niebo lepsza od tego Dancera w sieci ;)
Senthe
Posty: 1720
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Ok, fajnie, a co robi ta walizeczka z plusikami? :mrgreen:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 919
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago »

Ha! Zgaduj ;) Bywa czasami bardzo przydatna :D
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

Plusy kojarzą się medykiem.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 919
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago »

Blisko ;)
Czekajcie wiec na kolejne oficjalne informacje ;)
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz »

Kojarzy się też ze sztabem NY, może dodaje dwa wytrzymałości, czyli dopiero trzeci atak wchodzi w sztab? Jeśli działałoby w każdej bitwie, to chyba zbyt mocne, ale balans zależy od wszystkich żetonów, a nie jednej cechy. ;)
A nowy żeton natychmiastowy oznacza wykonanie ataku tylko w jednym kierunku przez jednego tancerza?
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 919
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago »

Nowy żeton to aktywacja jednej ze "ścianek" danego Tancerza ;) No, ale jestem już cicho :D
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Czochrun »

Tom Vassel wziął wreszcie na tapetę Neuroshimę...

http://www.youtube.com/watch?v=KulAJIxTzME
ODPOWIEDZ