Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Kolejarz »

Akurat bonus od sztabu NY nie działa. Generalnie zasieciowane moduły i sztaby nie wspierają jednostek. Medyk nie leczy, oficer nie zwiększa siły itd. Z tego względu czasem lepiej zasieciować moduł, niż jednostkę.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Zasieciowane moduły nie wspierają jednostek.
Zasieciowane jednostki nadal są wspierane przez (niezasieciowane) moduły.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tysma »

Kolejarz pisze:Akurat bonus od sztabu NY nie działa. Generalnie zasieciowane moduły i sztaby nie wspierają jednostek. Medyk nie leczy, oficer nie zwiększa siły itd. Z tego względu czasem lepiej zasieciować moduł, niż jednostkę.
Czemu bonus od szatbu NY nie dziala? Myślałem, że napisałem jasno, chodziło o jednostkę zasieciowaną, która stoi obok sztabu NY, wówczas sztab NY jak najbardziej dodaje pkt wytrzymalośći zasieciowanej jednostce.
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kemotix »

Warto od razu dopowiedzieć, że sztab Neodżunglii nawet zasieciowany tworzy macierz.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, 09:49 przez kemotix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: berni »

W poniższej sytuacji, po wybuchu bitwy ŻETON2 strzela do modułu Posterunku i ten ginie. Czy w związku z tym ŻETON1 odzyskuje inicjatywę 3 i w tej bitwie niczego nie może zrobić, czy będzie walczył nadal jako inicjatywa 2?
Spoiler:
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kemotix »

Niczego nie może zrobić i się nie rusza :)
Awatar użytkownika
berni
Posty: 647
Rejestracja: 29 lis 2010, 15:35
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: berni »

kemotix pisze:Niczego nie może zrobić i się nie rusza :)
Dzięki :)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

kemotix pisze:Warto od razu dopowiedzieć, że sztab Neodżunglii nawet zasieciowany tworzy macierz.
Eee... Serio? oO
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
kemotix
Posty: 111
Rejestracja: 23 lut 2011, 20:14
Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznań / Toruń

Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kemotix »

Nie :D Napisalem bzdure :) Moj blad...


Sent from iPhone.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gottfryd »

Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Vegas. Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy? Nie przejmujemy moodułów?
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe »

Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Dopóki jednostka, na którą skierowany jest dany moduł, ma jakieś połączenie ze Sztabem (poprzez inne jednostki, moduły lub korzenie), moduł daje bonusy wszystkim połączonym z macierzą jednostkom.
Moduły można przyłączać do jednostek w macierzy lub sztabu, bez różnicy.
Jeśli zasieciujemy sztab, to macierz nie działa.

Co do jadu niestety nie wiem, za mało gram Neodżunglą :/ Podobnie nie wiem, czy moduł skierowany wyłącznie na jakiś inny moduł, a nie jednostkę, wlicza się do macierzy.
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
Można tak zagrać.
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
Tak. Nie szukaj logiki u Molocha ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: donmakaron »

Senthe pisze:
Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jeżeli zasieciujemy sztab to macierz nie działa? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Co do jadu niestety nie wiem, za mało gram Neodżunglą :/ Podobnie nie wiem, czy moduł skierowany wyłącznie na jakiś inny moduł, a nie jednostkę, wlicza się do macierzy.
Moduł podłączony do modułu wspiera macierz. Co do jadu to z tego co pamiętam się kumuluje.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Gottfryd »

Neojungla. Moduły można przyłączać do innych modułów i muszą mieć wszystkie połączenie ze sztabem żeby wszystkie działały? Moduły można też przyłączać do jednostek, na takiej samej zasadzie jak do sztabu? Jad się nie sumuje? Sztab zatruty dwa razy, ma tylko jeden znacznik jadu na sobie?
Vegas. Jeżeli jednostka przeciwnika zostaje przejęta, to sztab Vegasów nie robi jej rany podczas rozgrywania bitwy? Nie przejmujemy moodułów?
Nowy York. Wyrzutnia wystrzeliwuje pocisk na pole przed sobą i jeżeli jest ono zajęte to eksploduje, a jeżeli wolne to może przelecieć dwa kolejne pola i dopiero eksplodować, może przy tym zawrócić i przelecieć nad wyrzutnią i trafić żeton za nim? Oczywiście wolne, zajęte mówimy tylko w odniesieniu do jednostek wroga, nasze nie przeszkadzają?
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznicze w bitwie, jednocześnie dając im bonusy do siły strzału?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Neojungla. Każdy moduł przyłączony do macierzy działa na całą macierz (najważniejsza, a najprostsza zasada odnośnie modułów neojungli), więc moduł przyłączony do modułu też działa. Moduły można przyłączać jak się podoba. Jad się sumuje. Sztab zatruty dwa razy ma dwa znaczniki jadu (ale jeśli już masz 2 znaczniki jadu na planszy, nie możesz ponownie zatruć).
Vegas. Jeśli jednostka zostanie przechwycona jest traktowana całkowicie jak jednostka Vegas (w przeciwieństwie do skopera w Posterunku), więc jednostki i Sztab Vegas nie zadają ran takiej jednostce. Przejmujemy moduły.
Nowy York. Można zawracać rakietą. Nasze jednostki nie przeszkadzają, jak przy zwykłym strzale.
W grze drużynowej sztab Molocha rani jednostki sojusznika jednocześnie dając im bonus do strzału.
bambotza
Posty: 35
Rejestracja: 16 cze 2011, 23:12

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: bambotza »

Mam pytanie - w przypadku gdy dwie jednostki ustawione w jednej linii strzelają w tym samym momencie w jednostkę z tarczą (skierowana w ich stronę) to czy te strzały liczą się jako jeden atak dystansowy o sile 2 i się przebija przez tarczę (zadając 1 obrażenie) czy tarcza zatrzymuje oba te strzały osobno. Z góry dzięki za odpowiedz.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

W takim przypadku liczymy to jak dwa strzały o sile 1, więc nic przez pancerz nie przejdzie.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Gottfryd »

U Vegasów w przypadku gdy Sztab lub Agitator przejął jednostkę wroga, można na ten sztab lub Agitatora zagrać żeton ruchu aby jeszcze raz przejąć ten sam żeton, co spowoduje obrócenie go jeszcze raz przy drugim przejmowaniu? Takie sztuczne obrócenie w miejscu. Jak rozumiem można zagrać żeton ruchu żeby odejść Agitatorem i zagrać drugi żeton ruchu aby nim znowu podejść i przejąć jeszcze raz. Czy będzie miało znaczenie, że najpierw odejdę od żetonu Agitatorem i później podejdę Sztabem, czy podejdę Sztabem, a później się odsunę Agitatorem? W każdym przypadku przysługuje mi możliwość obrotu żetony przejmowanego? Czy roszada zagrana na dwóch Agitatorów powodująca zamianę ich miejscami, powoduje że nowo przejęte żetony można znowu obrócić, nawet jak już były przejęte? Teraz tylko Agitatorzy zmienili się miejscami, tym samym zmienili cele. Rozumiecie już o co mi chodzi? Czy jest jakaś ciągłość bycia przejętym, czy można to rozdzielać, co powodowałoby dodatkowe obroty przy przejmowaniu?
W przypadku Medyków i Neodżungli, czy medyk chroni przed zatruciem? Jeżeli Medyk leczy obrażenia i truciciel nie zadaje żadnej rany, to czy cel dostaje znacznik jadu? Chodzi mi o pierwszą bitwę kiedy cel jeszcze nie był zatruty.
Czy mina i korzenie mogą zajmować jedno pole? Czy na jednym polu może znajdować się tylko jeden żeton podłoża?
Jeszcze kwestia inicjatywy. Żeton posiadający dwa ataki w inicjatywie 2 i 1, dostający bonus +1 do inicjatywy atakuje w 3 i 2. Co się dzieje gdy moduł dający bonus ginie w 3 inicjatywie? Czy ten bonus daje +1 do inicjatywy raz w inicjatywie 3, co powoduje że wszystkie następne ataki celu są wykonywane w inicjatywie o 1 większej nie ważne kiedy zginie ten moduł, czy każdy atak jest rozpatrywany oddzielnie? W jakiej inicjatywie teraz powinien atakować tez żeton?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Gottfryd pisze:1.U Vegasów w przypadku gdy Sztab lub Agitator przejął jednostkę wroga, można na ten sztab lub Agitatora zagrać żeton ruchu aby jeszcze raz przejąć ten sam żeton, co spowoduje obrócenie go jeszcze raz przy drugim przejmowaniu? Takie sztuczne obrócenie w miejscu.
2.Jak rozumiem można zagrać żeton ruchu żeby odejść Agitatorem i zagrać drugi żeton ruchu aby nim znowu podejść i przejąć jeszcze raz. Czy będzie miało znaczenie, że a) najpierw odejdę od żetonu Agitatorem i później podejdę Sztabem, czy b) podejdę Sztabem, a później się odsunę Agitatorem? W każdym przypadku przysługuje mi możliwość obrotu żetony przejmowanego?
3. Czy roszada zagrana na dwóch Agitatorów powodująca zamianę ich miejscami, powoduje że nowo przejęte żetony można znowu obrócić, nawet jak już były przejęte? Teraz tylko Agitatorzy zmienili się miejscami, tym samym zmienili cele. Rozumiecie już o co mi chodzi? Czy jest jakaś ciągłość bycia przejętym, czy można to rozdzielać, co powodowałoby dodatkowe obroty przy przejmowaniu?
4. W przypadku Medyków i Neodżungli, czy medyk chroni przed zatruciem? Jeżeli Medyk leczy obrażenia i truciciel nie zadaje żadnej rany, to czy cel dostaje znacznik jadu? Chodzi mi o pierwszą bitwę kiedy cel jeszcze nie był zatruty.
5. Czy mina i korzenie mogą zajmować jedno pole? Czy na jednym polu może znajdować się tylko jeden żeton podłoża?
6. Jeszcze kwestia inicjatywy. Żeton posiadający dwa ataki w inicjatywie 2 i 1, dostający bonus +1 do inicjatywy atakuje w 3 i 2. Co się dzieje gdy moduł dający bonus ginie w 3 inicjatywie? Czy ten bonus daje +1 do inicjatywy raz w inicjatywie 3, co powoduje że wszystkie następne ataki celu są wykonywane w inicjatywie o 1 większej nie ważne kiedy zginie ten moduł, czy każdy atak jest rozpatrywany oddzielnie? W jakiej inicjatywie teraz powinien atakować tez żeton?
1.-3. Jest kilka możliwości interpretacji. Instrukcja głosi, że jednostkę obrócić można "w momencie przejmowania". Ja powiedziałabym, że jest ciągłość, co znaczy, że nie da się zagrać 3. i 2b), a już na pewno nie 1. Natomiast nie ma przeciwwskazań, by bawić się z 2a). Jak by nie interpretować, z pewnością 2a) jest legalnym zagraniem, a 1. nie. Co do 2b) i 3. nie mam pewności :) Ciekawie to wykombinowałeś, trzeba spytać kogoś lepiej poinformowanego :)
4. Znacznik jadu kładzie się na jednostce, która otrzymała jakieś obrażenia. Medyk chroni przed otrzymaniem obrażeń, więc również od zatrucia.
5. Nie, żeton podłoża można umieścić tylko na wolnym polu.
6. Klasyczna sytuacja ;) Jednostka po raz pierwszy atakuje w ini 3. Moduł ginie. Jednostka traci bonus. Wykonała już swój pierwszy atak, dlatego drugi przysługuje jej w ini 1.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Gottfryd
Posty: 51
Rejestracja: 28 mar 2012, 10:15
Lokalizacja: Ozorków

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Gottfryd »

Czy coś się dzieje z korzeniem gdy wejdzie na niego sztab?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Z korzeniem nic się nie dzieje, niezależnie kto na niego wejdzie.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: mig »

kilka pytań na które odpowiedzi nie daje instrukcja (albo daje tylko my ze spostrzegawczością mamy problemy;):

1. Czy odbicie działa na wyrzutnię rakiet?
2. Jednostka ma inicjatywę 3. Podpięte są do niej 2 moduły dające dodatkową akcję. Ile razy zaatakuje jednostka? W linii 3 i 2 czy 3,2 i 1?
3. Czy sztab Nowego Jorku działa również na moduły?
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Senthe »

1. Pytanie tylko do Trzewika chyba, bo nie ma tego w żadnej instrukcji.
2. W 3, 2 i 1.
3. Tak.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
killy9999
Posty: 327
Rejestracja: 30 mar 2011, 22:26
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: killy9999 »

mig pisze:kilka pytań na które odpowiedzi nie daje instrukcja (albo daje tylko my ze spostrzegawczością mamy problemy;):

1. Czy odbicie działa na wyrzutnię rakiet?
Tak. Ostatnia strona instrukcji do Stalowej Policji, pierwszy akapit w sekcji "Kwestia odbicia".
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: mig »

@Senthe, @killy9999 - dzięki :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
Qnnrad
Posty: 228
Rejestracja: 02 sie 2012, 22:47
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 186 times
Been thanked: 196 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Qnnrad »

Kwestia sieci w Dancerze
pytanko na szybkości: Dancer żółty sieciuje zawsze na obu ściankach (umiejętność pasywna) czy do sieciowania wymagana jest aktywacja ścianki (w takim razie powinny być jakieś znaczniki, co zasieciowane).
Kłócimy się o to z kolegą już jakiś czas, proszę o pomoc.
ODPOWIEDZ