Do zamknięcia bo na forum nikt nie pomaga.
Do zamknięcia bo na forum nikt nie pomaga.
Witam.
Chciałbym dodać do mojej gry zaklęcia ale nie wiem na jakiej zasadzie mogłyby one działać.
Myślałem nad rzutem kostką i żetonami many oraz księgami zaklęć.
Gra jest LCG chyba tak to się piszę.
Kostka normalnie jest potrzebna tylko na początku gry żeby wybrać gracza.
Jest to coś ala W-I.
Jakieś pomysły?
Chciałbym dodać do mojej gry zaklęcia ale nie wiem na jakiej zasadzie mogłyby one działać.
Myślałem nad rzutem kostką i żetonami many oraz księgami zaklęć.
Gra jest LCG chyba tak to się piszę.
Kostka normalnie jest potrzebna tylko na początku gry żeby wybrać gracza.
Jest to coś ala W-I.
Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 18:25 przez Hertil, łącznie zmieniany 1 raz.
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 176 times
Re: Zaklęcia
Hertilu drogi, twoje podejście do tworzenia gier jest nieco dziwne. Łagodnie mówiąc, niestandardowe.
Generalnie przy tworzeniu najpierw sam powinieneś mieć tematykę i podstawowe mechaniki oraz opis zasad. I testować na żywych graczach a od biedy na samym sobie. Po pierwszych testach od razu będzie multum sugestii i chyba dopiero po kilku(nastu) poprawkach zasad i mechanik można pytać się szerszego grona o opinie i sugestie zmian. Bo zdanie typu "Chciałbym w grze mieć to i to ale nie wiem jak by to miało działać" od razu wystawia cię na wyśmianie. Zatem najpierw wstaw do gry jakiś mechanizm zaklęć, przetestuj i potem pytaj czy to ma sens.
To ty masz mieć pomysły i umieć je implementować w projekt a ludzie maja ci wytykać błędy, zgłaszać uwagi i pochwały dotyczące projektu a nie początkowej idei.
Generalnie przy tworzeniu najpierw sam powinieneś mieć tematykę i podstawowe mechaniki oraz opis zasad. I testować na żywych graczach a od biedy na samym sobie. Po pierwszych testach od razu będzie multum sugestii i chyba dopiero po kilku(nastu) poprawkach zasad i mechanik można pytać się szerszego grona o opinie i sugestie zmian. Bo zdanie typu "Chciałbym w grze mieć to i to ale nie wiem jak by to miało działać" od razu wystawia cię na wyśmianie. Zatem najpierw wstaw do gry jakiś mechanizm zaklęć, przetestuj i potem pytaj czy to ma sens.
To ty masz mieć pomysły i umieć je implementować w projekt a ludzie maja ci wytykać błędy, zgłaszać uwagi i pochwały dotyczące projektu a nie początkowej idei.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Zaklęcia
Wiesz że cały czas pisząc "dodaj szodgana" i tym podobne to jest żałosne a nie śmieszne?ignatus pisze:Może tak że gracz musi krzyknąć Abra-Kadabra a potem użyć karty z szodgunem- i wtedy losuje czar
UP:
Dobra czyli tutaj można tylko wstawiać projekty, które już są gotowe do sprzedaży?
Ja po prostu poprosiłem o rade bo jestem początkujący.
Re: Zaklęcia
O przepraszam, z szodgan'em to jest moja kwestia. I akurat w tym wątku nie poruszałem tego wątku.Hertil pisze:cały czas pisząc "dodaj szodgana"
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Spokojnie, nie denerwuj się. Na tym forum jest parę złośliwych osób (np. czasami ja), ale generalnie jesteśmy (o ile mogę tak powiedzieć, nie jestem ani weteranem forum, ani szczególnie aktywnym użytkownikiem) przyjaźnie nastawieni względem nowicjuszy. Twój błąd polegał nawet nie na tym, że Twoja gra (jak podejrzewamy - oczywiście nie wiedząc tego z całą pewnością) jest wtórna, słaba czy coś takiego, ale na tym, że nie napisałeś wystarczająco dokładnie, o co w niej chodzi. W podforum o pomysłach jest parę przyklejonych tematów, zajrzyj tam.Hertil pisze:Ja po prostu poprosiłem o rade bo jestem początkujący.
Dysklejmer: ja też próbowałem zaprojektować swoją grę (nieraz), i gdybym na tym forum z nią wyjechał, też bym prawdopodobnie oberwał. Ale to dlatego, że to po prostu słaba gra (by) była.
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Zaklęcia
Robienie gry to robienie mechaniki, jeżeli nie wiesz jak zrobić mechanikę to tam już nic do roboty nie zostaje. Mam wrażenie, że to tak jakby na forum o grach konsolowych rzucić "robię grę, ale nie wiem jakie poziomy zrobić, podrzućcie mi zrobione poziomy". Stąd (i tak niezbyt duże) wyzłośliwianie się w postachHertil pisze: Dobra czyli tutaj można tylko wstawiać projekty, które już są gotowe do sprzedaży?
Ja po prostu poprosiłem o rade bo jestem początkujący.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Zaklęcia
Prawie cała mechanika jest wymyślona i "włożona" do gry.
Najważniejsze wątki gry są skończone a niektóre mniej ważne będę ustalane podczas testów.
Testowałem z siostrą zaklęcia według mojego pomysły ale stwierdziła że bezsensu jest to że trzeba rzucać kostką.
Dlatego też zapytałem was skoro ten pomysł raczej będzie odrzucony chyba że innego nie będzie.
Najważniejsze wątki gry są skończone a niektóre mniej ważne będę ustalane podczas testów.
Testowałem z siostrą zaklęcia według mojego pomysły ale stwierdziła że bezsensu jest to że trzeba rzucać kostką.
Dlatego też zapytałem was skoro ten pomysł raczej będzie odrzucony chyba że innego nie będzie.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Zaklęcia
A skąd my mamy wiedzieć, jaka to mechanika i jaki pomysł? Podlinkuj instrukcję ew. resztę zasad na forum i będziemy mieli o czym rozmawiać. Albo podaj konkretną mechanikę, jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat. Inaczej mogą ci odpowiedzieć tylko jasnowidzący. A moje jasnowidzenie mówi, że czeka cię 7 pechowych lat, jeśli nie wpłacisz 10 000 zł na Radio Maryja ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- lacki2000
- Posty: 4091
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 176 times
Re: Zaklęcia
no właśnie, najważniejsze zwierzęta to koń i krety, czyli końkrety. W tym przypadku chodzi o szczegóły tego niby "bezsensu" pomysłu - jak aktualnie działają zaklęcia, do czego w nich używa się kostki, o czym ta kostka decyduje, itp. Koń i krety.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Re: Zaklęcia
Nosz ***** mać.
Proszę tylko o propozycje systemu zaklęć.
W mojej grze nic nie robi się kostką dlatego chciałem dodać ją do czarów.
Podajcie jakieś propozycje.Tak trudno zrozumieć?
Po co wam moja mechanika jak nie ma w niej żadnego wątku z czarami ani magią.
Mechanika jest podobna jak w Warhamerze.
Mamy kartę królestwa i talie kart dla tego królestwa.
Żeby wystawić kartę trzeba zapłacić określoną ilość żetonów.
Są trzy strefy:Obrona,Atak,Broń.
Obrona=Karty obrony
Atak=Karty ataku
Broń=Karty broni używane do ataku.
Coś jeszcze chcecie wiedzieć???
Proszę tylko o propozycje systemu zaklęć.
W mojej grze nic nie robi się kostką dlatego chciałem dodać ją do czarów.
Podajcie jakieś propozycje.Tak trudno zrozumieć?
Po co wam moja mechanika jak nie ma w niej żadnego wątku z czarami ani magią.
Mechanika jest podobna jak w Warhamerze.
Mamy kartę królestwa i talie kart dla tego królestwa.
Żeby wystawić kartę trzeba zapłacić określoną ilość żetonów.
Są trzy strefy:Obrona,Atak,Broń.
Obrona=Karty obrony
Atak=Karty ataku
Broń=Karty broni używane do ataku.
Coś jeszcze chcecie wiedzieć???
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Zaklęcia
3...2...1...Hertil pisze:Nosz ***** mać.
Proszę tylko o propozycje systemu zaklęć.
W mojej grze nic nie robi się kostką dlatego chciałem dodać ją do czarów.
Podajcie jakieś propozycje.Tak trudno zrozumieć?
Po co wam moja mechanika jak nie ma w niej żadnego wątku z czarami ani magią.
Mechanika jest podobna jak w Warhamerze.
Mamy kartę królestwa i talie kart dla tego królestwa.
Żeby wystawić kartę trzeba zapłacić określoną ilość żetonów.
Są trzy strefy:Obrona,Atak,Broń.
Obrona=Karty obrony
Atak=Karty ataku
Broń=Karty broni używane do ataku.
Coś jeszcze chcecie wiedzieć???
Re: Zaklęcia
System magii "Szotgan":
Każdy gracz ma 2 karty
-karta z nabojami
-karta z szotganem
Jeżeli użyje równocześnie obie karty- oznacza to strzał z szotgana
Jeżeli użyje karte szotgana bez naboi- a ten wystrzeli to jest magia
A tak w ogóle miałeś kupić sobie W:I i przestać kombinować
Każdy gracz ma 2 karty
-karta z nabojami
-karta z szotganem
Jeżeli użyje równocześnie obie karty- oznacza to strzał z szotgana
Jeżeli użyje karte szotgana bez naboi- a ten wystrzeli to jest magia
A tak w ogóle miałeś kupić sobie W:I i przestać kombinować
Początkujący weteran
Re: Zaklęcia
Zgadnijmy jaki może być system rzucania czarów w grze karcianej... może karty?
I czekaj, jak to jest w grach karcianych.. zwykle wydaje się jakieś punkty/zasoby na użycie karty prawda? To może właśnie w ten sposób.
Jak już wcześniej koledzy pisali, zamiast się wkurzać, to napisz cokolwiek. Ta gra ma być Twoja czy zbiorowa? Jesli Twoja to Twoim zadaniem jest wymyślenie chociaz szkieletu mechaniki.
Czy ma być losowość w czarach, czy ma być jasno określony skutek czaru, czy też losowo, czy muszą być spełnione jakieś wymagania by móc czar rzucić?
I czekaj, jak to jest w grach karcianych.. zwykle wydaje się jakieś punkty/zasoby na użycie karty prawda? To może właśnie w ten sposób.
Jak już wcześniej koledzy pisali, zamiast się wkurzać, to napisz cokolwiek. Ta gra ma być Twoja czy zbiorowa? Jesli Twoja to Twoim zadaniem jest wymyślenie chociaz szkieletu mechaniki.
Czy ma być losowość w czarach, czy ma być jasno określony skutek czaru, czy też losowo, czy muszą być spełnione jakieś wymagania by móc czar rzucić?
Re: Zaklęcia
Miałem i zbieram.Niestety nie dostaje kieszonkowego ani nie zarabiam więc to nie jest takie łatwe.ignatus pisze:System magii "Szotgan":
Każdy gracz ma 2 karty
-karta z nabojami
-karta z szotganem
Jeżeli użyje równocześnie obie karty- oznacza to strzał z szotgana
Jeżeli użyje karte szotgana bez naboi- a ten wystrzeli to jest magia
A tak w ogóle miałeś kupić sobie W:I i przestać kombinować
A po za tym skończ z "szotganem" bo to jest żałosne.
Ty czekaj chyba pisałem że mam pomysł z punktami many, które to one będą warunkami ponieważ każdy czar by miał inną wartość many i inne właściwości?Vincent pisze:Zgadnijmy jaki może być system rzucania czarów w grze karcianej... może karty?
I czekaj, jak to jest w grach karcianych.. zwykle wydaje się jakieś punkty/zasoby na użycie karty prawda? To może właśnie w ten sposób.
Jak już wcześniej koledzy pisali, zamiast się wkurzać, to napisz cokolwiek. Ta gra ma być Twoja czy zbiorowa? Jesli Twoja to Twoim zadaniem jest wymyślenie chociaz szkieletu mechaniki.
Czy ma być losowość w czarach, czy ma być jasno określony skutek czaru, czy też losowo, czy muszą być spełnione jakieś wymagania by móc czar rzucić?
Temat jest do zamknięcia ponieważ jak sam sobie czegoś nie wymyślę to wy nie pomożecie.
Prosiłem tylko o jakieś propozycje.
Re: Do zamknięcia bo na forum nikt nie pomaga.
Opisz więc dokładnie ,razem z przykładem rozgrywki, co takiego wymyśliłeś- to może wtedy podpowiemy coś co pasuje do reszty..Nikt czarnej roboty za Ciebie nie odwali..
Początkujący weteran