1: Pierwszy gracz (według instrukcji, s. 17).kamron6 pisze:1. Na jednej z kart wydarzeń bestia z talii polowań atakuje graczy: to obrywają wszyscy, pierwszy gracz czy gracz wybrany ?
2. Ponawiam pytanie o to czy zdarzenia bieżące zmieniają sytuacje bieżącą czy też tylko przyszłą (np. broń zwiększona w wydarzeniu, a następnie walka z bestią)?
3. Można wciskać akcje graczy w każdej chwili?
4. Wygrywa się automatycznie po spełnieniu warunków zwycięstwa czy trzeba jeszcze doczekać np. nocy? (I jak jest z tą rodziną robinsonów - można wygrać scenariusz po prostu robiąc wynalazki i jeszcze nie mieć nawet dzieci?)
5. Jeśli pójdzie dwóch graczy na jakąś misje (powiedzmy odkrywanie) to przykładowo przygoda (nakazana z innych powodów) będzie dotyczyła ich dwóch czy jednego?
6. Otrzymywać żetony powiedzmy determinacji będzie otrzymać osoba w jakimś zadaniu, wszystkie osoby czy dowolny gracz ze wszystkich?
~4: Natychmiast po spełnieniu celu scenariusza (ale nie wiem, czy ten ostatni scenariusz nie jest wyjątkiem - zasady scenariuszy są, moim zdaniem, trochę niedopowiedziane - mogłyby być dokładniej opisane różne wyjątki, w miejsce np. ramki na punkty)
5-6: Już w momencie deklarowania akcji decydują, który z nich będzie rozpatrywał akcję. Drugi gracz nie uczestniczy w przygodzie, nie otrzymuje żetonów etc. - po prostu robi za "żeton kompasu/świeczek/psa".
Moje wątpliwość: jeśli muszę np. wykonać akcję eksploracji na przedmiocie, skarbie itp., to rozpatruję normalnie akcję (rzuty kości i przygoda, chyba, że przeznaczę 2 żetony), czy wystarczy poświęcić 1 pionek? Grałem z pełną akcją, ale może niepotrzebnie utrudniałem