Tolis pisze:Jest trudniej w 2 osoby z zolnierzem. Ale jesli chcesz sprobowac w mysl utrudniania sobie gry to nikt Ci nie zabroni.
Dokładnie. Zdolności Żołnierza bardziej przydają się w grze na 3-4 osoby.
japacyk pisze:Grając ostatnio, natrafiłem na 2 karty "koniec źródła" w talii Zbierania Surowców jedna po drugiej, żeby było śmiesznie dwie rundy dalej trafiłem na kolejną. Przeglądając talie zauważyłem, że takich kart jest 5. Przyzwyczajony do różnorodności innych talii chciałem tylko zapytać, czy na pewno ma być 5 takich samych kart? w sumie to normalne, że zasoby się kończą, jednak w innych taliach nie widzę powtarzających się kart.
Jest 5 takich samych kart. Tak ma być.
Karit pisze:Veridiana pisze:Też to zauważyłam, ale raczej wzięłam na swoją logikę, że wszystko co się dzieje przed fazą akcji rozstrzygnie się jeszcze w bieżącej rundzie (czyli duże pytajniki też), a to co wyskoczy w trakcie fazy akcji (małe żetony) - od kolejnej.
Rowniez tak zalozylem / gralem. Wolalem sie jednak upewnic, bo Faq roznie opisywal ten efekt...
Swoja droga pytania do Faqa chyba byly wrzucane bezposrednio z formum bo nie ktore sie powtarzaja i odpowiadaja na te same pytania....
Veridiana trafnie to ujęła. Żetony "?" rozpatruje się podczas najbliższej akcji danego typu, czyli może to być jeszcze w tej samej rundzie lub którejś następnej.
Veridiana pisze:No i wykrakałeś... w dzisiejszej potyczce solo wszystkie zrodla wokol obozu mialam pozakrywane. no i ta mgla absolutnie wszedzie. i was doomed
Ale nasunęły mi się pytania:
1. Karta "Pośpiech" z talii Przygód Budowlanych - co oznacza "wykonaj jeszcze jedna akcję budowy"? jak to przeprowadzic?
2. Skoro Piętaszek nie jest graczem - czy może korzystać z kart, które umożliwiają coś "graczom"? Miałam dziś bonus z karty skarbów do eksploracji rozpoczynający się od słów "za każdym razem, gdy gracz..." - dotyczy to też Piętaszka, czy nie?
1. Możesz od razu wykonać Akcję Budowy (np. Przedmiotu, Dachu, itp.), ale musisz rzucić kośćmi i oczywiście spełniać wymagania niezbędne do wykonania Akcji.
2. Czy możesz podać konkretne karty?
Karit pisze:wasiu pisze:Mam pytanie do scenariusza 6: Rodzina Robinsonów, w którym jednym z celów jest wykonanie 9 wylosowanych przedmiotów.
Mieliśmy taką sytuację, że w krótkim odstępie byłem zmuszony odrzucić w sumie 5-6 kart pomysłów. Tych 9 losowych nie mogliśmy ruszyć, bo nie wykonalibyśmy scenariusza, więc zaczęliśmy odrzucać pomysły z tej podstawowej dziewiątki. Okazało się jednak, że niektóre są potrzebne do ukończenia tych losowych przedmiotów. Zgodnie z zasadami powinniśmy odrzucić te pomysły i po prostu zakończyć grę jako niemożliwą do ukończenia? Stwierdziliśmy, że to trochę bez sensu, więc wyrzuciliśmy 2 pomysły mniej (zostawiając wszystkie niezbędne do ukończenia), a za to odrzuciliśmy jeden gotowy przedmiot i daliśmy sobie po 1 ranie. Po prostu szkoda nam było całą grę poddać przez 2 losowe karty przed którymi nie ma jak się obronić. Przy następnym podejściu znowu natknęliśmy się na kartę zmuszającą do odrzucenia pomysłów, ale po prostu odrzuciliśmy ją i wzięlismy kolejną - dopóki nie wpadniemy na lepsze rozwiązanie będziemy tak robić.
Macie jakieś pomysły? A może nie doczytaliśmy czegoś i coś źle zrobiliśmy?
Myślę że powinna byc jakaś specialna reguła dla 6 scenariusza (ale może tez dla wszystkich...)
Ja zrobiłbym tak, że wyjątkowo w 6 scenariuszu możesz nie odrzucać pomysłów ale każdy musi przyjać 1 (lub 2) ranę za każdy nie dorzucony pomysł.
Swoją droga to frustrujące jak musimy w krótkim czasie odrzucić np. 5 pomysłów
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
W tym Scenariuszu dobrze jest grać z Cieślą, który może korzystać ze zdolności dociągania nowych kart Pomysłów, a Pomysły, które odrzucacie z planszy wtasowywać właśnie do talii, z której Cieśla bierze nowe Pomysły.
Poza tym, jest to dłuższy Scenariusz, więc jest trochę czasu na stworzenie Przedmiotów, zalecamy więc unikać ryzykownego wykonywania Akcji Budowy, aby właśnie nie trafić na Przygody odrzucające Pomysły. Zawsze można też odrzucać Pomysły przypisane do poszczególnych Postaci zamiast tych z planszy głównej.