Robinson Crusoe: Przygoda na Przeklętej Wyspie (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: szmajchel »

Niech chociaż wyjdzie w systemie druk na życzenie, bo też zdecydowanie wolałbym kupić porządną wersję, niż bawić się drukowanie i podklejanie samemu
TTR_1983
Posty: 3940
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
Has thanked: 2 times
Been thanked: 88 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: TTR_1983 »

szmajchel pisze:Niech chociaż wyjdzie w systemie druk na życzenie, bo też zdecydowanie wolałbym kupić porządną wersję, niż bawić się drukowanie i podklejanie samemu
+1
Też bym wolał kupić.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Portal Games »

Rozwój gry (nowe postaci, nowe karty przygód, nowe reguły) jest zależny od popularności gry oraz inwencji autora. Na chwilę obecną potwierdzamy publikację serii scenariuszy. Czy będą inne aktualizacje czas pokaże.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6131
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 646 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: pan_satyros »

Wydawnictwo Portal pisze:Rozwój gry jest zależny od popularności gry oraz inwencji autora.
W takim razie móżmy spać spokojnie :D Akurat o te 2 rzeczy chyba nikt na tym forum się nie martwi.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: poooq »

Mam nadzieję, że Robinson będzie kolejnym tytułem z bardzo bogatym zbiorem dodatków i pomysłów autorskich.

Drogi Portalu: może plugin do SE umożliwiający projektowanie kart/elementów do szybkiego wydruku przez graczy?
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2677 times
Been thanked: 2359 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Curiosity »

poooq pisze: Drogi Portalu: może plugin do SE umożliwiający projektowanie kart/elementów do szybkiego wydruku przez graczy?
A po co? Jaki interes może w tym mieć wydawca?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: poooq »

1) Dostęp do nowych dodatków = zwiększenie zainteresowania grą = wyższa sprzedaż tytułu.
2) Możliwość samodzielnego przygotowania poprawionych błędnych elementów przez gracza bez konieczności czekania na przesyłkę.
3) Modyfikowanie wyglądu elementów (np. przygotowanie kart z własnymi grafikami).
4) Możliwość szybkiego przygotowania pasujących wizualnie nowych beta-elementów do testowania podczas gry.
5) Dzielenie się pomysłami które mogą okazać się atrakcyjne dla wydawcy (np. jako materiał do dodatków).

Tak na szybko.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: konev »

poooq pisze:1) Dostęp do nowych dodatków = zwiększenie zainteresowania grą = wyższa sprzedaż tytułu.
2) Możliwość samodzielnego przygotowania poprawionych błędnych elementów przez gracza bez konieczności czekania na przesyłkę.
3) Modyfikowanie wyglądu elementów (np. przygotowanie kart z własnymi grafikami).
4) Możliwość szybkiego przygotowania pasujących wizualnie nowych beta-elementów do testowania podczas gry.
5) Dzielenie się pomysłami które mogą okazać się atrakcyjne dla wydawcy (np. jako materiał do dodatków).

Tak na szybko.
99% kupuje grę, żeby w nią grać, a nie żeby się w niej babrać ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: poooq »

Duża część graczy podczas rozgrywki czasem stwierdzi: "Przydałoby się tutaj to...", "Fajnie byłoby spotkać tamto..." albo "Ale by było jakby nas zaatakowało siamto". Gdyby istniało proste narzędzie do zamienienia takich fantazji na realne karty/żetony to podejrzewam, że statystyka grających i babrających się mogłaby ulec zmianie. Mam wrażenie, że Robinson jest idealnym tytułem do takiego eksperymentowania.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: konev »

poooq pisze:Duża część graczy podczas rozgrywki czasem stwierdzi: "Przydałoby się tutaj to...", "Fajnie byłoby spotkać tamto..." albo "Ale by było jakby nas zaatakowało siamto".
Mówić, a robić to dwie różne rzeczy :D. Naprawdę jesteś poooq w mniejszości-mniejszości-mniejszości osób, którym chce się babrać w kartach, grafikach, drukowaniu, laminowaniu itp. tworząc własną grę zamiast poczekać i kupić dodatek. Jeżeli już jesteś w takiej mniejszości to fakt, że posiedzisz nad czymś godzinę zamiast 5 minut różnicy nie sprawia IMHO. W końcu jest się fanboyem jakiejś gry i się człowiek bierze do roboty, albo nie ;). Tak się droczę ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2677 times
Been thanked: 2359 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Curiosity »

poooq pisze:1) Dostęp do nowych dodatków = zwiększenie zainteresowania grą = wyższa sprzedaż tytułu.
Ale dodatków, na których wydawca nie zarobi. Jeśli dodatków "home-made" będzie na rynku bardzo dużo, to mniej osób kupi te oficjalnie wydane.
2) Możliwość samodzielnego przygotowania poprawionych błędnych elementów przez gracza bez konieczności czekania na przesyłkę.
Nie bardzo - trzeba by było wydrukować wszystkie karty lub wszystkie żetony, bo inaczej będą się różnić.
3) Modyfikowanie wyglądu elementów (np. przygotowanie kart z własnymi grafikami).
4) Możliwość szybkiego przygotowania pasujących wizualnie nowych beta-elementów do testowania podczas gry.
Nadal nie widzę gdzie tu interes dla wydawcy?
5) Dzielenie się pomysłami które mogą okazać się atrakcyjne dla wydawcy (np. jako materiał do dodatków).

Tak na szybko.
Do tego jest forum, mail, a mają być jeszcze konkursy. Bardziej idzie o pomysł, niż o gotowy produkt.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Jan Madejski »

Wydawanie dodatków drukowanych i tak jest mało opłacalne - lepszym rozwiązaniem jest publikowanie plików online i wspieranie środowiska fanów generujących nowe scenariusze, karty, postaci i zasady, bo do zagrania w nie i tak trzeba kupić podstawkę gry ;) (tak m.in. d20 mocno wygryzło rynek erpegowy :P ) Dopiero jak zbierze się odpowiednia ilość materiałów dodatkowych sensownej grywalności, to chętnie kupiłbym je, wydane zbiorczo w jakości podstawki.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1240
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: poooq »

Curiosity pisze:
poooq pisze:1) Dostęp do nowych dodatków = zwiększenie zainteresowania grą = wyższa sprzedaż tytułu.
Ale dodatków, na których wydawca nie zarobi. Jeśli dodatków "home-made" będzie na rynku bardzo dużo, to mniej osób kupi te oficjalnie wydane.
Myślę, że ktoś kto lubi daną grę i tak kupi dodatek oficjalny i wydrukuje nieoficjalny. Żeby pograć w nieoficjalne i tak trzeba wejść w posiadanie gry podstawowej.
2) Możliwość samodzielnego przygotowania poprawionych błędnych elementów przez gracza bez konieczności czekania na przesyłkę.
Nie bardzo - trzeba by było wydrukować wszystkie karty lub wszystkie żetony, bo inaczej będą się różnić.
Można to ominąć przez nakładkę na wierzch talii: nie widzimy rewersu, losujemy drugą od góry. Zresztą, gram z autorskimi dodatkami i nie mam z tym problemu. Kwestia podejścia.
3) Modyfikowanie wyglądu elementów (np. przygotowanie kart z własnymi grafikami).
4) Możliwość szybkiego przygotowania pasujących wizualnie nowych beta-elementów do testowania podczas gry.
Nadal nie widzę gdzie tu interes dla wydawcy?
Reklama skierowana do idealnego odbiorcy: świadomego gracza. Indywidualizacja swojej gry. Projektowanie kart na prezent dla dziewczyny. Co komu przyjdzie do głowy. Przywiązanie do modyfikowanej przez siebie gry. Dobra zabawa?
5) Dzielenie się pomysłami które mogą okazać się atrakcyjne dla wydawcy (np. jako materiał do dodatków).

Tak na szybko.
Do tego jest forum, mail, a mają być jeszcze konkursy. Bardziej idzie o pomysł, niż o gotowy produkt.
Czy przesłanie gotowej karty zniweczy ciekawy pomysł na niej zawarty? Gdzie tu problem?

Wiem, że jaram się twórczością autorską. Takie zboczenie.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2012, 13:53 przez poooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2677 times
Been thanked: 2359 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Curiosity »

Jan Madejski pisze:Wydawanie dodatków drukowanych i tak jest mało opłacalne - lepszym rozwiązaniem jest publikowanie plików online i wspieranie środowiska fanów generujących nowe scenariusze, karty, postaci i zasady, bo do zagrania w nie i tak trzeba kupić podstawkę gry ;) (tak m.in. d20 mocno wygryzło rynek erpegowy :P ) Dopiero jak zbierze się odpowiednia ilość materiałów dodatkowych sensownej grywalności, to chętnie kupiłbym je, wydane zbiorczo w jakości podstawki.
Jeżeli do grania wystarczy jeden wydrukowany (na domowej "plujce" na kartce A4) scenariusz do Robinsona, to faktycznie, dla wydawcy bez sensu jest wypuszczanie oficjalnego druku (bo kilka osób kupi, a reszta znajdzie w sieci skan). Ale jeśli by dochodziły dodatkowe karty, które trzeba wtasować w talię, to już gorzej. Jak w coś takiego grać na samoróbkach?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8763
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2677 times
Been thanked: 2359 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Curiosity »

poooq pisze:
2) Możliwość samodzielnego przygotowania poprawionych błędnych elementów przez gracza bez konieczności czekania na przesyłkę.
Nie bardzo - trzeba by było wydrukować wszystkie karty lub wszystkie żetony, bo inaczej będą się różnić.
Można to ominąć przez nakładkę na wierzch talii: nie widzimy rewersu, losujemy drugą od góry. Zresztą, gram z autorskimi dodatkami i nie mam z tym problemu. Kwestia podejścia.
Ja uważam, że gdyby taka byłą intencja wydawcy, to dołączyłby do podstawowej wersji gry "puste" karty. Jeśli kojarzysz "Gathering Storm" (dodatek to "Race for the Galaxy") to wiesz do czego piję - tam na bodaj 35 kart, aż połowa była "pusta" - można było sobie porobić swoje planety czy technologie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Jan Madejski »

Curiosity pisze:(...)Ja uważam, że gdyby taka byłą intencja wydawcy, to dołączyłby do podstawowej wersji gry "puste" karty. Jeśli kojarzysz "Gathering Storm" (dodatek to "Race for the Galaxy") to wiesz do czego piję - tam na bodaj 35 kart, aż połowa była "pusta" - można było sobie porobić swoje planety czy technologie.
Odnoszę wrażenie, że intencją wydawcy było zmieścić się w wielokrotności 55 kart, odrzucając z ciężkim sercem 300 dodatkowych kart, które autor chętnie widziałby w grze :twisted: Na puste grzbiety z pewnością nie było tam miejsca.
Tolis
Posty: 1079
Rejestracja: 05 maja 2010, 09:02
Been thanked: 6 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Tolis »

Jak by Portal wypuscil puste karty, zaraz by sie odezwaly osoby ze to blad drukarski, lub ze Portal be bo nie chcial sam wymyslic kart tylko zrzucil to na graczy :)
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: piogar »

Curiosity pisze:
poooq pisze: Drogi Portalu: może plugin do SE umożliwiający projektowanie kart/elementów do szybkiego wydruku przez graczy?
A po co? Jaki interes może w tym mieć wydawca?
No wlasnie!! Po co w ogole wydawnictwa uzupelniaja braki w grach? Przeciez im sie to nie oplaca! Jakby tego nie robili, to klient musialby drugi egzemplarz kupic i bylby biznes ze hej :)
szmajchel
Posty: 574
Rejestracja: 19 gru 2010, 21:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: szmajchel »

IMO ludzie by przestali kupować gry od takiego wydawnictwa, więc pomysł na biznes kiepski
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Senthe »

Jak dla mnie pomysł genialny, jak by nie patrzeć, może pozytywnie nakręcić ludzi na konkretną grę, a co za tym idzie - na granie w nią, kupowanie dodatków, namawianie znajomych i popularyzowanie. I to zupełnie za darmo. Wydawca nic tu nie ma do stracenia.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Senthe »

Dziś odkryłam, że budowa schronienia kosztuje drewno LUB skóry, a nie drewno ORAZ skóry :shock:
Jestem w szoku. Teraz gra wydaje się taka łatwa, taka banalna, po prostu instant win... Niż już nie będzie takie samo... :shock:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5611
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 798 times
Been thanked: 1244 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: mat_eyo »

Senthe pisze:Dziś odkryłam, że budowa schronienia kosztuje drewno LUB skóry, a nie drewno ORAZ skóry :shock:
o.O jeśli mi powiesz, że stosując te zasady wygrałaś choć raz to nie uwierzę :P
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Jan Madejski »

Też tak grałem za pierwszym razem :D Pierwszy scenariusz jest wtedy prawdopodobnie niemożliwy, ale 3 i 4 da radę ;)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Senthe »

mat_eyo pisze:
Senthe pisze:Dziś odkryłam, że budowa schronienia kosztuje drewno LUB skóry, a nie drewno ORAZ skóry :shock:
o.O jeśli mi powiesz, że stosując te zasady wygrałaś choć raz to nie uwierzę :P
Wygrałam pierwszy scenariusz w 4 osoby za pierwszym podejściem, ale ani razu w 2 osoby (z 5 podejść już robiliśmy)... No i w ogóle statystyki jakoś nie wyglądają zbyt korzystnie xD ale sądzę że w najbliższym czasie się to zmieni :mrgreen:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Czochrun
Posty: 439
Rejestracja: 19 mar 2011, 08:05
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 5 times

Re: Robinson Crusoe - dyskusja ogólna

Post autor: Czochrun »

Senthe pisze:Dziś odkryłam, że budowa schronienia kosztuje drewno LUB skóry, a nie drewno ORAZ skóry :shock:
Jestem w szoku. Teraz gra wydaje się taka łatwa, taka banalna, po prostu instant win... Niż już nie będzie takie samo... :shock:
Też tak graliśmy za pierwszym razem w scenariusz numer 1. I wygraliśmy. Ale żeby nie było za pięknie okazało się, że w złym momencie kładliśmy drewno na stos. Ostatecznie komisja zweryfikowała wynik na korzyść rywala. :/
ODPOWIEDZ