51. Stan: Nowa Era
Re: 51. Stan: Nowa Era
Czyli ile żetonów może na tej karcie leżeć ?
No i dalej odnośnie kaplicy - mogę to robić w dowolnym momencie bez utraty swojego ruchu ?
No i dalej odnośnie kaplicy - mogę to robić w dowolnym momencie bez utraty swojego ruchu ?
Re: 51. Stan: Nowa Era
3 zgodnie z zasadą trzech slotów.77rpm pisze:Czyli ile żetonów może na tej karcie leżeć ?
Nie, odrzucasz kartę tylko w swojej fazie akcji. Jeśli dojdzie coś dobrego będziesz mógł jej użyć przy kolejnej akcji, ale oczywiście jeszcze w tej samej turze.77rpm pisze: No i dalej odnośnie kaplicy - mogę to robić w dowolnym momencie bez utraty swojego ruchu ?
Re: 51. Stan: Nowa Era
Chciałem wrócić do kwestii Kaplicy - ikonki na karcie sugerują, że nie jest to akcja tylko Cecha, więc czy nie uważacie, że najrozsądniejszym wyjściem z sytuacji byłoby potraktowanie strzałki '->' (oznaczającej spełnienie kosztu, charakterystycznej dla akcji) jako strzałki '=>' (charakterystycznej dla cech)?Czochrun pisze:Faktycznie wygląda jakby była akcją ale moim zdaniem jest to cecha umożliwiająca Ci odrzucenie karty z ręki aby otrzymać punkt zwycięstwa. Punkt ten kładziesz na karcie Kaplica, czyli maksymalnie na grę możesz taki ruch wykonać 3 razy.77rpm pisze:Jak rozumieć kartę (zdolność) Kaplica ? (KARTA [STRZAŁKA -->] 1PZ). Kiedy i jak korzystać ze zdolności tej cechy ? Wg mnie to powinna być akcja, nie wiem w jak to rozumieć - w jaki sposób odrzucać te karty ? W dowolnej chwili ? Tracę na to ruch ?
Tym prostym zabiegiem Kaplica działałaby w następujący sposób: Za każdym razem gdy dobierasz kartę ze stosu kart zakrytych dostać 1PZ
dzięki temu i pierwsza ikona się zgadza (odrzucenie karty z ręki ma przecież zupełnie inną ikonę)
Re: 51. Stan: Nowa Era
z faq na bgg wynika, że karta ma działać, tak jak napisał Czochrun, tj. odrzucasz kartę z ręki, dostajesz 1 pz.
- Portal Games
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 306 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan: Nowa Era
Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.metyu pisze:z faq na bgg wynika, że karta ma działać, tak jak napisał Czochrun, tj. odrzucasz kartę z ręki, dostajesz 1 pz.
Z BGG można pobrać i wydrukować poprawione karty:
http://boardgamegeek.com/filepage/86731 ... -wersja-pl
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
W swojej kolejce, w ramach (zamiast) akcji, tak?Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.
Re: 51. Stan: Nowa Era
Tak, w ramach akcji. W swojej turze odrzucasz kartę, dostajesz punkt, tura przechodzi na gracza po lewej stronie. Jak dojdzie do Ciebie znów możesz odrzucić kartę i dostać punkt. Przy kolejnej turze znów. I to by było na tyle ponieważ obowiązuje zasada trzech slotów.Quetzalcoatl pisze:W swojej kolejce, w ramach (zamiast) akcji, tak?Za odrzucenie karty z ręki otrzymuje się 1 PZ.
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 07 cze 2012, 10:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Po lekturze (nie)oficalnego FAQ (jakiś dobrodziej umieścił na BGG) chcę się upewnić z jedną rzeczą:
Ulepszenie pozwala na złamanie reguły trzech gniazd na punkty, można dołożyć kolejny. To ulepszenie to są karty typu "Posłaniec", "Konserwator", "Tynkarz" etc.?
Ulepszenie pozwala na złamanie reguły trzech gniazd na punkty, można dołożyć kolejny. To ulepszenie to są karty typu "Posłaniec", "Konserwator", "Tynkarz" etc.?
Re: 51. Stan: Nowa Era
Wysłanie Robotnika do Lokacji innego gracza - czy sformułowanie: "Gracz przekazuje jednego ze swoich Robotników graczowi, z którego Lokacji chce skorzystać" oznacza, że gracz z którego Lokacji korzystamy może tego przekazanego robotnika w tej turze użyć jak swojego?
Re: 51. Stan: Nowa Era
Pytania do karty Szalony sprzedawca (kontrakt => akcja kontraktu + akcja kontraktu)
W instrukcji jest:
Za jeden żeton Umowy możesz wykonać dwie Akcje współpracy, każdą na odległość wskazaną na żetonie.
1. Mam żeton W4 (Współpraca o wartości 4). Mogę podpisać kontrakt o wartości 4 + kontrakt o wartości 3? IMHO tak (choć opis karty w instrukcji może sugerować istnienie "=", a nie "<=" - tzn mógłbym zawierać kontrakty jedynie o wartości 4)
2. Mam żetony W4 i W1. Chcę zawrzeć kontrakt 5 oraz drugi kontrakt 5 - mogę? Opis karty sugeruje, że wymieniamy konkretny żeton - a nie sumę żetonów. W instrukcji nie ma możliwości wymiany żetonów na ich sumę (jest jedynie możliwość sumowania żetonów przy wykonaniu akcji).
W opisie karty z instrukcji jest wyraźnie "Za jeden żeton Umowy ..."
Dodatkowe pytania:
3. Ktoś w tym temacie pisał, że jest ograniczenie do 1 odbudowy (tej ze zgliszczy) na turę - to prawda? Z czego to wynika?
4. Karta radioaktywna osada (ta przechowywarka bez symboli) - czy można jej użyć do odbudowy ze zgliszczy? Tzn chcę odbudować ze zgliszczy, mam cegłę i tą kartę - mogę?
5. Fundament + karty dające punkty za dany symbol - działa? Mam np Rafinerię (+2 za każdą przyłączoną kartę z symbolem ropy), wykonuję akcję przyłączenia/budowy Fundamentu - dostanę 2 VP czy też nie?
W instrukcji jest:
Za jeden żeton Umowy możesz wykonać dwie Akcje współpracy, każdą na odległość wskazaną na żetonie.
1. Mam żeton W4 (Współpraca o wartości 4). Mogę podpisać kontrakt o wartości 4 + kontrakt o wartości 3? IMHO tak (choć opis karty w instrukcji może sugerować istnienie "=", a nie "<=" - tzn mógłbym zawierać kontrakty jedynie o wartości 4)
2. Mam żetony W4 i W1. Chcę zawrzeć kontrakt 5 oraz drugi kontrakt 5 - mogę? Opis karty sugeruje, że wymieniamy konkretny żeton - a nie sumę żetonów. W instrukcji nie ma możliwości wymiany żetonów na ich sumę (jest jedynie możliwość sumowania żetonów przy wykonaniu akcji).
W opisie karty z instrukcji jest wyraźnie "Za jeden żeton Umowy ..."
Dodatkowe pytania:
3. Ktoś w tym temacie pisał, że jest ograniczenie do 1 odbudowy (tej ze zgliszczy) na turę - to prawda? Z czego to wynika?
4. Karta radioaktywna osada (ta przechowywarka bez symboli) - czy można jej użyć do odbudowy ze zgliszczy? Tzn chcę odbudować ze zgliszczy, mam cegłę i tą kartę - mogę?
5. Fundament + karty dające punkty za dany symbol - działa? Mam np Rafinerię (+2 za każdą przyłączoną kartę z symbolem ropy), wykonuję akcję przyłączenia/budowy Fundamentu - dostanę 2 VP czy też nie?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: 51. Stan: Nowa Era
1. Możesz. Na drugim żetonie wykonujesz akcję współpracy o wartości 4 na karcie o odległości 3. Jeden "punkcik" się marnuję, ale możesz tak zrobić.
2. Nie możesz tak zrobić, sam sobie odpowiedziałeś dlaczego
3. O niczym takim nie słyszałem, nic takiego nie widzę w instrukcji.
4. Myślę, że możesz. W intrukcji jest tylko zakaz jeśli chodzi o Przebudowe. Skoro nie ma nic o Odbudowie to możessz.
5. Myślę, że tak. Nie ma napisane nic o innych zakazach w stosunku do Fundamentu, więc raczej działa normalnie w tym aspekcie.
2. Nie możesz tak zrobić, sam sobie odpowiedziałeś dlaczego
3. O niczym takim nie słyszałem, nic takiego nie widzę w instrukcji.
4. Myślę, że możesz. W intrukcji jest tylko zakaz jeśli chodzi o Przebudowe. Skoro nie ma nic o Odbudowie to możessz.
5. Myślę, że tak. Nie ma napisane nic o innych zakazach w stosunku do Fundamentu, więc raczej działa normalnie w tym aspekcie.
Joliet Jake na BGG
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Bardzo proszę o pomoc w interpretacji instrukcji w którą się właśnie zagłębiam.
Strona 11, "strzelanina":
I jeszcze jedno: Czy mogę zacząć grać bez tych poprawienia tych trzech kart? Bo obiło mi się gdzieś o oczy, że jakieś trzy kart maja błędy.
Strona 11, "strzelanina":
Co to oznacza? Że mój zasięg podboju może być niższy niż wymaga tego karta lokacji którą chcę podbić a i tak ją podbiję? Nie wydaje się to być logiczne.Gracz atakujący może zdecydować się na podbój o obniżonym zasięgu.
I jeszcze jedno: Czy mogę zacząć grać bez tych poprawienia tych trzech kart? Bo obiło mi się gdzieś o oczy, że jakieś trzy kart maja błędy.
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan: Nowa Era
Nie mam instrukcji, ale chodzi chyba o sytuację w drugą stronę, czyli , że masz żeton podboju o wartości 5, ale atakujesz kartę w zasięgu 4.
ja gram w NE już długo i żadnych błędnych kart nie kojarzę i żyję
ja gram w NE już długo i żadnych błędnych kart nie kojarzę i żyję
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?
Tu są te poprawione karty: http://files.neuroshima.org/ne_cards.pdf
Nie wiem na ile to ważne, chciałabym już zacząć grać, a nie bawić się w poprawianie kart
Tu są te poprawione karty: http://files.neuroshima.org/ne_cards.pdf
Nie wiem na ile to ważne, chciałabym już zacząć grać, a nie bawić się w poprawianie kart
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan: Nowa Era
Tu wolałbym, żeby się ktoś z Portalu wypowiedział.Bea pisze:W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?
Pamiętam, że o to dopytywałem i gramy tak, że jak się obroni, to niestety przepadają te żetony.
Ale pewności nie mam.
Nie ma w zasadzie problemu z graniem.Bea pisze:Tu są te poprawione karty: http://files.neuroshima.org/ne_cards.pdf
Nie wiem na ile to ważne, chciałabym już zacząć grać, a nie bawić się w poprawianie kart
Karty Los Banditos i Nafciarze mają omyłkowo nadrukowany zasięg 3 zamiast 4, ale łatwo w grze to poprawić, bo jako Cechy powinny być wśród nich.
Kaplica ma symbol dobierania karty zamiast odrzucania karty, ale też od razu widać że za odrzucenie (a nie dobranie ) dostajemy PZ.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Akurat nam te karty nie wyszły w czasie gry
Jestem już po pierwszej grze i aż mnie głowa rozbolała Nie tyle od mnogości reguł i symboli, ale od ilości dostępnych opcji i ogólnie od móżdzenia To jest definitywnie gra w którą człowiek na początku słabo gra i uczy się taktyki w trakcie kolejnych rozgrywek, poznając karty. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, no i wygrałam
Zastanawiam się tylko nad kilkoma zasadami, dlaczego tak, a nie inaczej (ze strategicznego punktu widzenia) zostały wymyślone. Na przykład, dlaczego faza produkcji nie jest przed fazą wypatrywania? Łatwiej byłoby planować. Dlaczego korzystanie z z wcześniejszego podboju jest w fazie produkcji? Wydaje mi się, że dużo logicznie byłoby robić to jako jedną z akcji. No ale pewno autor to dobrze przemyślał, tylko ja jeszcze nie czaję
Jestem już po pierwszej grze i aż mnie głowa rozbolała Nie tyle od mnogości reguł i symboli, ale od ilości dostępnych opcji i ogólnie od móżdzenia To jest definitywnie gra w którą człowiek na początku słabo gra i uczy się taktyki w trakcie kolejnych rozgrywek, poznając karty. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, no i wygrałam
Zastanawiam się tylko nad kilkoma zasadami, dlaczego tak, a nie inaczej (ze strategicznego punktu widzenia) zostały wymyślone. Na przykład, dlaczego faza produkcji nie jest przed fazą wypatrywania? Łatwiej byłoby planować. Dlaczego korzystanie z z wcześniejszego podboju jest w fazie produkcji? Wydaje mi się, że dużo logicznie byłoby robić to jako jedną z akcji. No ale pewno autor to dobrze przemyślał, tylko ja jeszcze nie czaję
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: 51. Stan: Nowa Era
Nie mam przy sobie instrukcji i nie pamietam w jakim to było kontekście, ale jesli sie nie myle to była zasada, ze gdy decydujesz sie na podbój to nie mówisz na jaka lokacje, a jedynie jakich zetonow używasz. No i przykładowo rzucasz 5, bo lokacje o odległości 5 chcesz atakować. Ktoś Ci to obniża o -1, a ty nie masz czym odpowiedzieć, ale nadal możesz wybrać sobie którąś lokacje o odległości 3 lub 4. Wybaczcie jesli cos pokrecilemBea pisze:Bardzo proszę o pomoc w interpretacji instrukcji w którą się właśnie zagłębiam.
Strona 11, "strzelanina":Co to oznacza? Że mój zasięg podboju może być niższy niż wymaga tego karta lokacji którą chcę podbić a i tak ją podbiję? Nie wydaje się to być logiczne.Gracz atakujący może zdecydować się na podbój o obniżonym zasięgu.
I jeszcze jedno: Czy mogę zacząć grać bez tych poprawienia tych trzech kart? Bo obiło mi się gdzieś o oczy, że jakieś trzy kart maja błędy.
Kart jak najbardziej nie ma co poprawiać, zaczynajcie grać! Jedyny ważny błąd to Kaplica, a o niej pamiętać będziesz, bo inaczej byłaby trochę bezsensowne
Na pewno przepadają zetony. Tak jak i zetony obronne. Inaczej moznaby bez ryzyka sobie próbować atakow, nawet na ten sam cel kilkukrotnie w ciagu jednej tury. No a to by było chyba głupieWRS pisze:Tu wolałbym, żeby się ktoś z Portalu wypowiedział.Bea pisze:W takim razie, jeśli w wyniku strzelaniny nie uda się podbić deklarowanej lokacji (bo przeciwnik się bronił) czy żetony zasięgu przepadają, czy w kolejnej akcji (tej samej tury) można próbować podbić inna lokację przeciwnika o mniejszym zasięgu, lub użyć tych żetonów do podbicia jakieś swojej lokacji z ręki?
Pamiętam, że o to dopytywałem i gramy tak, że jak się obroni, to niestety przepadają te żetony.
Ale pewności nie mam.
Ale przecież juz w fazie wypatrywania dokładnie wiesz co będziesz brać w fazie produkcji. A dzięki temu ze jest po fazie wypatrywania to możesz zadecydować o używania Podbojow w zależności od dobranych kart. A propos drugiej Twojej wątpliwości: Podbój działa w pewien sposób analogicznie do Umowy, a on musi byc w fazie produkcji.Bea pisze: Zastanawiam się tylko nad kilkoma zasadami, dlaczego tak, a nie inaczej (ze strategicznego punktu widzenia) zostały wymyślone. Na przykład, dlaczego faza produkcji nie jest przed fazą wypatrywania? Łatwiej byłoby planować. Dlaczego korzystanie z z wcześniejszego podboju jest w fazie produkcji? Wydaje mi się, że dużo logicznie byłoby robić to jako jedną z akcji. No ale pewno autor to dobrze przemyślał, tylko ja jeszcze nie czaję
Joliet Jake na BGG
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Co do strzelaniny, to teraz do mnie doszło, ze przecież skoro żetony sa jawne, to można wszystko z góry zaplanować i nie strzelać na ślepo wiedząc, że przeciwnik ma obronę. Z drugiej zaś strony przeciwnik może chcieć zostawić sobie ją na inną lokację, która może być zaatakowana przez kogoś innego. Może faktycznie logicznym byłoby przyjąć, że jeśli nie uda się jakieś lokacji zaatakować, wtedy próbuje się druga, słabszą, a jak to się nie uda to żetony przepadają.
Ja wiem, że podbój tak jak umowa musi być w fazie produkcji, tylko czasami bardziej by się przydał w fazie akcji, np jak dojdą jakieś fajne karty. Poza tym podbój kojarzy mi się bardziej z akcją. Ale cóż...
Kolejne moje pytanie jest a akcję spasowania. Wykonuje się ją zamiast swojej akcji, a nie tuż po swojej ostatniej akcji, tak? Bo to robi zasadniczą różnicę
Niby w fazie wypatrywania wiem, ale surowce są poukrywane na wielu kartach tylko w postaci symboli i czasami łatwo coś źle oszacować. A tak to bym miała wszystkie żetony przed sobą. A czy ze strategicznego punktu widzenia robi ta kolejność jakąś różnicę? Zmienia grę?jolietjake pisze: Ale przecież juz w fazie wypatrywania dokładnie wiesz co będziesz brać w fazie produkcji. A dzięki temu ze jest po fazie wypatrywania to możesz zadecydować o używania Podbojow w zależności od dobranych kart. A propos drugiej Twojej wątpliwości: Podbój działa w pewien sposób analogicznie do Umowy, a on musi byc w fazie produkcji.
Ja wiem, że podbój tak jak umowa musi być w fazie produkcji, tylko czasami bardziej by się przydał w fazie akcji, np jak dojdą jakieś fajne karty. Poza tym podbój kojarzy mi się bardziej z akcją. Ale cóż...
Kolejne moje pytanie jest a akcję spasowania. Wykonuje się ją zamiast swojej akcji, a nie tuż po swojej ostatniej akcji, tak? Bo to robi zasadniczą różnicę
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: 51. Stan: Nowa Era
I to dobre pytanie! Nie wiem jaka i czy jest zasada na ten temat. Ja gralem tak, ze mozna spasowac zaraz po swoim ruchu albo (na swoja niekorzysc, jak ktos sie zapomnial) jako nastepnym swoj 'ruch', ale bycmoze gralem zle.
Joliet Jake na BGG
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
W instrukcji pisze:jolietjake pisze:I to dobre pytanie! Nie wiem jaka i czy jest zasada na ten temat. Ja gralem tak, ze mozna spasowac zaraz po swoim ruchu albo (na swoja niekorzysc, jak ktos sie zapomnial) jako nastepnym swoj 'ruch', ale bycmoze gralem zle.
Biorąc te słowa dosłownie możemy spasować dopiero gdy przychodzi nasza kolej ruchu, zamiast wykonać akcję. Co za tym idzie, przez całą kolejkę jeszcze jesteśmy narażeni na napady. Wydaje mi się to dość logiczne.Gracz może wykonać dowolną z dostępnych mu akcji lub spasować.
Za to nadal niejasna jest dla mnie ta strzelanina
Skąd wiadomo, że nie wolno tam dokładać surowców jeśli się jakieś zdejmie? Jest to gdzieś opisane w instrukcji?zachi pisze:4. Dokładnie to co przyszło z kartą (i nie można tam dokładać żetonów, jeśli jakieś zejdą).schizofretka pisze:
4.Radioactive Colony - co dokładnie można tam przechowywać? Tylko te zasoby, które przynosi w momencie zagrania?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Spasować można zamiast akcji. Nie chodzi tylko o napady, ale również o możliwość korzystania przez przeciwników z naszych lokacji.
Strzelanina, według mojej wiedzy, działa tak:
1) deklarujesz, że chcesz atakować z określoną siłą (np. 4), bez wskazywania budynku
2) przeciwnik może zagrać żetony obrony i obniżyć Twój atak (np. do 3)
3) masz wybór: deklarujesz, że podbijasz lokację o sile 3 (i teraz dopiero deklarujesz którą konkretnie) lub dorzucasz nowy żeton ataku i zwiększasz ponownie atak (np. do 4)
4) powtarzasz kroki 2-3 tak długo, aż podbijesz jakąś lokację lub zrezygnujesz z podboju
IMO żetony przepadają. Po pierwsze dlatego, że atakujący widzi żetony przeciwnika, więc może sobie obliczyć jaką siłę ataku potrzebuje, żeby przeprowadzić atak "na pewniaka". Po drugie, skoro broniący się zużywa żetony obrony to czemu niby atakujący miałby odzyskać swoje?
Strzelanina, według mojej wiedzy, działa tak:
1) deklarujesz, że chcesz atakować z określoną siłą (np. 4), bez wskazywania budynku
2) przeciwnik może zagrać żetony obrony i obniżyć Twój atak (np. do 3)
3) masz wybór: deklarujesz, że podbijasz lokację o sile 3 (i teraz dopiero deklarujesz którą konkretnie) lub dorzucasz nowy żeton ataku i zwiększasz ponownie atak (np. do 4)
4) powtarzasz kroki 2-3 tak długo, aż podbijesz jakąś lokację lub zrezygnujesz z podboju
IMO żetony przepadają. Po pierwsze dlatego, że atakujący widzi żetony przeciwnika, więc może sobie obliczyć jaką siłę ataku potrzebuje, żeby przeprowadzić atak "na pewniaka". Po drugie, skoro broniący się zużywa żetony obrony to czemu niby atakujący miałby odzyskać swoje?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
Dzięki espresso, wydaje się to być logiczne. Pozostaje jeszcze sprawa radioaktywnej Osady. Amelina? Też się nie uzupełnia żetonów?
I jeszcze to:
I jeszcze to:
Chyba nie chodzi o Siedzibę Gangu lub Siedzibę Borgo? Bo w ich przypadku instrukcja mówi, że musi to być "udany" najazd. Przy Ciężarówce w instrukcji nie użyli słowa udany, poza tym nie napisali, że podbój ( lub umowa) ma dotyczyć obcej lokacji. A w sumie symbol jest taki mam. Jak więc odróżnić karty z cechą które traktują o udanym podboju obcej lokacji a karty mówiące po prostu o podboju, jakimkolwiek?zachi pisze:
Jeśli napaść się nie powiedzie, a posiadasz jakąś kartę z cechą, która daje coś (PZ, surowce, robotników itp.) za akcję napaści, to ta karta mimo wszystko działa - akcja napaści została "odpalona", choć nie odniosła skutku i tak dostajesz profit z tej karty.
- WRS
- Administrator
- Posty: 2179
- Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
- Lokalizacja: Ropczyce
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 96 times
- Kontakt:
Re: 51. Stan: Nowa Era
Jest tam symbol jednorazowego położenia zasobów - w momencie wystawienia lokacji.Bea pisze:Skąd wiadomo, że nie wolno tam dokładać surowców jeśli się jakieś zdejmie? Jest to gdzieś opisane w instrukcji?zachi pisze:4. Dokładnie to co przyszło z kartą (i nie można tam dokładać żetonów, jeśli jakieś zejdą).schizofretka pisze:
4.Radioactive Colony - co dokładnie można tam przechowywać? Tylko te zasoby, które przynosi w momencie zagrania?
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: 51. Stan: Nowa Era
W radioaktywnej osadzie masz ikonę rączki z lewej strony, która oznacza, że surowce otrzymujesz w momencie przyłączenia lokacji + ikonę zegara z prawej, która oznacza, że surowce nie przepadają. Z tego co kojarzę, to na karty z rączką nie można dokładać surowców.
W melinie masz tylko ikonę zegara, więc działa jak magazyn - w momencie przyłączenia karta jest pusta i sama wrzucasz tam surowce.
Co do siedziby gangu i Borgo, to ja traktowałam je jako wyjątki. Tzn. ogólnie działa zasada jak przy ciężarówce (ważne, żeby wykonać akcję, nie musi być udana), ale akurat te dwie karty mają wyraźnie opisane nieco inne założenia. Zresztą, w obu przypadkach aktywacja karty po nieudanym najeździe byłaby bez sensu (punkty zwycięstwa za nieudany najazd? bez przesady ).
Edit:
Zauważ jeszcze, że w melinie jednak ikony są narysowane w takim boxie, który jest stosowany w przypadku magazynów, a na osadzie są po prostu ikony surowców.
W melinie masz tylko ikonę zegara, więc działa jak magazyn - w momencie przyłączenia karta jest pusta i sama wrzucasz tam surowce.
Co do siedziby gangu i Borgo, to ja traktowałam je jako wyjątki. Tzn. ogólnie działa zasada jak przy ciężarówce (ważne, żeby wykonać akcję, nie musi być udana), ale akurat te dwie karty mają wyraźnie opisane nieco inne założenia. Zresztą, w obu przypadkach aktywacja karty po nieudanym najeździe byłaby bez sensu (punkty zwycięstwa za nieudany najazd? bez przesady ).
Edit:
Zauważ jeszcze, że w melinie jednak ikony są narysowane w takim boxie, który jest stosowany w przypadku magazynów, a na osadzie są po prostu ikony surowców.