
Robinson Crusoe: AotCI - zasady
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
No to leci kolejna seria pytań po kolejnej partii:)
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
3. Rany Piętaszka
Jak Piętaszek może leczyć rany? Odpoczynkiem, a czy np rumem też?
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
3. Rany Piętaszka
Jak Piętaszek może leczyć rany? Odpoczynkiem, a czy np rumem też?
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
To ja jeszcze jedno pytanko mam. Codzi mi o Akcje Topienie Drapieznika.
Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Nie ma zadnego minusika przy ikonie poziomu broni. Co jezeli poziom broni mam na poziomie 1. Nie moge wykonac tej akcji?
Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Nie ma zadnego minusika przy ikonie poziomu broni. Co jezeli poziom broni mam na poziomie 1. Nie moge wykonac tej akcji?

Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 22:22 przez masniaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Przed chwila czytalem w FAQ o tym i jest ze trzeba jeszcze przejsc przez faze akcji. Dopiero wtedy jak przezyjecie to wygracieBea pisze:
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?

- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jeżeli jest to pion pomocnika wyprodukowany z przedmiotu (np. pomocnik przy eksploracji z przedmiotu Mapa) to zostaje.1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
Nie. [instrukcja str. 14]2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
Raz na grę, chyba, że zasady scenariusza mówią inaczej (np. Krzyż w scenariuszu 2).4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
Gra kończy się natychmiast jeżeli jest to 10, 11 lub 12 runda.5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
Błąd. W FAQ mowa była o przechodzeniu przez fazę Wydarzenia. Bea pytała o konkretny moment - przed fazą akcji, po fazie Produkcji czyli już po Wydarzeniu. Zwycięstwo w tym przypadku następuje natychmiast po odłożeniu drewna na stos. Nie rozpoczynasz fazy Akcji.masniaq pisze: Przed chwila czytalem w FAQ o tym i jest ze trzeba jeszcze przejsc przez faze akcji. Dopiero wtedy jak przezyjecie to wygracie
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 22:39 przez YuZ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
2 czaszki bez minusa oznaczają, że po prostu musisz mieć drugi poziom broni, aby podjąć się tej akcji - poziom broni nie spada. Akcję możesz wykonać jednym pionkiem.masniaq pisze:Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?
Nie ma zadnego minusika przy ikonie poziomu broni. Co jezeli poziom broni mam na poziomie 1. Nie moge wykonac tej akcji?
1. To zależy. Pomocnik z przedmiotu (np. "mapa") jest do końca gry. Pomocnik z żetonu odkrycia ("świeczki" czy jakośtak) jest jednorazowy - to jest zaznaczone na ostatniej stronie instrukcji w opisie żetonów odkryć. W pozostałych przypadkach zwykle powinno być napisane, czy pionek jest jedno, czy wielorazowy.Bea pisze:No to leci kolejna seria pytań po kolejnej partii:)
1. Pomocnik
Jeśli dostajemy pomocnika, dodatkowy pionek, to zostaje on do końca gry czy znika po wykonanej jednej akcji?
2. Karta Jaguar
Mówi, że każdy gracz dostaje dodatkową ranę. Czy Piętaszek i pies też?
3. Rany Piętaszka
Jak Piętaszek może leczyć rany? Odpoczynkiem, a czy np rumem też?
4. Przedmiot
Przedmiot może być użyty raz na rundę, tak?
5. Koniec scenariusza, wygrana
Jeśli w scenariuszu np nr 1 udało nam się zebrać odpowiednią ilość drewna, odłożyć, ją przed fazą akcji, mamy już wynaleziony ogień, to kiedy kończy się gra? Trzeba dobrnąć do fazy nocy? czy od razu po spełnieniu warunków scenariusza?
2. Pies nigdy nie otrzymuje ran. Zgodnie z tekstem instrukcji na str 14 Piętaszek też nie otrzymuje w tej sytuacji ran.
3. Tak samo jak bohaterowie graczy - odpoczynkiem, rumem, zdolnością kucharza itd.
4. Tak, poza krzyżem w scenariuszu 2.
5. Przed fazą nocy, ale chyba trzeba było jeszcze dotrwać do końca fazy, w której spełniło się warunki scenariusza (czyli fazy akcji, jeśli wygrywasz np. tworząc maszt lub ogień, albo pod koniec fazy produkcji, jeśli wygrywasz dokładając zdobyte drewno na stos).
Dopisek: Ech, zbyt długo szukałem potwierdzenia pkt. 5 ;P
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Co z tymi przedmiotami, bo mam dwie różne odpwiedzi?
To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 22:43 przez Bea, łącznie zmieniany 1 raz.
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Słowo "odrzuć" dotyczy karty po spełnieniu warunku, nie poziomu bronimasniaq pisze:Napisane jest 2(czaszki) i pionek, odrzuc a otrzymasz znacznik determinacji.
Czy oznacza to ze o 2 musze obnizyc poziom broni i moge wykonac to jednym pionkiem?

- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Nic. Pozostaje na stronie Przedmiotu. Nie możesz np. podnieść poziomu broni dwukrotnie o +1 dwukrotnie wynajdując nóż.Bea pisze:To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Jeżeli mowa o scenariuszu 1 to tak. Musisz przeżyć do 10 rundy.Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
Sprecyzuję. Przedmiotu, który powiększa daną wartość cechy np. siłę broni "używasz" jednokrotnie, po wynalezieniu na koniec fazy Akcji np. wspomniany już Nóż. A takie np. Naczynia czy Piec używasz raz na rundę.Co z tymi przedmiotami, bo mam dwie różne odpwiedzi?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 22:56 przez YuZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Co do dodatkowych pionków, to znalazłam taki fragment w instrukcji:
W trakcie gry, gracze moga uzyskac dodatkowe pionki do wykorzystania
podczas planowania Akcji, na przykład, dzieki stworzeniu
Przedmiotu („Mapa” lub „Latarnia”), z karty Tajemnic
(„Swiece”) lub zetonu Odkrycia, itp. Dodatkowe pionki sa wykorzystywane
w podobny sposób jak pionki graczy, z ta róznica,
iz: (a) zawsze maja okreslony rodzaj Akcji, do której moga byc
przypisane (okreslony na karcie czy zetonie) oraz (b) nie moga
byc uzyte do samodzielnego wykonania zadnej Akcji. Moga byc
uzywane tylko do wspierania gracza wykonujacego Akcje i moga
byc przypisane do Akcji tylko wtedy, gdy jest juz przypisany do
niej pionek gracza. Na przykład: do podjecia Akcji Eksploracji,
nie mozna przypisac wyłacznie dodatkowych pionków uzyskanych
z karty „Kompas” i Przedmiotu „Mapa”. Aby wykonac
Akcje, musi byc do niej przypisany przynajmniej jeden pionek
gracza.
Mój był z żetonu odkrycia i tu nic nie pisze o tym, że on jest tylko jednorazowego użytku.
W trakcie gry, gracze moga uzyskac dodatkowe pionki do wykorzystania
podczas planowania Akcji, na przykład, dzieki stworzeniu
Przedmiotu („Mapa” lub „Latarnia”), z karty Tajemnic
(„Swiece”) lub zetonu Odkrycia, itp. Dodatkowe pionki sa wykorzystywane
w podobny sposób jak pionki graczy, z ta róznica,
iz: (a) zawsze maja okreslony rodzaj Akcji, do której moga byc
przypisane (okreslony na karcie czy zetonie) oraz (b) nie moga
byc uzyte do samodzielnego wykonania zadnej Akcji. Moga byc
uzywane tylko do wspierania gracza wykonujacego Akcje i moga
byc przypisane do Akcji tylko wtedy, gdy jest juz przypisany do
niej pionek gracza. Na przykład: do podjecia Akcji Eksploracji,
nie mozna przypisac wyłacznie dodatkowych pionków uzyskanych
z karty „Kompas” i Przedmiotu „Mapa”. Aby wykonac
Akcje, musi byc do niej przypisany przynajmniej jeden pionek
gracza.
Mój był z żetonu odkrycia i tu nic nie pisze o tym, że on jest tylko jednorazowego użytku.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Na ostatniej stronie instrukcji jest info o odrzuceniu tego pionka (z żetonu Odkrycia) po jednym użyciu. Ja zagrałem kilkanaście partii zanim to zauważyłem 

- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
A na przykład łopata? Gdzieś mi umknęło o tym przeżyciu do 10 rundy. Gdzie to jest napisane?YuZ pisze:Nic. Pozostaje na stronie Przedmiotu. Nie możesz np. podnieść poziomu broni dwukrotnie o +1 dwukrotnie wynajdując nóż.Bea pisze:To w takim razie co się dzieję z zużytym przedmiotem? Trzeba go odłożyć, czy wynaleźć jeszcze raz, by go użyć ponownie?
Jeżeli mowa o scenariuszu 1 to tak. Musisz przeżyć do 10 rundy.Jak spełniłam warunki scenariusza w 8 rundzie to muszę grać dalej?
I właśnie się zastanawiam, jak takich kwiatków testerzy nie zauważyli. To wszystko powinno być napisane w jednym miejscu.Jan Madejski pisze:Na ostatniej stronie instrukcji jest info o odrzuceniu tego pionka (z żetonu Odkrycia) po jednym użyciu. Ja zagrałem kilkanaście partii zanim to zauważyłem
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Łopata i inne tego typu przedmioty zostają z Tobą do końca gry. W normalnych warunkach nie tracisz żadnego, raz wytworzonego przedmiotu (chyba, że np. karta wydarzenia o tym mówi, albo przenosisz obóz i tracisz skrót etc.).
Info o tej X-XII rundzie jest na karcie scenariusza (dopiero wtedy płynąć będzie statek, którego załoga może dostrzec dym ze stosu i Was uratować). Chyba w FAQ jeszcze było potwierdzenie.
Info o tej X-XII rundzie jest na karcie scenariusza (dopiero wtedy płynąć będzie statek, którego załoga może dostrzec dym ze stosu i Was uratować). Chyba w FAQ jeszcze było potwierdzenie.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Raczej nie "używam" a wytwarzam i jednorazowo pobieram bonus z tym zwiazany, używać mogę później np do wytworzenia innych przedmiotów albo spełnienia wymogów jakiejś karty. Tak?YuZ pisze: Sprecyzuję. Przedmiotu, który powiększa daną wartość cechy np. siłę broni "używasz" jednokrotnie, po wynalezieniu na koniec fazy Akcji np. wspomniany już Nóż.
Żeton z + 1 jedzenia z użycia wnyków jest jednorazowy, czy zostaje do końca gry?
Ostatnio zmieniony 22 sty 2013, 23:27 przez Bea, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Zostaje do końca gry. Dodatkowo możesz przenieść ten żeton podczas przenoszenia obozu na sąsiedni kafelek.
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dokładnie tak, oraz do czerpania z nich korzyści powtarzalnych co rundę, np. do gotowania w Naczyniach.Raczej nie "używam" a wytwarzam i jednorazowo pobieram bonus z tym zwiazany, używać mogę później np do wytworzenia innych przedmiotów albo spełnienia wymogów jakiejś karty. Tak?
Tak jak napisał już Ruben$, zostaje do końca gry. Jednak przy przenoszeniu tego żetonu podczas przenoszenia obozu należy pamiętać o zasadzie tylko jednego żetonu danego rodzaju na kafelku. Wyjątkiem jest 6 scenariusz, który pozwala umieszczać więcej niż jeden żeton +1 do jedzenia na jednym kaflu.Żeton z + 1 jedzenia z użycia wnyków jest jednorazowy, czy zostaje do końca gry?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Podczas eksploracji na karcie odkrytej wyspy pod znakiem schronienia mam znak ~2~ i nie bardzo wiem po co ten znacznik fazy. Jak mam to interpretowac? 

- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 958 times
- Been thanked: 1500 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
O masz ;/ Ale ja głupi 
To jeszcze jedno pytanie odnośnie fazy morale. Kiedy przesuwam znacznik w tej fazie? Bo to jak działąją karty na morale, żetony itp to rozumiem.
Czy co runde cos się robi z tym znacznikiem? Czy na poziom morale wpływają tylko karty itp a podczas tej fazy dostaje albo oddaje zetony determinacji i tyle?

To jeszcze jedno pytanie odnośnie fazy morale. Kiedy przesuwam znacznik w tej fazie? Bo to jak działąją karty na morale, żetony itp to rozumiem.
Czy co runde cos się robi z tym znacznikiem? Czy na poziom morale wpływają tylko karty itp a podczas tej fazy dostaje albo oddaje zetony determinacji i tyle?
- mat_eyo
- Posty: 5724
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 958 times
- Been thanked: 1500 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Podczas fazy morale nie przesuwasz znacznika, pierwszy gracz dostaje/płacie tyle żetonów determinacji ile wskazuje wskaźnik morale. Wyjątkiem jest gra solo, wtedy zawsze na początku fazy morale zwiększasz je o 1 i później rozpatrujesz (otrzymujesz/odrzucasz żetony determinacji).
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Pusta butelka
Zwiększa jednorazowo siłę mojej broni. Mogę zdecydować się ją użyć dopiero po wyciągnięciu karty bestii i zobaczeniu jej siły czy muszę decydować w ciemno, zanim odkryję kartę bestii, że będę używać butelki?
2. Żeton odkrycia
Jest taki żeton odkrycia, który pod warunkiem, że ma się garnki dodaje do broni +2. Czy to się dzieje jednorazowo, przy jednej walce czy podnoszę poziom broni na planszy na stałe? Bo niby żetony odkryć maja to do siebie, że działają jednorazowo...
3. Karta wydarzenia
Na jednej z kart wydarzeń piszą, że należy walczyć z bestią ale nie brać pod uwagę jej (czarna czaszka) siły. Czyli walczę z bestią i przyjmuję, że ma siłę zero?
4. Piętaszek
Gdy Piętaszek rzuca kostkami traktuje ? jako ranę. Co się dzieje gdy oprócz tego na kościach wyrzucił ranę? Dostaje za jednym zamachem 2 rany?
Zwiększa jednorazowo siłę mojej broni. Mogę zdecydować się ją użyć dopiero po wyciągnięciu karty bestii i zobaczeniu jej siły czy muszę decydować w ciemno, zanim odkryję kartę bestii, że będę używać butelki?
2. Żeton odkrycia
Jest taki żeton odkrycia, który pod warunkiem, że ma się garnki dodaje do broni +2. Czy to się dzieje jednorazowo, przy jednej walce czy podnoszę poziom broni na planszy na stałe? Bo niby żetony odkryć maja to do siebie, że działają jednorazowo...
3. Karta wydarzenia
Na jednej z kart wydarzeń piszą, że należy walczyć z bestią ale nie brać pod uwagę jej (czarna czaszka) siły. Czyli walczę z bestią i przyjmuję, że ma siłę zero?
4. Piętaszek
Gdy Piętaszek rzuca kostkami traktuje ? jako ranę. Co się dzieje gdy oprócz tego na kościach wyrzucił ranę? Dostaje za jednym zamachem 2 rany?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Butelkę możesz użyć dwukrotnie podczas gry w dowolnym momencie. Może być to od razu po rozpoczęciu gry i wtedy zaczynasz grę od poziomu +2 na torze albo w dowolnym wybranym przez siebie momencie np. podczas walki brakuje Ci 2 poziomów broni do pokonania Bestii. Wtedy dwukrotnie używasz butelki i bestia jest pokonana 
2. Tak, ten żeton dodaje jednorazowo +2 do broni, ale tylko wtedy kiedy masz wybudowane garnki. Podnosisz go na torze poziomu broni.
3. Nie za bardzo kojarzę tą kartę więc tutaj nie pomogę...
4. Tak, przy takim rzucie 'rana i ?' Piętaszek otrzymuje dwie rany.

2. Tak, ten żeton dodaje jednorazowo +2 do broni, ale tylko wtedy kiedy masz wybudowane garnki. Podnosisz go na torze poziomu broni.
3. Nie za bardzo kojarzę tą kartę więc tutaj nie pomogę...

4. Tak, przy takim rzucie 'rana i ?' Piętaszek otrzymuje dwie rany.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jeśli daje więcej broni jednorazowo, to ja to rozumiem, że nie podnosi się tego na tabelce na planszy, tylko rozpatruje podczas jakiejś walki...Ruben$ pisze:1. Butelkę możesz użyć dwukrotnie podczas gry w dowolnym momencie. Może być to od razu po rozpoczęciu gry i wtedy zaczynasz grę od poziomu +2 na torze albo w dowolnym wybranym przez siebie momencie np. podczas walki brakuje Ci 2 poziomów broni do pokonania Bestii. Wtedy dwukrotnie używasz butelki i bestia jest pokonana
2. Tak, ten żeton dodaje jednorazowo +2 do broni, ale tylko wtedy kiedy masz wybudowane garnki. Podnosisz go na torze poziomu broni.
Jesteś pewien, że to trzeba zaznaczyć znacznikiem? I że ta jednorazowość polega tylko na tym, że robi się to raz?
- YuZ
- Posty: 328
- Rejestracja: 09 gru 2009, 20:39
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 23 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jednorazowo to nie to samo co tymczasowo. Jednorazowo - jednokrotnie podnosisz dany parametr o podaną wartość, żeton odrzucasz, tymczasowo - podnosisz parametr tylko na czas wykonywania danej czynności, np. na polowaniu.Bea pisze:Jeśli daje więcej broni jednorazowo, to ja to rozumiem, że nie podnosi się tego na tabelce na planszy, tylko rozpatruje podczas jakiejś walki...
Jesteś pewien, że to trzeba zaznaczyć znacznikiem? I że ta jednorazowość polega tylko na tym, że robi się to raz?
Dokładnie tak. Jednak z tego co pamiętam, aby przydzielić piona do tej karty potrzeba 3 siły, więc karta "tania" nie jestBea pisze: Na jednej z kart wydarzeń piszą, że należy walczyć z bestią ale nie brać pod uwagę jej (czarna czaszka) siły. Czyli walczę z bestią i przyjmuję, że ma siłę zero?

Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, 19:05 przez YuZ, łącznie zmieniany 1 raz.