![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A tylko ostrzegam, że Janosik rewolucji nie przeszedł po ostatnim spotkaniu ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Krótka relacja z dzisiejszego (wtorek) Solca:
spotkaliśmy się w trójkę, Janek, Sipio i ja.
Na pierwszy ogień poszedł Janosik. Ciągle mam wrażenie że ta gra nie umie się zdecydować, czym chce być. Jest bardzo dużo różnych mechanizmów, z których trudno jest zbudować działający silniczek. Uprościć, uprościć, uprościć! a potem dodać interakcję.
Curry House. Trochę zepsułem test odcinając szybko Sipio od bohaterów - chyba zasłużyłem na przybicie pieczątki "prototyp zepsuty":P. Potem nastąpiła "developerska" interwencja, pech (obie karty złej karmy ustawiły się na wierzchu talii) i gra się wyrównała i do końca była dość emocjonująca. Broń atomowa przez większość czasu była nieużywana, ale o finałowej rozgrywce zdecydowała:P
Zaobserwowane mankamenty:
- trudno wyjść z małej liczby kart na ręku
- trochę się dłuży. Zwłaszcza, że każda runda wygląda mniej więcej tak samo, poza talią karmy niewiele się rozwija. Jakby się udało skrócić czas rozgrywki do ok. 1h, byłoby świetnie. Zwłaszcza, że im dłużej się gra, tym trudniej kontrolować karmę.
- czcionka ciągle mi przeszkadza:)
Co mi się podobało:
- system aktywacji i kontrowania boskich broni
- talia karmy i sposób jej budowania
- zgodność gry z tematem na wielu płaszczyznach.
spotkaliśmy się w trójkę, Janek, Sipio i ja.
Na pierwszy ogień poszedł Janosik. Ciągle mam wrażenie że ta gra nie umie się zdecydować, czym chce być. Jest bardzo dużo różnych mechanizmów, z których trudno jest zbudować działający silniczek. Uprościć, uprościć, uprościć! a potem dodać interakcję.
Curry House. Trochę zepsułem test odcinając szybko Sipio od bohaterów - chyba zasłużyłem na przybicie pieczątki "prototyp zepsuty":P. Potem nastąpiła "developerska" interwencja, pech (obie karty złej karmy ustawiły się na wierzchu talii) i gra się wyrównała i do końca była dość emocjonująca. Broń atomowa przez większość czasu była nieużywana, ale o finałowej rozgrywce zdecydowała:P
Zaobserwowane mankamenty:
- trudno wyjść z małej liczby kart na ręku
- trochę się dłuży. Zwłaszcza, że każda runda wygląda mniej więcej tak samo, poza talią karmy niewiele się rozwija. Jakby się udało skrócić czas rozgrywki do ok. 1h, byłoby świetnie. Zwłaszcza, że im dłużej się gra, tym trudniej kontrolować karmę.
- czcionka ciągle mi przeszkadza:)
Co mi się podobało:
- system aktywacji i kontrowania boskich broni
- talia karmy i sposób jej budowania
- zgodność gry z tematem na wielu płaszczyznach.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja dziś wreszcie mam nadzieję dotrę, choć zdrowy to nie jestem.
Nastawiam się na testy i przywożę Grannowe dary więc proszę zabrać duże torby i plecaki.
W rezerwie mam "Lubię to".
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nastawiam się na testy i przywożę Grannowe dary więc proszę zabrać duże torby i plecaki.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
W rezerwie mam "Lubię to".
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja będę pewnie koło 17:20. Jeśli odwiedzi nas Spinus, to zgłaszam się do jego gry ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z wczorajszych refleksji:
Janosik - Silnik działa ciekawie, podobała mi się zwłaszcza korelacja na kolorach (i we wsiach, i podczas napadów), ale jest wszystkiego za dużo. Niechże połowa surowców i zdolności specjalnych zniknie, a będę w stanie to wszystko ogarnąć
Na razie komba budowały się same, karty zagrywały się same, a jedyną naprawdę przemyślaną decyzją z mojej strony były napady - tyle że tutaj było ciasno i często przepadały te, na które się zasadzałem. Bardzo dużo rzeczy w tej grze można robić symultanicznie, więc zastanowiłbym się nad przebudową, w której kolejność nie gra roli (to od razu przyspieszy grę i może dodać interakcji).
Curry House - Wczoraj wykryliśmy solidnego buga, ale wydaje mi się, że w dzisiejszej wersji go naprawiłem - chociaż wpłynął on na rozgrywkę, to nie na tyle, by zaburzyć mi dane ilościowe, a te były we wczorajszym teście najważniejsze. Niestety, często łatanie bugów powoduje mnożenie wyjątków, znaczników itp. i gra niebezpiecznie zbliża się do momentu, gdy przyda jej się golenie. Czas rozgrywki spadł w drugim teście z 2h do 80 minut, a po zasugerowanej zmianie w punktacji może spaść do rozsądnych 60 minut - tylko bez testu nie przekonam się, czy to wystarczy, aby gra rozwinęła skrzydła.
Bardzo podobała mi się klimatyczna końcówka, w której walczyłem z Plazmonikiem mając 16:16 punktów i zadecydowała spektakularna, finałowa bitwa wygrana przez mojego oponenta 19:17, przy czym pewien udział w tym miała zła karma, która ciążyła nad Tymi Złymi
Muszę jednak coś zmienić w grze, aby bardziej czuło się progres.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z wczorajszych refleksji:
Janosik - Silnik działa ciekawie, podobała mi się zwłaszcza korelacja na kolorach (i we wsiach, i podczas napadów), ale jest wszystkiego za dużo. Niechże połowa surowców i zdolności specjalnych zniknie, a będę w stanie to wszystko ogarnąć
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Curry House - Wczoraj wykryliśmy solidnego buga, ale wydaje mi się, że w dzisiejszej wersji go naprawiłem - chociaż wpłynął on na rozgrywkę, to nie na tyle, by zaburzyć mi dane ilościowe, a te były we wczorajszym teście najważniejsze. Niestety, często łatanie bugów powoduje mnożenie wyjątków, znaczników itp. i gra niebezpiecznie zbliża się do momentu, gdy przyda jej się golenie. Czas rozgrywki spadł w drugim teście z 2h do 80 minut, a po zasugerowanej zmianie w punktacji może spaść do rozsądnych 60 minut - tylko bez testu nie przekonam się, czy to wystarczy, aby gra rozwinęła skrzydła.
Bardzo podobała mi się klimatyczna końcówka, w której walczyłem z Plazmonikiem mając 16:16 punktów i zadecydowała spektakularna, finałowa bitwa wygrana przez mojego oponenta 19:17, przy czym pewien udział w tym miała zła karma, która ciążyła nad Tymi Złymi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Też chętnie zagram, ale chciałbym poznać wreszcie zbójnika Janosika, zanim go powieszą na haku!Jan Madejski pisze:Ja będę pewnie koło 17:20. Jeśli odwiedzi nas Spinus, to zgłaszam się do jego gry
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Janosik niestety dzisiaj nie zagości na stole, gdyż będzie grasował na innych terenach. Ale nie ukrywam, że liczę bardzo uwagi Twojestalker pisze:Też chętnie zagram, ale chciałbym poznać wreszcie zbójnika Janosika, zanim go powieszą na haku!
bo chciałbym z tego zrobić dobra karciankę, choć po ostatnim teście w głowie różne pomysły mi się pojawiają, więc sam nie wiem
w jakiej formie za tydzień czy dwa się pojawi.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Wczoraj spotkaliśmy się w licznym gronie, z nowymi twarzami i gościem specjalnym
Na stołach było przynajmniej 6 gier + kilka nie granych, ale omawianych. Do tego przydatne projektantom gratisy z Granny.
Znasz zbyt dużo gier i za często poznajesz nowe, przez co nie przywiązujesz się na dłużej też do swoich projektów
Daj obecnemu silnikowi Janosika szansę, bo po odciążeniu dobrze rokuje.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sipio, cierpisz na syndrom wybrednego konesera!sipio pisze:Janosik niestety dzisiaj nie zagości na stole, gdyż będzie grasował na innych terenach. Ale nie ukrywam, że liczę bardzo uwagi Twoje
bo chciałbym z tego zrobić dobra karciankę, choć po ostatnim teście w głowie różne pomysły mi się pojawiają, więc sam nie wiem
w jakiej formie za tydzień czy dwa się pojawi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Trzeba zacisnąć poś… znaczy się, zęby i ostro cisnąćJan Madejski pisze:Sipio, cierpisz na syndrom wybrednego konesera!Znasz zbyt dużo gier i za często poznajesz nowe, przez co nie przywiązujesz się na dłużej też do swoich projektów
Daj obecnemu silnikowi Janosika szansę, bo po odciążeniu dobrze rokuje.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Hop hop! Kto będzie w środę? Ja przyjdę około 17:30, pewnie znowu bardziej z grami niż jako gracz.
Z kolei w ten czwartek znowu nie dam rady się zjawić na Solcu.
Z kolei w ten czwartek znowu nie dam rady się zjawić na Solcu.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja chcę być!
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja tak mam już od zeszłej zimy...stalker pisze:Ja chcę być!
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A ja nie chce być! Żadnych relacji z testów. Nuda Panie w Moonsonie. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Tradycja kronikarska kompletnie zanikła! :/
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Bo teraz zamiast pisać elaboraty naprawdę testujemy ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
A do pisania relacji zatrudniamy specjalistów![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
A do pisania relacji zatrudniamy specjalistów
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Planuję być, sądzę że będę. Przyniosę to co zwykle ostatnio. Nie testowałem od miesiąca.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dopytam dla ścisłości, bo dawno nie byłem: spotykacie się teraz w środy, miejscówka ta sama (kotłownia), a od której godziny? Będę wdzięczny za wszelkie informację bo chętnie wpadnę ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Miejsce, dzień i godzina (17.30) bez zmian. Ponadto są dodatkowe (nieregularne) spotkania w innych dniach i miejscachadamatom pisze:Dopytam dla ścisłości, bo dawno nie byłem: spotykacie się teraz w środy, miejscówka ta sama (kotłownia), a od której godziny?
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę, nastawiony na dawanie.
Nowe projekty pewnie za tydzień.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Mnie już dawno nie było, ale dzisiaj spróbuję dotrzeć. Zdecydowanie jako tester.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jednak beze mnie. Przedłużyło się w pracy. Napiszcie jak było.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja pozdrawiam z domu ale znad klawiatury. Pozdro.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Wczoraj spotkanie było kameralne - dwie gry ze słoniami, czwórka grających, dwóch autorów i jeden obserwator
Mahabharata - (w założeniu) epicki pojedynek między armiami Pandawów i Kaurawów okazał się sromotną klęską tych pierwszych. Oczywiście nie miało to związku z dowodzącym armią, a jedynie ze złą karmą ^^ - mówiąc krótko - Filip rozjechał moje wojska jak chciał, a ja wygrywałam bitwy tylko wtedy, kiedy jemu nie podeszły karty. Zdecydowanie pomarańczowa talia musi bardziej wspierać białą karmę. No i statystyka, statystyka - głupia sucz ^^
Przy drugim stoliku gra bitewna o nieznanym mi tytule roboczym - mnóstwo żetoników i cech - nie wiem i się nie wypowiem
Następnie kolejne rozważania nad kategoriami Llllubię to! Bardziej ogólne kategorie? Większy wybór, mniejszy wybór? Ja jestem za pojedynczym / lekko złożonym ("wokalista/wokalistka" tudzież "owoce/warzywa") hasłem, natomiast "wokalista, wokalistka, zespół, instrumentalista, kompozytor lub konserwator fortepianów" na jednej karcie wydaje mi się za szerokim wyborem. I "subkultura" jeśli ma być sparowana, to ze "stylem życia", a nie z "przedmiotem szkolnym"
i wybór jednej z dwóch wąskich kategorii wydaje się fajny.
Na koniec wymiana opinii na temat wydawców. Bez komentarza to zostawię, dobrze?![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Do zobaczenia za tydzień![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mahabharata - (w założeniu) epicki pojedynek między armiami Pandawów i Kaurawów okazał się sromotną klęską tych pierwszych. Oczywiście nie miało to związku z dowodzącym armią, a jedynie ze złą karmą ^^ - mówiąc krótko - Filip rozjechał moje wojska jak chciał, a ja wygrywałam bitwy tylko wtedy, kiedy jemu nie podeszły karty. Zdecydowanie pomarańczowa talia musi bardziej wspierać białą karmę. No i statystyka, statystyka - głupia sucz ^^
Przy drugim stoliku gra bitewna o nieznanym mi tytule roboczym - mnóstwo żetoników i cech - nie wiem i się nie wypowiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Następnie kolejne rozważania nad kategoriami Llllubię to! Bardziej ogólne kategorie? Większy wybór, mniejszy wybór? Ja jestem za pojedynczym / lekko złożonym ("wokalista/wokalistka" tudzież "owoce/warzywa") hasłem, natomiast "wokalista, wokalistka, zespół, instrumentalista, kompozytor lub konserwator fortepianów" na jednej karcie wydaje mi się za szerokim wyborem. I "subkultura" jeśli ma być sparowana, to ze "stylem życia", a nie z "przedmiotem szkolnym"
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Na koniec wymiana opinii na temat wydawców. Bez komentarza to zostawię, dobrze?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Do zobaczenia za tydzień
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)