Bora Bora (Stefan Feld)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Bora Bora
Gra jest pozbawiona tekstu, wiec jedyny problem to angielska instrukcja, a przez to da się jakoś przebrnąć
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Bora Bora
Póki co to na BGG można "przeczytać" niemiecką instrukcję;) Można sporo wydedukować znając styl i konstrukcję instrukcji innych gier Felda;)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Bora Bora
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Bora Bora
Nareszcie !prz22 pisze:Angielska instrukcja już dostępna;)
http://boardgamegeek.com/thread/926232/ ... les-are-up
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Furan
- Posty: 1554
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 219 times
Re: Bora Bora
Uf. Po szybkim przeglądnięciu instrukcji - Graficzny misz-masz (na żywo na pewno wygląda lepiej). Mechanizmy zazębione może i ładnie, ale... wydają się kapkę przekombinowane.
Zdecydowanie bardziej wyglądam Brugii i Rialto.
Zdecydowanie bardziej wyglądam Brugii i Rialto.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Bora Bora
Przeczytane. Znam tylko kilka gier Felda, ale na pewno widać wiele mechanizmów zaczerpniętych z Zamków - kafelki mężczyzn/kobiet, które dokładamy na swoje planszetki i o które pewnie trzeba będzie się bić, z tą różnicą, że ich efekty są permanentne, a nie jednorazowe i kilka kafelków tego samego typu pozwala wykonać jedną, lecz podwójnie/potrójnie itd. silniejszą akcję. Wygląda to dość ciekawie - iść w specjalizację, czy w różnorodność?
Pytanie o tyle stosowne, że na koniec każdej rundy gracze muszą wykonać jedno "zadanie" i wziąć nowe z losowo rozstawionych (oczywiście o wyborze decyduje kolejność graczy, bo, jak to u Felda, jest tor kolejności). A zadania są baaardzo różne i mogą dotyczyć każdego elementu gry. W Bora Bora nie ma mechanizmów karania, jeśli jednak nie spełnimy na koniec rundy jednego z zadań, po prostu stracimy okazję do zapunktowania. Też swego rodzaju kara. Na szczęście każdy gracz ma na swojej planszetce aż trzy różne zadania, więc jest z czego wybierać.
Bardzo podoba mi się mechanizm rozbudowy - zarówno na planszy głównej (chatki), jak i na planszy gracza (groby). Rozstawienie chatek na planszy głównej determinuje, gdzie możemy budować się dalej (tylko regiony przyległe) i jakie surowce zbierać - a trzeba zbierać tak, żeby stykały się na planszy gracza (jest do tego odpowiednia ramka, każdy surowiec ma własne miejsce), bo tylko w ten sposób można "postawić" grób i odprawić ceremonię. Punktowanie końcowe też zdaje się premiować specjalizację, bo można dostać punkty za wystawienie WSZYSTKICH chatek, ale zero, jeśli zapomnimy o choćby jednej. Punkty za wykonanie WSZYSTKICH zadań, zero, jeśli mniej, i tak dalej...
Zapowiada się ciekawie; jest mnóstwo zębatek, jak to u Felda, ale gra wydaje się cięższa od Zamków. Na pierwszy rzut oka mniej jest wyborów oczywistych, bo, w odróżnieniu od Zamków, wynik na kostce nie determinuje, co mogę zrobić - mogę wszystko, choć w różnym zakresie (no chyba, że mnie ktoś przyblokuje, a i to można obejść za pomocą karty odpowiedniego boga). Wydaje mi się też, że będzie to gra bardziej od Zamków strategiczna - na pewno nie będzie się dało zgarnąć wszystkich bonusów w końcowym punktowaniu i jakiś pomysł na rozgrywkę warto od początku mieć.
I jeszcze jedno: zasad mnogość, ale instrukcja dobrze napisana. Łatwo zrozumieć, co i jak, tzn. załapać mechanizmy rozgrywki, bo oczywiście doszlifowanie sensownych strategii będzie wymagać praktyki. Ale sam ten mechanizm wydaje się dość prosty: poturlaj trzema kostkami, wykonaj akcje, skorzystaj z bonusów specjalnych na kafelkach mężczyzn/kobiet, a później podsumowanie rundy (kolejność itd.), zgarnięcie cennych żetonów, wykonanie zadań. Pestka
Pytanie o tyle stosowne, że na koniec każdej rundy gracze muszą wykonać jedno "zadanie" i wziąć nowe z losowo rozstawionych (oczywiście o wyborze decyduje kolejność graczy, bo, jak to u Felda, jest tor kolejności). A zadania są baaardzo różne i mogą dotyczyć każdego elementu gry. W Bora Bora nie ma mechanizmów karania, jeśli jednak nie spełnimy na koniec rundy jednego z zadań, po prostu stracimy okazję do zapunktowania. Też swego rodzaju kara. Na szczęście każdy gracz ma na swojej planszetce aż trzy różne zadania, więc jest z czego wybierać.
Bardzo podoba mi się mechanizm rozbudowy - zarówno na planszy głównej (chatki), jak i na planszy gracza (groby). Rozstawienie chatek na planszy głównej determinuje, gdzie możemy budować się dalej (tylko regiony przyległe) i jakie surowce zbierać - a trzeba zbierać tak, żeby stykały się na planszy gracza (jest do tego odpowiednia ramka, każdy surowiec ma własne miejsce), bo tylko w ten sposób można "postawić" grób i odprawić ceremonię. Punktowanie końcowe też zdaje się premiować specjalizację, bo można dostać punkty za wystawienie WSZYSTKICH chatek, ale zero, jeśli zapomnimy o choćby jednej. Punkty za wykonanie WSZYSTKICH zadań, zero, jeśli mniej, i tak dalej...
Zapowiada się ciekawie; jest mnóstwo zębatek, jak to u Felda, ale gra wydaje się cięższa od Zamków. Na pierwszy rzut oka mniej jest wyborów oczywistych, bo, w odróżnieniu od Zamków, wynik na kostce nie determinuje, co mogę zrobić - mogę wszystko, choć w różnym zakresie (no chyba, że mnie ktoś przyblokuje, a i to można obejść za pomocą karty odpowiedniego boga). Wydaje mi się też, że będzie to gra bardziej od Zamków strategiczna - na pewno nie będzie się dało zgarnąć wszystkich bonusów w końcowym punktowaniu i jakiś pomysł na rozgrywkę warto od początku mieć.
I jeszcze jedno: zasad mnogość, ale instrukcja dobrze napisana. Łatwo zrozumieć, co i jak, tzn. załapać mechanizmy rozgrywki, bo oczywiście doszlifowanie sensownych strategii będzie wymagać praktyki. Ale sam ten mechanizm wydaje się dość prosty: poturlaj trzema kostkami, wykonaj akcje, skorzystaj z bonusów specjalnych na kafelkach mężczyzn/kobiet, a później podsumowanie rundy (kolejność itd.), zgarnięcie cennych żetonów, wykonanie zadań. Pestka
- prz22
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Bora Bora
Zapowiada się bardzo ciekawie;) Bardzo odpowiada mi kolorystyka i takie pozytywne tło tematyczne. Kombinacji faktycznie sporo, ale czy gra jest przekombinowana czy nie to ciężko będzie osądzić zanim się nie zagra;)
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
- Trolliszcze
- Posty: 4784
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1040 times
Re: Bora Bora
Ja mam wrażenie, że będzie trochę jak np. z Luną. W pierwszym momencie liczba akcji dostępnych dla kultystów potrafi przytłoczyć, ale w rzeczywistości mechanizm gry jest bardzo prosty i po pierwszej grze wszystko staje się jasne.
Tutaj też wbrew pozorom nie ma tego tak wiele. Akcji w zależności od liczby graczy jest 5/6/7 (plus rybołówstwo), a reszta to ich logiczne następstwo. Może tylko różne działania kafelków mężczyzn/kobiet na początku przytłoczą, choć u Felda ikonografia zwykle jest czytelna; my na przykład już po pierwszej grze w Zamki nie mieliśmy problemów z rozpoznaniem na planszy gracza, co dają poszczególne kafelki miast.
Tutaj też wbrew pozorom nie ma tego tak wiele. Akcji w zależności od liczby graczy jest 5/6/7 (plus rybołówstwo), a reszta to ich logiczne następstwo. Może tylko różne działania kafelków mężczyzn/kobiet na początku przytłoczą, choć u Felda ikonografia zwykle jest czytelna; my na przykład już po pierwszej grze w Zamki nie mieliśmy problemów z rozpoznaniem na planszy gracza, co dają poszczególne kafelki miast.
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Bora Bora
Trajan też przez wielu został skreślony, bo suchy i przekombinowany, a jest to jedna z moich ulubionych gier. Także Bora Bora mi nie straszne.prz22 pisze:Zapowiada się bardzo ciekawie;) Bardzo odpowiada mi kolorystyka i takie pozytywne tło tematyczne. Kombinacji faktycznie sporo, ale czy gra jest przekombinowana czy nie to ciężko będzie osądzić zanim się nie zagra;)
Re: Bora Bora
Nie grałem nigdy w żadną grę pana Felda, więc po lekturze instrukcji nie mogę ocenić, czy mechanizmy w „Bora Bora” są wtórne czy nie, ale gra sprawia wrażenie naprawdę ciekawej – zdecydowanie nie żałuję złożenia zamówienia.
Szczególnie podoba mi się możliwość wpływania na losowość i fakt, że zarówno niskie, jak i wysokie wyniki na kostkach mają swoje zastosowanie.
Niecierpliwie czekam na pierwszą rozgrywkę .
Szczególnie podoba mi się możliwość wpływania na losowość i fakt, że zarówno niskie, jak i wysokie wyniki na kostkach mają swoje zastosowanie.
Niecierpliwie czekam na pierwszą rozgrywkę .
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Bora Bora
To właśnie typowo feldowski mechanizm (plus Troyes ;P)dgbm pisze:Szczególnie podoba mi się możliwość wpływania na losowość i fakt, że zarówno niskie, jak i wysokie wyniki na kostkach mają swoje zastosowanie.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 16 times
Re: Bora Bora
mi się najbardziej rzucił w oczy interakcyjny mechanizm nie pozwalający na zagranie akcji/karty z ilością oczek równą lub mniejszą od wcześniej leżących kostek(kostki). będzie się działo.
tak się zastanawiałem do której gry Felda Bora jest podobna.
Luna NIE- tylko wyspy, mechanika zupełnie inna (i dobrze, bo -po mojemu- Luna to najsłabsza gra mojego faworyta wśród designerów)
Zamki NIE - kostki podobne, ale sposób wykorzystania zupełnie inny
Trajan raczej NIE - chociaż tutaj podobna jest wielość drug punktowania, rozwój jakoś tam odpowiada wyprawom wojennym
W roku smoka też NIE - chociaż równie istotna wydaje się być walka o kolejność
ale - i to najważniejsze i najradośniejsze- tak naprawdę to nie jest podobne do niczego co wcześniej stworzył Stefan :):)
a zapowiada się SUPER
tak się zastanawiałem do której gry Felda Bora jest podobna.
Luna NIE- tylko wyspy, mechanika zupełnie inna (i dobrze, bo -po mojemu- Luna to najsłabsza gra mojego faworyta wśród designerów)
Zamki NIE - kostki podobne, ale sposób wykorzystania zupełnie inny
Trajan raczej NIE - chociaż tutaj podobna jest wielość drug punktowania, rozwój jakoś tam odpowiada wyprawom wojennym
W roku smoka też NIE - chociaż równie istotna wydaje się być walka o kolejność
ale - i to najważniejsze i najradośniejsze- tak naprawdę to nie jest podobne do niczego co wcześniej stworzył Stefan :):)
a zapowiada się SUPER
Re: Bora Bora
Ale chyba większość na to przymkneła oko, bo to była pierwsza rzecz o której było wiadomo.cezaras pisze:mi się najbardziej rzucił w oczy interakcyjny mechanizm nie pozwalający na zagranie akcji/karty z ilością oczek równą lub mniejszą od wcześniej leżących kostek(kostki). będzie się działo.
Będzie decyzja czy zagrać wyższą kość by mieć wiecej korzyści czy niższą i zablokowąć pozostałych graczy.
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Bora Bora
Czekam na Felda bez kości
Ani Zamki,ani tym bardziej Macao o Romie już nie wspomnę nie podeszły mi zbytnio
Liczę na Amerigo, bo w Brugie kostek zatrzęsienie
Ani Zamki,ani tym bardziej Macao o Romie już nie wspomnę nie podeszły mi zbytnio
Liczę na Amerigo, bo w Brugie kostek zatrzęsienie
- lacki2000
- Posty: 4095
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 182 times
Re: Bora Bora
Trajan jest bez kościstaszek pisze:Czekam na Felda bez kości
Ani Zamki,ani tym bardziej Macao o Romie już nie wspomnę nie podeszły mi zbytnio
Liczę na Amerigo, bo w Brugie kostek zatrzęsienie
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Vester
- Posty: 956
- Rejestracja: 19 lis 2010, 11:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 44 times
Re: Bora Bora
Notre Dame, W Roku Smoka, Luna, Trajan, Speicherstadt, Filary Ziemi Pojedynek Budowniczych. Kazda inna i bez koscistaszek pisze:Czekam na Felda bez kości
Ani Zamki,ani tym bardziej Macao o Romie już nie wspomnę nie podeszły.
Born to play
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Bora Bora
Jeszcze Strasbourg i Imię Róży.Tak wiem. W prawie wszystkie grałem i mi się podobały.
Nie dopisałem jednego ważnego słowa-nowego
Nie dopisałem jednego ważnego słowa-nowego
Re: Bora Bora
To chyba kości jednak będąA new and innovative mechanism to determine the possible actions by use of the dice tower creates a strategic and tactical game for real gamers.
Born to play
Moja kolekcja
Moja kolekcja
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Bora Bora
W shogunie toto nazywa się "Battle Tower" więc tak na dwoje babka wróżyła.staszek pisze:Z tego co wiem to właśnie jest dice tower bez kości,tylko tak jak w Szogunie
Born to play
Moja kolekcja
Moja kolekcja