Ok, a więc zgodnie z zapowiedziami ciśniemy ostro i bez pardonu Zimną wojnę.
Tutaj macie link do drabinki turniejowej z parami do rozgrywek:
http://challonge.com/5juae544
Ogólnie nie ma jakiegoś wielkiego pośpiechu, ale fajnie byłoby w przeciągu dwóch tygodni skończyć pierwszą serię.
Strony, którymi będziemy grać wybieramy zgodnie z zasadami turniejowymi opisanymi w instrukcji, czyli poprzez licytację (odsyłam w razie potrzeby do odpowiedniego paragrafu).
Ważne, gramy z tym wariantem zasad (skopiowane z instrukcji):
12.0 WARIANT „CHIŃSKA WOJNA DOMOWA”
Wariant „Chińska wojna domowa” w założeniach ma być grany
w kontekście dotychczasowych reguł odnośnie karty „Chiny”
(zobacz 9.0). Jakkolwiek, tam gdzie reguły wariantu kolidują
z istniejącymi regułami lub tekstem na karcie wydarzenia, ta sekcja
zasad ma pierwszeństwo.
12.1 POLE “CHIŃSKIEJ WOJNY DOMOWEJ”
Pole „Chińskiej wojny domowej” jest traktowane jako sąsiadujące
ze Związkiem Radzieckim i tylko z nim. Pole jest traktowane jakby
było w Azji, ale nie w Azji Południowo-Wschodniej. Nie wpływa na żadną z kart „Kulminacji
napięć w...”. Jedyną operacją jaka może być wykonana
na polu „Chińskiej wojny domowej” jest umieszczanie
PW przez gracza radzieckiego. Gracz amerykański nie może
wykonywać operacji lub wydarzeń do spowodowania
jakiegokolwiek efektu na polu „Chińskiej wojny domowej”.
W momencie kiedy, gracz ZSRR położy 3 PW na polu „Chińskiej
wojny domowej”, dalsze czynności nie mają efektów. Znaczniki
mogą wrócić do puli gracza ZSRR, a pole „Chińskiej wojny
domowej” jest ignorowane w dalszej rozgrywce.
12.2 KONTROLA
Gracz ZSRR musi położyć na polu „Chińskiej wojny domowej”
3 PW, aby je kontrolować. Wpływy ZSRR są kładzione na polu
„Chińskiej wojny domowej” zgodnie z regułami umieszczania
znaczników wpływów w państwach (zobacz 6.1). Jeśli karta
„Chiny” pozostaje poza grą, żaden z graczy nie otrzymuje PZ za
jej posiadanie podczas końcowej punktacji.
12.3 WPŁYW KONTROLI POLA „CHIŃSKA WOJNA DOMOWA”
Do czasu gdy gracz ZSRR nie położy 3 PW na polu „Chińskiej
wojny domowej”, karta „Chiny” nie jest w posiadaniu żadnego
z graczy. Kiedy gracz ZSRR położy 3 PW na polu, natychmiast
otrzymuje kartę „Chiny” odkrytą i gotową do zagrania.
Dodatkowo, zakaz grania wydarzeń „Czerwona Panika/Czystki”
i „Rezolucja w sprawie obrony Tajwanu” jest natychmiast
zniesiony.
12.4 OGRANICZENIE WYDARZEŃ W WARIANCIE
Do czasu gdy gracz ZSRR nie położy 3 PW na polu „Chińskiej
wojny domowej”, nie może zagrywać kart „Czerwona Panika/
Czystki” i „Rewolucja kulturalna” jako wydarzeń. Dodatkowo,
gracz USA nie może grać karty „Rezolucja w sprawie obrony
Tajwanu” jako wydarzenia. Te karty mogą być zagrywane dla
punktów operacyjnych według normalnych zasad.
12.4.1 Specjalne ograniczenia w wariancie dla USA. Dla
prób zagrania kart „Konflikt nad Ussuri” lub „Wizyta Nixona
w Chinach” jako wydarzeń, gracz USA jest postrzegany tak jakby
posiadał kartę „Chiny”, jeśli gracz ZSRR nie ma jeszcze 3 PW na
polu „Chińskiej wojny domowej”.
12.4.2 Do czasu gdy gracz ZSRR nie położy 3 PW na polu
„Chińskiej wojny domowej”, odejmuje dodatkowo 1 od rzutu
kostką dla rozstrzygnięcia wydarzenia „Wojna w Korei”.