(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam wszystkich
po ostatnich zmianach w AVAstarship Grzegorz standardowo posiadał max. z kartami na ręku a wygrał Krzysztof który się bunkrował w modułach i się nudził (muszę to zmienić - no i mam chyba na taką sytuację sposób , ale to za tydzień
dziękuję za testowanie (zauważyłem że do testów nie jestem w zasadzie potrzebny) ekipa sama gra
za tydzień z chęcią jeszcze raz zagram w śmietnisko
śmietnisko ekstra polecam
moją propozycją jest wprowadzenie interakcji pomiędzy graczami (wymiana lub coś w tym stylu)?
po ostatnich zmianach w AVAstarship Grzegorz standardowo posiadał max. z kartami na ręku a wygrał Krzysztof który się bunkrował w modułach i się nudził (muszę to zmienić - no i mam chyba na taką sytuację sposób , ale to za tydzień
dziękuję za testowanie (zauważyłem że do testów nie jestem w zasadzie potrzebny) ekipa sama gra
za tydzień z chęcią jeszcze raz zagram w śmietnisko
śmietnisko ekstra polecam
moją propozycją jest wprowadzenie interakcji pomiędzy graczami (wymiana lub coś w tym stylu)?
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
No ale czasem trzeba grać samemu, aby weryfikować się wewnątrz gry, a nie tylko jako obserwator. Z drugiej strony obserwacja podpowiada, co jest kłopotliwe, które elementy się graczom mylą itp.tauriworld pisze:dziękuję za testowanie (zauważyłem że do testów nie jestem w zasadzie potrzebny) ekipa sama gra
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jak gra jest na zaawansowanym etapie tworzenia, to chyba bardziej opłaca się przyglądać rozgrywce z boku. Samemu dobrze jest grać wcześniej, gdy jeszcze nie wiadomo, czy rdzeń gry daje przyjemność i podstawowe mechanizmy działają tak, jak projektant zakładał.
Dzięki za testy Grobowej Piramidy i "The evilest game one can imagine" Oba projekty niedługo chyba przestaną się pojawiać w Monsoonie.
Moim zdaniem Koza powinna mieć wartość nabywczą 3 królików - wtedy nie zaboli aż tak bardzo (i ładnie zgrałaby się z wczorajszą zakróliczoną talią przyblokowanego Łukasza). Chyba faktycznie przydałoby się więcej drobnych akcji na słabych kartach (propozycje: [wymień kartę na taśmociągu zakupów na nową] [podejrzyj kartę z wierzchu talii losowego dociągu i odłóż ją na wierzch lub spód talii] [podejrzyj 3 karty z wierzchu swojej talii] [wtasuj swój discard do swojej talii] - żadna z tych cech nie jest silna sama w sobie, ale ma sens w odpowiednich kombinacjach z lepszymi kartami, a w najgorszym razie da jakąś iluzję możliwości ).
No i ostatnia uwaga: mało to klimatyczne, ale chyba czytelniej będzie, jeśli w miejscu ceny karty będzie dodatkowo podana liczba królików potrzebnych do jej zakupienia.
Bal Skrytobójców na razie trochę za wolno się rozkręca - zasady są spójne i boleśnie logiczne ale wydaje mi się, że nie są przedstawione intuicyjnie. Niemniej ze spotkania na spotkanie gra jest coraz lepsza (zresztą wczoraj udało mi się w nią wygrać ), więc projektant chyba wie co robi.
O innych projektach nic nie powiem - rozrost Monsoona niestety już nie pozwala zapoznać się z wszystkimi grami, które się pojawiają na spotkaniach, nawet któryś raz z rzędu...
Dzięki za testy Grobowej Piramidy i "The evilest game one can imagine" Oba projekty niedługo chyba przestaną się pojawiać w Monsoonie.
2 x popieram Odnośnie 2 - czy wyłożone Psy dawałyby wtedy po prostu pasywną ochronę (leży na stole = wilk/lis nie działają na moje karty)? A gracz sprowadzający Wilka mógłby go ewentualnie straszować odrzucając swojego psa?MichalStajszczak pisze:Jeśli chodzi o moją karciankę, to na pewno zrobię dwie drobne zmiany:
1. Branie kart z talii specjalnej nie będzie obowiązkowe, a jak sie talia skończy, to się skończy możliwość brania z niej kart
2. Myslę, że wilk, lis i kot powinny od razu działać kolejno na każdego gracza. Nie zmieni to ich działania ale chyba ułatwi rozgrywkę.
Moim zdaniem Koza powinna mieć wartość nabywczą 3 królików - wtedy nie zaboli aż tak bardzo (i ładnie zgrałaby się z wczorajszą zakróliczoną talią przyblokowanego Łukasza). Chyba faktycznie przydałoby się więcej drobnych akcji na słabych kartach (propozycje: [wymień kartę na taśmociągu zakupów na nową] [podejrzyj kartę z wierzchu talii losowego dociągu i odłóż ją na wierzch lub spód talii] [podejrzyj 3 karty z wierzchu swojej talii] [wtasuj swój discard do swojej talii] - żadna z tych cech nie jest silna sama w sobie, ale ma sens w odpowiednich kombinacjach z lepszymi kartami, a w najgorszym razie da jakąś iluzję możliwości ).
No i ostatnia uwaga: mało to klimatyczne, ale chyba czytelniej będzie, jeśli w miejscu ceny karty będzie dodatkowo podana liczba królików potrzebnych do jej zakupienia.
Bal Skrytobójców na razie trochę za wolno się rozkręca - zasady są spójne i boleśnie logiczne ale wydaje mi się, że nie są przedstawione intuicyjnie. Niemniej ze spotkania na spotkanie gra jest coraz lepsza (zresztą wczoraj udało mi się w nią wygrać ), więc projektant chyba wie co robi.
O innych projektach nic nie powiem - rozrost Monsoona niestety już nie pozwala zapoznać się z wszystkimi grami, które się pojawiają na spotkaniach, nawet któryś raz z rzędu...
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
No dlatego ja mam plan — mówię sobie: Dziś muszę spróbować XYZ!Jan Madejski pisze:O innych projektach nic nie powiem - rozrost Monsoona niestety już nie pozwala zapoznać się z wszystkimi grami, które się pojawiają na spotkaniach, nawet któryś raz z rzędu
Oczywiście pojawiałem się trochę w kratkę ostatnio, więc tym bardziej wszystkich już nie znam, ale plan na następny tydzień już mam
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
To chyba nie ten typ gry by wrzucać wymiana ala Fasolki.tauriworld pisze: moją propozycją jest wprowadzenie interakcji pomiędzy graczami (wymiana lub coś w tym stylu)?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
tauriworld pisze:
po ostatnich zmianach w AVAstarship Grzegorz standardowo posiadał max. z kartami na ręku a wygrał Krzysztof który się bunkrował w modułach i się nudził
Nie bunkrował się tylko szukał w ścianach modułu ewentualnych mikropęknięć, żeby nie było potem takich sytuacji jak z Dreamlinerami w Locie i nie nudził się tylko szukał pokojowego rozwiązania konfliktu na wspólnym statku wszystkich narodów. A poza tym jest to chyba nie lada wyczyn że, wygrałem w "kosmicznej strzelance" ani razu nie wyciągając lasera z kabury Ktoś zgłosi moją kandydaturę do Szwedzkiej Akademii Nauk o przyznanie stosownej nagrody czy sam mam to zrobić?
A jak się skończyło grzebanie w odpadach? Bo zacząłem, napsułem i uciekłem
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dzięki za testy, choć nie dokończone.
W następną środę chętnie usiądę przy AVShip i Tańcach-Przytulańcach.
Zgadzam się z Sipio. Interakcja występuje już na poziomie rywalizacji o zasoby. Wymiany między graczami są nie tematyczne.sipio pisze:To chyba nie ten typ gry by wrzucać wymiana ala Fasolki.tauriworld pisze: moją propozycją jest wprowadzenie interakcji pomiędzy graczami (wymiana lub coś w tym stylu)?
Nie skończyło się ale przynajmniej dało mi przeświadczenie o możliwości przeprowadzenia rozgrywki na 5 graczy. Padło kilka kosmetycznych pomysłów (oznaczenie złotych zasobów na wykresach, dodatkowa plansza gminy), uświadomiłem sobie drobny błąd polegający na tym, że 5 graczy generuje za dużo kart w I sektorze (bo zawsze powinno być 13). Mimo precedensowego postępowania graczy (odblokowanie wszystkich poziomów w pierwszej rundzie) popsuć gry się nie udało. Przyniosę więc ją jeszcze za tydzień z zaproszeniem do udziału w testach, bo zależy mi na preśledzeniu przyrostu kasy w poszczególnych rundach i zbalansowaniu warunków zwycięstwa. Wbrew zamysłom wyszło z tego euro, więc punkciki trzeba liczyć.Spinus pisze:A jak się skończyło grzebanie w odpadach? Bo zacząłem, napsułem i uciekłem
W następną środę chętnie usiądę przy AVShip i Tańcach-Przytulańcach.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
więc jeden chętny do AVAship jest
może by się udało przeprowadzić dwa testy w różnych grupach (gra powoli się skraca do 1-1,5 h
chętnych zapraszam
może by się udało przeprowadzić dwa testy w różnych grupach (gra powoli się skraca do 1-1,5 h
chętnych zapraszam
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dwóch. Ja chętnie spróbuję i tej nowości.tauriworld pisze:więc jeden chętny do AVAship jest
Tak przy okazji, jeśli komuś zależy na określonej liczbie graczy, testerach, którzy już znają daną grę, lub wręcz przeciwnie, jeszcze w nią nie grali, wszystkich nowych i starych prosimy o zgłaszanie na liście zapotrzebowań
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
stalker pisze:Dwóch. Ja chętnie spróbuję i tej nowości.tauriworld pisze:więc jeden chętny do AVAship jest
Tak przy okazji, jeśli komuś zależy na określonej liczbie graczy, testerach, którzy już znają daną grę, lub wręcz przeciwnie, jeszcze w nią nie grali, wszystkich nowych i starych prosimy o zgłaszanie na liście zapotrzebowań
no Avastarship nie jest taką straszną nowością (gramy od 3-4 tygodni na spotkaniach)
jeśli macie jakieś gry a nie jesteście pewni mechaniki to testy/rozmowy w każdą środę są dla was gier wręcz koniecznością
przykładowo AVAship zmieniła się znacznie od czasu środowych testów i z tej możliwość pisania na forum chylę czoła nad grającymi/testującymi tą jak i inne gry
- MichalStajszczak
- Posty: 9475
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
W mojej karciance był problem z tym, czy ma być jeden discard (jak chciał Stalker), czy dwa discardy: stary i aktualny. Myślę, że można to rozwiązać tak: na koniec swojej kolejki gracz tasuje swój discard i wkłada na spód talii. Wtedy nie bedzie problemu, bo nie będzie "starego discardu", zawsze będzie tylko discard aktualny.
Co do kóz, to mam pomysł taki: zmniejszyć ich liczbę, ale za to dodać karty z akcją "Przestaw kozę"
Co do kóz, to mam pomysł taki: zmniejszyć ich liczbę, ale za to dodać karty z akcją "Przestaw kozę"
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
Jeśli chodzi o kwestie "discardów" to w pewnej grze na D karty zagrywa się przed siebie, a dopiero pod koniec tury wszystko co zostało zagrane idzie na discard. Myślę, że próbujesz odtworzyć ten mechanizm.
Chyba lepiej by było, aby pod względem interakcji gra dążyła do gry na 7, niż do gry na D
I pomysł na wilka: Wilk porywa moje najlepsze zwierzę i idzie do sąsiada. Jak sąsiad ma lepsze i wilk zostawia sąsiadowi to co porwał i zabiera jego najlepsze i idzie dalej. Jak wróci wilk daje mi to co przyniósł. A pies płoszy wilka i wilk nic nie wymienia - idzie dalej. Jak wróci do mnie, to zostawia zwierzę co przyniósł
Będzie w środę ktokolwiek chętny na tańce, czy wszyscy będą wojować w kosmosie?
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o kwestie "discardów" to w pewnej grze na D karty zagrywa się przed siebie, a dopiero pod koniec tury wszystko co zostało zagrane idzie na discard. Myślę, że próbujesz odtworzyć ten mechanizm.
Chyba lepiej by było, aby pod względem interakcji gra dążyła do gry na 7, niż do gry na D
I pomysł na wilka: Wilk porywa moje najlepsze zwierzę i idzie do sąsiada. Jak sąsiad ma lepsze i wilk zostawia sąsiadowi to co porwał i zabiera jego najlepsze i idzie dalej. Jak wróci wilk daje mi to co przyniósł. A pies płoszy wilka i wilk nic nie wymienia - idzie dalej. Jak wróci do mnie, to zostawia zwierzę co przyniósł
Będzie w środę ktokolwiek chętny na tańce, czy wszyscy będą wojować w kosmosie?
Pozdrawiam.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Sir-lothar pisze:Będzie w środę ktokolwiek chętny na tańce, czy wszyscy będą wojować w kosmosie?
gibon pisze:W następną środę chętnie usiądę przy AVShip i Tańcach-Przytulańcach.
Mnie zależy na 5 testerach, towarzystwo może być mieszane, czas testu od 1.5 do 2 h.stalker pisze:Tak przy okazji, jeśli komuś zależy na określonej liczbie graczy, testerach, którzy już znają daną grę, lub wręcz przeciwnie, jeszcze w nią nie grali, wszystkich nowych i starych prosimy o zgłaszanie na liście zapotrzebowań
Wprowadziłem jeszcze drobną poprawkę do liczenia końcowej punktacji. Bardziej premiowane będą przetwórnie dla surowców pochodzących ze źródeł nie odnawialnych (plastik-ropa, papier-drewno) oraz takich, które długo rozkładają się w przyrodzie (plastik, szkło).
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jak się uda, to ja chętnie zagram w Śmieciowisko, a potem w statek kojsmiczny albo na odwrót. Powinno starczyć czasu.
Tańczyć mogę zatańczyć, ale wolę spróbować znów za 2-3 wersje dalej.
Tańczyć mogę zatańczyć, ale wolę spróbować znów za 2-3 wersje dalej.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja jeśli jutro będę, to koło 19. Kilku "starych" nie będzie — czy jest wśród zapowiadających się klucznik?
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Okazuje się, że mamy deficyt kluczników… Filipposa nie ma, a jeśli Karol albo sipio nie zajrzą na testy, to nie ma kto otworzyć. Musicie być na to przygotowani.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Mnie też nie będzie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Nie wyliczyłem tych, którzy w ostatnich miesiącach wykazują się 100% absencją
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A czy dziś na spotkanie przyjdzie taka "kluczowa postać" ?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Sorry chłopaki ale ja ostatnio jestem trochę wyłączony z testowania.
Mam nadzieje, że jednak jakiś klucznik dotarł.
Mam nadzieje, że jednak jakiś klucznik dotarł.
- Sir-lothar
- Posty: 366
- Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam,
Klucznik najwyraźniej dotarł, gdyż koło 1830 sala była otwarta i testy trwały.
Udało się załapać na AvaStarship. Gra miała dużo zasad, które może nie były do końca potrzebne, brakowało informacji co i kiedy można robić i ogólnej płynności i klarowności.
System punktacji zachęca do bycia atakowanym przez 1/2 gry aby uzbierać "trupy" uprawniające do karty specjalnej, a w drugiej 1/2 gry przeprowadzić atak na punktujące lokacje. Uważam, że powinien być jakiś bonus za zajmowanie terenu (akcja to za mało - jakieś VP) aby zachęcić do wcześniejszego atakowania. Ataki należy przeprowadzać mała liczbą wojska wspieranego przez karty specjalne (dodatkowe ataki). Osłony (służące do negowania ataków) są negowane przez negację osłon, którego to nie da się zanegować, ergo powinny być słabsze (same 1 ?).
Również kafelek bonusowy jako teoretyczny wyznacznik "idź, podbij to" w momencie, gdy 3 graczy zaczyna obstawiać dany teren przeradza się w "ok, tego już nie zrobię" i niewiele innego pozostaje, gdy nie zna się gry a punkty przyznawane są na jej koniec to można tylko czekać. Chętnie widziałbym kilka kafelków bonusowych podczas gry np. 3z5 na start zamiast 1z3. Boli również brak możliwości obrony, gdy mam zajęte dane pomieszczenie nie mogę strzelać do ludzi w śluzach.
Jest też odwrotna kula śnieżna - jeśli ja jestem zabijany, a sam nie zabijam to jestem bardzo z tyłu bo tracę wojsko z planszy (zasób) przez co jest mi trudniej samemu coś zabić i muszę wybierać jako wsparcie wojsko pod koniec tury (zamiast kart lub ekstra akcji).
Nacje walczące w kosmosie kojarzyły mi się fabularnie z Sid Maier's Alpha Centauri
Zapomniałem się spytać na spotkaniu, ale skąd taka nazwa?
Na boku odbył się Bal ( szok - zostałem poproszony o udostępnienie swojego prototypu do testów ). W 3 osoby to zupełnie inna gra niż na 4-5. Będą musiały być "specjalne" zasady dla tej liczby osób. Wybieranie kart przed grą działa dobrze (nawet za dobrze ). Cieszę się, że się podoba
Pozdrawiam.
Klucznik najwyraźniej dotarł, gdyż koło 1830 sala była otwarta i testy trwały.
Udało się załapać na AvaStarship. Gra miała dużo zasad, które może nie były do końca potrzebne, brakowało informacji co i kiedy można robić i ogólnej płynności i klarowności.
System punktacji zachęca do bycia atakowanym przez 1/2 gry aby uzbierać "trupy" uprawniające do karty specjalnej, a w drugiej 1/2 gry przeprowadzić atak na punktujące lokacje. Uważam, że powinien być jakiś bonus za zajmowanie terenu (akcja to za mało - jakieś VP) aby zachęcić do wcześniejszego atakowania. Ataki należy przeprowadzać mała liczbą wojska wspieranego przez karty specjalne (dodatkowe ataki). Osłony (służące do negowania ataków) są negowane przez negację osłon, którego to nie da się zanegować, ergo powinny być słabsze (same 1 ?).
Również kafelek bonusowy jako teoretyczny wyznacznik "idź, podbij to" w momencie, gdy 3 graczy zaczyna obstawiać dany teren przeradza się w "ok, tego już nie zrobię" i niewiele innego pozostaje, gdy nie zna się gry a punkty przyznawane są na jej koniec to można tylko czekać. Chętnie widziałbym kilka kafelków bonusowych podczas gry np. 3z5 na start zamiast 1z3. Boli również brak możliwości obrony, gdy mam zajęte dane pomieszczenie nie mogę strzelać do ludzi w śluzach.
Jest też odwrotna kula śnieżna - jeśli ja jestem zabijany, a sam nie zabijam to jestem bardzo z tyłu bo tracę wojsko z planszy (zasób) przez co jest mi trudniej samemu coś zabić i muszę wybierać jako wsparcie wojsko pod koniec tury (zamiast kart lub ekstra akcji).
Nacje walczące w kosmosie kojarzyły mi się fabularnie z Sid Maier's Alpha Centauri
Zapomniałem się spytać na spotkaniu, ale skąd taka nazwa?
Na boku odbył się Bal ( szok - zostałem poproszony o udostępnienie swojego prototypu do testów ). W 3 osoby to zupełnie inna gra niż na 4-5. Będą musiały być "specjalne" zasady dla tej liczby osób. Wybieranie kart przed grą działa dobrze (nawet za dobrze ). Cieszę się, że się podoba
Pozdrawiam.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:19
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
więc po bojach przy AVAstarship kilka zmian czeka
-gracze na raz będą dostawać na początek nowej tury 3 akcje i 3 rzeczy do wzięcia (karty,akcje,jednostki)
-następnie będą pojedynczo rozmieszczali nowe jednostki w kanałach
(te ruchy będą wykonywali razem jednocześnie)
- następnie pierwszy gracz może zaatakować innych graczy (atak jednostek zużywa jedną (1) akcję,bez znaczenia na ilość atakujących jednostek (gracz broni się wszystkimi dostępnymi w okolicy jednostkami (jednostkami które w widoczny połączony sposób są połączone z atakowanym modułem)
- następnie kolejny gracz wykonuje akcję po pierwszym graczu
- tura kończy się jak ostatni gracz straci wszystkie dostępne akcje
obecny nakaz zbierania jednostek zniszczonych w ataku lub obronie aby móc korzystać z kart bonusowych wolę zamienić na zdobyte dowolne moduły (kontrolę nad modułami) wiec aby móc mieć możliwość położenia pierwszej karty VIP należy zdobyć jeden moduł następnie aby położyć drugą kartę drugi moduł i tak samo z trzecią i czwartą kartą a jak ktoś zdobędzie podczas gry pięć modułów otrzymuje 1 pkt zwycięstwa
- korzystanie z kart jest płatne jako jedna akcja (dotyczy gracza atakującego) gracz broniący nie traci akcji podczas obrony ale traci użytą kartę (chyba że jest to karta VIP)
- gracz może korzystać z takich samych kart podczas własnej kolejki (dotychczas musiał zwracać uwagę na mały nr po prawej stronie karty) -mega zamieszanie
- jako karty vip nie można położyć dwóch takich samych kart (powodem jest możliwość położenia przez gracza kilku kart tarcz i nikt by go nie był w stanie zbić)
- korzystanie z karty vip nie wymaga akcji
ale co było jest i raczej będzie:
- można atakować z modułów jednostki znajdujące się w korytarzach (ale wtedy nie posiada się bonusu tarcz w kontrolowanym module) - po prostu nikt tobie tych zasad nie opisał (to jest odpowiedź na poprzedni wpis)
uwagi co do poprzedniej gry:
- ogromny zamęt (kto co gdzie itd) była masakra
- za wiele trzeba myśleć (wykonać ruchów) aby cokolwiek zrobić
- opcja ze skalpami (zniszczone inne jednostki) odpada
dziękuje za testowanie, mam nadzieje że następnym razem grać będzie się płynniej
-gracze na raz będą dostawać na początek nowej tury 3 akcje i 3 rzeczy do wzięcia (karty,akcje,jednostki)
-następnie będą pojedynczo rozmieszczali nowe jednostki w kanałach
(te ruchy będą wykonywali razem jednocześnie)
- następnie pierwszy gracz może zaatakować innych graczy (atak jednostek zużywa jedną (1) akcję,bez znaczenia na ilość atakujących jednostek (gracz broni się wszystkimi dostępnymi w okolicy jednostkami (jednostkami które w widoczny połączony sposób są połączone z atakowanym modułem)
- następnie kolejny gracz wykonuje akcję po pierwszym graczu
- tura kończy się jak ostatni gracz straci wszystkie dostępne akcje
obecny nakaz zbierania jednostek zniszczonych w ataku lub obronie aby móc korzystać z kart bonusowych wolę zamienić na zdobyte dowolne moduły (kontrolę nad modułami) wiec aby móc mieć możliwość położenia pierwszej karty VIP należy zdobyć jeden moduł następnie aby położyć drugą kartę drugi moduł i tak samo z trzecią i czwartą kartą a jak ktoś zdobędzie podczas gry pięć modułów otrzymuje 1 pkt zwycięstwa
- korzystanie z kart jest płatne jako jedna akcja (dotyczy gracza atakującego) gracz broniący nie traci akcji podczas obrony ale traci użytą kartę (chyba że jest to karta VIP)
- gracz może korzystać z takich samych kart podczas własnej kolejki (dotychczas musiał zwracać uwagę na mały nr po prawej stronie karty) -mega zamieszanie
- jako karty vip nie można położyć dwóch takich samych kart (powodem jest możliwość położenia przez gracza kilku kart tarcz i nikt by go nie był w stanie zbić)
- korzystanie z karty vip nie wymaga akcji
ale co było jest i raczej będzie:
- można atakować z modułów jednostki znajdujące się w korytarzach (ale wtedy nie posiada się bonusu tarcz w kontrolowanym module) - po prostu nikt tobie tych zasad nie opisał (to jest odpowiedź na poprzedni wpis)
uwagi co do poprzedniej gry:
- ogromny zamęt (kto co gdzie itd) była masakra
- za wiele trzeba myśleć (wykonać ruchów) aby cokolwiek zrobić
- opcja ze skalpami (zniszczone inne jednostki) odpada
dziękuje za testowanie, mam nadzieje że następnym razem grać będzie się płynniej
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
No to dobrze, ale kluczników jeszcze się kilku sklonuje ja niestety byłem wolny dopiero po 19, więc zanim bym dojechał na testy… trudno, AvAShipa spróbuję za tydzień.Sir-lothar pisze:Klucznik najwyraźniej dotarł, gdyż koło 1830 sala była otwarta i testy trwały.
Też jestem ciekaw.Sir-lothar pisze:Zapomniałem się spytać na spotkaniu, ale skąd taka nazwa?
Dla początkującego projektanta to największa gratyfikacjaSir-lothar pisze:Na boku odbył się Bal ( szok - zostałem poproszony o udostępnienie swojego prototypu do testów ). W 3 osoby to zupełnie inna gra niż na 4-5. Będą musiały być "specjalne" zasady dla tej liczby osób. Wybieranie kart przed grą działa dobrze (nawet za dobrze ). Cieszę się, że się podoba
Napiszcie, ilu Was tam jeszcze było i w co graliście
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dotarłem po 18 i zastałem testerów... na korytarzu. Bo w naszej sali odbywały się jakieś zajęcia. Weszliśmy dopiero około 18:15.
Osób było około 12-14.
Działały 3 stoliki. Na jednym AVAShip, na drugim kafelkowa karcianka i tańce przytulańce, na trzecim kurtynowy bitewniak. Na koniec jeszcze jeden kolega wyjął grę o ewolucji gatunków. Ciekawie to wyglądało ale nie zdążyłem już zagrać.
Testowałem AVAShip. Podoba mi się ta gra ze względu na pomysł, klimat i grafikę. Rozgrywka męczyła mnie jednak, bo zasady zmieniały się z każdą rundą i za każdym razem nie wiedziałem co mogę zrobić lub jaki to przyniesie skutek.
To co wg mnie było nie fajne:
Osób było około 12-14.
Działały 3 stoliki. Na jednym AVAShip, na drugim kafelkowa karcianka i tańce przytulańce, na trzecim kurtynowy bitewniak. Na koniec jeszcze jeden kolega wyjął grę o ewolucji gatunków. Ciekawie to wyglądało ale nie zdążyłem już zagrać.
Testowałem AVAShip. Podoba mi się ta gra ze względu na pomysł, klimat i grafikę. Rozgrywka męczyła mnie jednak, bo zasady zmieniały się z każdą rundą i za każdym razem nie wiedziałem co mogę zrobić lub jaki to przyniesie skutek.
To co wg mnie było nie fajne:
- zdobywanie kart działających na stałe. Nie do końca wiadomo kiedy można je zmontować, kosztowały dość dużo, wchodziły do gry późno i nie miały na nią wpływu, nie było jasne które karty można zmontować, a które nie.
- pojawianie się jednostek znikąd. Moim celem było zdobycie i utrzymanie mostka, co realizowałem konsekwentnie przez całą grę. Niestety w ostatniej rundzie nie dałem odporu szarańczy wszelkich nacji zalewającej mnie ze wszystkich korytarzy, nawet tych nie połączonych ze statkiem. Bym sobie życzył aby jednostki pojawiały się w centralnym modułu statku.
- nie jasne zasady kto do kogo może strzelać i w jakich okolicznościach.
- nie intuicyjna grafika na śluzach, nie dająca wyobrażenia że można strzelać pomiędzy pomieszczeniami przylegającymi do siebie.
- kłopotliwy system liczenia iloma jednostkami się atakuje, a iloma broni i jak to skutkuje na ilość wyciąganych kart
- brak naturalnego czynnika motywującego do ataku. Wymuszony atak nie idzie w parze z klimatem gry.