Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1. Plac miejski dający wygraną gdy gracz ma klientów i surowce każdego rodzaju: czy żeby wygrać należy mieć klientów i surowce w momencie zakończenia budowy czy też można najpierw zbudować plac miejski, a pozostałe warunki spełnić później?
2. Legionista - jak wygląda podążanie w tym przypadku? Załóżmy, że przywódca zagrywa legionistę i żąda cegły i marmuru. Drugi gracz, który ma jedną cegłę i jeden marmur na ręku, podąża (czyli zagrywa legionistę = cegłę) i żąda marmuru (czyli tą kartę też odkrywa). Czy zagranie takie chroni drugiego gracza przed stratą cegły? Czy też musi oddać cegłę a tym samym traci legionistę i akcję? Czy zażądanie marmuru chroni drugiego gracza przed jego stratą?
3. Doki - przy korzystaniu z tragarza umożliwiają przełożenie karty z ręki do zasobów. W instrukcji napisano, że można nie brać karty z puli, ale skorzystać z tej właściwości. Jeden z moich współgraczy stwierdził jednak, że w sytuacji, gdy w puli nie ma kart, de facto nie można w ogóle wykonać akcji tragarza, a tym samym skorzystać z bonusu. Co o tym myślicie?
1. Można najpierw zbudować Plac miejski
2. Chyba coś źle gracie. Przywódca w momencie zagrania Legionisty jeszcze niczego nie może żądać. Najpierw wszyscy pozostali gracze określają się czy podążają czy myślą, a dopiero potem, zaczynając od przywódcy wszyscy podążający (oraz myślący mający Legionistę w swojej klienteli) wykonują akcje Legionisty. Czyli tak, zagranie Legionisty przez drugiego gracza chroni go przed utratą cegły (a raczej przed utratą akcji Legionisty). I podobnie jak wcześniej, drugi gracz w momencie zagrania Legionisty jeszcze niczego nie może żądać. Najpierw wszyscy muszą określić co robią, a potem dopiero wykonują akcje, zaczynając od przywódcy. Czyli marmuru drugi gracz nie ochroni.
3. Można skorzystać z Doków nawet jeśli w puli nie ma zasobów (nawet jest przykład w instrukcji)
Posiadam 2 budynki: (Niestety nie pamiętam nazw. Jak ktoś wie o co chodzi, niech pisze. Jak nie to wieczorem poleci EDIT z konkretnymi nazwami)
- pierwszy mówi, że mogę traktować każdego kupca w klienteli jako klienta dowolnej roli
- drugi mówi, że każdym klientem wykonuję akcje podwójnie
Ja grałem tak, że to kombo się nie łączy: kupiec jest klientem każdej roli(jak mówi bud. 1), ale gdy leci akcja np. Cieśli, a ja mam 1 Cieślę i 1 Kupca, to mam 3 akcje(2 za Cieślę, bud. 2 oraz 1 za kupca, bud 1), a nie 4 (2 za Kupca, bud.1+bud.2 kombo oraz 2 za Cieślę, bud 2). Gram dobrze czy źle?
Moim zdaniem takie karty powinny jak najbardziej się łączyć. Ja przynajmniej tak grałem. Wtedy każdym kupcem wykonujesz podwójną dowolną rolę Plus nominalni klienci
A moim zdaniem te wszystkie przemnożniki psują grę i jakakolwiek interpretacja to i tak do bani
Przepraszam, musiałam to powiedzieć, bo gdyby tę jedyną rzecz w tej grze ograniczyć to faktycznie byłaby to gra bardzo bardzo dobra.
Mi się one właśnie podobają. Przynajmniej na razie. Grał ktoś może w ten sposób, że karty nie mogą się łączyć? albo korzystamy z jednej, albo z drugiej.
Logicznie rzecz biorąc takie combo jak najbardziej powinno się uruchamiać. Dlaczego by nie?
Moim zdaniem gra właśnie na tym zyskuje. Co chwila zaskakuje mnie jak wiele można zrobić z budynków, które na pierwszy rzut oka wydają się być bezużyteczne.
IMO ta gra opiera się na przegiętych kombach, więc jak najbardziej działa
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Nie to miał kolega na myśli ale twoje przykłady też są właściwe.
Chodzi o to że można zagrać 2 kupców by podążać lub rozgrywać ... kupca.
Chodzi o szybsze zwolnienie ręki albo zwiększenie puli.
Trochę się tu wkradło zamieszania, więc dla pełnej jasności:
tassman pisze:Mam rozumieć, że mogę zagrać 2 kupców i podażać za zagranym przez przywódcę tragarzem?
Tak.
Lub zagrać 2 kupców i jako przywódca rozegrać tragarza?
Tak.
A ponadto, jak słusznie zauważył pabula:
Możesz również zagrać 2 kupców i podążać za zagranym przez przywódcę kupcem.
Lub zagrać 2 kupców i jako przywódca rozegrać kupca.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
W instrukcji dobrze jest to napisane, najzwięźlej: możesz zawsze zagrać dwie takie same role jako dżokera, czyli SENATORA. a skoro senator zstępuje jakąkolwiek rolę to także tę, z których dwóch kart sam się składał
Zasugeruję, żeby grać tzw. wariant klasyczny, czyli granie Petycji za pomocą 3 kart. Przy dwóch jest za łatwo i praktycznie zawsze można zagrać każdą rolę.
ozzman1 pisze:Zasugeruję, żeby grać tzw. wariant klasyczny, czyli granie Petycji za pomocą 3 kart. Przy dwóch jest za łatwo i praktycznie zawsze można zagrać każdą rolę.
No nie tak zawsze, bo w końcu kart zaczyna brakować
Wczoraj przy grze zauważylismy (jeżeli dobra była interpretacja), że Targ niewolników to niesamowicie dobra karta chyba aż przegięta.
Sposób Naszej interpretacji:
Można wykorzystać daną rolę WSZYSTKICH przeciwników?
jedno pytanie czy akcja legionisty ( podczas rozgrywki w 4 lub 5 osób ) działa na wszystkich graczy czy tylko na dwóch bezpośrednio sąsiadujących ???? w instrukcji troche dziwnie jest to ujęte ale wydaje mi sie ze tylko na sąsiadów
okon pisze:jedno pytanie czy akcja legionisty ( podczas rozgrywki w 4 lub 5 osób ) działa na wszystkich graczy czy tylko na dwóch bezpośrednio sąsiadujących ???? w instrukcji troche dziwnie jest to ujęte ale wydaje mi sie ze tylko na sąsiadów
"Wykonując akcję LEGIONISTY możesz dodatkowo zażądać pasujących klientów i umieścić ich w SKARBCU jako materiały budowlane."
czy dodatkowo znaczy, że najpierw muszę wziąć materiał budowlany z ręki przeciwnika czy nie jest to wymagane (przeciwnik mówi że nie ma na ręce więc zabieram mu tylko klienta), pytanie o tyle nie proste, że przy budynku Most też jest dodatkowo a w instrukcji stoi wyraźnie napisane
Nie musisz brać materiału budowlanego z RĘKI przeciwnika, aby móc wziąć dodatkowy materiał budowlany ze jego SKŁADU BUDOWLANEGO.
, natomiast przy ARENIE w instrukcji nie ma takiego akapitu.
Nie jest konieczne zabieranie najpierw materiału budowlanego z ręki przeciwnika, możesz zabrać samego klienta i umieścić go jako materiał budowlany w swoim skarbcu.
Strona 17 instrukcji, przykład z Areną.
p.s. przykład z areną ze strony 17 jest do dupy, zamiast tego mogli napisać jak przy Moście "Nie musisz brać materiału budowlanego z RĘKI przeciwnika, aby móc wziąć dodatkowy materiał budowlany ze jego KLIENTELI." i było by prościej