Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

@MójMistrzu
Tak, można tak zagrać.
Choć prościej użyć Obrotu na tej jednostce. ;) (A granie z terminalami to zło ;P)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
MójMistrzu
Posty: 116
Rejestracja: 05 kwie 2010, 15:10
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 21 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: MójMistrzu »

Faktycznie, nie pomyślałem o tym, żeby obrócić samą jednostkę :)

Co do terminali, to przed zakupem czytałem wiele narzekań, ale u mnie wniosły wiele świeżości i zlikwidowały największy mankament w postaci złych dociągów, zwiększyły też rozkminianie każdego ruchu. czego tu nie lubić?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Senthe »

czego tu nie lubić?
Jeśli pograsz dłużej (i z innymi armiami), sam zobaczysz ;)
Terminale wg mnie to nieprzemyślana i dodana na siłę zasada, którą zresztą teraz praktycznie wszyscy, łącznie z wydawcą, zupełnie olewają. Dlatego też nie widzę sensu, aby specjalnie się w nie angażować.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
deni
Posty: 12
Rejestracja: 01 lut 2013, 20:57

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: deni »

witam
mam problem

sztab posterunku jest zasieciowany, przy nim sa jednostki strzelajace w 3 inicjatywie
sieciarz pada w 3 inicjatywie
czy jednostki bedace przy posterunku moga strzelic w 2 inicjatywie ?(korzystajac z wlasciwosci sztabu)
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Tak.


Pytanko ode mnie.

Czy aby aktywować zdolność Dancera "leczenie" musimy rzucić żeton akcji stricte na ścianę z leczeniem i użyć tylko tej opcji.
Czy mogę użyć żetonu akcji na ściankę z np. strzałem innego Dancera i zdolność leczenia także się aktywuje. Jeśli tak to czy mogę użyć jej 2 razy wykorzystując 2 żetony akcji na dancerów ze strzalem i ciosem odzyskujac 4 pkt?

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Draconnor
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2013, 23:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Draconnor »

siawq pisze: Czy aby aktywować zdolność Dancera "leczenie" musimy rzucić żeton akcji stricte na ścianę z leczeniem i użyć tylko tej opcji.
Czy mogę użyć żetonu akcji na ściankę z np. strzałem innego Dancera i zdolność leczenia także się aktywuje. Jeśli tak to czy mogę użyć jej 2 razy wykorzystując 2 żetony akcji na dancerów ze strzalem i ciosem odzyskujac 4 pkt?
Przecież to jest strasznie wydziwione a zasada jest prosta - albo używasz tego do strzelania albo do leczenia - stykanie się żetonów nie ma tu nic do rzeczy.
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

Nic o stykaniu nie pisałem :)

Dzięki za odpowiedź

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Tak, włączasz tylko jedną ściankę żółtego dancera, czyli albo leczenie, albo strzał.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Ok, a więc jeśli chodzi o Neodżunglę i moduły w Macierzy, dopytałam MOracza i sytuacja wygląda tak:
Wszystkie moduły podłączone do Macierzy powinny działać na Sztab. Wyjątek z instrukcji Babel13 (Sytuacje szczególne/Kwestia Macierzy), mówiący o tym, że na Sztab działają tylko moduły podłączone bezpośrednio, jest błędny i nie powinno być go w instrukcji.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: siawq »

I wszystko jasne.

Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Dzięki za wyjaśnienie!
Awatar użytkownika
ketyow
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 16:30
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: ketyow »

Senthe pisze: Wszystkie moduły podłączone do Macierzy powinny działać na Sztab. Wyjątek z instrukcji Babel13 (Sytuacje szczególne/Kwestia Macierzy), mówiący o tym, że na Sztab działają tylko moduły podłączone bezpośrednio, jest błędny i nie powinno być go w instrukcji.
Czy ktoś zatem może jeszcze potwierdzić, że w wersji androidowej zastosowano błędną regułę i moduły przypięte "gdzieś tam" do macierzy nie działają na sztab? Jeśli tak, zgłoszę problem programiście, pisałem już z nim kiedy po wyjściu Smarta okazało się, że zawiera on tylko 34 żetony :)

PS Nie mogę sprawdzić u siebie, bo emulator androida mam na innym komputerze i w tej chwili nie pod ręką.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

ketyow pisze:
Senthe pisze: Wszystkie moduły podłączone do Macierzy powinny działać na Sztab. Wyjątek z instrukcji Babel13 (Sytuacje szczególne/Kwestia Macierzy), mówiący o tym, że na Sztab działają tylko moduły podłączone bezpośrednio, jest błędny i nie powinno być go w instrukcji.
Czy ktoś zatem może jeszcze potwierdzić, że w wersji androidowej zastosowano błędną regułę i moduły przypięte "gdzieś tam" do macierzy nie działają na sztab? Jeśli tak, zgłoszę problem programiście, pisałem już z nim kiedy po wyjściu Smarta okazało się, że zawiera on tylko 34 żetony :)

PS Nie mogę sprawdzić u siebie, bo emulator androida mam na innym komputerze i w tej chwili nie pod ręką.
Na Andku zasady są dobre. Moduły podpięte gdziekolwiek na planszy działają na jednostki, moduły, sztab.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Jak napisał jolietjake, na Androidzie zaimplementowane są poprawne zasady (przed chwilą grałam ;)).
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Tym3k
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tym3k »

W gwoli potwierdzenia. Moduł wchodzący w skład macierzy (tj. skierowany przynajmniej w jedną z jednostek macierzy) daje bonus/boosta wszystkim jednostką znajdującym się w tejże (wymienionej po raz trzeci) macierzy.
tymTRZYk's BGG
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4721
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 384 times
Been thanked: 886 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: BartP »

Nom, na tym polega przede wszystkim neodżungla.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

W gwoli potwierdzenia. Moduł wchodzący w skład macierzy (tj. skierowany przynajmniej w jedną z jednostek macierzy) daje bonus/boosta wszystkim jednostką znajdującym się w tejże (wymienionej po raz trzeci) macierzy.
Tak.
Oczywiście pod warunkiem, że Sztab Neodżungli nie zostanie zasieciowany (wtedy Macierz jako taka przestaje funkcjonować).
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Tym3k
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:01

Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.

Post autor: Tym3k »

Senthe pisze:
czego tu nie lubić?
Jeśli pograsz dłużej (i z innymi armiami), sam zobaczysz ;)
Terminale wg mnie to nieprzemyślana i dodana na siłę zasada, którą zresztą teraz praktycznie wszyscy, łącznie z wydawcą, zupełnie olewają. Dlatego też nie widzę sensu, aby specjalnie się w nie angażować.
Nie bez powodu (moim zdaniem bardzo słusznie) przerzucono się na pojedyncze armie dopasowane do idealnej, macierzystej wersji NH. Działa to o niebo lepiej aniżeli dodawanie scenariuszy (Babel13) czy innej planszy (Duel). Nie odnalazłem w w.w Duelu ani trochę radości. Planszę z tego dodatku wykorzystuje do normalnej gry ze względu na jej zoptymalizowaną wielkość względem mojego plecaka.
tymTRZYk's BGG
Awatar użytkownika
Tym3k
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tym3k »

Senthe pisze:
W gwoli potwierdzenia. Moduł wchodzący w skład macierzy (tj. skierowany przynajmniej w jedną z jednostek macierzy) daje bonus/boosta wszystkim jednostką znajdującym się w tejże (wymienionej po raz trzeci) macierzy.
Tak.
Oczywiście pod warunkiem, że Sztab Neodżungli nie zostanie zasieciowany (wtedy Macierz jako taka przestaje funkcjonować).
Jak i pod warunkiem, że sieciarz sieciujący sztab Neo nie jest sieciowany...bla bla bla :)
tymTRZYk's BGG
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kwiatosz »

Ale to jest istotne, bo np. sieciowanie jednostki nie zdejmuje jej zdolności przekazywania macierzy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Tym3k
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tym3k »

Prawda to - nie traci. Ale Senthe pisała o Sztabie. To sztab jest odpowiedzialny za byt lub niebyt macierzy. Każdy sztab, będący pod działaniem jednostki sieciującej traci swoje właściwości. Tylko tyle.
tymTRZYk's BGG
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: kwiatosz »

No chyba że jest to sztab Vegas skierowany na sieciującego go sieciarza ;)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

A co gorsza jeśli jest skierowany w sieciarza sieciującego innego sieciarza, za sprawą którego sztab jest zasieciowany! :shock:

:mrgreen:
Joliet Jake na BGG
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Dwa pytanka.
1. Dancer VS. Vegas. Żółty obiekt sieciuje sztab. Czy sztab może użyć żetonu obrotu uwalniając się z sieci (za 1 PW rzecz jasna) i ustawić się tak, by przejąc obiekt?
2. Sharrash. Rozumiem, że przeciwieństwie do Miny, Dziura zostaje po bitwie?

edit: Jednak trzy. Też o Sharrash. Nie widzę, by w instrukcji było ograniczenia odnośnie wykonanych na turę podziemnych roszad. Zatem jak wykonam roszadę i znajdę się w ten sposób koło innej podziemnej jednostki, to czy mogę wykonać ją jeszcze raz?
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

powermilk pisze:Dwa pytanka.
1. Dancer VS. Vegas. Żółty obiekt sieciuje sztab. Czy sztab może użyć żetonu obrotu uwalniając się z sieci (za 1 PW rzecz jasna) i ustawić się tak, by przejąc obiekt?
2. Sharrash. Rozumiem, że przeciwieństwie do Miny, Dziura zostaje po bitwie?

edit: Jednak trzy. Też o Sharrash. Nie widzę, by w instrukcji było ograniczenia odnośnie wykonanych na turę podziemnych roszad. Zatem jak wykonam roszadę i znajdę się w ten sposób koło innej podziemnej jednostki, to czy mogę wykonać ją jeszcze raz?
1. Tak. Masz dokładnie ten przypadek opisany w instrukcji :wink:
2. Dziura, tak jak mina, ZOSTAJE po bitwie. Dziura, w przeciwieństwie do miny, ZOSTAJE po zniszczeniu jednostki.
3. Możesz wykonać roszadę raz na turę, tak jak jednostki z cechą mobilności mogą się raz na turę poruszyć. Była o tym rozmowa już wcześniej i taki był jej wynik.
Joliet Jake na BGG
ODPOWIEDZ