Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Zachęcam do lektury nowego Gwiezdnego Pirata, w którym dla fanów NS HEX przygotowaliśmy:
- dziennik projektanta poświęcony armii Sharrash,
- galerię armii Sharrash,
- dwie nowe hexogłówki
Numer można pobrać w formacie PDF lub obejrzeć online w serwisie Issue. http://portalgames.pl/pl/gwiezdny-pirat/
- dziennik projektanta poświęcony armii Sharrash,
- galerię armii Sharrash,
- dwie nowe hexogłówki
Numer można pobrać w formacie PDF lub obejrzeć online w serwisie Issue. http://portalgames.pl/pl/gwiezdny-pirat/
- MataDor
- Posty: 716
- Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
- Lokalizacja: Warszawa/Gocław
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 115 times
Re: Neuroshima Hex
Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?
1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom
Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili
mi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała
1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom
Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili

Take it easy (jak któś z Pragi Południe ma ochotę na w miarę regularne granie, proszę o PM)
kolekcja gier
kolekcja gier
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: Neuroshima Hex
Wariant pierwszy mi się osobiście bardziej podoba, bo można doprowadzić do eliminacji jednego z graczy. Ale może być to też powód, dla którego grający pierwszy raz może się zrazić do gry.
Re: Neuroshima Hex
Hex na trzech to najgorszy wariant, ale da się grać. Ogółem w każdą liczbę graczy lepiej sprawdza się inne rozwiązanie:
- Na dwóch normalnie na wytrzymałość sztabu.
- Na czterech najlepiej w parach na punkty, za obrażenia zadane sztabom przeciwników. Można się dogadać, czy dobicie do 40 to natychmiastowe zwycięstwo, czy zawsze gra się do końca żetonów, ja wolę pierwszy wariant.
- Na trzech warto spróbować... wampira. Zadanie obrażenia odejmuje punkt przeciwnikowi i jednocześnie dodaje nam. Nie ma więc sytuacji, gdy dwóch się bije, a trzeci korzysta, albo dwóch atakuje jednego. Trzeba cały czas uważać.
Nie spodziewaj się jednak cudów po grze na trzech graczy. Hex to dwuosobówka przede wszystkim. Tak też są zbalansowane armie.
- Na dwóch normalnie na wytrzymałość sztabu.
- Na czterech najlepiej w parach na punkty, za obrażenia zadane sztabom przeciwników. Można się dogadać, czy dobicie do 40 to natychmiastowe zwycięstwo, czy zawsze gra się do końca żetonów, ja wolę pierwszy wariant.
- Na trzech warto spróbować... wampira. Zadanie obrażenia odejmuje punkt przeciwnikowi i jednocześnie dodaje nam. Nie ma więc sytuacji, gdy dwóch się bije, a trzeci korzysta, albo dwóch atakuje jednego. Trzeba cały czas uważać.
Nie spodziewaj się jednak cudów po grze na trzech graczy. Hex to dwuosobówka przede wszystkim. Tak też są zbalansowane armie.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Wyrzuć jednego gracza i niech grają pozostali dwaj.MataDor pisze:Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?
Jeżeli chcesz wkręcić kumpli, to np. oni grają, a Ty doradzasz i pomagasz.
Granie na trzech to TRAGEDIA i wątpię, by kogoś przekonało do tej gry...
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 679 times
- Been thanked: 1098 times
Re: Neuroshima Hex
Wg mnie we trzech na punkty (do 20) super się gra. Trzeba tylko wybrać odpowiednie armie.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Tak jak pisali poprzednicy - Hex to gra dwuosobowa. To, że można grać w więcej osób to wariant dodatkowy i zgadzam się, że wypada słabo. Do tego czym więcej graczy, tym gra jest bardziej chaotyczna, niezbalansowana i co wazne bardzo losowa. No i dochodzi problem zmawiania się dwóch kontra jeden w grze 3-osobowej. Wariant 2 niby temu zapobiega, ale gdy ktoś zaznajomiony z Hexem siądzie do tego wariantu to zaskoczy go jak bardzo gra jest inna i jak wywraca do góry nogami sposób myslenia w niektorych sytuacjachMataDor pisze:Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?
1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom
Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcilimi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała

Tak więc jeśli chcesz im pokazać jaki Hex jest swietny to pokaż od najlepszej strony i lepiej kibicuj kumplom albo wydrukuj drugą 19-hexową planszę, zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki

Joliet Jake na BGG
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Neuroshima Hex
Wcale nieLeser pisze:Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki

Graliśmy przecież we trzech za pomocą 6 armii w 3 partie symultanicznie. Dzięki temu wszyscy gracze grali podwójnie. Mam tak samo pozytywne odczucia co do grania w ten sposób

- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Serwis GameTroll TV opublikował recenzję gry Neuroshima Hex:
http://www.youtube.com/watch?v=77YZskDu ... 3Q&index=1
http://www.youtube.com/watch?v=77YZskDu ... 3Q&index=1
Re: Neuroshima Hex
@Wydawnictwo Portal
Czy są jakieś pomysły/plany wydania całego HEXa w postaci BigBox-a? Bo aktualnie mój egzemplarze (wszystkie wydane armie) jeżdżą na każdy obóz i biwak, był grany w każdych możliwych warunkach (na słońcu, w wilgotnym namiocie w czasie burzy...), pił nie jeden rodzaj napoju wylanego na planszę i przeszedł odpowiednie crash testy (młodzi harcerze to nie jest grupa cackająca się z elementami
) i po prostu rzadko kiedy mam go w domu.
...więc myślę nad zakupem nowej kopii gry i armii (takiej domowej) a możliwość zakupu jej w jednym kawałku w jednym pudełku i (ideał) z przegródkami byłoby super.
Czy są jakieś pomysły/plany wydania całego HEXa w postaci BigBox-a? Bo aktualnie mój egzemplarze (wszystkie wydane armie) jeżdżą na każdy obóz i biwak, był grany w każdych możliwych warunkach (na słońcu, w wilgotnym namiocie w czasie burzy...), pił nie jeden rodzaj napoju wylanego na planszę i przeszedł odpowiednie crash testy (młodzi harcerze to nie jest grupa cackająca się z elementami

...więc myślę nad zakupem nowej kopii gry i armii (takiej domowej) a możliwość zakupu jej w jednym kawałku w jednym pudełku i (ideał) z przegródkami byłoby super.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Wydanie na dziesięciolecie to jeszcze trochę, chyba że przedsprzedaż 

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Nie planowaliśmy czegoś takiego jak big box, ale skrzętnie notujemy pomysł i kto wie, kto wie...
- Wassago
- Posty: 919
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex
Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?
Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry
Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry

- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Neuroshima Hex
Jeśli wrzucą tam Doomsdaya, Mephisto i jeszcze jakąś jedną nową armię, która będzie dostępna wyłącznie w Big Boksie, to gwarantuję Ci, że sprzeda się wyśmienicieWassago pisze:Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?

Poza tym na pewno wielu graczy chciałoby mieć wszystkie armie takie same, bo w tym momencie kafle są różnych grubości, a jeśli ktoś ma różne wydania, to różnią się jeszcze innymi szczegółami, może bardzo to nie przeszkasza, ale Big Box jest dla fanów, a tacy lubią mieć takie rzeczy dopieszczone.
12 armii w tym momencie w pudełku od podstawki mieści się wyłącznie bez wypraski. Żeby tam wsadzić wypraskę i jeszcze zrobić kolejne miejsca potrzeba by zwiększyć pudło, a to już się robi Big Box. A nikt nie będzie sprzedawał/kupował 4 armii w Big Boksie.Wassago pisze:Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry
Re: Neuroshima Hex
Big Box Neuroshimy? - wchodzę w to.
Pewnie, jeśli już, to realna jest wersja ekonomiczna a'la Carcassonne, czyli podstawka + dodatki w jednym pudle. Wszystko ujednolicone, w większym kartonie, z miejscem na przyszłe (i ewent. fanowskie) armie to byłoby coś.
A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...
Pożyjemy, zobaczymy...
Pewnie, jeśli już, to realna jest wersja ekonomiczna a'la Carcassonne, czyli podstawka + dodatki w jednym pudle. Wszystko ujednolicone, w większym kartonie, z miejscem na przyszłe (i ewent. fanowskie) armie to byłoby coś.
A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...
Pożyjemy, zobaczymy...
Re: Neuroshima Hex
+10TomB pisze: A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Rozmarzyliśmy się, ale jednak najpierw uprzejmie prosiłabym o dokończenie Neuroshimy Hex na PC. 

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Odp: Neuroshima Hex
Kiedyś Pancho napisał, że jest w planach, ale nie jest priorytetem.siawq pisze:....... i czy w wersji na androida będą brakujące armie z oficjalnych wydań?
A co do wersji Big Box, to mi się marzą takie szyny na żetony. Widziałem gdzieś fanowskie samoróbki, do trzymania żetonów i wyciągania podczas rozgrywki.
Re: Neuroshima Hex
Do wydania big box'a nie musi byc okragla 10 rocznica... moze byc okragla inaczej
chetnych juz widze...
Jakies custom solution w pudelku - do skladowania armii - jak najbardziej!

Jakies custom solution w pudelku - do skladowania armii - jak najbardziej!
Re: Neuroshima Hex
Mam pytanie do Portalu:
Czemu na BGG nie ma stworzonego dodatku Neodżungli i Nowego Yorku? Rozumiem że jest Babel 13 ale jak sami informujecie na stronie nie będzie on już wznawiany, a wchodzące w jego skład 2 armie są od dawna sprzedawane osobno. Nie rozumiem więc czemu nie stworzono/dodano tych dodatków...
Czemu na BGG nie ma stworzonego dodatku Neodżungli i Nowego Yorku? Rozumiem że jest Babel 13 ale jak sami informujecie na stronie nie będzie on już wznawiany, a wchodzące w jego skład 2 armie są od dawna sprzedawane osobno. Nie rozumiem więc czemu nie stworzono/dodano tych dodatków...
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Kontynuacja rozmowy z wątku o zasadach: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 40#p436340

Yyy... To teraz już nie jest 2012?!jolietjake pisze:Przecież rok Hexa był w 2012?Senthe pisze:Bo "najnowsza edycja" tak naprawdę pochodzi z pradziejów ok. roku 2008.
Co do erraty/FAQ, to "ma być". W zasadzie to ma być instrukcja napisana od nowa. Tyle że nie wiadomo, kiedy...
Podstawka NH w ogóle ma teraz taki sobie support (nie licząc oczywiście świetnych armypacków), zastanawiam się, kiedy w końcu pojawi się jej reedycja i jakaś aktywność ze strony wydawnictwa. Może czegoś więcej uda się dowiedzieć na Portalkonie... Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex![]()

E, raczej nic ich nie trafi, za dużo się ich porobiło.Hm, może czekają aż skończy się nakład? I wtedy zaczną jakoś znów promocję i odświeżenie tematu? Boję się tylko, że zrobią 3ed i szlag trafi spójność starych i nowych dodatków.
No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do baniA tak swoją drogą. Może skoro i Duel chyba będzie wznowiony tak jak Babel13 armypackami (na nowej stronie już są grafiki pudełeczek), to może i podstawka będzie sprzedawana jako tanie pudełko z planszą i z Hegemonią i Molochem, a Posterunek i Borgo jako armypacki?![]()
Szczerze mówiąc wolałem wcześniejszy typ dodatków: duże pudlo z piękną okładką, a oprócz 2 armii jeszcze jakieś urozmaicenie. I cenowo jak za 2 army packi.

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
-
- Posty: 1042
- Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Z tą opinią o Duelu jeszcze się zgodzę. Ale Babel13 według mnie był bardzo dobrym dodatkiem. Ja się dobrze bawiłem przy kampaniach oraz neodżunglą w tworzeniu macierzy, czy Nowy Jorkiem strzelając z wyrzutni rakiet. No, ale taka prawda, że ani ty, ani ja nie jesteśmy wyrocznią.No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do bani
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Ale mówisz o sposobie wydania czy o jakości nowych armii i terenów/terminali?Senthe pisze: No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do bani
Joliet Jake na BGG