Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

jolietjake pisze:1. Tak. Masz dokładnie ten przypadek opisany w instrukcji :wink:
I nie zauważyłem? No dobra, przynajmniej wiem, że mogłem taki ruch zrobić, ale kolega się nie zgadzał ze mną i dałem spokój ;)
jolietjake pisze:2. Dziura, tak jak mina, ZOSTAJE po bitwie. Dziura, w przeciwieństwie do miny, ZOSTAJE po zniszczeniu jednostki.
Czepiasz się szczegółów, przecież o to mi chodziło :D
jolietjake pisze:3. Możesz wykonać roszadę raz na turę, tak jak jednostki z cechą mobilności mogą się raz na turę poruszyć. Była o tym rozmowa już wcześniej i taki był jej wynik.
Seems legit. Szukałem, lecz nie widziałem. Trza się przejść do okulisty.

Dzięki!
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

powermilk pisze:
jolietjake pisze:2. Dziura, tak jak mina, ZOSTAJE po bitwie. Dziura, w przeciwieństwie do miny, ZOSTAJE po zniszczeniu jednostki.
Czepiasz się szczegółów, przecież o to mi chodziło :D
No na początku zrozumiałem, że twierdzisz, że niezużyta mina np się detonuje na koniec bitwy albo coś, dopiero pozniej dopisałem drugie zdanie. Cóż, dla jasności wolałem dokładnie odpowiedzieć :wink:
Joliet Jake na BGG
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Nie, no rozumiem. Wiem, że to był mój błąd w dobranym słownictwie, dlatego opacznie mogło zostać ono zinterpretowane. Jeszcze raz dziękuję.
Draconnor
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2013, 23:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Draconnor »

https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=a ... &safe=1&zw
CKM strzeli 2 czy 3 razy ?

i druga kwestia - transporter Smarta czy Sieciarze Stalowej Policji - jeżeli na ich miejsce wstawia się inną jednostkę to co się dzieje z pierwotną? (tzn transporterem/sieciarzem) Lecą na stos odrzuconych czy wracają 'na rękę' ?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Draconnor pisze:https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=a ... &safe=1&zw
CKM strzeli 2 czy 3 razy ?
Link nie działa (linkujesz do swojego maila, więc nie wiem czy to ma znaczenie :D), ale w ciemno mówię, że 3.
Draconnor pisze: i druga kwestia - transporter Smarta czy Sieciarze Stalowej Policji - jeżeli na ich miejsce wstawia się inną jednostkę to co się dzieje z pierwotną? (tzn transporterem/sieciarzem) Lecą na stos odrzuconych czy wracają 'na rękę' ?
Idą na odrzut (ktoś już tutaj to pisał).

A ja znów mam pytanie do Sharrash... W opisie Ładunku Wybuchowego według instrukcji jest, że niszczy przed rozpoczęciem Bitwy ŻETON przeciwnika. Według interpretacji mojego kolegi pozwala to na zniszczenie ŻETONU podłoża, bo jest napisane ŻETON, a nie JEDNOSTKA. Na moje nadinterpretacja, ale wolę zadać to pytanie i się upewnić.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

@powemilk
Ciekawe pytanie. Spróbuję się tego dowiedzieć :)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Na moje to nadinterpretacja tej zasady, bo w samej instrukcji Sharrash jest napisane, że Żetony Podłoża można zniszczyć tylko za pomocą żetonów natychmiastowych, ale kolega twierdzi, że może to być wyjątek ;) Z kolei też nie wiem czym kierował się twórca instrukcji pisząc żeton, a nie jednostka. Więc mówiąc krócej: Dowiedz się Senthe.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Uważam, że na pewno nie może niszczyć żetonów podłoża i jest to jedynie pechowe użycie słowa. Na pewno taka możliwość byłaby opisana w opisie jednostki, w opisie żetonów podłoża i/lub opisie sytuacji szczegółnych i dokładnia zaakcentowana, gdyż zmieniałoby to zasady opisane w instrukcjach 3 pozostałych armii, a to nie byle co :wink: Do tego zostało użyte słowo "ofiara" przy opisach ładunku wybuchowego, a mina i korzenie to kiepskie "ofiary" :D Ale dowiedzcie się oficjalnego stanowiska, tak dla ukrócenia debat i pewności :wink:
Joliet Jake na BGG
Draconnor
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2013, 23:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Draconnor »

powermilk pisze:Link nie działa (linkujesz do swojego maila, więc nie wiem czy to ma znaczenie :D)
ta ma znaczenie :D - nie z tej zakładki przekleiłem:
https://lh3.googleusercontent.com/-JfUt ... 12/hex.jpg
tak więc CKM strzeli dwa czy trzy razy ?
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Nie no dwa, czemu miałby trzy? W trzeciej i drugiej inicjatywie. Jakby sąsiadował sztabem (dlatego w ciemno mówiłem, że 3, bo myślałem, że taką sytuację obrazek przedstawia) to by atakował 2,1 i 0 (a jakbyś podłączył moduł zwiększający inicjatywę to 3,2 i 1)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Zamieszanie pewnie spowodowane tym, że w inicjatywie 3 i 2 ma ataki w 3 i 2, a w inicjatywie 1 ma ataki w 2 i 1. Otóż w tym przykładzie CKM ma dwa i tylko dwa ataki.

Jeśli jednostka Hegemonii atakowałaby w inicjatywie 3 i niszczyła moduł, CKM strzelałby w inicjatywie 3 oraz 1 - może to rozjaśni trochę jak to działa. W tym przykładzie CKM strzela w inicjatywie 3. W inicjatywie 2 (kiedy ma już ataki w 2 i 1) już ma zużyty pierwszy atak i nie strzela. W inicjatywie 1 wykorzystuje drugi atak i strzela.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Jeśli jakimś cudem udało Ci się zrozumieć co donmakaron pisze, to pisze on prawde i tak dokładnie jest :D W instrukcji masz to opisane - nie możesz zyskać dodatkowego ataku na skutek ataków przeciwników, co najwyżej możesz stracić.
Joliet Jake na BGG
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

O, nie zwróciłem na tego pana z Hegemonii. Mój błąd. Donmakaron ma rację :)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Dziękuję za tak liczne głosy poparcia! :wink:
Draconnor
Posty: 43
Rejestracja: 03 maja 2013, 23:10
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Draconnor »

o to właśnie chodziło - dziękować
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

powermilk pisze:A ja znów mam pytanie do Sharrash... W opisie Ładunku Wybuchowego według instrukcji jest, że niszczy przed rozpoczęciem Bitwy ŻETON przeciwnika. Według interpretacji mojego kolegi pozwala to na zniszczenie ŻETONU podłoża, bo jest napisane ŻETON, a nie JEDNOSTKA. Na moje nadinterpretacja, ale wolę zadać to pytanie i się upewnić.
Ok, przekazuję odpowiedź od MOracza: tak, to jest jedyna opcja dla Sharrash na niszczenie żetonów podłoża (ponieważ biedne szczurki nie mają żadnych bomb ani granatów, żeby móc to robić w normalny sposób).
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

O, to jednak kolega zinterpretował dobrze.

Super, dzięki za fatygę.
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

No problem. I tak, też jestem zdziwiona ;)
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bea »

Olgierdd pisze:
tysma pisze:Na forum wyjasnili, że z zasieciowanej bazy Borgo nie można rzucić granatu.
Jesteś pewien? Wiem, że tak zostało to zaimplementowane w Hex-Online, ale przecież granat jest żetonem natychmiastowym, a nie umiejętnością sztabu. Jedynie odległość od sztabu jest warunkiem do zagrania granatu.
Też chciałam zapytać o ten granat. Czy jest faktycznie gdzieś w instrukcji napisane, że granat nie może być użyty jak sztab jest zasieciowany? Albo chociaż to, że granat jest rzucany przez ów sztab?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Michał Oracz pisze:GRANAT - tutaj nastąpiła jedna z dwóch zmian w regułach Hexa od czasów pierwszej edycji (druga to Skoper, o czym za moment) i od kilku lat Granat rzucany jest właśnie przez Sztab Borgo, czyli po zasieciowaniu Sztabu Borgo Granat nie może być rzucony.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bea »

Senthe pisze:
Michał Oracz pisze:GRANAT - tutaj nastąpiła jedna z dwóch zmian w regułach Hexa od czasów pierwszej edycji (druga to Skoper, o czym za moment) i od kilku lat Granat rzucany jest właśnie przez Sztab Borgo, czyli po zasieciowaniu Sztabu Borgo Granat nie może być rzucony.
Ja wczoraj kupiłam najnowszą edycję NH i tam nic takiego nie ma. Dlaczego w takim razie nie ma erraty? Jest to gdzieś oficjalnie napisane na stronie Portalu?
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Senthe »

Bo "najnowsza edycja" tak naprawdę pochodzi z pradziejów ok. roku 2008.

Co do erraty/FAQ, to "ma być". W zasadzie to ma być instrukcja napisana od nowa. Tyle że nie wiadomo, kiedy...

Podstawka NH w ogóle ma teraz taki sobie support (nie licząc oczywiście świetnych armypacków), zastanawiam się, kiedy w końcu pojawi się jej reedycja i jakaś aktywność ze strony wydawnictwa. Może czegoś więcej uda się dowiedzieć na Portalkonie... Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex :P
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Bea »

Jeśli ta zmiana dotycząca zasad nastąpiła jedynie "w głowie" autora gry i nigdzie nie jest opublikowana, to oficjalnie granat można rzucać jeśli sztab Borgo jest zasieciowany ;)
powermilk
Posty: 1042
Rejestracja: 25 maja 2012, 11:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: powermilk »

Senthe pisze:Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex
Serio? Ja na swoim blogu mam tylko miesiąc.

No to inna sytuacja. Jak atakujemy żeton natychmiastowym jednostkę na żetonie podłoża (korzeniach albo dziurze), to czy destrukcji ulega też żeton podłoża?
Jeśli ta zmiana dotycząca zasad nastąpiła jedynie "w głowie" autora gry i nigdzie nie jest opublikowana, to oficjalnie granat można rzucać jeśli sztab Borgo jest zasieciowany ;)
Był jakiś FAQ, nawet w tym wątku cytowany, w którym była wzmianka o rzucaniu Granatu tylko przez niezasieciowany sztab.
Awatar użytkownika
Tym3k
Posty: 19
Rejestracja: 14 maja 2013, 09:01

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Tym3k »

powermilk pisze: No to inna sytuacja. Jak atakujemy żeton natychmiastowym jednostkę na żetonie podłoża (korzeniach albo dziurze), to czy destrukcji ulega też żeton podłoża?
Nie. Żeton podłoża zostaje.
tymTRZYk's BGG
ODPOWIEDZ