Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.MisterC pisze:Z tego zdania wynika, że pochodzenie ze wschodu zrzuca grę przynajmniej do kolejnej pięćdziesiątki. Czyli żeby gra ze wschodu dostała się do TOP 50 musi zasługiwać na... TOP -50? To jest sytuacja niemożliwa, czyli metodą nie wprost wykazaliśmy, że gra ze wschodu nie może się znaleźć w TOP50.jolietjake pisze:Hex nie jest nawet w TOP100, podczas gdy zasługuje na TOP50. Tylko przez to, że pochodzi ze wschodu.
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Dokładnie. Pełna zgoda.kwiatosz pisze:Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.MisterC pisze:Z tego zdania wynika, że pochodzenie ze wschodu zrzuca grę przynajmniej do kolejnej pięćdziesiątki. Czyli żeby gra ze wschodu dostała się do TOP 50 musi zasługiwać na... TOP -50? To jest sytuacja niemożliwa, czyli metodą nie wprost wykazaliśmy, że gra ze wschodu nie może się znaleźć w TOP50.jolietjake pisze:Hex nie jest nawet w TOP100, podczas gdy zasługuje na TOP50. Tylko przez to, że pochodzi ze wschodu.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Re: Neuroshima Hex
Pytanie ile dostanie jedynek za zaśmiecanie bazy BGG. Mam nadzieję, że nie dostanie nowego wpisu.Baartoszz pisze:No tak, zapomniałem o jednej kwestii. Nowa edycja będzie miała z pewnością nowe BGG entry (bo jest dodany tryb solo i lekkie zmiany w zasadach), a zatem będzie to gra rocznik 2013. No i do tego jeszcze startuje od zera z ocenami. W Polsce dostanie na 100% lepsze oceny, bo Ci, którzy "tylko lubią" NH raczej nowej nie kupią. Jeśli będą wysokie oceny w US, to 3.0 może wbić się w TOP100.mig pisze:Ale w tym kontekście to nowe, poprawione wydanie Z-Mana (zresztą jak pewnie każda reedycja, zwłaszcza skierowana na rynek zachodni) może tchnąć w NS (i jej pozycję w rankingu na BGG) nową energięBaartoszz pisze: Reasumując, ponad 50% gier w TOP100 jest z ostatnich 5 lat. A Neuroshima ma lat 7. Takim grom co raz trudniej jest utrzymać się wysoko. Idą nowości i wypierają starsze gry, a NH, pomimo wielu starań Z-Man i Portala, młodsza nie będzieW każdym razie na pewno nie zaszkodzi. Z-Man ma na tyle dobre rozeznanie rynku, że raczej na ślepo by z wydaniem nowej reedycji nie wszedł - wyszło im, że jest zapotrzebowanie, że się gra sprzeda i że na tym można będzie zarobić. Dla gry i jej popularności to wielka szansa.
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
Naprawdę są ludzie, które dają grom jedynki za "zaśmiecanie bazy"?
BoardGameGeek - serious business

BoardGameGeek - serious business

BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Myślisz, że będzie miała nowe entry? 3.0 ma w podstawowych zasadach (nie wariantach dodatkowych) tylko jedną zmianę. 1.0 w stosunku do 2.0 też miało takie zmiany, a jakoś nie ma oddzielnego entry. Tu dorzucają hexogłówki, poprzednio dorzucili najemników. Tu zmieniali szatę, tam również. Na pewno to nowe pudło więcej odmieni i wprowadzi niż poprzednie wersje, ale mimo wszystko chyba nie na tyle, żeby oddzielać je na BGG, skoro poprzednie edycje nie były rozdzielane.Baartoszz pisze:No tak, zapomniałem o jednej kwestii. Nowa edycja będzie miała z pewnością nowe BGG entry (bo jest dodany tryb solo i lekkie zmiany w zasadach), a zatem będzie to gra rocznik 2013. No i do tego jeszcze startuje od zera z ocenami. W Polsce dostanie na 100% lepsze oceny, bo Ci, którzy "tylko lubią" NH raczej nowej nie kupią. Jeśli będą wysokie oceny w US, to 3.0 może wbić się w TOP100.mig pisze:Ale w tym kontekście to nowe, poprawione wydanie Z-Mana (zresztą jak pewnie każda reedycja, zwłaszcza skierowana na rynek zachodni) może tchnąć w NS (i jej pozycję w rankingu na BGG) nową energięBaartoszz pisze: Reasumując, ponad 50% gier w TOP100 jest z ostatnich 5 lat. A Neuroshima ma lat 7. Takim grom co raz trudniej jest utrzymać się wysoko. Idą nowości i wypierają starsze gry, a NH, pomimo wielu starań Z-Man i Portala, młodsza nie będzieW każdym razie na pewno nie zaszkodzi. Z-Man ma na tyle dobre rozeznanie rynku, że raczej na ślepo by z wydaniem nowej reedycji nie wszedł - wyszło im, że jest zapotrzebowanie, że się gra sprzeda i że na tym można będzie zarobić. Dla gry i jej popularności to wielka szansa.
Joliet Jake na BGG
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Neuroshima Hex
Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Neuroshima Hex
+1ozy pisze:Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.
- KubaP
- Posty: 5909
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 482 times
Re: Neuroshima Hex
a wiadomo, kiedy to się pojawi na rynku?
Forum nie jest dobrem publicznym. To nie jest dotowane społecznie miejsce w sieci, w którym każdy ma prawo przebywać i pisać co mu się podoba. Jak któregoś dnia właściciel forum zdecyduje, że odtąd korzystanie z forum jest odpłatne, to tak się stanie.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
Tak na oko Hex ma więcej głosów niż ok. 40 gier z pierwszej 100. Po prostu ma też niższe oceny i dlatego się tam nie znalazł - średnia 7.41 to np. mniej niż Carcassonne czy Osadnicy z Catanu. Jeśli dobrze patrzę, żadna gra z pierwszej 100 nie ma niższej oceny od Hexa, więc akurat w tym przypadku nie w liczbie głosów tkwi problem. Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.Senthe pisze:Dokładnie. Pełna zgoda.kwiatosz pisze:Z tego zdania raczej wynika, że doliczane głosy średnie są w zbyt dużej liczbie w stosunku do potencjalnych głosów ze wschodu Europy.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Hex
Nareszcie skala pozwala poznać zasięg piły łańcuchowej Kaczego Strażnika Hegemonii - od szczytu jednego drapacza chmur, do drugiegoozy pisze:Nareszcie plansza jest we właściwej skali. Brawo Z-man i Portal! Nareszcie gra przedstawia bitwę między oddziałami, gdzie słowa sztab, oficerowie, wsparcie itp. mają sens. A nie bójkę na pięści na jakimś nic nie wartym pustkowiu, gdzie wielka maszyna Molocha jest mniejsza niż autko narysowane na planszy.

Z innej beczki - chętnie dokupiłbym grafiki 3.0 jako jakąś alternatywną skórkę do NSHex na smartfona.
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: Neuroshima Hex
Post ozy'ego o 'właściwej' skali jest chyba takim żarcikiem 

Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
No właśnie.Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.

Joliet Jake na BGG
- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: Neuroshima Hex
Wcale, albo mało. To dotyczy wyłącznie gier, których pierwsze edycje były w TOP50, czyli np Puerto Rico i War of the Ring. Gracze nie chcą żeby na najwyższych miejscach jedna gra zajmowała dwie pozycje, ale już w przypadku Gry o Tron, której pierwsza edycja jest na 140 pozycji, druga edycja jedynek nie dostała. Wiem, że w GoT były lekkie zmiany, ale nie znam żadnej gry, spoza TOP100, która dostała by jedynki za nowe entry.bazyn pisze:Pytanie ile dostanie jedynek za zaśmiecanie bazy BGG. Mam nadzieję, że nie dostanie nowego wpisu.
http://boardgamegeek.com/collection/ite ... ?comment=1Senthe pisze:Naprawdę są ludzie, które dają grom jedynki za "zaśmiecanie bazy"?![]()
BoardGameGeek - serious business
Od tamtego czasu zmieniła się polityka BGG. Kiedyś bronili się przed dodawaniem gier, które nic nowego nie wprowadzały np wszelkie Big Boksy. Teraz to się zmieniło. Dodali nowe kategorie, czyli "contain" i "contained in" żeby to uporządkować. Dlatego jestem pewien, że 3.0 będzie miało nowe entry, bo muszą mu dopisać "contain - DDM" i players "1-4". No a poza tym już Z-Man się o nowe entry postarajolietjake pisze:Myślisz, że będzie miała nowe entry? 3.0 ma w podstawowych zasadach (nie wariantach dodatkowych) tylko jedną zmianę. 1.0 w stosunku do 2.0 też miało takie zmiany, a jakoś nie ma oddzielnego entry. Tu dorzucają hexogłówki, poprzednio dorzucili najemników. Tu zmieniali szatę, tam również. Na pewno to nowe pudło więcej odmieni i wprowadzi niż poprzednie wersje, ale mimo wszystko chyba nie na tyle, żeby oddzielać je na BGG, skoro poprzednie edycje nie były rozdzielane.

- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
Przed chwilą, zdaje się, argument był taki, że za mało ludzi ocenia. To teraz już nie ocenia za mało, tylko źle oceniają?jolietjake pisze:No właśnie.Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.

- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Come on, przecież się tylko nabijałem teraz, nie mówiłem poważnie. "Większość ma rację" i moich gustów do gardeł wciskać nie będęTrolliszcze pisze:Przed chwilą, zdaje się, argument był taki, że za mało ludzi ocenia. To teraz już nie ocenia za mało, tylko źle oceniają?jolietjake pisze:No właśnie.Trolliszcze pisze: Ergo Hex jest właśnie tam, gdzie na to zasługuje - jeśli wziąć pod uwagę oceny graczy.

Joliet Jake na BGG
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
A to przepraszam, nie zajarzyłem. Ja chciałem tylko zdementować pogłoski, że nikt nie kupuje gier polskich projektantów. Hex tych ocen ma naprawdę sporo, choć, jak wskazuje akcja Z-Mana, wszyscy liczą na więcej 

-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex
@Trolliszcze
Oczywiście, że Carcassonne ma wyższą średnią, skoro ma ponad 7 razy więcej głosów. Nie zapominaj o "głosach średnich", ściągających ratingi w dół. Hex może mieć taką samą średnią głosów oddanych przez ludzi, ale mniejszą średnią ogólną z powodu mniejszej ilości oddanych głosów.
Oczywiście, że Carcassonne ma wyższą średnią, skoro ma ponad 7 razy więcej głosów. Nie zapominaj o "głosach średnich", ściągających ratingi w dół. Hex może mieć taką samą średnią głosów oddanych przez ludzi, ale mniejszą średnią ogólną z powodu mniejszej ilości oddanych głosów.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
@Senthe
Obawiam się, że źle rozumiesz ranking BGG. Głosy średnie wliczane są w tylko "Geek Rating" (Hex: 7.203). Avg rating to głosy oddane wyłącznie przez żywych graczy (dlatego Avg rating gier z jedną oceną 10 to po prostu 10, możesz sama sprawdzić). Carcassonne ma wyższy Avg rating, czyli lepsze głosy od graczy, niż Neuroshima Hex. Wszystkie gry w top 100 mają lepszy Avg rating.
Obawiam się, że źle rozumiesz ranking BGG. Głosy średnie wliczane są w tylko "Geek Rating" (Hex: 7.203). Avg rating to głosy oddane wyłącznie przez żywych graczy (dlatego Avg rating gier z jedną oceną 10 to po prostu 10, możesz sama sprawdzić). Carcassonne ma wyższy Avg rating, czyli lepsze głosy od graczy, niż Neuroshima Hex. Wszystkie gry w top 100 mają lepszy Avg rating.
Ostatnio zmieniony 04 lip 2013, 20:21 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
Trolliszcze nie pisze o Geek Ratingu, tylko właśnie o średniej głosów oddanych przez ludzi - inaczej wytknięcie faktu, że gry ponad Hexem mają wyższą ocenę byłby głupotąSenthe pisze:@Trolliszcze
Oczywiście, że Carcassonne ma wyższą średnią, skoro ma ponad 7 razy więcej głosów. Nie zapominaj o "głosach średnich", ściągających ratingi w dół. Hex może mieć taką samą średnią głosów oddanych przez ludzi, ale mniejszą średnią ogólną z powodu mniejszej ilości oddanych głosów.

Edit: Sorry, nie zauważyłem, że Trolliszcze mnie uprzedził.
Joliet Jake na BGG
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Neuroshima Hex
Nie, ja na serio. To, że ktoś ma piłę łańcuchową, a ktoś nóż - no tego wymaga konwencja postapo. I nie tylko - np w W40K broń do walki wręcz jest popularna i skuteczna, co jest absurdem, biorąc pod uwagę poziom techniki. Ale ostrza są sexy.jax pisze:Post ozy'ego o 'właściwej' skali jest chyba takim żarcikiem
Ja patrzę na coś innego, niż sposób zilustrowania obrazka. Skala gry i używane w niej pojęcia pasują do przedstawienia starcia oddziałów, a nie samodzielnych wojowników (tzn. żeton punki to oddział, a nie jeden punk). Że tam na ilustracji jest gość z nożem to już mniejsza sprawa, po prostu jest to oddział skuteczny w walce na bliskie odległości. I plansza przedstawiająca miasto lepiej to ilustruje, niż, za przeproszeniem, parking.
W ostatnim teście railguna US Navy osiągnęli dystans 100km i ponad 2 Ma prędkości pocisku (docelowo ponad 7 Ma

Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
To tylko i wyłącznie Twoja nadinterpretacja, nie wypowiadaj się "za" gręozy pisze:Skala gry i używane w niej pojęcia pasują do przedstawienia starcia oddziałów, a nie samodzielnych wojowników (tzn. żeton punki to oddział, a nie jeden punk). Że tam na ilustracji jest gość z nożem to już mniejsza sprawa, po prostu jest to oddział skuteczny w walce na bliskie odległości. I plansza przedstawiająca miasto lepiej to ilustruje, niż, za przeproszeniem, parking.

Michał Oracz pisał w jednym z felietonów, że Hex to nie przedstawienie wojny, kampanii, w której rozgrywane są wielkie bitwy dwóch armii złożonych z (jak to piszesz) "oddziałów, a nie samodzielnych wojowników". Nie. Nie ma wielkiej wojny między Nowym Jorkiem a Posterunkiem. Nie ma wielkiej wojny między Smartem a Molochem. Hex to przedstawienie małych potyczek, na które mogą sobie pozwolić nawet niby-sojusznicy, potyczek o jakąś mieścine czy wpływy na danym terenie. Potyczek między dwoma małymi oddziałami, złożonymi z parunastu jednostek - nie armii złożonej z oddziałów.
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex
Ozy ma imo rację.
Skala na pewno nie jest bitwa na parkingu z jakimś wrakiem samochodu w tle bo to się nijak nie ma.
A i skala Neuroshimy Tactics (swoją drogą bitewniak ma zostać przekazany innym wydawcom - taki jest udany) jest znacząco za mała (parę modeli na stronę z mocnym akcentem herosów).
Maszyny Molocha naprawdę nie są takie malutkie.
Skala dzielnicy miasta jest zdecydowanie lepsza niż to co zaprezentowano do tej pory. I zaczyna nabierać to większego sensu.
Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
Skala na pewno nie jest bitwa na parkingu z jakimś wrakiem samochodu w tle bo to się nijak nie ma.
A i skala Neuroshimy Tactics (swoją drogą bitewniak ma zostać przekazany innym wydawcom - taki jest udany) jest znacząco za mała (parę modeli na stronę z mocnym akcentem herosów).
Maszyny Molocha naprawdę nie są takie malutkie.
Skala dzielnicy miasta jest zdecydowanie lepsza niż to co zaprezentowano do tej pory. I zaczyna nabierać to większego sensu.
Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
- Trolliszcze
- Posty: 4785
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 1043 times
Re: Neuroshima Hex
A mnie dziwi, skąd to wiesz, bo już Trzewik wspominał, że zaszły w grze pewne zmiany, których nikt jak dotąd nie zdradził...Dabi pisze:Mnie dziwi czemu nikt nie zmienił balansu podstawowych frakcji bo to jest w tym momencie to największa wada tej gry.
