Eclipse - pytania i wątpliwości
- conus
- Posty: 293
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
- Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
- Has thanked: 2 times
Re: Eclipse
Mam problem, tłumaczyłem wczoraj zasady synowi i nie potrafiłem odpowiedzieć na pytanie o artefakty - srebrna gwiazdka z kafla terenu. Nie mogę też znaleźć tej informacji w instrukcji.
edit: dzieki pattom
ostatni raz grałem wieki temu, przypomniało się...
edit: dzieki pattom
ostatni raz grałem wieki temu, przypomniało się...
Ostatnio zmieniony 08 maja 2013, 09:38 przez conus, łącznie zmieniany 1 raz.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Re: Eclipse
Gwiazdka (artefakty) ma znaczenie jak wynajdziesz odpowiednią technologię (nanotechnologie):
Klucz do artefaktu (Artifact Key): Musisz
wziąć natychmiast 5 zasobów jednego
typu za każdy artefakt na twoich heksach.
Zasobami mogą być pieniądze, nauka lub
materiały, w pakietach po pięć.
Klucz do artefaktu (Artifact Key): Musisz
wziąć natychmiast 5 zasobów jednego
typu za każdy artefakt na twoich heksach.
Zasobami mogą być pieniądze, nauka lub
materiały, w pakietach po pięć.
Re: Eclipse
Ja próbuję nauczyć się Eclipse grając z AI na iPadzie (co wcale nie jest łatwiejsze, bo mnóstwo rzeczy dzieje się automatycznie).
Moje pytanie:
Dlaczego nie mogę wsadzić Plasma Cannon do Dreadnoughta? Sytuacja na załączonym obrazku:

PS. A może ktoś chciałby pograć ze mną online?
Moje pytanie:
Dlaczego nie mogę wsadzić Plasma Cannon do Dreadnoughta? Sytuacja na załączonym obrazku:

PS. A może ktoś chciałby pograć ze mną online?
- mat_eyo
- Posty: 5719
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 952 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Eclipse
Plasma Cannon potrzebuje dwa zasilania. W pancerniku masz już wszystkie trzy zajęte. Musiałbyś najpierw usunąć oba zwykłe działa i w ich miejsce wrzucić Plasma Cannon.
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 681 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Eclipse
Source dostarcza za mało energii - tylko 3. Plazma bierze 2, napęd 1 i 2 działka jonowe po 1. Musiałbyś wyrzucić jednego jona, a plazmę włożyć w miejsce drugiego (napęd jest obowiązkowy).
Re: Eclipse
Dziękować 
Mam następne pytania:
1. skąd się biorą takie a nie inne discouny na research niektórych technologii (małe różowe kropki przy technologiach)?

2. Czy ilość kropek to liczba discountu (czasem są dwie kropki)?
3. Dlaczego czasem bieżące VP są podawane jako dwie wartości, tak jak ponizej (10-13)?


Mam następne pytania:
1. skąd się biorą takie a nie inne discouny na research niektórych technologii (małe różowe kropki przy technologiach)?

2. Czy ilość kropek to liczba discountu (czasem są dwie kropki)?
3. Dlaczego czasem bieżące VP są podawane jako dwie wartości, tak jak ponizej (10-13)?

Re: Eclipse
zerknij sobie na plansze gracza:
http://www.boardgamegeek.com/image/1100 ... size=large
Numerki na poszczegolnych torach pokazuja ci discount w zakupach (a pozniej masz zlote tarcze, ktore dodaja ci punkty zwyciestwa - jak rozbudujesz odpowiednio swoja sciezke technologiczna).
http://www.boardgamegeek.com/image/1100 ... size=large
Numerki na poszczegolnych torach pokazuja ci discount w zakupach (a pozniej masz zlote tarcze, ktore dodaja ci punkty zwyciestwa - jak rozbudujesz odpowiednio swoja sciezke technologiczna).
Re: Eclipse
Ah. Czyli im więcej mam wynalezione w danej ścieżce tym większy mam discount oraz w pewenym momencie dodatkowo VP?
Hiu pisze:zerknij sobie na plansze gracza:
http://www.boardgamegeek.com/image/1100 ... size=large
Numerki na poszczegolnych torach pokazuja ci discount w zakupach (a pozniej masz zlote tarcze, ktore dodaja ci punkty zwyciestwa - jak rozbudujesz odpowiednio swoja sciezke technologiczna).
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 2 times
Re: Eclipse
3. Dlaczego czasem bieżące VP są podawane jako dwie wartości, tak jak ponizej (10-13)?
Po bitwie losujesz żetony VP, które mogą mieć różną wartość - jest to tajne wiec nie wiesz dokładnie ile ma przeciwnik stąd podawany jest przedział
Po bitwie losujesz żetony VP, które mogą mieć różną wartość - jest to tajne wiec nie wiesz dokładnie ile ma przeciwnik stąd podawany jest przedział
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Eclipse
Na razie przeglądam instrukcje i mam kilka pytań:
1) W FaQ gry jest
2) Jak ilość akcji wpływa na koszty utrzymania?
3) czy wynajdowane technologie oraz użyte części statków są jawne, czy przeciwnik przed walką wie jakie masz technologie na okrętach? np. w Space Empires technologia jest ujawniana przez graczy kiedy zostaje użyta.
1) W FaQ gry jest
tzn. że tarcze nie zwiększają obrony w walce jeśli przeciwnik nie ma komputerów?Q: Czy tarcze mają jakiś sens, jeżeli mój przeciwnik nie
używa komputerów?
A: Nie. Zauważ też, że jeżeli wróg nie ma komputerów, to i tak prawdopodobnie nie będzie mógł cię trafić. Wykorzystaj
tę przewagę.
2) Jak ilość akcji wpływa na koszty utrzymania?
Z tego co rozumiem to na koszt utrzymania wpływa głównie ilość zużytych dysków wpływu a nie ilość akcji.Im więcej akcji podejmiesz, tym więcej utrzymania będziesz musiał zapłacić na końcu rundy. Pamiętaj, żeby spasować w odpowiednim momencie!
3) czy wynajdowane technologie oraz użyte części statków są jawne, czy przeciwnik przed walką wie jakie masz technologie na okrętach? np. w Space Empires technologia jest ujawniana przez graczy kiedy zostaje użyta.
Re: Eclipse
Tarcze zwiększają obronę zawsze, ale miejsca na statkach jest naprawdę mało. Jeśli więc przeciwnik nie ma komputerów, które podnoszą celność i trafia tylko, kiedy wyrzuci "6", to nie ma sensu w nie inwestować. Warto pomyśleć o lepszym module.Rocy7 pisze:Na razie przeglądam instrukcje i mam kilka pytań:
1) W FaQ gry jest
tzn. że tarcze nie zwiększają obrony w walce jeśli przeciwnik nie ma komputerów?
Jak wybierasz akcję, to przesuwasz dysk na odpowiednie pole akcji, czyli im więcej akcji wykonasz, tym więcej dysków zużyjesz i będzie drożej.Rocy7 pisze: 2) Jak ilość akcji wpływa na koszty utrzymania?
Z tego co rozumiem to na koszt utrzymania wpływa głównie ilość zużytych dysków wpływu a nie ilość akcji.
Wszystko jest wiadome, przeciwnik wie o Tobie wszystko. Zaskoczyć go możesz tylko dobrym rzutem kościRocy7 pisze: 3) czy wynajdowane technologie oraz użyte części statków są jawne, czy przeciwnik przed walką wie jakie masz technologie na okrętach? np. w Space Empires technologia jest ujawniana przez graczy kiedy zostaje użyta.

- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Eclipse
Fakt zapomniałem o tym dzięki.berni pisze:Jak wybierasz akcję, to przesuwasz dysk na odpowiednie pole akcji, czyli im więcej akcji wykonasz, tym więcej dysków zużyjesz i będzie drożej.
Teraz pytanko o ulepszanie jest jakiś limit zapasowych/alternatywnych cześć jakie można posiadać w danym momencie gry? W ogóle można posiadać cześć dodatkowe poza schematami okrętów?
- mat_eyo
- Posty: 5719
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 952 times
- Been thanked: 1483 times
- Kontakt:
Re: Eclipse
Wydaje mi się, że nie. Jedyna możliwość to sytuacja, kiedy w żetonie odkrycia trafia Ci się technologia obcych. Wydaje mi się, że nie trzeba jej umieszczać na schemacie od razu. Jeśli umieszczasz technologie na schematach podczas upgrade'u to stare elementy, które zastępujesz musisz oddać do pudełka.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Eclipse
Możesz posiadać tyle elementów ile jest pól na schematach, przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy. Wszystko musi być umieszczone na schematach. Natomiast technologie z odkryć faktycznie mogą leżeć obok planszy czekając na lepsze czasy i tutaj limitem jest ilość takich żetonów odkryć dołączonych do gry.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Eclipse
1)
2) Mam też pytanie odnośnie wpływów z instrukcji wynika iż
3) Produkcja
4) Walka
przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
2) Mam też pytanie odnośnie wpływów z instrukcji wynika iż
chce się upewnić czy sektory kontrolowane (z dyskami wpływu) nie muszą tworzyć łańcucha? Mając sektory A, B, C jeśli z jakiegokolwiek powodu utracę dysk w sektorze B, sektor C jest nadal pod moją kontrolą?Wykonując akcję wpływy, możesz przenieść do dwóch dysków wpływów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów, na heks, który nie ma dysku wpływów oraz nie ma tam wrogiego statku, jak również jest przyległy do heksu z twoim dyskiem lub statkiem. Heks, na którym wykonałeś akcję wpływy musi posiadać tunel czasoprzestrzenny łączący się z heksem, gdzie posiadasz dysk lub statek.
3) Produkcja
w praktyce wygląda to, więc tak, iż im więcej kostek populacji z danego toru mam na planszy tym bardziej mam odkryty dany tor i większą produkcje danego surowca? są inne sposoby zwiększania na stałe produkcji / (oprócz ambasadorów)?Pierwszy widoczny (odkryty) kwadrat z lewej strony toru populacji, pokazuje jak wiele jednostek zasobów produkujesz w każdej rundzie (na ilustracji powyżej jest to 12 pieniędzy, 21 nauki, 15 materiałów).
sam decyduje który rodzaj produkcji się zmniejszy?Jeżeli zdejmiesz kostkę z szarego kwadratu populacji,to możesz ją umieścić na dowolnym torze populacji (tzn. nie musisz pamiętać, z którego toru pochodziła).
4) Walka
rodzaj broni wpływa jedynie na ilość kostek którymi rzucam, nie zaś na szanse trafienia? z instrukcji wydaje mi sie że kostki różnią się jedynie kolorem.trafianie Wyrzucenie 6 jest zawsze trafieniem, natomiast 1 to zawsze pudło, niezależnie od premii jakie posiada statek. Do innych rezultatów dodaj wartość komputerów strzelającego i odejmij od nich wartość tarcz celu. Jeżeli jako wynik wyjdzie liczba 6 lub większa, to kostka traktowana jest jak trafienie.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Eclipse
Pytałeś czy mogą być jakieś elementy poza schematami - odpowiedziałem ogólnie jaki jest limit elementów na wszystkich schematach plus ile z nich możesz wykorzystać dowolnie. Kluczem jest tu "w sumie".Rocy7 pisze:1)przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Eclipse
Kosci roznia sie kolorem w zwiazku ze istnieja 3 rodzaje zadawanych uszkodzen: zolta kostka (np. dzialo jonowe) po trafieniu zadaje 1 uszkodzenie, pomaranczowa (np dzialo plazmowe i rakiety) zadaje 2, a czerwona 4 uszkodzenia. Kolor zalezy od tego jaka bron jest na schematach statkow bioracych udzial w bitwie i takimi kosci powinno sie rzucac by nie doszlo do nieporozumien.Rocy7 pisze:1)przyznam że nie do końca rozumiem, z instrukcji wynika że każdy okręt musi mieć źródło energii i napęd, jednak na schemacie danego typu okrętu to 1 obowiązkowy napęd i jedno źródło energii na schemat skąd te 4 i 3? chyba że na schematach jest zaznaczone że określone pola są przeznaczone tylko pod określony rodzaj części ale tego nie widać w instrukcji a zagram dopiero w weekend.kwiatosz pisze:przy czym co najmniej 4 z nich to muszą być silniki, a 3 to muszą być napędy.
Ulepszanie mozna wykonywac dowolnie, nie trzeba umieszczac podobnych czesci, np kadlub mozna zakryc tarcza albo komputerem, standardowy naped kadlubem o ile ma sie inny naped na schemacie, .itd.
Trzeba trzymac sie zasad:
Mysliwce, krazowniki i pancerniki musza miec conajmniej jeden naped, a bazy nie moga miec zadnego.
Ilosc energii pobieranej nie moze przekraczac energii produkowanej.
Nie mozna ulepszac czesciami jezeli nie ma sie odpowiedniej technologii.
2) Mam też pytanie odnośnie wpływów z instrukcji wynika iżchce się upewnić czy sektory kontrolowane (z dyskami wpływu) nie muszą tworzyć łańcucha? Mając sektory A, B, C jeśli z jakiegokolwiek powodu utracę dysk w sektorze B, sektor C jest nadal pod moją kontrolą?Wykonując akcję wpływy, możesz przenieść do dwóch dysków wpływów. Możesz to zrobić na dwa sposoby: Z twojego toru wpływu lub z heksu, gdzie masz dysk wpływów, na heks, który nie ma dysku wpływów oraz nie ma tam wrogiego statku, jak również jest przyległy do heksu z twoim dyskiem lub statkiem. Heks, na którym wykonałeś akcję wpływy musi posiadać tunel czasoprzestrzenny łączący się z heksem, gdzie posiadasz dysk lub statek.
Nie i tak. Kontrolujesz sektory tak dlugo jak masz na nich dysk wplywow, polaczenie ich w lancuchu jest bez znaczenia w tym przypadku.
3) Produkcjaw praktyce wygląda to, więc tak, iż im więcej kostek populacji z danego toru mam na planszy tym bardziej mam odkryty dany tor i większą produkcje danego surowca? są inne sposoby zwiększania na stałe produkcji / (oprócz ambasadorów)?Pierwszy widoczny (odkryty) kwadrat z lewej strony toru populacji, pokazuje jak wiele jednostek zasobów produkujesz w każdej rundzie (na ilustracji powyżej jest to 12 pieniędzy, 21 nauki, 15 materiałów).sam decyduje który rodzaj produkcji się zmniejszy?Jeżeli zdejmiesz kostkę z szarego kwadratu populacji,to możesz ją umieścić na dowolnym torze populacji (tzn. nie musisz pamiętać, z którego toru pochodziła).
Jedynymi sposobami usuwania kostek z toru pieniedzy, nauki czy produkcji to przesuwanie kostek na planety lub handel ambasadorami.
Z kolei zasoby biezace mozna zwiekszac jezeli robisz wymiane 1 zasobu w inny, znajdziesz starozytna technologie zwiekszajaca dany zasob, albo w przypadku rozszerzenia Rise of the Ancients grasz Magelanami albo kupisz Rozwiniecie.
Nie trzeba pamietac z jakiego toru pierwotnie kostka zostala umieszczona na szarej planecie i ty decyduj na ktory tor ona wraca.
4) Walkarodzaj broni wpływa jedynie na ilość kostek którymi rzucam, nie zaś na szanse trafienia? z instrukcji wydaje mi sie że kostki różnią się jedynie kolorem.trafianie Wyrzucenie 6 jest zawsze trafieniem, natomiast 1 to zawsze pudło, niezależnie od premii jakie posiada statek. Do innych rezultatów dodaj wartość komputerów strzelającego i odejmij od nich wartość tarcz celu. Jeżeli jako wynik wyjdzie liczba 6 lub większa, to kostka traktowana jest jak trafienie.
Szanse trafienie danej kostki modifikuja komputery na schemacie statku (na plus) jak i tarcze na statkach przeciwnikow (na minus). Moze istniec sytuacja (czesty przypadek) ze walczy sie z wieloma statkami posiadajacy rozne tarcze, wiec rzut koscia moze oznaczac pudlo niektorych statkow przeciwnika ale trafienie innych. Gracz atakujacy decyduje juz po rzucie jak rozdzielac kostki.
- Reid666
- Posty: 318
- Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
- Lokalizacja: Skawina / Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Eclipse
Hiu pisze:z tego co pamietam, obrazenia przydziela sie poczynajac od najwiekszych statkow
Tylko neutralne statki przydzielają obrażenia według ustalonych zasad.
W przypadku statków graczy, można rozdzielać obrażenia według uznania.
Re: Eclipse
Czy można mieć statek bez napędu?
Ostatnio przed decydującą walką spotkaliśmy się z przeciwnikiem na centralnym hexie. Wiedzieliśmy że to już koniec, wiec jak nasze statki tam doleciały to olaliśmy napęd i zastąpiliśmy go działami.
Niby w instrukcji nic na ten temat nie ma, w końcu można robić statek co nie lata. Jest to jednak trochę dziwne, zwłaszcza w ostatniej walce, kiedy można naprawdę przypakować.
Ostatnio przed decydującą walką spotkaliśmy się z przeciwnikiem na centralnym hexie. Wiedzieliśmy że to już koniec, wiec jak nasze statki tam doleciały to olaliśmy napęd i zastąpiliśmy go działami.
Niby w instrukcji nic na ten temat nie ma, w końcu można robić statek co nie lata. Jest to jednak trochę dziwne, zwłaszcza w ostatniej walce, kiedy można naprawdę przypakować.
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Eclipse
Statki (myśliwce, pancerniki, krążowniki) muszą mieć przynajmniej jeden napęd a jedynie bazy gwiezdne nie mogą mieć napędu. Instrukcja o tym mówi 

Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Eclipse
Dzieki!Edwardo pisze:Statki (myśliwce, pancerniki, krążowniki) muszą mieć przynajmniej jeden napęd a jedynie bazy gwiezdne nie mogą mieć napędu. Instrukcja o tym mówi
Sam własnie teraz to znalazłem

No cóż , bedzie jeszcze raz trzeba rozegrać kolejne epickie tarcie

Re: Eclipse
Np. to jest tak:
oddajesz 2 pieniądze, a powiększasz o 1 nauke lub surowce.
oddajesz 2 nauki, a powiększasz o 1 pieniądz lub surowce itd.
W przypadku innych ras współczynnik handlu wynosi 3-1 lub 4-1
Nigdy nie możesz oddać dwóch różnych zasobów, aby pozyskać trzeci.
oddajesz 2 pieniądze, a powiększasz o 1 nauke lub surowce.
oddajesz 2 nauki, a powiększasz o 1 pieniądz lub surowce itd.
W przypadku innych ras współczynnik handlu wynosi 3-1 lub 4-1
Nigdy nie możesz oddać dwóch różnych zasobów, aby pozyskać trzeci.
-
- Posty: 581
- Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
- Lokalizacja: Żyrardów
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 43 times