Robinson Crusoe: AotCI - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: espresso »

Jeśli znacznik rozpatrujemy w kolejnej rundzie, to drugą akcję budowania można przeprowadzić normalnie (jednym pionkiem, z rzutem kośćmi).
Kar za niewykonanie akcji przypisanej do pionka nigdzie w instrukcji nie widziałam. Jeśli masz możliwość wykonania akcji, to ją robisz. Jeśli z jakiegoś powodu nie jest to możliwe, to po prostu pionek w tej rundzie będzie bezwartościowy.
Pynio
Posty: 982
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 185 times
Been thanked: 154 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Pynio »

Tak... zasada z rozpatrzeniem żetonka od następnej rundy brzmi sensownie. Chociaż pewnie ja zagrałbym dokładnie odwrotnie ;) Czyli przy NASTĘPNYM przedmiocie, niezależnie od rundy. Jeśli tak by to traktować, to jeśli -1 ludzik powodowałby niemożność budowy - anulowałbym ją, jeśli ze 100% spadłoby na rzut kością, to bym rzucał :) Jednak brzmi to mało sensownie.

Żeton działający od następnej rundy - to ma sens.

Takie samo pytanie można zadać do przerzutu sukcesu. Jeśli w trakcie tury pojawia się przerzut? A jak z żetonem przygody? Pamiętam mnóstwo sytuacji, gdzie dobierało się kartę i dostawało "pytajnik" - ja kładłem go od razu na planszy... Też źle?
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: espresso »

@Pynio
Ja wszystkie żetony pojawiające się w fazie akcji traktuję jako obowiązujące od kolejnej fazy. IMO skoro zasoby pozyskane w akcji zbierania surowców nie są dostępne wcześniej, to "złe" żetony też nie ;)
Zgodnie z instrukcją:
(str 8 ) chociaż Akcje rozpatrywane są w określonym porządku, zawsze należy sobie wyobrażać, że odbywają się jednocześnie
Ale położenie żetonu przerzutu sukcesu lub pytajnika wcześniej, to chyba nie jest jakiś straszny błąd, bo nie uniemożliwi wykonania akcji (co najwyżej utrudni).
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 63 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Jan Madejski »

To, że żeton "Ludzik -1" zadziała dopiero od następnej rundy, napisane jest w FAQ.

Ponieważ akcje wykonywane są (fabularnie) równocześnie, nie ma przypadku, by efekty jednej akcji mogły wpłynąć na możliwość wykonywania innej akcji (np. zabrać albo dodać surowce / pionki do wykonania innej akcji w tej samej rundzie). Wygląda to mniej więcej tak, że najpierw zbiorowo deklaruje się wszystkie akcje (przydziela pionki, zużywa surowce, wykorzystuje ewentualne karty skarbów i żetony odkryć), a następnie każda akcja jest rozpatrywana zgodnie z warunkami, jakie przyjęto podczas jej deklarowania.

Pytajnik kładzie się głównie w wyniku kart wydarzeń i wtedy działa on od razu (bo akcje są po wydarzeniu). Jeśli zachodzi sytuacja, że pytajnik dokłada się na planszy w fazie akcji, to - posiłkując się analogią z poprzednią sytuacją - zadziała on dopiero od następnej fazy akcji (a więc w następnej rundzie).
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1392
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 34 times
Been thanked: 428 times
Kontakt:

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Portal Games »

DarkSide pisze:1. W fazie wydarzeń pociągnięta została Kart Przygody (wcześniej wtasowana) "Niespodziewana wizyta". Czyli w fazie pogody mam rzucić czerwoną kostką. Jeśli w tej samej rundzie przed Fazą Akcji wykorzystam Barometr i rzucę wszystkimi trzema kościami pogody to czy potem w Fazie Pogody jeszcze raz rzucam czerwoną? Wydaje mi się że tak.
zgodnie z zapisem w instrukcji, str. 20: Jeśli gracze muszą wykonać rzut kością Wygłodniałych zwierząt w wyniku efektu karty Wydarzenia lub Przygody, a karta Scenariusza również nakazuje rzut tą kością, należy rzucić nią tylko raz.
DarkSide pisze:2. Jeżeli na Akcji danego typu (np. Eksploracji) leży żółty żeton "przerzutu Sukcesu" to leży tak długo aż Eksploracji nie podejmie jeden pion? Dopóki Eksploracji będą wykonywane za pomocą takiej liczby pionów które gwarantują sukces bez rzutów kośćmi to żeton jest "nieaktywny" i cierpliwie sobie leży?
Tak.
instrukcja, str. 15: Podczas najbliższej Akcji wskazanego typu (bez względu na to czy będzie ona rozpatrywana w bierzącej rundzie, czy dopiero w jednej z kolejnych), która będzie wymagać rzutu kośćmi Akcji, gracz musi jednokrotnie przerzucić Sukces, jeśli wypadnie w pierwszym rzucie. Po rozpatrzeniu efektu należy odrzucić ten żeton.
DarkSide pisze:3. W danej rundzie w wyniku akcji wytwarzania przedmiotu (pociągnięcie karty) został dołączony żeton "Ludzik -1" do najbliższej akcji. Najbliższą Akcją było wytwarzanie kolejnego przedmiotu jednym pionem (a więc wymagającego rzutu kośćmi). Zgodnie z opisem działania żetonu "Ludzik -1" wynika że Akcji w ogóle nie będzie, bo do rzutów kością potrzeba by teraz 2 pionów. Czy zatem uznajemy próbę wytworzenia tego przedmiotu za niebyłą (po prostu pion w tej rundzie jest bezwartościowy)? Czy obarczone jest to jakimiś karami?
Żeton ten zadziała dopiero od następnej rundy. Podczas rozpatrywania akcji w bieżącej rundzie obowiązują warunki z etapu planowania akcji.
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3095
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 622 times
Been thanked: 252 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: DarkSide »

Kolejne rozgrywki i kolejne wątpliwości ;)

1. Trafiła się sytuacja w której muszę odrzucić 3 karty pomysłów. M.in odrzucam Lek.
Jeżeli później będę miał Naczynie, to mogę wykorzystać żeton odkryć "Zioła" i mimo to stworzyć Lek? (Karte dobierałbym ze stosu odrzuconego)

2. Czy jedna osoba może budować Dach dwukrotnie w tej samej rundzie? Przykładowo przedmiotem startowym jest "Młotek". Postać wykorzystuje od razu dwukrotnie ten przedmiot i w ten sposób każdy żeton postaci ma własny dodatkowy żeton młotka. A więc mam dwukrotną możliwość budowania zakończoną sukcesem.

3. Po wizycie niedzwiedzia w obozowisko na polu porządkowania obozu położony jest czarny żeton (czyli jedną rundę trzeba poświęcić na usunięcie tego żetonu) Czy można użyć Biblii (przedmiot startowy) przed usunięciem czarnego żetonu? Czy przedmiot ten jest zablokowany do czasu usunięcia żetonu?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 595
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: lesar »

1. Trafiła się sytuacja w której muszę odrzucić 3 karty pomysłów. M.in odrzucam Lek.
Jeżeli później będę miał Naczynie, to mogę wykorzystać żeton odkryć "Zioła" i mimo to stworzyć Lek? (Karte dobierałbym ze stosu odrzuconego)
żetonem Zioło tworzysz przedmiot, a nie pomysł. Skoro masz odrzucony pomysł to nie możesz go przywrócić w taki sposób.
2. Czy jedna osoba może budować Dach dwukrotnie w tej samej rundzie? Przykładowo przedmiotem startowym jest "Młotek". Postać wykorzystuje od razu dwukrotnie ten przedmiot i w ten sposób każdy żeton postaci ma własny dodatkowy żeton młotka. A więc mam dwukrotną możliwość budowania zakończoną sukcesem.
tak, oczywiście
3. Po wizycie niedzwiedzia w obozowisko na polu porządkowania obozu położony jest czarny żeton (czyli jedną rundę trzeba poświęcić na usunięcie tego żetonu) Czy można użyć Biblii (przedmiot startowy) przed usunięciem czarnego żetonu? Czy przedmiot ten jest zablokowany do czasu usunięcia żetonu?
nie można użyć Biblii, akcja porządkowania obozu jest zablokowana.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2013, 14:14 przez lesar, łącznie zmieniany 3 razy.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 63 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Jan Madejski »

DarkSide pisze:1. Trafiła się sytuacja w której muszę odrzucić 3 karty pomysłów. M.in odrzucam Lek.
Jeżeli później będę miał Naczynie, to mogę wykorzystać żeton odkryć "Zioła" i mimo to stworzyć Lek? (Karte dobierałbym ze stosu odrzuconego)
Nie możesz. Lek jest niemożliwy do pozyskania, chyba, że przywrócisz jego kartę pomysłu za pomocą zdolności Cieśli.
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 595
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: lesar »

Jan Madejski pisze:
DarkSide pisze:1. Trafiła się sytuacja w której muszę odrzucić 3 karty pomysłów. M.in odrzucam Lek.
Jeżeli później będę miał Naczynie, to mogę wykorzystać żeton odkryć "Zioła" i mimo to stworzyć Lek? (Karte dobierałbym ze stosu odrzuconego)
Nie możesz. Lek jest niemożliwy do pozyskania, chyba, że przywrócisz jego kartę pomysłu za pomocą zdolności Cieśli.
ale tylko wtedy jeżeli skończyła się talia pomysłów, wtedy odrzucone pomysły się tasuje i tworzy się talię nową talię pomysłów.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 595
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: lesar »

jednak się pomyliłem, w tym wypadku odrzucany pomysł kładziemy na wierzch talii pomysłów.
Jeżeli Cieśla chce dobrać pomysł to przegląd 5 kart, wybiera 1, a pozostałe lecą na stos odrzuconych.
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jolietjake »

Jan Madejski pisze:
DarkSide pisze:1. Trafiła się sytuacja w której muszę odrzucić 3 karty pomysłów. M.in odrzucam Lek.
Jeżeli później będę miał Naczynie, to mogę wykorzystać żeton odkryć "Zioła" i mimo to stworzyć Lek? (Karte dobierałbym ze stosu odrzuconego)
Nie możesz. Lek jest niemożliwy do pozyskania, chyba, że przywrócisz jego kartę pomysłu za pomocą zdolności Cieśli.
Karta pomysłu to Twój pomysł jak zrobić samemu ten lek. Zioła dają jednak możliwość zrobienia leku inną drogą i do tego własnej receptury w głowie nie potrzebujesz. Żeton daje Ci lek, jeśli masz naczynia i tyle, o pomyśle na lek nie ma tu nic powiedziane. Miałem ostatnio taką wątpliwość i tak Stwórca mnie poinstruował. Więc tak, DarkSide, możesz w ten sposób stworzyć lek.

Odrzucone pomysły nie trafiają na kupkę dostępnych pomysłów, tylko wypadają do pudła, więc cieśla nic tu nie pomoże.
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 595
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: lesar »

Odrzucone pomysły trafiają na stos pomysłów nie do pudła


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3095
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 622 times
Been thanked: 252 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: DarkSide »

Dziękuję za wszystkie wyjaśnienia, które okazały się bardzo pomocne.

To jeszcze małe znaki zapytania, które może bardzo nie przeszkadzają w rozgrywce, ale mnie zastanawiają:

1. Czy gra sie kończy dokładnie w momencie wypełnienia wszystkich warunków scenariusza, czy trzeba daną rundę dograć do końca?
Właśnie udało mi się wygrać solo (Cieśla, Piętaszek i Pies) scenariusz nr 1 i żeby być mieć czyste sumienie to dograłem (i przeżyłem) rundę do końca.

2. Czy maszt można zbudować tylko raz? Czy można by go potraktować jako swoisty "kantor wymiany" wielokrotnego użytku gdzie "drewno+skóra" = 3 drewna do stosu? Do tej pory budowałem maszt raz na grę.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Awatar użytkownika
kdsz
Posty: 1406
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 460 times
Been thanked: 304 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: kdsz »

1. Gra kończy się po fazie nocy, więc dobrze zrobiłeś, że dograłeś do końca
2. Maszt możesz wybudować tylko raz. Cytat z FAQ:
Każdy Przedmiot może być wytworzony (przekształcony z Pomysłu do Przedmiotu) tylko raz, chyba że został utracony w wyniku efektu Wydarzenia (odwrócony na stronę Pomysłu). Tylko wybrane Przedmioty w szczególnych przypadkach Scenariusza mogą być wytwarzane wielokrotnie, co zapisane jest na karcie Scenariusza (np. Krzyż w Scenariuszu nr 2)."
Awatar użytkownika
lesar
Posty: 595
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 31 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: lesar »

1. Warunki są trzy: full stos, ogień, 10, 11 lub 12 runda - nie ma konieczności grać do końca rundy, wyraźnie o tym mówi instrukcja
2. Maszt budujemy tylko raz


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
siawq
Posty: 167
Rejestracja: 25 kwie 2013, 10:58
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Odp: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: siawq »

kdsz pisze:1. Gra kończy się po fazie nocy, więc dobrze zrobiłeś, że dograłeś do końca
Instrukcja str. 21

ZAKOŃCZENIE GRY:
- gracze wygrywają natychmiast po spełnieniu celu Scenariusza (chyba, że zaznaczono inaczej w regułąch :D Scenariusza);


Wysłane z SGSIII za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8142
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 260 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jax »

W scenariuszu King Kong:

W polu pogody kładziemy żeton z numerkiem po odkryciu kafelku z totemem. W fazie pogody rzucamy kością bestii za każdy znajdujący się tam żeton z numerkiem.
Kluczowe pytanie: czy żetony z numerkami usuwamy z pola pogody po każdej rundzie?? (zgodnie ze standardową zasadą usuwania żetonów z pola pogody po rozpatrzeniu fazy pogody). Czy może kumulują się one tam bez usuwania i w praktyce co rundę musimy rzucać kością bestii (tyle razy ile w polu pogody nagromadziło się już żetonów)?

Odpowiedź na to pytanie znacząco zmienia stopień trudności tego scenariusza...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jolietjake »

Mysle ze Trzewik nie pozwolilby na taki latwy scenariusz ;)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8142
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 260 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jax »

jax pisze:W scenariuszu King Kong:

W polu pogody kładziemy żeton z numerkiem po odkryciu kafelku z totemem. W fazie pogody rzucamy kością bestii za każdy znajdujący się tam żeton z numerkiem.
Kluczowe pytanie: czy żetony z numerkami usuwamy z pola pogody po każdej rundzie?? (zgodnie ze standardową zasadą usuwania żetonów z pola pogody po rozpatrzeniu fazy pogody). Czy może kumulują się one tam bez usuwania i w praktyce co rundę musimy rzucać kością bestii (tyle razy ile w polu pogody nagromadziło się już żetonów)?
Dla ciekawych - dostałem odpowiedź od Autora, Żetonów z numerkami NIE usuwamy z pola pogody po każdej rundzie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
qsztan
Posty: 3
Rejestracja: 18 sie 2011, 18:37

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: qsztan »

Mam pytanie dot. przerzucania wyników kości (wynikające z umiejętności poszczególnych postaci). Jak to konkretnie działa?

Jeżeli przerzucam kość sukcesu, bo wcześniej wypadły 2 żetony determinacji, to czy te żetony otrzymuję mimo wszystko? (wiem, że nie mogę ich użyć, żeby przerzucić wynik)

Jeżeli tak jest, to po co przerzucać kości ran, lub wydarzeń, skoro i tak dostajemy efekt pierwszego rzutu?
Ruben$
Posty: 107
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:26
Has thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Ruben$ »

Nie można przerzucać kości, jeśli przed rzutem nie mamy żetonów determinacji pozwalających zastosować zdolności specjalne postaci. Np. nie możesz użyć 2 żetonów determinacji zdobytych przy rzucie. Musisz je mieć fizycznie przed rzutem.

Ale odpowiadając na te pytania - w obydwu przypadkach odpowiedź brzmi - Nie :) Po to jest przerzut danego rodzaju kości, żeby uciec od rany, przygody czy nieskutecznego rzutu sukcesu :)
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

Witam,

jesteśmy z żoną po 3 rozgrywkach w Robisnona i mamy kilka pytań dotyczących dosyć szczegółowych kwestii i mam nadzieję, że nam pomożecie :)
1. Scenariusz 2
a) mam odkryty kafelek, obok kafelka z naszym obozu i buduję tam krzyż. Ilu muszę przeznaczyć do akcji? Jak przy eksploracji 1 - akcja i rzucam czy się udało / 2 akcje udało się na 100%, czy jakoś inaczej? Czy mogę zbudować krzyż 2 kafelki dalej, czyli nie w bezpośrednim sąsiedztwie kafelka z obozem?
b) Mam odkryty kafelek, obok kafelka z naszym obozu i tam zbudowany krzyż. Przychodzi zagrożenie związane z odwróceniem kafelka (np. trzęsienie ziemi). Czy tracę krzyż? W FAQ jest napisane, że tracę, a potem, że nie, więc już sam nie wiem
W Scenariuszu 2 zastanawiam się, co się powinno stać z Krzyżem, który wybudowałem na kafelku,
który staje się nieodkryty?

Kafelek nie staje się nieodkryty, tylko Teren uznawany jest za nieodkryty, więc Krzyż wciąż tam pozostaje.
Można nawet budować Krzyż na kafelku z Mgłą (teren na takim kafelku uznawany jest za nieodkryty) -
kosztuje to jedynie jeden dodatkowy pionek.
(...)
Wydarzenie mówi, żeby odwrócić kafelek terenu sąsiedni do obozu graczy. Załóżmy, że na tym
kafelku jest wybudowany krzyż. Odwracając go tracimy krzyż?

Tak.
Czy może tracę krzyż jeżeli nie pozbędę się zagrożenia (nie zbuduję mostu) i kafelek na stałe zostanie odkryty?
c) czy mogę budować krzyż na kafelku który został odwrócony, np. w przypadku trzęsienia ziemi? (pewnie nie :))
2. Czy po spełnieniu wszystkich warunków scenariusza (niezależnie którego) muszę przetrwać jeszcze noc? Czy wystarczy, że np. w scenariuszu 1. dołożę ostatnie drewno do stosu albo w 2. zbuduję ostatni krzyż.

Z góry dzięki za pomoc! Przepraszam, jeżeli już te pytania się pojawiły, ale wątek jest dosyć długi i ciężko mi znaleźć tam odpowiedzi.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jolietjake »

1. a) Nie pamietam konkretnie jak bylo z krzyzem, ale akcje wykonywane o jeden kafelek dalej od obozu zamiast kosztowac 1/2 pionki, kosztuja 2/3 pionki. Chyba ze przy krzyzu poprostu wykonujesz akcje budowania i stawiasz krzyz gdze chcesz zupelnie/TYLKO obok obozu - sprawdz czy nie jest to napisane na karcie scenariusza/w FAQ albo niech ktos inny sie wypowie ;)
b) W cytowanym FAQ jest napisane dobrze. Jesli teren staje sie nieodkryty (czyli nie odwracasz kafelka,tylko zaslaniasz ikone typu terenu czarnym znacznikiem) to nie tracisz krzyza. Jesli natomast caly kafelek ma zostac odwrocony na rewers to tracisz wszystkie znaczniki z niego i jak go odwrocisz spowrotem to nic nie wraca.
c) Nie
2. Jesli w scenariuszu nie jest napisane, ze musisz dotrwac do konca to nie musisz ;)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
mafiafb
Posty: 137
Rejestracja: 28 lip 2013, 20:18

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: mafiafb »

jolietjake pisze: b) W cytowanym FAQ jest napisane dobrze. Jesli teren staje sie nieodkryty (czyli nie odwracasz kafelka,tylko zaslaniasz ikone typu terenu czarnym znacznikiem) to nie tracisz krzyza. Jesli natomast caly kafelek ma zostac odwrocony na rewers to tracisz wszystkie znaczniki z niego i jak go odwrocisz spowrotem to nic nie wraca.
Czyli, jeżeli dobrze rozumiem, to mówimy tu o sytuacji np. mgły, albo trzęsienia ziemi? Wylosowałem zagrożenie odwrócenia kafelka na stałe (trzęsienie ziemi) ale udało mi się zdjąć to zagrożenie budując most i jest ok. Gdybym nie zbudował mostu zagrożenie 'spadło by z planszy' po dwóch turach (zazwyczaj) i krzyż by przepadł. Ale przykładowo mogłoby się stać, że zagrożenie nie spada, bo będzie na lewym polu, a ja będę wykonywał karty zagrożeń z pola prawego. W ten sposób nowo wylosowane zagrożenie nie może popchnąć "Trzęsieni ziemi" i mogę wygrać nawet nie budując mostu ;)
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: jolietjake »

Trzesienie ziemii odwraca kafel, wtedy tracisz krzyz, jak tez wszystkie inne znaczniki z kafla, bezpowrotnie. To czy wykonasz akcje zagrozenia czy tez bedziesz gral tak,by karta nie spadla czy tez bedziesz gral tak ze karta spadnie - nic to nie zmieni w kwestii krzyza. Trzesienie ziemi rozgrzebalo kawal wyspy, a jakis tam krzyz padl jako pierwszy - to ze uda Ci sie tam wybudowac most,nie znaczy ze krzyz cudownie zostanie ocalony ;)
Joliet Jake na BGG
ODPOWIEDZ