Wszystko czytało się ładnie pięknie, dopóki nie dobrnąłem w instrukcji do walki pomiędzy graczami
1. Najpierw mamy atak dystansowy/oblężniczy, w którym gracze ostrzeliwują się i blokują na zmianę, póki im się nie znudzi. Napadany strzela jako pierwszy. Bloku potrzeba dwa razy więcej, tak jakby ataki były szybkie. Napadnięty nieszczęśnik może korzystać z dobrodziejstw fortyfikacji. Obrażenia rozdziela atakujący i musi zrównoważyć pancerz celu by zadać ranę.
2. Walkę wręcz zaczyna bandyta, który doprowadził do starcia. Blok działa już normalnie. Fortyfikacje przestają chronić napadniętego. Obrażenia działają jak w dystansowej, ale dodatkowo można ich użyć żeby okraść albo wykopać przeciwnika z obszaru.
Jeśli czegoś nie przekręciłem, to ogólny obraz takiej walki rozumiem. Chciałbym jednak upewnić się odnośnie kilku kwestii związanych z atakiem.
A)
Jeśli w skład ataku wchodzi atak fizyczny, to cały atak staje się fizyczny. Tylko w walce wręcz, czy w dystansowej też?
atak dystansowy 3 + atak oblężniczy lodem 2 + atak dystansowy ogniem 4 = atak dystansowy 9
w walce dystansowej potrzeba 18 dowolnego bloku, w walce wręcz 9 dowolnego bloku
B)
Jeśli przeciwnik atakuje samymi żywiołami, to skuteczny jest blok z dowolnego żywiołu użytego w ataku.
atak dystansowy lodem 2 + atak dystansowy ogniem 3 = atak dystansowy 5 lodem/ogniem
w walce dystansowej potrzeba 10 bloku lodem/ogniem (albo 20 zwykłego bloku), w walce wręcz 5 bloku lodem/ogniem (albo 10 zwykłego bloku)
Generalnie chcę się upewnić, że w przypadku ataków, cały atak dostaje wspólny atrybut (nie ma znaczenia, że lodu było 2 a ognia 3, liczy się, że w sumie jest 5 i można go efektywnie blokować dowolnym z tych żywiołów).
Czy bohaterowie mają możliwość atakowania zimnym ogniem? Rozumiem, że to co innego niż zsumowany atak lodem i ogniem, i efektywnie zablokować go można tylko blokiem zimnym ogniem?