Piwne Imperium

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
alagor
Posty: 472
Rejestracja: 17 lis 2012, 11:25

Re: Piwne Imperium

Post autor: alagor »

FortArt pisze: Pytanie inne czy są mechanizmy losowość ograniczające, tak żeby od gracza zależało czy ryzykuje czy kupuje zabezpieczenie?
Reklamę kupujesz po rzucie na popyt indywidualny (jak dobrze pamiętam).

Rzut "na drożdże" to k3. 1 to słabe piwo -1 punkt wizerunku, 2 piwo poprawne - nic się nie dzieje, 3 to piwo idealne +1 do PW. W wersji testowej, w którą grałem PW można było wymieniać na gotówkę. Jedną z przekazanych uwag było zmniejszenie bonusów z PW. Czy coś się w tym temacie zmieniło pytajcie Filpoza skoro się w temacie odezwał. Wczoraj doszedłem późno na Gratislavię i chłopaków od Piwnego Imperium już nie spotkałem.
Galatolol pisze:Tak, jestem uprzedzony
W pełni to rozumiem. Też jest uprzedzony do kostek :D Nie mam w domu żadnej gry z kostką a z Wielkiej Trójki Gier Familijnych nie jestem w stanie grac tylko w Osadników i to z wiadomego powodu :wink: Powtórzę jednak, że nie mam nic przeciwko uzasadnionej tematycznie losowości ale rozumiem, że nie każdemu się to spodoba. Chyba też z tego powodu autorzy promują grę głównie w kręgach, powiedzmy, "piwowarskich" :wink:
Ryu pisze:@Alagor - możesz powiedzieć czy da się zlikwidować rzuć kością poprzez homerule jakieś ale zachowując regrywalność?
Element worker placement działa dobrze i pewnie można pomyśleć o wspomnianych rzutach 4 + k2 (k3) na . Pewnie można też zrezygnować z "rzutu na drożdże" :wink: Jak z regrywalnością to nie próbuję nawet przewidywać - grałem w jedną partię i obserwowałem inną więc ciężko mi tutaj oceniać. Jak napisałem w pierwszym moim poście w tym temacie uważam, że gra ma potencjał i dobry temat. Mam nadzieję, że poprawki po testach uczynią ją bardziej przystającą "geekom" :wink: Ja na pewno sprawdzę.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Piwne Imperium

Post autor: Tycjan »

Miło nam poinformować, że platforma ZnadPlanszy.pl została oficjalnym patronem medialnym gry Piwne imperium. Jak zapewne wiecie, ZP to nie "suche informacje prasowe", dlatego zapraszamy do lektury i poznania co wspólnie z autorami gry szykujemy: http://info.znadplanszy.pl/2013/09/30/p ... -imperium/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: Piwne Imperium

Post autor: Filipozo »

Witam,

Jeżeli chodzi o tą fermentację: w grze będzie zawarty element, który kolega na testach nie miał możliwości rozegrać ponieważ powstał on pod wpływem tych testów. W grze będą Tokeny Jakości, które można wykorzystać podczas warzenia. Na każdym etapie warzenia wykorzystani ich przyniesie inne efekty warzonego piwa (inny na kotle warzelnym, inny na fermentacji inny na butelkowaniu i leżakowani): od wpływu na wizerunek, przez wpływ na popyt oraz większą efektywność warzenia. M.in. w fermentatorze po rzucie kością na drożdże jeżeli wypadnie zła fermentacja (33% szansy) to będzie można położyć na kartę fermentatora 2 tokeny jakości by "naprawić fermentacje". Ten element sprawia również, że gracze będą mogli pokombinować również z efektami warzenia na jego poszczególnych etapach co zniweluje ryzyko powstania mechanicznego warzenia piwa jak pisał kolega.

Niedługo zaczniemy publikować szersze opisy elementów mechaniki gry aby każdy mógł dokładniej zapoznać się z gra i stwierdzić czy gra odpowiada czy nie :). W grze jest trochę elementów które kontrują kość i mam nadzieję, że ich ilość zadowoli - my lubimy kości :). Niedługo sami będziecie mogli przeczytać/sprawdzić i ocenić czy wam osobiście pasuje.
Awatar użytkownika
watman
Posty: 809
Rejestracja: 22 kwie 2010, 14:33
Lokalizacja: Tychy

Re: Piwne Imperium

Post autor: watman »

Ja sie skusilem na wspieranie.tego ;P
trzeci prog pekl, dotychczasowi backerzy dostana dotatek puby/piwa w gratisie, czekam, na nastepne cele i wierze, ze jakies 800-900% pierwszego progu da sie uzyskac :)
Sepelite me facie versa in terram, osculetur me mortuum mundus in culum... | In omnia pericula tasta testicula
BGG | Piwo i Planszówki Blog | Fanpage na FB
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: janekbossko »

czyli jesli teraz bede wspieral projekt to dodatku nie dostane? czy mi sie wydaje czy to inaczej wyglada w ks?
Awatar użytkownika
kisio
Posty: 502
Rejestracja: 31 sty 2007, 22:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Piwne Imperium

Post autor: kisio »

janekbossko pisze:czyli jesli teraz bede wspieral projekt to dodatku nie dostane? czy mi sie wydaje czy to inaczej wyglada w ks?
nie dostaniesz i ja też nie dostanę, a 200zł za grę to jednak sporo :/
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: janekbossko »

no wlasnie nie wiedzialem czy dobrze zrozumialem te "progi". Na zniżkach na aparatury do piwa mi nie zalezy...w KSie niewazne kiedy wspierasz, próg przekroczony bonusy wczesniejsze dostajesz a tutaj jest niestety inaczej jak widac ;/
Cierń
Posty: 602
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Piwne Imperium

Post autor: Cierń »

Dziwna sprawa - świetny sposób by dobić do jakiegoś progu - w tym wypadku 15 tys ale działa zniechęcająco dla kolejnych potencjalnych klientów - szczególnie, że do końca kampanii jeszcze dużo czasu....
Awatar użytkownika
Ryu
Posty: 2750
Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 83 times
Been thanked: 161 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: Ryu »

Pomyśleć że byłem już zdecydowany kupić... No nic, przeszło mi. Szkoda...
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piwne Imperium

Post autor: Xth »

No to ja mam identycznie ... Nauczony KS totalnie się tego nie spodziewałem ...
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: ernin »

kisio pisze:
janekbossko pisze:czyli jesli teraz bede wspieral projekt to dodatku nie dostane? czy mi sie wydaje czy to inaczej wyglada w ks?
nie dostaniesz i ja też nie dostanę, a 200zł za grę to jednak sporo :/
Z tego samego powodu zrezygnowałem z zakupu gry :/
Awatar użytkownika
grzemek
Posty: 291
Rejestracja: 17 mar 2013, 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Piwne Imperium

Post autor: grzemek »

niestety ja tak samo... byłem gotowy zapłacić ale się zniechęciłem tym dziwnym zabiegiem:/
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4784
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1040 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: Trolliszcze »

Naciskajcie na autorów gry, to może zmienią zdanie. Wysyłajcie masowo maile z zażaleniami :D
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: Piwne Imperium

Post autor: Filipozo »

Zrobiliśmy cel 15 500, w którym wszyscy co kupili grę od początku wspierania (160 zł gra z kosztem przesyłki lub innych progów) do osiągnięcia tego celu otrzymają ZA DARMO od nas dodatek (w sumie daliśmy 75 gratisowych dodatków!). Niestety nie mogliśmy tego pozostawić bo to prawię połowa naszego pierwszego wydania dodatku (200 szt.) - myślę, że to był na prawdę fajny gest w stronę osób które nas wsparły od samego początku.

Gra dalej kosztuje 160 zł (z kosztem przesyłki). Gra za 200 to wersja z dodatkowymi gadżetami.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: janekbossko »

Ale za 165 zl co dostaje? Sama gre i znizke w sklepie?
Nie ma dodatkowych kart? Dodatkow itd?
Czyli gdybym wsparl w tej kwocie 2 dni temu dostalbym dodatek a na dzien dzisiejszy nie?
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: Piwne Imperium

Post autor: Filipozo »

To była jednorazowa akcja, którą chcieliśmy wynagrodzić tych co nam zaufali od samego początku. Gra kosztuje 140 zł jeżeli cały czas dalibyśmy opcje gratisowego dodatku (w tym progu 160 zł) to nie bylibyśmy w stanie rozwijać naszego projektu. Trzeba pamiętać, że w tej kwocie wsparcia 160 zł jest koszt przesyłki kurierskiej, koszt produkcji gry, wszystkie opłaty jakie musimy ponieść...a wydruk tej gry przy tych komponentach nie jest tani.

Mam nadzieję, że trochę to rozjaśniło sytuację.
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: Palmer »

Lepiej było to zrobić jako osobny, limitowany poziom wsparcia - podstawka + dodatek w cenie podstawki, taki early bird. Teraz będzie wysłuchiwać przez 3tygodnie :P Za to będziecie mieli temat do kolejnego Waszego wpisu w poradniku :mrgreen:
g4ever
Posty: 10
Rejestracja: 06 sty 2013, 15:05
Kontakt:

Re: Piwne Imperium

Post autor: g4ever »

Jestem jednym z pierwszych którzy wsparli projekt na wspieram.to i nie liczyłem że dostane bonus w postaci dodatku za darmo. Był to bardzo miły gest ze strony autorów.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Piwne Imperium

Post autor: Hiu »

Palmer pisze:Lepiej było to zrobić jako osobny, limitowany poziom wsparcia - podstawka + dodatek w cenie podstawki, taki early bird. Teraz będzie wysłuchiwać przez 3tygodnie :P Za to będziecie mieli temat do kolejnego Waszego wpisu w poradniku :mrgreen:
nic straconego :) ja w dalszym ciagu na to czekam :)
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: Piwne Imperium

Post autor: Filipozo »

Palmer pisze:Lepiej było to zrobić jako osobny, limitowany poziom wsparcia - podstawka + dodatek w cenie podstawki, taki early bird. Teraz będzie wysłuchiwać przez 3tygodnie :P Za to będziecie mieli temat do kolejnego Waszego wpisu w poradniku :mrgreen:
Będziemy pisać :) cóż na żywo się uczymy jak taki projekt przez crowdfunding prowadzić :)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Piwne Imperium

Post autor: WRS »

ernin pisze:
kisio pisze:
janekbossko pisze:czyli jesli teraz bede wspieral projekt to dodatku nie dostane? czy mi sie wydaje czy to inaczej wyglada w ks?
nie dostaniesz i ja też nie dostanę, a 200zł za grę to jednak sporo :/
Z tego samego powodu zrezygnowałem z zakupu gry :/
Co widać już chyba po spadku dynamiki poparcia...
Szkoda że przy tak dopracowanym pomyśle zabrakło (a może coś się jeszcze zmieni?) elastyczności i szerszych perspektyw.
Wszak mając już teraz 300% można było się nie ograniczać aż tak...
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Filipozo
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2013, 22:55

Re: Piwne Imperium

Post autor: Filipozo »

Szkoda że przy tak dopracowanym pomyśle zabrakło (a może coś się jeszcze zmieni?) elastyczności i szerszych perspektyw.
Wszak mając już teraz 300% można było się nie ograniczać aż tak...[/quote]

Dynamika spadła bo własnie szykujemy 4cel (który jak wszystko dobrze pójdzie będzie baardzo fajny). My byśmy się cieszyli nawet z osiągniętego 100% bo nie jesteśmy na wspieram.to by robić jakieś procentowe rekordy, a to co się dzieje działa dla nas bardzo motywująco.

Jeszcze raz napiszę: nie stać nas na to by wszystkim dać dodatek za darmo :( myślę, że i tak sprawiliśmy bardzo miłą niespodziankę dając 75 dodatków gratis dla wspierających.
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: Piwne Imperium

Post autor: Xth »

Ja muszę zwrócić honor.
Ze względu na niedoczytanie myślałem, że dodatek nie jest póki co dostępny dla innych i będę musiał nieźle kombinować żeby zdobyć jeden ze 125 pozostałych egzemplarzy. (A jestem bardziej kolekcjonerem i zależy mi na wszelakich dodatkach, promocyjnych szczególnie).
Z tego też względu stałem się samotnym (mam nadzieję póki co) "wspomagaczem" opcji ze wszystkimi bonusami.
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Piwne Imperium

Post autor: zedd »

WRS pisze:Szkoda że przy tak dopracowanym pomyśle zabrakło (a może coś się jeszcze zmieni?) elastyczności i szerszych perspektyw.
Wszak mając już teraz 300% można było się nie ograniczać aż tak...
300% zebrenych pieniędzy z założonego pułapu to w chwili obecnej jakieś 50% kosztów zebranych na produkcję gry przy założeniu, że będzie to 500 sztuk [szacuję, bo realnych kosztów nie znam]. Chłopaki i tak sporo jeszcze będą musieli dołożyć z własnej kieszeni i resztę wyprodukowanych egzemplarzy sprzedać sklepom, dystrybutorom. Jak dla mnie i tak robią magiczną robotę z tymi dodatkami, gratuluję startu, trzymam kciuki za bezproblemowe przeprowadzenie projektu do końca, mimo, że nie supportuję jej, bo samą grą nie jestem zainteresowany.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Piwne Imperium

Post autor: WRS »

Ja się na tym oczywiście nie znam...
Ale jeśli cel wyznacza jakiś pułap finansowy, a potem okazuje się jest on po trzykroć osiągnięty, a potem ktoś mi objaśnia, że to za mało, to ja naprawdę czegoś nie pojmuję.

Ja tam jestem za Piwnym Imperium.
Jeno ten myk z wirtualnym niby progiem (dodajemy coś, ale tylko dla określonej liczby osób) jakoś zniechęcająco wyszedł.
Nie ja jeden miałem już wspierać, ale mi się odechciało właśnie po tym niusie.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
ODPOWIEDZ