1944: Wyścig do Renu / Race to the Rhine (Jaro Andruszkiewicz, Waldek Gumienny)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: rastula »

Kolejarz pisze:czarne walce jako beczki z paliwem, szare krążki jako konserwy i brązowe sześciany jako skrzynie z amunicją

pomarzmy razem :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Comandante »

Fajne. Ale mało realne. Tutaj jest taki element, który nam się spodobał:

http://www.spielematerial.de/en/oildrum.html

Chcieliśmy też, dla przekory i nadania grze charakteru euro, dać zamiast korpusów coś takiego:

http://www.spielematerial.de/en/schafbock.html
Awatar użytkownika
godpuppet
Posty: 592
Rejestracja: 30 gru 2008, 12:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: godpuppet »

Owczy Pęd 2: Monty vs Patton!
All work and no play makes Jack a dull boy!
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: 100rk »

Na jakiej zasadzie w wersji solo pojawiają się żetony niemców? Rozumiem, że w grze solowej wybieram jednego z przywódców i poruszam się wyłącznie dla niego przeznaczonym szlakiem. Co turę powinienem dołożyć żeton niemca, który z zasady powinien mi utrudnić zdobycie zwycięstwa z automatu. Jest jakiś schemat dokładania tych żetonów, czy mogę się starać sam sobie ułatwić dotarcie do Renu kumulując ich (żetony) na jakiejś trasie, a oszczędzając inną ?
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: ozy »

Tu będzie algorytm. Testujemy go obecnie, by był jak najmniej skomplikowany. Z oczywistych powodów nad wariantem solo pracujemy teraz, czyli po zamknięciu wariantu wieloosobowego.

Meeple mają tworzyć klimat, stąd ciężarówki, walce, dyski i sześciany na dane rodzaje zaopatrzenia itd. To jest gra strategiczna, nie wojenna, i to chcemy podkreślić komponentami.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
100rk
Posty: 448
Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Been thanked: 1 time

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: 100rk »

Mam nadzieję, że na Pionku będziesz już mógł przedstawić jakieś założenia tego algorytmu :) Graliśmy w prototyp w maju i było bardzo dobrze na 3 osoby (już byłem przekonany do zakupu), działający wariant solo tylko umocni mnie w tym przekonaniu.
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Kolejarz »

rastula pisze:
Kolejarz pisze:czarne walce jako beczki z paliwem, szare krążki jako konserwy i brązowe sześciany jako skrzynie z amunicją
pomarzmy razem :)
Pomarzmy oddzielnie, wolę eleganckie drewno od tandetnego plastiku. ;)
Tutaj akurat znane wszystkim kształty stosowane powszechnie w grach idealnie pasują do tego, co mają przedstawiać i naprawdę szkoda byłoby to zastąpić plastikiem! To trochę zbieg okoliczności, ale taka okazja łatwo się nie powtarza. Nagle coś, co zawsze było kosteczką czy walcem jednoznacznie kojarzy się z surowcem, który ma przedstawić. Naprawdę świetnie to wygląda, ale nie będę ściemniał - jeśli wydawcy się zdecydują na coś innego, to pewnie i tak sobie nie odmówię. ;)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: rastula »

Kolejarz pisze:
rastula pisze:
Kolejarz pisze:czarne walce jako beczki z paliwem, szare krążki jako konserwy i brązowe sześciany jako skrzynie z amunicją
pomarzmy razem :)
Pomarzmy oddzielnie, wolę eleganckie drewno od tandetnego plastiku. ;)
Tutaj akurat znane wszystkim kształty stosowane powszechnie w grach idealnie pasują do tego, co mają przedstawiać i naprawdę szkoda byłoby to zastąpić plastikiem! To trochę zbieg okoliczności, ale taka okazja łatwo się nie powtarza. Nagle coś, co zawsze było kosteczką czy walcem jednoznacznie kojarzy się z surowcem, który ma przedstawić. Naprawdę świetnie to wygląda, ale nie będę ściemniał - jeśli wydawcy się zdecydują na coś innego, to pewnie i tak sobie nie odmówię. ;)

łojojoj ...

oczywiście, że takie modelarskie "wynalazki" ze względu na koszty nie wchodzą w grę ( nomen omen) doskonale wiem...

wspomnine drewaniane elemnty faktycznie pasują ( jak na drewaniane elementy) nieźle...


ale naprawdę miłoby było gdyby ta gra była tak fajnie "okraszona" jak chodźby Memoir 44 - a że nie będzie - i tak pewnie kupię - od czego własny warsztat modelarski...
Kolejarz
Posty: 588
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Kolejarz »

Nie jestem pewien, czy plastik zawsze jest tańszy od drewna. Super odpicowane beczki to bez wątpienia zbytek, ale trochę prostsze mogłyby wyjść w miarę rozsądnie przy większym nakładzie.
Tylko "fajnie okraszona" gra to dla każdego coś innego. ;) Ładnie wykonane plastikowe elementy pasują do wszystkiego, ale tutaj już po zdjęciach widać, że to drewno może świetnie się sprawdzić. Zresztą nie ma co snuć domysłów, zobaczymy jak to wyjdzie. Żadna gra nie jest dobra, dopóki samemu się tego nie sprawdzi.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Comandante »

No właśnie. Jedni chcą beczki plastikowe inni drewniane. Jedni chcą bloczków do oznaczania korpusów a inni plastikowych modeli czołgów. I wydawaj tu gry... ;)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4088
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 297 times
Been thanked: 175 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: lacki2000 »

Comandante pisze:No właśnie. Jedni chcą beczki plastikowe inni drewniane. Jedni chcą bloczków do oznaczania korpusów a inni plastikowych modeli czołgów. I wydawaj tu gry... ;)
Dacie radę - wydajcie w wersji Standard i DeLuxe
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Comandante »

Jeśli ktoś ma ochotę zagrać jutro na prototypie, to celuję w 17.30 w Agresorze, raczej sala Starej Kotłowni.
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: RasTafari »

eurodziewczynki chcą drewna a ameritrashowcy plastyku, ot cała filozofia :wink:

ja i tak ozyego cisnę co by plastyk był :lol:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Comandante »

Ja chcę plastikowe shermany i cromwelle - ale to moze być zbyt drogie
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: RasTafari »

a mi się akurat bloczki jako korpusy podobają :mrgreen: ale jakby były małe tanki to byłby wypas po zbóju i do tego takie flagi z oznaczeniami korpusu a jakby żarcia brakło to by się flagę ściągało. jezusicku rozmarzyłem się :wink:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
DarkBogas
Posty: 433
Rejestracja: 10 wrz 2013, 19:43
Lokalizacja: Krapkowice
Has thanked: 22 times
Been thanked: 10 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: DarkBogas »

Co flagi ściągalo!? Na plecy i gąsienicami do góry go! :-D
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: ozy »

DarkBogas pisze:Co flagi ściągalo!? Na plecy i gąsienicami do góry go! :-D
Tak, to się zdarza. Ale w herbacie nie przeszkadza.

Obrazek
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: RasTafari »

:lol: +1 :lol:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: ozy »

Część trzecia, zapraszam do lektury: http://ozy.znadplanszy.pl/2013/12/12/dr ... tmas-cz-3/ :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Camilus
Posty: 91
Rejestracja: 26 gru 2008, 16:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Camilus »

ozy pisze:
DarkBogas pisze:Co flagi ściągalo!? Na plecy i gąsienicami do góry go! :-D
Tak, to się zdarza. Ale w herbacie nie przeszkadza.

Obrazek
Oni go specjalnie tak postawili żeby trochę cienia złapać do tej herbatki.

Co do komponentów w grze to mnie się podobają takie jakie widać na zdjęciach. (Niby mapa mogłaby być bardziej kolorowa, ale tak sprawia takie wrażenie "sztabowe"[in plus] - tu jestem rozdarty :wink: )

Korpusy koniecznie jako bloczki! Tak ma być! Nawet spadochroniarzy jako bloczki poproszę (mogą być mniejsze, względnie korpuśne większe)! :mrgreen:

A cały cykl Ozyego czytało się fenomenalnie. To "Market-Garden" na koniec to jak trzęsienie ziemi. Naprawdę super.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Comandante »

Testowano dzisiaj scenariusze dla samotnika. Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni. ;)
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: gafik »

Wyścig do Renu mnie bardzo zaskoczył - pozytywnie.
Z początku byłem sceptyczny, bo nie przepadam za wojennymi, ale zadziwiająco przyjemnie mi się grało, wyjątkowo klimatycznie. Ale sądzę, że Ozy z Voldemortem nam troszkę tego klimatu podarowali - najpierw wprowadzając nas w grę, a i później komentując nasze ruchy językiem operacji wojskowych. To powodowało, że z pozoru suchutkie drewienko przesuwane z jednego pola na inne obrastało w spektakularną otoczkę manewru wojskowego. Lokalne dylematy okraszane flavorem przez Ozyego i Voldemorta miały epicke konsekwencje. Że aż zacytuję jeden z wielu pięknych dialogów znad planszy:

Rasta mając 2 wygłodniałe, niezdolne do ruchu armie i tylko jedną skrzynkę z konserwami stwierdza:
- Ładuję amunicję i konserwy na ciężarówkę i wiozę je do korpusu XII BR bo oni mogą się przebić dalej...
Ozy: - Nie możesz tak zrobić...
- Dlaczego?!
- Bo na drodze transportu stoi wygłodniały korpus II CDN, głodni żołnierze nie przepuszczą jedzenia dalej.
- Ale to jest rozkaz!
- Okej, ale ciężarówy dalej pojadą z samą amunicją...

Piękne.
Sporo takich smaczków było.

Myślę, że większość graczy nie będzie miało tyle szczęścia jak my, jeśli chodzi o projekcje klimatyczne, i jeżeli sami nie zbudują sobie klimatu napięcia, to gra może sporo stracić. Obym się mylił, bo produkt wygląda na wybitnie dopracowany i z mojej strony żadnych uwag merytorycznych nie ma.

Podobało mi się kilka rzeczy:
a) to że jest element wargame jest subtelnie zarysowany i wmontowany w mechanikę "pick up & deliver"
b) wybory taktyczne nie są przytłaczające, ale stanowią ciekawe wyzwania - np. czy pozostawić armię w mieście, co zabezpieczy region przed kontratakami niemców (btw sterowanych przez moich współgraczy) i ruszyć drugą armią (rozciągając, z kolei linie zaopatrzenia), czy jednak przeć do Renu, uwalniając flankę (gdzie przeciwnik najprawdopodobniej wgryzie się klinem)... itp...
c) cele są wspólne, ale rozgrywka jest asymetryczna.
d) zagadnienia węzłów sieci i ich wpływu na sąsiadujące węzły przypomina mi troszkę Zimną Wojnę - pozytywnie
e) Chętnie bym pograł jeszcze raz...

Zaczerpnąłem to z rozmowy na lokalnym forum. Jest tam jeszcze kilka wypowiedzi na temat wyścigu ---> http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 39#p474839
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: conus »

Dawno żadna gra mnie tak nie zainteresowała przyznam szczerze, że już nie mogę się doczekać…
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
Mateez
Posty: 208
Rejestracja: 08 paź 2011, 15:20
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 50 times
Been thanked: 70 times

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: Mateez »

Ja miałem przyjemność zagrać jedną partię na Pionku. Oczywiście, żeby móc coś mądrego powiedzieć, trzeba by zagrać kilka razy, ale pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Można chyba powiedzieć, że jest to taka hybryda eurogry z grą wojenną. Z jednej strony mamy bowiem dość proste, bardzo eleganckie zasady (dwie akcje na turę spośród czterech dostępnych, żadnych sztucznych ograniczeń co do ich wyboru), a z drugiej - wszystkie zasady mają historyczny (fabularny) sens. Nie sposób sobie wyobrazić, że to gra o czymś innym. Co więcej, za pomocą abstrakcyjnych zasad udało się oddać dylematy historycznych dowódców, jak to opisał kolega dwa posty wyżej. Jak dla mnie to bardzo pożądane połączenie.

Gra jest bardzo "otwarta", tzn. mamy mnóstwo możliwości w ciągu swojej tury: możemy się ruszać (dokąd? jakimi korpusami?), dobierać zaopatrzenie (jakie? ile?) i robić jeszcze kilka innych rzeczy. Nie ma żadnego schematu krępującego nasze wybory. Pewnie inaczej to wygląda z perspektywy doświadczonego gracza, ale mnie wydała się przez to dość mózgożerna. Losowość jest (karty), ale raczej dodaje odrobiny nieprzewidywalności, niż wpływa na zwycięstwo (na każdego gracza czeka właściwie to samo, tylko w różnej kolejności).

To wszystko oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale jestem bardzo zainteresowany.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: 1944: Monty vs. Patton - Wyścig do Renu

Post autor: wis »

Potwierdzam - gra jak najbardziej do zagrania ponownie. Gratulacje!
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
ODPOWIEDZ