Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Temis
Posty: 4
Rejestracja: 22 cze 2013, 11:29

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Temis »

Witam.
Prawdopodobnie gdzieś już był poruszony ten temat, niemniej pozwolę sobie zapytać jeszcze raz:

1. Czy można stosować żeton odepchnięcia na wrogi sztab/moduł?
2. Czy jeśli odpychamy jednostkę wroga to czy wróg po ustawieniu tej jednostki na nowej pozycji może zadecydować w jakim kierunku ona atakuje (to znaczy czy jej ustawienie pozostaje nadal takie samo czy można je zmienić)?

Będę wdzięczny za waszą odpowiedź. :)
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 401
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 136 times
Been thanked: 63 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Sarna »

1. Tak, można odpychać zarówno sztaby jak i moduły.
2. Nie można zmienić kierunku ataku po odepchnięciu, jednostka pozostaje w tej samej pozycji, co przed odepchnięciem.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 197 times
Been thanked: 646 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: donmakaron »

Jestem w pilnej potrzebie! Czy grajacy sharrash moze skorzystać z podziemnnej roszady raz na ture czy ile razy chce?
metyu
Posty: 381
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: metyu »

raz na turę
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Potwierdzam, raz na turę - tak jak każdą "czynną" zdolność w Hexie
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Mephisto - Neuroshima Hex

Post autor: jax »

Czy po użyciu wszczepu Świder można się obrócić?
(wszędzie indziej jest sprecyzowane czy można czy nie, tutaj brak informacji)
Ostatnio zmieniony 22 paź 2013, 17:55 przez jax, łącznie zmieniany 1 raz.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Mephisto

Post autor: jax »

Czy ktoś z Portala może odpowiedzieć?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Mephisto - Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

Portalowcy dziś wyjechali na zachód, więc pewnie ostatnie dni mieli urwanie głowy. Musisz zaczekać do przyszłego tygodnia najpewniej na oficjalną odpowiedź :wink:
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8140
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 97 times
Been thanked: 258 times

Re: Mephisto - Neuroshima Hex

Post autor: jax »

Odpowiedź prostu z Portalu: po Świdrze nie obracamy się.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Pietia189
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pietia189 »

Witam,
mam pytanie odnośnie jednostki Tripler z armii Doomsday Machine - czy zakładając, że do jednostki podłączona inna, powiedzmy z jednym strzałem, tripler przekierowuje te strzały we wszystkich trzech kierunkach, które wskazuje? Tzn. z jednego robią się trzy? Idąc tym samym tropem, mając podłaczone do triplera trzy jednostki, każdą z pojedynczym strzałem, w ostatecznym rozrachunku tripler strzela dziewięciokrotnie? Proszę o sprostowanie, jeżeli źle rozumuję, bo aż mi się nie chce wierzyć, że to tak silna jednostka. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: jolietjake »

Zgadza sie, dziala to tak jak opisales.
Do tego jesli ustawisz w koleczku 3 jednostki przekierowujace, a jedna z nich bedzie wlasnie tripler, ktory jeden wylot bedzie mial na sztab przeciwnika, a drugi spowrotem do ulozonego koleczka to... strzal ktory wleci do tego smiercionosnego ukladu pomnozony zostanie nieskonczonosc razy i tym samym zada sztabowi nieskonczonosc obrazen (=koniec gry)
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Pietia189
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Pietia189 »

Można by rzec, że drzemie w triplerze nieograniczony potencjał...:) dziękuję za szybką odpowiedź.
Stempien
Posty: 1
Rejestracja: 09 gru 2013, 09:28

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Stempien »

Witam,
Wiem, że było kilka razy, ale moje wątpliwości nie zostały rozwiane.
Transporter ze Smarta i Pacyfikator Stalowej Policji mają taką samą umiejętność. O ile przekonała mnie argumentacja, transporter przylatuje, zostawia jednostkę i wraca na rękę (gdzieś było tak napisane, ze jednostka już tam była), o tyle ciężko w ten sposób sobie wyobrazić działanie pacyfikatora. Może jest ktoś w stanie mi pomóc.
Awatar użytkownika
8janek8
Posty: 910
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: 8janek8 »

Jeśli pytanie się już pojawiało (a podejrzewam że raczej na pewno) to wielkie sorry za lenistwo przeszukiwania forum i wielkie dzięki za odpowiedź: jeśli jakiś moduł daje "+", a zasilana jednostka nie posiada danego ataku, to czy otrzymuje ten atak? Np. jednostka nie posiada ataku wręcz, a moduł dodaje jej +1 do ataku wręcz, to czy ta jednostka w takiej sytuacji otrzymuje atak wręcz o sile 1?
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: Peter128 »

Nie, nie otrzymuje.
Awatar użytkownika
8janek8
Posty: 910
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: 8janek8 »

Peter, serdecznie dzięki!
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
pit_84
Posty: 2
Rejestracja: 29 wrz 2013, 20:50

Re: Neuroshima Hex

Post autor: pit_84 »

trzy pytanka nowego gracza, odnośnie sytuacji które pojawiły się w trakcie gry, a instrukcja nie rozwiała wątpliwości:

1) wytrzymałość - czy na koniec bitwy, punkty wytrzymałości są zerowane, czy zostają na żetonie na stałę?

2) jeżeli żeton ma punkt wytrzymałości, dostanie jeden punkt obrażeń, a jest do niego podpięty medyk, to medyk leczy obrażenie, czy należy zaznaczyć punkt obrażenia?

3) skoper - bonusy z wrogiego modułu dostają moje jednostki podpięte do skopera, wrogiego modułu, czy wszystkie jednostki na planszy?
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3689
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 56 times
Been thanked: 125 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Nie ten dział!

1. zostają
2. obrażenie idzie na medyka
3. tylko podłączone do skopera
Peter128
Posty: 637
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 »

3. do modułu przejętego przez skopera
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Cin »

2. Dla uściślenia - to działanie jednorazowe. Medyk w zasadzie nie leczy, tylko ginie chroniąc przed obrażeniami.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake »

gafik pisze: 3. tylko podłączone do skopera
Gafik, weź nie pomagaj nowym, jak zasad dobrze nie znasz :mrgreen:
Oto dobra odpowiedź:
Peter128 pisze:3. do modułu przejętego przez skopera
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3689
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 56 times
Been thanked: 125 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: gafik »

Tak! Mój błąd. Miałem na myśli "modułu"... machinalnie wklepałem skopera :roll:
Przepraszam z wprowadzenie w błąd :)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: maciejo »

Właśnie zaczęliśmy z synem rozgryzać armie NJ i kompletnie nie umiemy dojść do porządku z cechą niektórych żołnierzy jaką jest "szpieg".
Jak to jest z podłączaniem się do wrogich modułów :?

1.
W instrukcji jest napisane,że Szpieg musi być bezpośrednio połączony z wrogim Modułem a nie tylko sąsiadować z nim.
Czy to oznacza,że np:Szpieg Strzelec musi skierować na Moduł strzał i ,że ten strzał już nie jest traktowany jako strzał tylko jak przyłącze :?

2.
Jak wygląda kwestia mojego Szpiega po przyłączeniu do wrogiego Agitatora,który przejmuje jaką inną moją jednostke.Kompletnie nie wiem w jaki sposób miałbym korzystać z właściwości wrogiego Agitatora :oops:

Pewnie od początku źle to interpretuję ale jakoś nie mogę powrócić na właściwy tor myślowy :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 10 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: GrzeL »

maciejo pisze:Właśnie zaczęliśmy z synem rozgryzać armie NJ i kompletnie nie umiemy dojść do porządku z cechą niektórych żołnierzy jaką jest "szpieg".
Jak to jest z podłączaniem się do wrogich modułów :?

1.
W instrukcji jest napisane,że Szpieg musi być bezpośrednio połączony z wrogim Modułem a nie tylko sąsiadować z nim.
Czy to oznacza,że np:Szpieg Strzelec musi skierować na Moduł strzał i ,że ten strzał już nie jest traktowany jako strzał tylko jak przyłącze :?

2.
Jak wygląda kwestia mojego Szpiega po przyłączeniu do wrogiego Agitatora,który przejmuje jaką inną moją jednostke.Kompletnie nie wiem w jaki sposób miałbym korzystać z właściwości wrogiego Agitatora :oops:

Pewnie od początku źle to interpretuję ale jakoś nie mogę powrócić na właściwy tor myślowy :D
Ad 1
Nie.
Żeby jednostka była podłączona do modułu, to moduł musi być skierowany w odpowiednią stronę.

Ad 2
Jeśli jednostka jest podłączona do Agitatora, to ta jednostka jest już przejęta przez niego (zdolność Agitatora ma pierwszeństwo przed innymi).
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3374
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 129 times
Been thanked: 132 times

Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki

Post autor: maciejo »

Dzięki serdeczne :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
ODPOWIEDZ