Runewars - Banners of War
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Runewars - Banners of War
na ten temat musialby sie wypowiedziec posiadac 2nd ed i dodatku 1st print.
wydawca nic na temat zmiany rozmiaru kart nie wspominal.
wydawca nic na temat zmiany rozmiaru kart nie wspominal.
- Zet
- Posty: 1362
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 163 times
Re: Runewars - Banners of War
Posiadam dodatek i 1 ed gry: jedna rzecz w dodatku jest niekompatybilna z 1 ed gry!
W 1 ed były bardzo "fajowskie" góry 3D, w Banners of War (podobnie jak w Revised Ed.) już ich nie ma! Jest tylko tandetnie narysowana górka i czerwone oznaczenia - brak możliwości przejścia.
To mi nasunęło myśl, że być może Revised będzie bardziej kompatybilna z dodatkiem, niż 1 ed
A mnie pozostaje stawianie gór 3D z podstawki na namalowanej górze
Eh, jeśli wyjdzie dodatek z innymi rasami (jak w RuneAge), to plansze ras też będą inne.
W 1 ed były bardzo "fajowskie" góry 3D, w Banners of War (podobnie jak w Revised Ed.) już ich nie ma! Jest tylko tandetnie narysowana górka i czerwone oznaczenia - brak możliwości przejścia.
To mi nasunęło myśl, że być może Revised będzie bardziej kompatybilna z dodatkiem, niż 1 ed
A mnie pozostaje stawianie gór 3D z podstawki na namalowanej górze
Eh, jeśli wyjdzie dodatek z innymi rasami (jak w RuneAge), to plansze ras też będą inne.
- Wallenstein
- Posty: 969
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Runewars - Banners of War
Karty z dodatku są identyczne z 2 edition.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 mar 2014, 16:26
Re: Runewars - Banners of War
Witam, zamierzam kupić Runewars revised edition i zastanawiam się czy nie kupić też odrazu dodatku. Chciałbym wiedzieć co on właściwie nowego wnosi do gry, z tego co słyszałem to zmieniał wiele zasad przy pierwszej edycji gry, ale w wersji revised już to zmienili. Więc co on tak właściwie wnosi do gry poza większą ilością jednostek i bohaterów?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Z góry dziękuje za odpowiedź.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars - Banners of War
Karty rozwoju - drogie bonusy, specyficzne dla każdej z ras.
Dowódcy - dodatkowy bohater dowodzący armią.
Więcej wszystkiego - nowe jednostki pozwalają na większe armie (w podstawce 4 "heksy" i koniec), nowe wydarzenia zmniejszają przewidywalność (w wersji epic wychodziły wszystkie), nowe elementy mapy zwiększają różnorodność.
Jednocześnie to wszystko nie jest potrzebne przez pierwsze kilkadziesiąt godzin gry. Jeśli gra się spodoba i będzie lądować często na stole, to po 20 partiach weterani ucieszą się z nowych zabawek. Jeśli będzie lądować tylko raz na 2-3 miesiące - szkoda kasy, zachodu i każdorazowego przypominania sobie większej ilości zasad.
Dowódcy - dodatkowy bohater dowodzący armią.
Więcej wszystkiego - nowe jednostki pozwalają na większe armie (w podstawce 4 "heksy" i koniec), nowe wydarzenia zmniejszają przewidywalność (w wersji epic wychodziły wszystkie), nowe elementy mapy zwiększają różnorodność.
Jednocześnie to wszystko nie jest potrzebne przez pierwsze kilkadziesiąt godzin gry. Jeśli gra się spodoba i będzie lądować często na stole, to po 20 partiach weterani ucieszą się z nowych zabawek. Jeśli będzie lądować tylko raz na 2-3 miesiące - szkoda kasy, zachodu i każdorazowego przypominania sobie większej ilości zasad.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 28 maja 2005, 19:43
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Runewars - Banners of War
Czy mógłbym prosić kogoś o podanie jakie dokładnie Exploration tokens znajdują się w dodatku? Czy jest to 5 Flooded Area i 3 Defensible Area (bądź odwrotnie), czy może również jakieś odkrycia z wersji podstawowej?
Dzięki z góry.
Dzięki z góry.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars - Banners of War
Sądząc po tym http://boardgamegeek.com/image/1170830/ ... e=original obrazku, są dwie wioski i dwa flooded area. Przy okazji: Flooded Area i świątynia dająca dwa influence wyleciały z mojego zestawu żetonów po tym, jak zepsuły po jednej partii.
Re: Runewars - Banners of War
Nie rozumiem skąd tyle mieszanych opinii na temat dodatku. O ile można się zgodzić, że część tego co wnosi to więcej tego co było to jednak to jest dodatek do oryginału gry, której nie ma sensu mocno zmieniać bo jest i tak rewelacyjna. Oczywiste więc, że musi być wszystkiego więcej. Poza nowymi jednostkami, które chyba każdemu się podobają i teraz naprawdę czynią grę wielką i dają większe pole manewru , nam najbardziej przypadł do gustu wariant z kartami rozwoju i miastami. O ile wcześniej miasta był opłacalne ale nie na pierwszym planie, to teraz często zdarzają się u nas prawdziwe batalie o miasta, zwłaszcza te z runami i jeszcze dodatkowym żetonem na hexie. Wg mnie świetny pomysł z tymi miastami. Fajne są tez wieśniaki u Ludzi, którzy pozwalają kontrolować teren bez armii. Nie gramy natomiast na razie z żetonami spustoszenie i kryomancji.
Pytanie do tych, którzy grali więcej. Opłaca się robić home rule z możliwością postawienia żetonu stolicy poza home realm?
Jeszcze jeden dodatek z Krasnoludami i Uruk Hai czy tam Orkami plus paru bohaterów i gra byłaby tak wielka i kompletna, z możliwością wariantów gry że nie znudziłaby się przez parę lat. Albo jakieś heksy podziemia i rasa która tam żyje, niekoniecznie oklepane orki. Ewentualnie FFG mogłoby opracować jakiś wariant gry drużynowej ze specjalnymi warunkami i większą ilością dyplomacji ale czy to by tu poszło to nie wiem. Tak czy inaczej dodatek uważam za dobry.
Pytanie do tych, którzy grali więcej. Opłaca się robić home rule z możliwością postawienia żetonu stolicy poza home realm?
Jeszcze jeden dodatek z Krasnoludami i Uruk Hai czy tam Orkami plus paru bohaterów i gra byłaby tak wielka i kompletna, z możliwością wariantów gry że nie znudziłaby się przez parę lat. Albo jakieś heksy podziemia i rasa która tam żyje, niekoniecznie oklepane orki. Ewentualnie FFG mogłoby opracować jakiś wariant gry drużynowej ze specjalnymi warunkami i większą ilością dyplomacji ale czy to by tu poszło to nie wiem. Tak czy inaczej dodatek uważam za dobry.
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 14 times
Re: Runewars - Banners of War
Też jestem zdania, że dodatek `Banners of War` jest bardzo dobry. W połączeniu z drugą edycją bardzo urozmaica grę (nowe jednostki, miasta, dowódcy, questy, karty rozwoju, nowy rozkaz, itd...) gra jest znacznie lepsza niż sama podstawka. Oczywiście zawsze chciałoby się więcej...
Rozumiem głosy, które spodziewały się np. kolejnej rasy. Ale myślę, że intencją twórców nie było dodawanie nowej rasy z kilku powodów, np: trudno zbilansować wprowadzenie nowych ras dla tak rozbudowanej gry, jak i gra na 5-6 w Runewars wydłużyłaby grę niemiłosiernie (pomijam już tutaj kwestie rozmiaru mapy, skalowania liczby run do zwycięstwa itd...).
Można oczywiście nie zwiększać maksymalnej liczby graczy, a jednak rozszerzyć liczbę możliwych ras jednak wątpię czy FFG taki dodatek wyda.
Rozumiem głosy, które spodziewały się np. kolejnej rasy. Ale myślę, że intencją twórców nie było dodawanie nowej rasy z kilku powodów, np: trudno zbilansować wprowadzenie nowych ras dla tak rozbudowanej gry, jak i gra na 5-6 w Runewars wydłużyłaby grę niemiłosiernie (pomijam już tutaj kwestie rozmiaru mapy, skalowania liczby run do zwycięstwa itd...).
Można oczywiście nie zwiększać maksymalnej liczby graczy, a jednak rozszerzyć liczbę możliwych ras jednak wątpię czy FFG taki dodatek wyda.
Re: Runewars - Banners of War
Krasnoludki są zrobione tutajhttp://boardgamegeek.com/filepage/79082 ... es-dunwarr Wygląda to klimatycznie i przyzwoicie a co ważne wielokrotnie było testowane i dopasowywane do gry. Najnowsza wersja jest z początku sierpnia. Tylko przydałyby się te figurki w 3D..chociaż projekt .stl żeby sobie wyrukować w drukarce 3D. Ale wszystko tam jest włącznie z uwzględnionym dodatkiem.
Re: Runewars - Banners of War
Czy dodatek ENG jest kompatybilny z polską wersją językową? Chodzi mi tu oczywiście przede wszystkim o rewersy kart
Re: Runewars - Banners of War
Niczym się nie różni Karty są takie same.
Jeśli ktoś z grających słabo stoi z angielskim to na forum BGG jest tłumaczenie całego RW wraz z dodatkiem. Tłumaczenie elementów, nie instrukcji.
Jeśli ktoś z grających słabo stoi z angielskim to na forum BGG jest tłumaczenie całego RW wraz z dodatkiem. Tłumaczenie elementów, nie instrukcji.
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars - Banners of War
Na wszelki wypadek sprawdź druki, bo jeśli nie pochodzą z tej samej partii, to odcienie mogą być różne. Mi się przewinęły przez ręce 3 podstawki i jeden dodatek i wszystkie rewersy były nieco różne, ale te z 2ed znikały w koszulkach. To nie poker, karty różnorodne, więc ino nie ma problemu.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść