Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Mage Knight PL
czy przy rekrutacji jednostki dostajemy punkty sławy i reputacji? pytam bo na bbg jest opis solowej rozgrywki i przy dobraniu dzikich mnichów opisujący podaje aby doliczyć +2 sławy oraz +1 reputacji
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalk
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalk
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
- lesar
- Posty: 594
- Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 31 times
Re: Mage Knight PL
no tak gra Norowasem i używa np. szlachetnych manier
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Re: Odp: Mage Knight PL
Gram w scenariusz podboj jednoosobowy. Rozstawiam kafelki z mapa. Pierwszy z portalem i teraz pytanie. Czy juz w tym momencie (rozkladanie elementow na stole) dokladam dwa kolejne kafle z mapa ? Jesli tak, to czy te dwa kafle pochodza z zasobow przeznaczonych do rozgrywki ( 7 terenow wiejskich) ? Jesli nie to jakie kafle nalezy dolozyc ? A nastepnie rozpoczac gre.
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Re: Mage Knight PL
Kafle rozkładasz zgodnie z numeracją na kaflach. I oczywiście zawsze na początku rozgrywki idzie kafel z portalem + (w tym podboju) chyba ze dwa wiejskie od razu odkryte. I wtedy dopiero tworzysz stos kafli przeznaczony do rozgrywki.
Nie mam pod ręką instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie, więc proszę o potwierdzenie
Nie mam pod ręką instrukcji, żeby sprawdzić dokładnie, więc proszę o potwierdzenie
Re: Odp: Mage Knight PL
1: Przygotowanie żetonów terenu, zatem: tereny wiejskie 7 + główne miejskie 2 + pozamiejskie 2bshytffa pisze:Gram w scenariusz podboj jednoosobowy. Rozstawiam kafelki z mapa. Pierwszy z portalem i teraz pytanie. Czy juz w tym momencie (rozkladanie elementow na stole) dokladam dwa kolejne kafle z mapa ? Jesli tak, to czy te dwa kafle pochodza z zasobow przeznaczonych do rozgrywki ( 7 terenow wiejskich) ? Jesli nie to jakie kafle nalezy dolozyc ? A nastepnie rozpoczac gre.
2: Stawiamy kafelek z portalem (nie wliczamy do liczby kafelków)
3: Z puli (tej z pkt 1) losujemy i dostawiamy 2 (jeśli mapa klinowa), 3 (jeśli mapa otwarta).
Re: Odp: Mage Knight PL
Wszystko jasne. Gralem poprawnie. Dzieki.
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Re: Mage Knight PL
szybkie pytanko: czy za dnia można używać wzmocnionych czarów? (czarna mana np. z umiejętności)
Re: Mage Knight PL
Używanie ManySandman pisze:szybkie pytanko: czy za dnia można używać wzmocnionych czarów? (czarna mana np. z umiejętności)
1. W grze wyróżniamy cztery podstawowe kolory many (czerwony,
niebieski, biały i zielony). Mana może być w formie:
a. Czysta mana – jest reprezentowana przez kość many lub
znacznik many w twoim obszarze gry. Czysta mana znika, jeśli
nie zużyjesz jej przed końcem swojej tury.
b. Kryształy – są reprezentowane przez znacznik many
w twoim ekwipunku (na karcie bohatera). Możesz w nim
trzymać do trzech znaczników każdego podstawowego koloru
many. W dowolnym momencie podczas swojej tury możesz
zamienić kryształ w czystą manę. Możesz zamienić czystą manę
w kryształ tylko przy użyciu odpowiedniego działania.
2. Są również dwa specjalne kolory many (złoty i czarny) występujące
tylko w czystej formie (nie ma złotych i czarnych kryształów).
a. Podczas rund dnia, możesz użyć złotej many jako many
dowolnego podstawowego koloru (jest uznawana jako mana
potrzebnego koloru bez względu na cel). Czarnej many nigdy
nie możesz użyć w dzień.
b. Podczas rund nocy, możesz użyć czarnej many do
przeprowadzenia niektórych działań. Złotej many nigdy nie
możesz użyć w nocy.
3. Źródło reprezentuje manę w czystej formie obecną na świecie.
W każdej swojej turze możesz wziąć jedną kość many ze źródła i
wykorzystać ją jako manę w kolorze przedstawionym na kości.
Możesz wzmocnić czar czarną maną w różnych podziemiach
Re: Mage Knight PL
Zew do chwały - czy można za jego pomocą skorzystać z jednostki z puli (podstawowe działanie), będąc pod ziemia? uznaliśmy, że nie, dobrze?
Re: Mage Knight PL
Według mnie, dobrze uznaliście.Sandman pisze:Zew do chwały - czy można za jego pomocą skorzystać z jednostki z puli (podstawowe działanie), będąc pod ziemia? uznaliśmy, że nie, dobrze?
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Mage Knight PL
Też tak uważam. Jeśli podległe jednostki nie schodzą do podziemi to tym bardziej te niezwerbowane.
Wyjątkiem jest jednostka kontrolowana przy pomocy żetonu umiejętności jednej z postaci.
Wyjątkiem jest jednostka kontrolowana przy pomocy żetonu umiejętności jednej z postaci.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
Dobrze uznaliscie. Ale ile lepiej było zagrać wzmocniony czarna mana efekt? Oczywiście jednostka zwerbowana nie bierze udziału w walce ale jest nasza.Sandman pisze:Zew do chwały - czy można za jego pomocą skorzystać z jednostki z puli (podstawowe działanie), będąc pod ziemia? uznaliśmy, że nie, dobrze?
Re: Mage Knight PL
Ja nie byłbym taki pewny (jak przedmówcy), że nie można użyć tego czaru.Sandman pisze:Zew do chwały - czy można za jego pomocą skorzystać z jednostki z puli (podstawowe działanie), będąc pod ziemia? uznaliśmy, że nie, dobrze?
Zasady co prawda zabraniają użycia własnych jednostek, ale to jest efekt czaru, a nie efekt użycia jednostki. Jak w każdej grze, tak i w Mage Knight, zasady szczególne (karta "Zew do zbrojeń") mają wyższy priorytet, niż zasady ogólne (brak możliwości użycja jednostek w niektórych lokacjach).
W chwili obecnej, osobiście skłaniałbym się raczej do tego, że można wykorzystać "Zew do zbrojeń" pod ziemią. Zwłaszcza, że umiejętność Norowasa ("Więzy lojalności") ustanowiło precedens.
Ale zakladam przy tym możliwość, że oficjalna wykładnia autora gry może być inna.
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
witam,
-czy ja dobrze zrozumiałem, że do każdego scenariusza trzeba na początku ułożyć dwa/trzy kafle bo myślałem, że dotyczy to tylko " rekonesansu" a potem za odkrycie każdego innego kafla poza portalem się płaci
-taktyka " długa noc" sprawia, że po wyczerpaniu talii, możesz potasować trzy karty i zrobić nowy stosik. czy w sytuacji jak mamy już jedną turę do rozegrania( bo drugi gracz już skończył rundę) i przed ostatnią swoją turą powiedzmy dwie karty na ręce, mogę użyć tej taktyki i dobrać trzy nowe karty ze stosu by mieć w ostatniej turze pięć na ręce czy może te trzy karty trzeba użyć osobno w jedną turę
- czy karty leczenia mogę użyć w turze, w której walczyłem( oczywiście już po jej zakończeniu)
-czy ja dobrze zrozumiałem, że do każdego scenariusza trzeba na początku ułożyć dwa/trzy kafle bo myślałem, że dotyczy to tylko " rekonesansu" a potem za odkrycie każdego innego kafla poza portalem się płaci
-taktyka " długa noc" sprawia, że po wyczerpaniu talii, możesz potasować trzy karty i zrobić nowy stosik. czy w sytuacji jak mamy już jedną turę do rozegrania( bo drugi gracz już skończył rundę) i przed ostatnią swoją turą powiedzmy dwie karty na ręce, mogę użyć tej taktyki i dobrać trzy nowe karty ze stosu by mieć w ostatniej turze pięć na ręce czy może te trzy karty trzeba użyć osobno w jedną turę
- czy karty leczenia mogę użyć w turze, w której walczyłem( oczywiście już po jej zakończeniu)
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Mage Knight PL
- tak (kafel początkowy i 2 wylosowane),cahir pisze:witam,
-czy ja dobrze zrozumiałem, że do każdego scenariusza trzeba na początku ułożyć dwa/trzy kafle bo myślałem, że dotyczy to tylko " rekonesansu" a potem za odkrycie każdego innego kafla poza portalem się płaci
-taktyka " długa noc" sprawia, że po wyczerpaniu talii, możesz potasować trzy karty i zrobić nowy stosik. czy w sytuacji jak mamy już jedną turę do rozegrania( bo drugi gracz już skończył rundę) i przed ostatnią swoją turą powiedzmy dwie karty na ręce, mogę użyć tej taktyki i dobrać trzy nowe karty ze stosu by mieć w ostatniej turze pięć na ręce czy może te trzy karty trzeba użyć osobno w jedną turę
- czy karty leczenia mogę użyć w turze, w której walczyłem( oczywiście już po jej zakończeniu)
- karty dobierasz na końcu tury, nie przed rozpoczęciem,
- tak.
Re: Mage Knight PL
Taktyki "długa noc" możesz użyć nawet w trakcie dobierania. Nie musisz robić tego w osobnej turze.cahir pisze:-taktyka "długa noc" sprawia, że po wyczerpaniu talii, możesz potasować trzy karty i zrobić nowy stosik. czy w sytuacji jak mamy już jedną turę do rozegrania( bo drugi gracz już skończył rundę) i przed ostatnią swoją turą powiedzmy dwie karty na ręce, mogę użyć tej taktyki i dobrać trzy nowe karty ze stosu by mieć w ostatniej turze pięć na ręce? czy może te trzy karty trzeba użyć osobno w jedną turę?
Np.: Jeżeli masz dociągnąć trzy karty, a w talii pozostała Ci tylko jedna, to:
1. dociągasz tą ostatnią kartę
2. ze stosu kart odrzuconych losujesz trzy karty i tworzysz z nich nową talię
3. kontynuujesz dociąganie kolejnych kart
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Witam ponownie, dzięki za szybką odpowiedź, kolejne kwestie jesli można:
-wróg ma odporność na lód i fizyczne- zbroja 4. mam atak ogniem ale tylko na 3, zatem by pokonać wroga potrzebuję atak ogniem 3 + 2 inne czy atak ogniem 3 +5 innych?
- miasto ma trzech obrońców, podczas szturmu udaje się zdjąć jednego. W następnej turze, mogę zatem ponowić szturm i mam juz tylko dwóch obrońców na głowie?I znowu muszę zapałcić 2 ruchu za wejscie do miasta
-mając karte leczenie 2 na rece, moge ja uzyc i wyrzucić na stos ran, jedną kartę rany z ręki i jedna z rannej jednostki
-wróg ma odporność na lód i fizyczne- zbroja 4. mam atak ogniem ale tylko na 3, zatem by pokonać wroga potrzebuję atak ogniem 3 + 2 inne czy atak ogniem 3 +5 innych?
- miasto ma trzech obrońców, podczas szturmu udaje się zdjąć jednego. W następnej turze, mogę zatem ponowić szturm i mam juz tylko dwóch obrońców na głowie?I znowu muszę zapałcić 2 ruchu za wejscie do miasta
-mając karte leczenie 2 na rece, moge ja uzyc i wyrzucić na stos ran, jedną kartę rany z ręki i jedna z rannej jednostki
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Mage Knight PL
1) 3 ogniem i 2 inne,
2) tak,
3) tak, pod warunkiem, że jest to jednostka levelu I (za każdą ranę jednostki potrzebujesz punktów leczenia w liczbie równej levelowi jednostki)
2) tak,
3) tak, pod warunkiem, że jest to jednostka levelu I (za każdą ranę jednostki potrzebujesz punktów leczenia w liczbie równej levelowi jednostki)
Re: Mage Knight PL
W tym przypadku do 3 obrażeń ogniem potrzebujesz dodać jeszcze 2 inne (fizyczne lub lodowe).cahir pisze:wróg ma odporność na lód i fizyczne- zbroja 4. mam atak ogniem ale tylko na 3, zatem by pokonać wroga potrzebuję atak ogniem 3 + 2 inne czy atak ogniem 3 +5 innych?
Tak i tak. Dwóch pozostałych przy życiu obrońców i dwa punkty ruchu. I jako bonus ponowna utrata punktu reputacji.cahir pisze:miasto ma trzech obrońców, podczas szturmu udaje się zdjąć jednego. W następnej turze, mogę zatem ponowić szturm i mam juz tylko dwóch obrońców na głowie?I znowu muszę zapałcić 2 ruchu za wejscie do miasta :?:
Tak, pod warunkiem, że jednostka ta jest pierwszego poziomu. Do wyleczenia każdej rany jednostek wyższych poziomów potrzebujesz odpowiednio więcej punktów leczenia.cahir pisze:mając karte leczenie 2 na rece, moge ja uzyc i wyrzucić na stos ran, jedną kartę rany z ręki i jedna z rannej jednostki :?:
edit: szybki jesteś, Sandman :)
Re: Mage Knight PL
Wczorajsza partyjka solo w Quest Generała (Lost Legion)
Podczas finałowej bitwy wyszedł mi kombos, który wydał się wręcz nieprzyzwoicie mocarny. Więc:
1) mamy jednostkę Altem Mages, którzy posiadają umiejętność aktywowaną czarną maną:"...or all your attacks become Siege Attacks in addition to any elements they have". Odpalamy tokenem umiejkę (na początku walki "zużyłem" pierścień od białej i czarnej many).
2) artefakt "Bow of Starsdown". Jeżeli zużyjemy artefakt to mamy do dyspozycji rzecz następującą: "..you may also double any Siege Attacks, but they become Ranged Attacks of the same elements".
Zrobiłem tak: użyłem Magów - zatem na "dzień dobry" mam do dyspozycji ok. 20 ataku oblężniczego o rozmaitych żywiołach (mniejsza o to). Następnie "zużyłem" łuk podwajając ataki i czyniąc je atakami Ranged, na deser doprawiłem jakimś czarem (chyba Mana Bolt) i generał nie zdążył nawet zatrąbić do ataku.
Coś przekombinowałem czy wszystko zgodnie z zasadami sztuki? Czy umiejętność AM dotyczy tylko ataków zagranych "z ręki" czy także tych od innych jednostek? (bo tu mam pierwszą wątpliwość). Wątpliwość druga - czy nie jest tak samo ze zniszczeniem artefaktu - że podwajam tylko ataki zagrywane z talii, nie te od jednostek?
Podczas finałowej bitwy wyszedł mi kombos, który wydał się wręcz nieprzyzwoicie mocarny. Więc:
1) mamy jednostkę Altem Mages, którzy posiadają umiejętność aktywowaną czarną maną:"...or all your attacks become Siege Attacks in addition to any elements they have". Odpalamy tokenem umiejkę (na początku walki "zużyłem" pierścień od białej i czarnej many).
2) artefakt "Bow of Starsdown". Jeżeli zużyjemy artefakt to mamy do dyspozycji rzecz następującą: "..you may also double any Siege Attacks, but they become Ranged Attacks of the same elements".
Zrobiłem tak: użyłem Magów - zatem na "dzień dobry" mam do dyspozycji ok. 20 ataku oblężniczego o rozmaitych żywiołach (mniejsza o to). Następnie "zużyłem" łuk podwajając ataki i czyniąc je atakami Ranged, na deser doprawiłem jakimś czarem (chyba Mana Bolt) i generał nie zdążył nawet zatrąbić do ataku.
Coś przekombinowałem czy wszystko zgodnie z zasadami sztuki? Czy umiejętność AM dotyczy tylko ataków zagranych "z ręki" czy także tych od innych jednostek? (bo tu mam pierwszą wątpliwość). Wątpliwość druga - czy nie jest tak samo ze zniszczeniem artefaktu - że podwajam tylko ataki zagrywane z talii, nie te od jednostek?
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Mage Knight PL
wszystko ok.
sama jednostka AM już jest mocarna a rzeczywiście z łukiem to dopiero power.
I tu właśnie widać, że podwyższanie poziomu w grze z innym graczem prowadzi do tego że pewne jednostki/artefakty są kluczowe.
sama jednostka AM już jest mocarna a rzeczywiście z łukiem to dopiero power.
I tu właśnie widać, że podwyższanie poziomu w grze z innym graczem prowadzi do tego że pewne jednostki/artefakty są kluczowe.
Re: Mage Knight PL
Witam,
z tego co zrozumiałem z instrukcji, powinno być 15 identycznych kart podstawowych, dla każdego knighta + po jednej specjalnej, czy to prawda? W mojej wersji jest łącznie po 15 + 1 kart na knight'a, ale niestety nie wszystkie z tych 15 są identyczne.
EDIT:
oczywiscie chodzi mi, o identyczne zestawy, a nie o 15 identycznych kart
Pzdr,
Maciek
z tego co zrozumiałem z instrukcji, powinno być 15 identycznych kart podstawowych, dla każdego knighta + po jednej specjalnej, czy to prawda? W mojej wersji jest łącznie po 15 + 1 kart na knight'a, ale niestety nie wszystkie z tych 15 są identyczne.
EDIT:
oczywiscie chodzi mi, o identyczne zestawy, a nie o 15 identycznych kart
Pzdr,
Maciek