Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Witam,
mam pytanie odnośnie wariantu "Posiłki" z 3 ed: jak wyglądają początkowe tury zanim dojdzie się do tych 6 żetonów?
Pierwsza osoba bierze jeden żeton, druga dwa żetony itd. aż dojdzie się do 6 żetonów?
I czy zanim gracz będzie miał do dyspozycji pełne 6 żetonów musi co turę odrzucać jeden żeton?
Dotarłem do angielskiej wersji instrukcji i występuje tam pewna nieścisłość względem wersji polskiej. Przy wariancie "posiłki" w wersji angielskiej jest napisane:
"In your turn, instead of 3, draw up to 6 tiles, discard one and play a maximum of two tiles, any other you can save for later or discard."
Natomiast końcówka w wersji polskiej brzmi: "Wszystkie pozostałe żetony gracz zachowuje na kolejną turę." Czyli wg. wersji polskiej NIE MOGĘ odrzucić pozostałych żetonów (poza tym jednym, obowiązkowym). Która wersja jest poprawna?
mam pytanie odnośnie wariantu "Posiłki" z 3 ed: jak wyglądają początkowe tury zanim dojdzie się do tych 6 żetonów?
Pierwsza osoba bierze jeden żeton, druga dwa żetony itd. aż dojdzie się do 6 żetonów?
I czy zanim gracz będzie miał do dyspozycji pełne 6 żetonów musi co turę odrzucać jeden żeton?
Dotarłem do angielskiej wersji instrukcji i występuje tam pewna nieścisłość względem wersji polskiej. Przy wariancie "posiłki" w wersji angielskiej jest napisane:
"In your turn, instead of 3, draw up to 6 tiles, discard one and play a maximum of two tiles, any other you can save for later or discard."
Natomiast końcówka w wersji polskiej brzmi: "Wszystkie pozostałe żetony gracz zachowuje na kolejną turę." Czyli wg. wersji polskiej NIE MOGĘ odrzucić pozostałych żetonów (poza tym jednym, obowiązkowym). Która wersja jest poprawna?
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie nowicjusza:
Czy jeżeli podpinam pod jednostkę atakującą wręcz moduł dający +1 do ataku dystansowego, to ta jednostka strzela i atakuje wręcz?
Czy ten moduł działa tylko wtedy, gdy jednostka bazowo atakuje na odległość?
Czy jeżeli podpinam pod jednostkę atakującą wręcz moduł dający +1 do ataku dystansowego, to ta jednostka strzela i atakuje wręcz?
Czy ten moduł działa tylko wtedy, gdy jednostka bazowo atakuje na odległość?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
@Shogman
Opcja nr 2. Taki moduł nie daje Ci dodatkowego ataku, tylko zwiększa sile o jeden ataku, którym już dysponujesz.
Opcja nr 2. Taki moduł nie daje Ci dodatkowego ataku, tylko zwiększa sile o jeden ataku, którym już dysponujesz.
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Dziękijolietjake pisze:@Shogman
Opcja nr 2. Taki moduł nie daje Ci dodatkowego ataku, tylko zwiększa sile o jeden ataku, którym już dysponujesz.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
Re: Odp: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
1.Senthe pisze:Czekam na odpowiedź od autora.
Czy wyjaśniła się kwestia Skopera i Agitatora
2.
Pytanie:
Czy po przejęciu Skoperem wrogiej jednostki mogę ją następnie obrócić żetonem ruchu i/lub przesunąć na sąsiednie pole (wtedy już przestaje być przejęta ale czy mogę to zrobić)
Wydaje mi się,że tak ale w wersji na Androida jest to niewykonalne więc mam obawy czy dobrze kombinuję.
To samo pytanie dotycza Agitatora,chociaż tu w instrukcji jest wyraźnie napisane,że przejęta jednostka traktowana jest jak własna.
W tym wypadku więc zastosowanie żetonu ruchu na przejętej jednostce wydaje się jak najbardziej możliwe.
Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Figas
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
- Lokalizacja: Stromiec Radom
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Pytanie o sieciarza i sztaby. Zasieciowany sztab przestaje dawać swoje bonusy (np. +1 do ini dla Borgo). Myślę, że tak ale szukam w instrukcji i nie mogę znaleźć.
Drugie pytanie czy można zdetonować Klauna na krawędzi mapy, w ten sposób, że eksplozja nie obejmie wszystkich pól. Tego nie wiem.
Drugie pytanie czy można zdetonować Klauna na krawędzi mapy, w ten sposób, że eksplozja nie obejmie wszystkich pól. Tego nie wiem.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Tak, zasieciowany sztab przestaje dawać swoje bonusy i atakować.
Tak, możesz zdetonowac Klauna na krawędzi mapy, czego nie można zrobic z Bombą.
Pozdrawiam
Tak, możesz zdetonowac Klauna na krawędzi mapy, czego nie można zrobic z Bombą.
Pozdrawiam
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 1719
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
1. Skoper przejmuje Agitatora i korzysta z jego bonusów, tzn. przejmuje przy jego pomocy jednostki wroga. Jeśli chodzi o pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego "przejmowanego" z dwóch stron, nie dostałam żadnej odpowiedzi; polecam samodzielne spamowanie Michała Oracza pytaniami : P
2. Nie, Skoper jedynie korzysta z *bonusów*, a nie przejmuje cały moduł jako własny.
Agitator natomiast przejmuje jednostkę, która jest od tej pory traktowana jak własna, więc owszem, można nią poruszyć (choć po wyjściu z zasięgu Agitatora przestanie już być przejęta).
2. Nie, Skoper jedynie korzysta z *bonusów*, a nie przejmuje cały moduł jako własny.
Agitator natomiast przejmuje jednostkę, która jest od tej pory traktowana jak własna, więc owszem, można nią poruszyć (choć po wyjściu z zasięgu Agitatora przestanie już być przejęta).
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
Re: Neuroshima Hex - VEGAS, wątpliwości i pytania.
Dzięki serdeczneSenthe pisze:1. Skoper przejmuje Agitatora i korzysta z jego bonusów, tzn. przejmuje przy jego pomocy jednostki wroga. Jeśli chodzi o pytanie dotyczące Pancerza Wspomaganego "przejmowanego" z dwóch stron, nie dostałam żadnej odpowiedzi; polecam samodzielne spamowanie Michała Oracza pytaniami : P
2. Nie, Skoper jedynie korzysta z *bonusów*, a nie przejmuje cały moduł jako własny.
Agitator natomiast przejmuje jednostkę, która jest od tej pory traktowana jak własna, więc owszem, można nią poruszyć (choć po wyjściu z zasięgu Agitatora przestanie już być przejęta).
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zagrałem wczoraj przeciwko armi Sharrash. Przeciwnik połozył kafelek z ładunkiem wybuchowym w strone jednej z moich jednostek, ja w swojej turze zasieciowałem ładunek i dałem jednostke atakującą skierowaną na ten ładunek z inicjatywą 3. Mam pytanie co sie dzieje podczas fazy bitwy? ładunek nie eksploduje poniewaz jest zasieciowany, czy eksploduje po strzale mojej jednostki i razem z nim wybucha jednostka w strone kotrej był skierowany?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Ładunek nie wykonuje swojego ataku, bo jest zasieciowany. Normalnie ginie od strzału i nie eksploduje.
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
ok dzieki:)
a co sie dzieje z miną (armia nowy york) mając dwa kafle kłade jeden na mine ona wybucha razem z tym kaflem i odrazu moge położyc ten drugi w puste miejsce po wybuchu? czy na tym wybuchu konczy sie moja tura?
a co sie dzieje z miną (armia nowy york) mając dwa kafle kłade jeden na mine ona wybucha razem z tym kaflem i odrazu moge położyc ten drugi w puste miejsce po wybuchu? czy na tym wybuchu konczy sie moja tura?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Zgadza sieSarna pisze:Możesz położyć drugi kafel w puste miejsce po wybuchu.
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
dobra jak narazie ostatnie pytanie;)
jeśli gram sharrashem i mam kafelki z symbolem podziemny to rozumiem ze "chowają" się one dopiero po wyłożeniu odpowiedniego kafelka zezwalającego na to?
jeśli tak to:
- czy ten kafelek moze byc normalnie zlikwidowany przez inną jednostke czy tez tylko poprzez strzał snajberski, bombe, małą bombe?
- co jeśli jakas jednostka bedzie na kafelku z symbolem podziemny a zostanie zlikwidowany główny modół na to pozwalający?
nie wiem czy wyraziłem się jasno... na planszy o wiele łatwiej to pokazac;)
jeśli gram sharrashem i mam kafelki z symbolem podziemny to rozumiem ze "chowają" się one dopiero po wyłożeniu odpowiedniego kafelka zezwalającego na to?
jeśli tak to:
- czy ten kafelek moze byc normalnie zlikwidowany przez inną jednostke czy tez tylko poprzez strzał snajberski, bombe, małą bombe?
- co jeśli jakas jednostka bedzie na kafelku z symbolem podziemny a zostanie zlikwidowany główny modół na to pozwalający?
nie wiem czy wyraziłem się jasno... na planszy o wiele łatwiej to pokazac;)
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
Kafelki z symbolem cechy podziemny nie potrzebują żadnego innego kafelka, który miałby im zezwolić na ta cechę. Maja ją same z siebie. Rozumiem, ze chodzi Ci o moduł z symbolem cechy podziemny na środku (nie pamietam jego nazwy) - on sprawia, ze wszystkie nasze jednostki maja ta cechę, a nie tylko moduły, które maja ja zawsze.
Nie wiem skąd te pomysły podziemny kafelek to normalny kafelek, który moze robić roszady ze sztabem i tylko tyle. Moze być normalnie zlikwidowany jak każda inna jednostka i broń Boże nie można na nim kłaść innych jednostek, tak jak napisałeś.
Polecam obczaic sobie instrukcje do Sharrasha - jest dostępna w wersji PDF i video na stronie Portal Games. Jest króciutka, a jasno i lepiej niz ja wyjaśni Ci cała ikonologie, która ktoś Ci chyba mocna zamotal, jeśli chodzi o ta armie
Pozdrawiam
Nie wiem skąd te pomysły podziemny kafelek to normalny kafelek, który moze robić roszady ze sztabem i tylko tyle. Moze być normalnie zlikwidowany jak każda inna jednostka i broń Boże nie można na nim kłaść innych jednostek, tak jak napisałeś.
Polecam obczaic sobie instrukcje do Sharrasha - jest dostępna w wersji PDF i video na stronie Portal Games. Jest króciutka, a jasno i lepiej niz ja wyjaśni Ci cała ikonologie, która ktoś Ci chyba mocna zamotal, jeśli chodzi o ta armie
Pozdrawiam
Joliet Jake na BGG
Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady
kurcze juz wszystko jasne pomieszało mi się podziemny z podłożem :/
tak to jest jak naraz chce sie trzy nowe armie ogarnąć;)
dzięki za pomoc:)
tak to jest jak naraz chce sie trzy nowe armie ogarnąć;)
dzięki za pomoc:)
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
NH Hex - Neodżungla
Czy medyk podłączony do Macierzy przejmuje automatycznie ranę zadaną pierwszej atakowanej jednostce,czy też od gracza zależy ,która to jednostka będzie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
NH Hex - Sharrash
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem cechę Sztabu "podziemny",stąd też moje pytanie
1.Czy podziemną roszadę mogę wykonać tylko z jednostką sąsiadującą ze Sztabem i taką która znajdowała się przy Sztabie a następnie za pomocą żetonu Ruchu bądź innego czynnika przestała już z nim sąsiadować
2.Jeśli tak jest to żeton "Podziemia" anuluje tę zależność i mogę wykonywać roszadę z jakąkolwiek inną nie zasieciowaną jednostką na planszy
1.Czy podziemną roszadę mogę wykonać tylko z jednostką sąsiadującą ze Sztabem i taką która znajdowała się przy Sztabie a następnie za pomocą żetonu Ruchu bądź innego czynnika przestała już z nim sąsiadować
2.Jeśli tak jest to żeton "Podziemia" anuluje tę zależność i mogę wykonywać roszadę z jakąkolwiek inną nie zasieciowaną jednostką na planszy
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: NH Hex - Sharrash
Sztab może po prostu raz na turę dokonać roszady między sąsiadującą jednostką z cechą "podziemny" (nie przekręcając żetonów). Nie można absolutnie zamienić miejscami żetonów z dwóch różnych krańców mapy, nawet, jeżeli podziemny moduł został wyłożony zaraz obok sztabu i przebył całą planszę ruchem.
Żeton specjalny dający wszystkim cechę "podziemny" sprawia po prostu, że roszadę możemy przeprowadzić nie tylko z modułami, ale też z walczącymi jednostkami. W dalszym ciągu żeton, z którym zamieniamy się miejscami musi sąsiadować z naszym sztabem w chwili zamiany miejsc.
Żeton specjalny dający wszystkim cechę "podziemny" sprawia po prostu, że roszadę możemy przeprowadzić nie tylko z modułami, ale też z walczącymi jednostkami. W dalszym ciągu żeton, z którym zamieniamy się miejscami musi sąsiadować z naszym sztabem w chwili zamiany miejsc.
Re: NH Hex - Neodżungla
Medyk podłączony do macierzy jest po prostu medykiem połączonym z każdą jednostką z macierzy. Przyjmuje obrażenia pierwszej zaatakowanej jednostki. Oczywiście gdy kilka jednostek jest atakowane w tym samym momencie, gracz może wybrać, którą chroni medyk.
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
Re: NH Hex - Sharrash
Zmylił mnie wpis w instrukcji.Bardias pisze:Sztab może po prostu raz na turę dokonać roszady między sąsiadującą jednostką z cechą "podziemny" (nie przekręcając żetonów). Nie można absolutnie zamienić miejscami żetonów z dwóch różnych krańców mapy, nawet, jeżeli podziemny moduł został wyłożony zaraz obok sztabu i przebył całą planszę ruchem.
Żeton specjalny dający wszystkim cechę "podziemny" sprawia po prostu, że roszadę możemy przeprowadzić nie tylko z modułami, ale też z walczącymi jednostkami. W dalszym ciągu żeton, z którym zamieniamy się miejscami musi sąsiadować z naszym sztabem w chwili zamiany miejsc.
cyt:
"...może zamienić miejscami swój Sztab z dowolną jednostką,która sąsiadowała ze Sztabem"
Czemu od razu nie napisano "sąsiaduje" ze Sztabem
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- maciejo
- Posty: 3370
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 131 times
Re: NH Hex - Neodżungla
Ok,dziękiBardias pisze:Medyk podłączony do macierzy jest po prostu medykiem połączonym z każdą jednostką z macierzy. Przyjmuje obrażenia pierwszej zaatakowanej jednostki. Oczywiście gdy kilka jednostek jest atakowane w tym samym momencie, gracz może wybrać, którą chroni medyk.
Ta armia wydaję się być rewelacyjna
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: NH Hex - Sharrash
Roszada sztabu działa tak jak roszada Vegas czy Neodżungli.
Twoja interpretacja wymuszałaby zapamiętywanie "który żeton był 6 rund temu obok sztabu", co raczej byłoby średnio fajne.
Fakt, że obecnie brzmi to, jakby w tej samej turze można było ruszyć się modułem i następnie zamienić się miejscami ze sztabem, aczkolwiek ja nazwałbym to niefortunnym doborem słów
Twoja interpretacja wymuszałaby zapamiętywanie "który żeton był 6 rund temu obok sztabu", co raczej byłoby średnio fajne.
Fakt, że obecnie brzmi to, jakby w tej samej turze można było ruszyć się modułem i następnie zamienić się miejscami ze sztabem, aczkolwiek ja nazwałbym to niefortunnym doborem słów
Re: Neuroshima Hex! - podstawka i dodatki
Witam
Grając wczoraj w Neuroshime oneline miałem na planszy taką sytuację: sieciarz Molocha (dwie sieci na płytce) sieciował mój sztab, ja natomiast wystawiłem sieciarza który był wystawiony siecią do jego drugiej sieci. Zgodnie z zasadami zasieciowany sieciarz przestaje sieciować, więc w 0 inicjatywie mój sztab powinien go załatwić, ale tak się nie stało. Błąd w grze? Czy też sieć niweluje tylko jedną sieć a druga działa normalnie?
Grając wczoraj w Neuroshime oneline miałem na planszy taką sytuację: sieciarz Molocha (dwie sieci na płytce) sieciował mój sztab, ja natomiast wystawiłem sieciarza który był wystawiony siecią do jego drugiej sieci. Zgodnie z zasadami zasieciowany sieciarz przestaje sieciować, więc w 0 inicjatywie mój sztab powinien go załatwić, ale tak się nie stało. Błąd w grze? Czy też sieć niweluje tylko jedną sieć a druga działa normalnie?