
Neuroshima Hex! (Michał Oracz)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- DarkSide
- Posty: 3095
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 252 times
Re: Neuroshima Hex
Czy wiadomo już kiedy przyjdzie czas na Stalową Policję 3.0? 

W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%, Gry bez prądu -5%
Re: Neuroshima Hex
Dołączam się do pytania. Czy Wydawca mógłby uchylić rąbka tajemnicy czego możemy się spodziewać w zakresie wersji 3.0 w drugiej połowie roku?
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Plany wydawnicze na drugą połowę roku będą ogłoszone na letniej edycji Portalkonu.
- Karh
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 1 time
Re: Neuroshima Hex
trzewik pisze:Tak, potwierdzam, od kilku lat w szufladach Portalu leży prototyp Fantasy HEX. Nie mniej, leży tam od wielu lat, trudno powiedzieć czy i jeśli tak to kiedy wkroczy w fazę testów i ew. produkcji.
To byłaby bomba dla mnie i dla wielu moich współgraczy. NHEx ma swietną mechanikę, tylko klimat odstrasza - tylko dlatego tej gry nie kupiłem. Przmeyślcie to jeszcze

I was born too late
And I'll never be like you
And I'll never be like you
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Fantasy hex fantasy hexem (swoją drogą czemu jakieś ogólne fantasy, a nie wprost Monastyr Hex!), ale kiedy instrukcja do Missisipi??
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Neuroshima Hex
W piątek na stronie Portalu ukaże się obszerny artykuł na temat Missisippi.
W poniedziałek ukaże się instrukcja w formacie PDF.
W środę zakończy się przedsprzedaż i rozpocznie się wysyłka do klientów oraz do sklepów.
Nim zakończą się pre-ordery fani NS HEX będą mieli pełną wiedzę o produkcie.
W poniedziałek ukaże się instrukcja w formacie PDF.
W środę zakończy się przedsprzedaż i rozpocznie się wysyłka do klientów oraz do sklepów.
Nim zakończą się pre-ordery fani NS HEX będą mieli pełną wiedzę o produkcie.
- Portal Games
- Posty: 1389
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 419 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Tak jest - wszystkie armie 2.5 ukażą się w wersji 3.0.
Niedawno wydaliśmy w nowym formacie Neodżunglę oraz Nowy Jork.
Niedawno wydaliśmy w nowym formacie Neodżunglę oraz Nowy Jork.
- kwiatosz
- Posty: 7899
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Neuroshima Hex
Jak człowiek poczyta Moracza to się okazuje, że nawet o starych armiach pełnej wiedzy praktycznie nikt nie ma, nie szalałbym z takim zapewnieniamitrzewik pisze: Nim zakończą się pre-ordery fani NS HEX będą mieli pełną wiedzę o produkcie.

Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Neuroshima Hex
Zapraszam do lektury artykułu Michała Oracza o pracach nad armią Missisippi.
W poniedziałek na stronie Portal Games ukaże się instrukcja w formacie PDF. Do środy trwa przedsprzedaż armii, od czwartku armia powinna być dostępna we wszystkich dobrych sklepach z grami. Armia została wyprodukowana w wariancie 2.5 dla starych fanów i 3.0 dla posiadaczy aktualnej edycji.
W poniedziałek na stronie Portal Games ukaże się instrukcja w formacie PDF. Do środy trwa przedsprzedaż armii, od czwartku armia powinna być dostępna we wszystkich dobrych sklepach z grami. Armia została wyprodukowana w wariancie 2.5 dla starych fanów i 3.0 dla posiadaczy aktualnej edycji.
Re: Neuroshima Hex
Zgodnie z zapowiedzią instrukcja do armii Missisippi wisi na www Portal Games.
Pliki w formacie PDF są w dwóch wersjach, zarówno do wersji 2.5 jak i 3.0
Pliki w formacie PDF są w dwóch wersjach, zarówno do wersji 2.5 jak i 3.0
Re: Neuroshima Hex
Przygotowaliśmy prezentację video nowych zdolności armii Missisippi. Zapraszam do obejrzenia krótkiego materiału wideo prezentującego armię.
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Po lekturze instrukcji jestem wstępnie zajarany - zapowiada się świetna armia. Jest jakaś szansa na artykuł w stylu "quo vadis NH", czyli jakich armii możemy się spodziewać w przyszłości (bardziej chodzi mi o mechaniki niż nazwy frakcji, choć to drugie też ciekawe)? Michał Oracz parokrotnie wspominał, że pracuje nad około milionem różnych projektów, ale może coś się zdążyło wyklarować?
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Hex
Pewnie powinienem pisać w dziale z pytaniami o zasady, ale w sumie chciałem nawiązać do opublikowanej instrukcji Missisipi:
- czy zawsze tak było? Co w przypadku, gdy na planszy leżą tylko sztaby (w szczególności na początku gry) i ktoś zagra żeton natychmiastowy bitwy: gra automatycznie się kończy? Grę znam głównie ze smartfona i tam można zagrać bitwę "na pusto" nie kończąc gry.Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
- Leser
- Posty: 1857
- Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
- Lokalizacja: pod - Warszawa
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 1699 times
Re: Neuroshima Hex
Zwróć uwagę, że zacytowana przez Ciebie informacja znajduje się w sekcji "zapełnienie planszy". Ergo gra kończy się tylko wtedy, gdy plansza jest pełna, a podczas bitwy (spowodowanej zapełnieniem) nic się nie stanie. Do tej pory taka sytuacja byłaby możliwa chyba wyłącznie (a i tego nie jestem pewien) przy intencjonalnym (czytaj: ekstremalnie bezsensownym) działaniu ze strony obydwu graczy. Podejrzewam, że Missisipi dzięki licznym możliwościom paraliżowania przeciwnika i stosunkowo niewielkich możliwościach w ataku może potencjalnie do tego typu "pata" doprowadzić w konfrontacji z niektórymi armiami (do głowy przychodzi mi np. Vegas). Ale i to raczej w bardzo, bardzo rzadkich przypadkach.Jan Madejski pisze:- czy zawsze tak było? Co w przypadku, gdy na planszy leżą tylko sztaby (w szczególności na początku gry) i ktoś zagra żeton natychmiastowy bitwy: gra automatycznie się kończy? Grę znam głównie ze smartfona i tam można zagrać bitwę "na pusto" nie kończąc gry.Jeśli po rozegraniu Bitwy z planszy nie spadnie nawet jeden żeton ani żadna jednostka lub Sztab nie otrzyma ani jednej rany, gra kończy się w tym momencie (należy porównać poziom wytrzymałości Sztabów by wyłonić zwycięzcę)
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Re: Neuroshima Hex
Czy można gdzieś znaleźć instrukcję do nowej edycji NH? Zainteresowałem się grą i chciałbym sobie ją nieco przybliżyć, ale wygląda na to, że serwer na którym wisiały wszystkie pliki związane z grą, do których linki znaleźć można na stronie Portalu, padł 

- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 63 times
Re: Neuroshima Hex
Dzięki!Leser pisze:Zwróć uwagę, że zacytowana przez Ciebie informacja znajduje się w sekcji "zapełnienie planszy".

Instrukcja 3.0: http://neuroshimahex.pl/dl/neuroshima-hex-3.pdf
Re: Neuroshima Hex
Ta zasada o zakończeniu gry była już wcześniej. Nie pamiętam, czy to było jakieś FAQ czy coś innego, ale było to przewidziane. W grze drużynowej przy użyciu armii, które dużo wystawiają na plansze (Borgo, Neodżungla) mogło się już wcześniej tak zdarzyć. Najczęściej odbywała się bitwa przez zapełnienie planszy i mało jednostek schodziło, bo sojusznicy się nie biją. Zwolnione pola mogły być np. sieciowane przez przeciwny team, więc nowe jednostki też nie atakowały. Z raz coś takiego widziałem i nie wyszło to naumyślnie.
Re: Neuroshima Hex
Dziękuję!Jan Madejski pisze:Instrukcja 3.0: http://neuroshimahex.pl/dl/neuroshima-hex-3.pdf
Re: Neuroshima Hex
Na stronie Portal Games opublikowaliśmy krótki fragment z podręcznika do gry fabularnej Neuroshima opowiadający o Missisipi. Życzę miłej lektury.
Re: Neuroshima Hex
Na stronie Portal Games poinformowaliśmy o nowej edycji Neuroshimy Hex. W tym roku gra ukaże się w Brazylii.
Re: Neuroshima Hex
I o to chodzi!trzewik pisze:Na stronie Portal Games poinformowaliśmy o nowej edycji Neuroshimy Hex. W tym roku gra ukaże się w Brazylii.
Re: Neuroshima Hex
Na stronie Portal Games opublikowaliśmy wideoinstrukcję do armii Missisipi. Film ma 3 minuty.
- Nabuchodonozor
- Posty: 263
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: Neuroshima Hex
Troszkę się doczepię:
Przecież truciciel, zatrucie i znacznik jadu zostały wprowadzone wraz z dodatkiem Babel 13 i armią Neodżungli. Tak więc nie jest to "nowy rodzaj ataku".
Tam jednak było ograniczeni do dwóch znaczników jadu na planszy. Czy więc to ograniczenie pozostaje dla Neodżungli czy też ma to być ujednolicone dla obu armii z tą cechą?
W kwestii paraliżu: rozumiem, że jednostka może się normalnie poruszyć za pomocą żetonu ruchu jeśli nie posiada mobilności, aby oddalić się od modułu paraliżującego (bo mobilność zachowuje zgodnie z opisem)?
Szkoda trochę, że wbrew swojej nazwie "Toksyczna bomba" nie nakłada cechy jad na jednostki (nie zatruwa).
Generalnie podoba mi się ta armia. Oferuje bardzo dużo złośliwych zagrań, a ja kocham negatywną interakcję. Wydaje mi się, że najlepszą przeciw Mississipi będzie armia vegas, oraz armie o wysokiej inicjatywie (Borgo) i sporą ilością jednostek atakujących z dystansu. Jednak to wszystko piszę jedynie na podstawie obejrzanej wideoinstrukcji. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na planszy.
Kod: Zaznacz cały
Zatrucie to [b]nowy[/b] rodzaj ataku zadawany jednostce przeciwnika bezpośrednio sąsiadującej z atakującym.
Podczas Bitwy jednostka z atakiem zatruwającym nie zadaje ran, a jedynie kładzie na sąsiadujących celach (wskazanych przez ikony Zatrucia) po 1 znaczniku Jadu.
Tam jednak było ograniczeni do dwóch znaczników jadu na planszy. Czy więc to ograniczenie pozostaje dla Neodżungli czy też ma to być ujednolicone dla obu armii z tą cechą?
W kwestii paraliżu: rozumiem, że jednostka może się normalnie poruszyć za pomocą żetonu ruchu jeśli nie posiada mobilności, aby oddalić się od modułu paraliżującego (bo mobilność zachowuje zgodnie z opisem)?
Szkoda trochę, że wbrew swojej nazwie "Toksyczna bomba" nie nakłada cechy jad na jednostki (nie zatruwa).
Generalnie podoba mi się ta armia. Oferuje bardzo dużo złośliwych zagrań, a ja kocham negatywną interakcję. Wydaje mi się, że najlepszą przeciw Mississipi będzie armia vegas, oraz armie o wysokiej inicjatywie (Borgo) i sporą ilością jednostek atakujących z dystansu. Jednak to wszystko piszę jedynie na podstawie obejrzanej wideoinstrukcji. Zobaczymy jak to będzie wyglądać na planszy.