
7 Cudów Świata / 7 Wonders (Antoine Bauza)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- morris
- Posty: 641
- Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
- Lokalizacja: okolice Poznania
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 180 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Dziękuję za uznanie. 

M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG
m_knox @ BGG
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 34 times
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
No niestety, jakaś lipa z tymi Lost Wonders od Rebela.
Brakuje tam 2 cudów: El Dorado i R'lyeh - dotyczy to zarówno plansz jak i kart do losowania (choć cudy te są opisane w polskiej instrukcji).
No i co ma oznaczać ten zmieniony layout i grafika kart do losowania Lost Wonders w wersji rebelowej??? Ta na bgg jest lepsza...
Ktoś wie o co chodzi?
--
Produkuję właśnie Lost Wonders
Brakuje tam 2 cudów: El Dorado i R'lyeh - dotyczy to zarówno plansz jak i kart do losowania (choć cudy te są opisane w polskiej instrukcji).
No i co ma oznaczać ten zmieniony layout i grafika kart do losowania Lost Wonders w wersji rebelowej??? Ta na bgg jest lepsza...
Ktoś wie o co chodzi?
--
Produkuję właśnie Lost Wonders

Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Dla zainteresowanych:
Po mojej prośbie rebel uzupełnił juz na swojej stronie plik z Lost Wonders - zawiera on 2 brakujące dotąd cudy: R'lyeh i El Dorado. Są też już ich karty losowania.
Po mojej prośbie rebel uzupełnił juz na swojej stronie plik z Lost Wonders - zawiera on 2 brakujące dotąd cudy: R'lyeh i El Dorado. Są też już ich karty losowania.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
garść info z bgg o nowym dodatku do 7 Wonders - Babel (będą to w zasadzie 2 niezależne dodatki):
Word of the next 7 Wonders expansion is now out — well, some words anyway. Repos Production plans to release 7 Wonders: Babel in 2014, and unlike past expansions this one contains two separate elements that can be used separately or together or in combination with any other expansion.
First, players now work together to build the legendary Tower of Babel. Okay, work together is a bit strong as you're not necessarily trying to help another; in fact, as you build the tower ideally you're hurting others at the same time that you help yourself. At the start of play, players are dealt a hand of tower quadrants, then (since this is 7 Wonders) they draft quadrants: pick one, pass your hand, pick another, etc. During the game that follows, you now have a fourth possible action: Discard a card to build a quadrant, scoring 2 VP for the first you play, 4 VP for the second and 6 VP for the third. Each quadrant has a law on it, for example, each player has access to a particular resource each round, or certain resource cards don't work, or military victories pay out differently; this law affects all players until it's covered by another quadrant, but (since it's a quadrant) it can't be covered until three additional quadrants have completed the bottom level of the tower and it's time to play higher up. If a quadrant hurts your normal style of play, be sure to draft it and sit on it!
The second half of 7 Wonders: Babel consists of, if I recall the right word for it, agreements between various groups: trade agreements, military agreements, etc. What this means in game terms is that at the start of each age, you draw one card from the appropriate age agreement deck and reveal. A certain type of cards (commerce, military, etc.) now has an additional cost to be played. If you pay the cost, you take a marker from the agreement card, with the number of markers being one less than the number of players. If at the end of the age, all of the markers have been claimed, each player with a marker gains a bonus for each marker owned; if at least one marker is still on the card, then each player without a marker is punished in some manner.
Word of the next 7 Wonders expansion is now out — well, some words anyway. Repos Production plans to release 7 Wonders: Babel in 2014, and unlike past expansions this one contains two separate elements that can be used separately or together or in combination with any other expansion.
First, players now work together to build the legendary Tower of Babel. Okay, work together is a bit strong as you're not necessarily trying to help another; in fact, as you build the tower ideally you're hurting others at the same time that you help yourself. At the start of play, players are dealt a hand of tower quadrants, then (since this is 7 Wonders) they draft quadrants: pick one, pass your hand, pick another, etc. During the game that follows, you now have a fourth possible action: Discard a card to build a quadrant, scoring 2 VP for the first you play, 4 VP for the second and 6 VP for the third. Each quadrant has a law on it, for example, each player has access to a particular resource each round, or certain resource cards don't work, or military victories pay out differently; this law affects all players until it's covered by another quadrant, but (since it's a quadrant) it can't be covered until three additional quadrants have completed the bottom level of the tower and it's time to play higher up. If a quadrant hurts your normal style of play, be sure to draft it and sit on it!
The second half of 7 Wonders: Babel consists of, if I recall the right word for it, agreements between various groups: trade agreements, military agreements, etc. What this means in game terms is that at the start of each age, you draw one card from the appropriate age agreement deck and reveal. A certain type of cards (commerce, military, etc.) now has an additional cost to be played. If you pay the cost, you take a marker from the agreement card, with the number of markers being one less than the number of players. If at the end of the age, all of the markers have been claimed, each player with a marker gains a bonus for each marker owned; if at least one marker is still on the card, then each player without a marker is punished in some manner.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Legun
- Posty: 1853
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 204 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Zapowiada się smakowicie. Moja ekipa będzie bardzo zadowolona, jeśli będą jakieś mechanizmy utrudniające zbieranie zielonych kart. Nikt poza mną nie ma do nich szczególnego serca (nauka wymaga jednak szczególnych kompetencji
) i wygląda na to, że zbyt często wygrywam
.


Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Widzialem prototyp tego dodatku i zapowiada się bardzo miodnie. Szczegolnie fajne jest wprowadzanie nowych praw, ktore oddzialuja na wszystkich graczy, a nie tylko na Twoich sasiadow - a to ma spore znaczenie.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Legun
- Posty: 1853
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 204 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Czy to oznacza, że można się spodziewać polskiego wydania (czy też raczej polskawego
)?

Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Prawdopodobnie.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Legun
- Posty: 1853
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 204 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Przy okazji poszukiwań informacji o Wieży Babel, natknąłem się na taką relację - sprzed ponad roku!Reid666 pisze:Według wywiadu z połowy 2011 roku, autor pracował nad kilkoma pomysłami:
2.Armada - motyw przewodni: flota. Dodatek ma pozwalać na handel oraz walkę ze wszystkimi graczami przy stole. Na etapie prototypu, publicznie testowany na którychś targach/ konwencie. Zawiera element blefu ponieważ nowe karty są zagrywane awersem do dołu i odkrywane (oraz opłacane) dopiero na koniec ery.
Przypuszczalnie najbliższy dodatek.
There were two new boards focused on the new mechanics/symbols the Armada deck adds to the game. The Armada deck is shuffled into the standard 7 Wonders deck in the same way as Cities is - one additional card per person. Each player has a ship token, and when an Armada card is played, it is played face down under the ship. You may play as many as you wish, the cost is money. At the end of each age, these cards are revealed, and any cards that the player in unable to pay for are discarded. Some of the new symbols include the following:
- A fourth science symbol - 12 VP for a full set of the three existing symbols plus the Armada Science symbol.
- A new Armada symbol which you compile and trade in at any time to "explore" a set of new tokens - something like six or eight piles of four each. Each is numbered on the back, one to 6 and you can use your symbols to trade them in at any time. The number of symbols you have allows you to pick from the corresponding numbered token pile. Early in the game the single numbered tokens offer things like resource bonuses, additional military symbols or victory points. You can keep these face down until you decide to reveal them. The benefit of saving the symbols and combining them is apparent as the highest tokens include things like 14 or 16 VPs and/or 5 military symbols. Of course these are drawn at random - so you can be taking a real chance in exploring these. Edit: Ryan pointed out something I missed, that is when exploring you are allowed to look at the top two tokens and choose the one of your liking so while still a risk, it is much less than I thought.
- The "pirate" token which allows you to steal one coin each from the two players to the right or the two players to the left.
- Unsure what to call them, but there are "Armada Domination" cards that when played, allow you to be the dominant player in a certain area. You take a ship of the corresponding color and place it on top of the card signifying your dominance - light blue (armada cards), yellow, and one other color I don't recall. If any player at the table has fewer cards of that designated color than the "dominant player" they must discard one or two (can't remember) coins per age. There are higher dominance cards in the successive ages, so your dominance can be overtaken at any point. I believe Antoine mentioned this may be changed to a negative Armada point (a victory point) so as not to be so similar to the gold siphoning mechanic in Cities.
- There are also several cards allowing for the addition of money to the game. I saw 6 and 9 designations.
- Many of the cards held familiar symbols, notably military symbols.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Szybkie pytanie do posiadaczy dodatków:
Wiadomo, gra była dużym hitem, dodatki musiały powstać. Ale czy faktycznie są na tyle ciekawe i innowacyjne, że warto wydać na nie te kilkadziesiąt złotych? Jeżeli tak, to lepsze są Miasta, czy Liderzy?
Wiadomo, gra była dużym hitem, dodatki musiały powstać. Ale czy faktycznie są na tyle ciekawe i innowacyjne, że warto wydać na nie te kilkadziesiąt złotych? Jeżeli tak, to lepsze są Miasta, czy Liderzy?
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Osobiście wolę Liderów.RunMan pisze:Szybkie pytanie do posiadaczy dodatków:
Wiadomo, gra była dużym hitem, dodatki musiały powstać. Ale czy faktycznie są na tyle ciekawe i innowacyjne, że warto wydać na nie te kilkadziesiąt złotych? Jeżeli tak, to lepsze są Miasta, czy Liderzy?
- Legun
- Posty: 1853
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 204 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Po pół roku grania z oboma dodatkami, w ostatnią sobotę zagrałem u znajomych w gołą podstawkę. Oj, nieswojo się czułem. Pewnie i lepiej zacząć od liderów, lecz dla mnie miasta otwierają bardzo dużo możliwości - ciekawe triki z bazą produkcyjną i finansami, gwałtowne zwroty militarne, mocne karty punktujące. Tylko karty odbierające pieniądze odłożyliśmy do pudełka, podobnie jak liderów naukowych. Te pierwsze najmniej zmieniają - w większości przypadków gracze i tak mają nadmiar pieniędzy, zwłaszcza w trzeciej rundzie. Istotna zmiana jest tylko w przypadku, gdy ktoś gra na styk i karta może go ukarać. Liderzy naukowi są z kolei za mocni. Może jednak to kwestia układu stylów gry. W każdym razie, bardzo sobie cenimy oba dodatki.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
- Baartoszz
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
- Lokalizacja: Komorów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 19 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Liderzy wydłużają nieco rozgrywkę (chociaż wydłużenie z 30 do 45 minut można uznać za mało znaczące) i mam podejrzenie, że nie są do końca zbalansowani. Moim ulubieńcem (ulubieńczynią?) jest Bilkis. No i cud świata Koloseum też wydaje mi się trochę za bardzo dopakowany. (a pojawiły się też głosy antybalansu o innych kartach) No, ale wiadomo, że może to być spowodowane charakterystyką grania danej grupy. Lubię grać z Liderami, ale jak chcę zagrać szybko, to gramy bez i jest równie fajnie. Ja jestem raczej expansion addict, więc nawet się nie zastanawiam czy warto, tylko kupuję od razu. Ale 60-70 zł to w sumie nie wiem, czy bym komuś baardzo polecał. Polecam, ale umiarkowanie.RunMan pisze:Szybkie pytanie do posiadaczy dodatków:
Wiadomo, gra była dużym hitem, dodatki musiały powstać. Ale czy faktycznie są na tyle ciekawe i innowacyjne, że warto wydać na nie te kilkadziesiąt złotych? Jeżeli tak, to lepsze są Miasta, czy Liderzy?
Natomiast Miasta uwielbiam. Bardzo mi się podobają czarne karty, nowe cuda, no i może grać 8 graczy. Chociaż wariant w teamach sprawia, że gra jest trochę bardziej mózgożerna, to nie mogę go przekreślić bo drużynowo grałem raz (ale nie spieszy mi się do powtórki). Zdecydowanie polecam.
Fajny też byłby Wonder Pack, gdyby nie to, że
1) wrzucili tam Manneken Pis, który już był wcześniej (czy tak trudno wymyślić nowy cud...)
2) z Manneken Pis usunęli ikonę piwa (dlaczego?!)
3) Mur Chiński wygrywa (i to nie tylko moja opinia), a szkoda, bo jest fajny mechanicznie (no właśnie... za fajny)
4) więc pozostają dwa cudy, za które płacę... 30 zł, ech... no dobra, za Catan Island zapłaciłem 12, ale promos to promos...
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Witam
Jestem Tu Nowy, a 7 Cudów świata posiadam od niedawna zakupiłem ostatnio wszystkie dodatki, czyli leader s, cities oraz Wonder pack.
moje pytanie jest bardziej techniczne otóż jakiej grubości/gramatury i rodzaju papieru sa wykonane cudy świata oraz karty tych cudów świata ?
chciał bym dać do druku "Lost Wonders" tak, by pasowały do mojego zestawu, dlatego był bym wdzięczny za odpowiedz
Jestem Tu Nowy, a 7 Cudów świata posiadam od niedawna zakupiłem ostatnio wszystkie dodatki, czyli leader s, cities oraz Wonder pack.
moje pytanie jest bardziej techniczne otóż jakiej grubości/gramatury i rodzaju papieru sa wykonane cudy świata oraz karty tych cudów świata ?
chciał bym dać do druku "Lost Wonders" tak, by pasowały do mojego zestawu, dlatego był bym wdzięczny za odpowiedz

Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Ok
na poprzednie pytanie odpowiedizalem sobie sam.
mam natomiast pytanie na temat dodatku "Mity"
czy ktos Gral i czy ktos mogl by mi objasnic jak Grac ?
bo nie zabardzo rozumiem z Instrukcji
jak to jest z tymi mitami na kazda ere mam 3 Mity i co moge wykorzystac wszystkie 3 na jedna ere ? chyba nie prawda zatem jak to dziala jak dobierac karty co sie dzieje po pierwszej Erze drugiej i trzeciej Bardzo Bym Prosil o rozjasnienie tego nie oficjalnego dodatku !
na poprzednie pytanie odpowiedizalem sobie sam.
mam natomiast pytanie na temat dodatku "Mity"
czy ktos Gral i czy ktos mogl by mi objasnic jak Grac ?
bo nie zabardzo rozumiem z Instrukcji
jak to jest z tymi mitami na kazda ere mam 3 Mity i co moge wykorzystac wszystkie 3 na jedna ere ? chyba nie prawda zatem jak to dziala jak dobierac karty co sie dzieje po pierwszej Erze drugiej i trzeciej Bardzo Bym Prosil o rozjasnienie tego nie oficjalnego dodatku !

-
- Posty: 4103
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:42
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 99 times
- Kontakt:
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
jest odpowiedni dział do pytań o zasady http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 3w#p425295
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Oczywiście, jako nowy w tym gronie... witam wszystkich 
Ja się pokusiłem o wydrukowanie i przygotowanie sobie dodatku Lost Wonders i Empires i Myths. Jest mega wypasiony. Jednak to spowodowało konieczność przygotowania na nowo pudełka. Nie dało rady upchać pełnego kompletu w sensowny sposób.
Zerknijcie jak to wygląda... http://cichy-blog.pl/7-cudow-swiata-komplet/ . Wewnątrz tłumaczenie, opis i kilka zdjęć... Pudło jest naprawdę imponujące 

Ja się pokusiłem o wydrukowanie i przygotowanie sobie dodatku Lost Wonders i Empires i Myths. Jest mega wypasiony. Jednak to spowodowało konieczność przygotowania na nowo pudełka. Nie dało rady upchać pełnego kompletu w sensowny sposób.


Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Dzięki Ci wszególnosci za opisy kart Mitów i ogólna instrukcje gry ! (Sam gubiłem sie ze zliczeniem zielonych kart ) dzięki, jesli jeszcze miał byś ochotę podzielić sie instrukcja do empires to był by dosłownie 8 cud swiata :pmc_cichy pisze:Oczywiście, jako nowy w tym gronie... witam wszystkich
Ja się pokusiłem o wydrukowanie i przygotowanie sobie dodatku Lost Wonders i Empires i Myths. Jest mega wypasiony. Jednak to spowodowało konieczność przygotowania na nowo pudełka. Nie dało rady upchać pełnego kompletu w sensowny sposób.Zerknijcie jak to wygląda... http://cichy-blog.pl/7-cudow-swiata-komplet/ . Wewnątrz tłumaczenie, opis i kilka zdjęć... Pudło jest naprawdę imponujące
Ps jakiej gramatury uzyłeś do druku i czy laminowales plansze ?
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Plansze Empires opisane są w pliku "plansze-opisy" na moim blogu: http://cichy-blog.pl/7-cudow-swiata-komplet/
Nie miałem okazji jedynie zagrać na planszy Jerozolima. Może przyjdzie czas to rozgryźć - ale to zbyt duża zmiana jak dla mnie.
Krótkie wyjaśnienie żetonu agresji jest w "Krótkim Info"
Więcej chyba już nie przewiduję...
Nie miałem okazji jedynie zagrać na planszy Jerozolima. Może przyjdzie czas to rozgryźć - ale to zbyt duża zmiana jak dla mnie.
Krótkie wyjaśnienie żetonu agresji jest w "Krótkim Info"
Więcej chyba już nie przewiduję...

- Nabuchodonozor
- Posty: 263
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
W minioną sobotę miałem okazję pograć parę (konkretnie 3)partyjek w 7 Cudów. Pisaliście tu sporo o słabej jakości kart. Ja tego nie zauważyłem, choć muszę przyznać, że raczej na płatnych nockach gier nie zwracam uwagi na takie rzeczy.
Mam natomiast pytanie strategiczne. Mianowicie bardzo fajnie grało mi się Babylonem i Gizą, ale gdy dostałem Alexandrię nie wiedziałem co z nią zrobić. Dostaje szkło, do cudów zupełnie co innego potrzebne. Bonus za cud to wybrany surowiec z 4, ale zanim to zdobędziesz to już nie będzie potrzebne. Poradzicie coś?
Mam natomiast pytanie strategiczne. Mianowicie bardzo fajnie grało mi się Babylonem i Gizą, ale gdy dostałem Alexandrię nie wiedziałem co z nią zrobić. Dostaje szkło, do cudów zupełnie co innego potrzebne. Bonus za cud to wybrany surowiec z 4, ale zanim to zdobędziesz to już nie będzie potrzebne. Poradzicie coś?
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Jeden z czterech surowców to wg mnie użyteczny bonus na każdym etapie gry. Wiedząc, że jeden z etapów dostarczać będzie surowców, możesz w pierwszej erze odpuścić budowanie dużej ilości kopalń na rzecz postawienia zielonej/czerwonej karty, które umożliwią darmowe wystawienie innych w następnych erach. Szkło jako bazowy surowiec jest również fajną sprawą - surowiec przydatny w II i III erze, także jesteś kolejną kolejkę do przodu, rzadko kiedy gracze stawiają więcej niż jedną hutę, a mając Ciebie za sąsiada będą mieli większą presję aby samemu ją wybudować, bo od Ciebie szkła nie kupią. Ewentualnie możesz zupełnie odpuścić budowanie cudu, choć wątpię żeby karty z ostatniego draftu były bardziej atrakcyjne niż bonusy zapewnianie przez cud.
- Reid666
- Posty: 318
- Rejestracja: 04 lut 2011, 15:39
- Lokalizacja: Skawina / Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: 7 Wonders / 7 Cudów Świata
Co do pogrubionych fragmentów - bazowy surowiec można kupować na takich samych zasadach jak surowce z szarych i brązowych kart.RunMan pisze: Szkło jako bazowy surowiec jest również fajną sprawą - surowiec przydatny w II i III erze, także jesteś kolejną kolejkę do przodu, rzadko kiedy gracze stawiają więcej niż jedną hutę, a mając Ciebie za sąsiada będą mieli większą presję aby samemu ją wybudować, bo od Ciebie szkła nie kupią.