Dice Brewing
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Dice Brewing
W grę nie grałem, także od strony użytkowej nowego rozmieszczenia elementów ocenić nie mogę, ale wizualnie zdecydowanie ciekawsza była wersja poprzednia.
@edit: choć lepiej byłoby gdybyście wrzucili porównanie tej samej karty, gdyż moja obecna ocena może być nieco niesprawiedliwa
@edit: choć lepiej byłoby gdybyście wrzucili porównanie tej samej karty, gdyż moja obecna ocena może być nieco niesprawiedliwa
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
a to ciekawe
chcieliśmy poprawić czytelność
- wrzucić elementy na jednolite tło (bo wiele osób narzekało że kostki są na ilustracji i po jakimś czasie oczy bolą od oddzielania kostek od ilustracji)
- Ikonki składników specjalnych za bardzo zlewały się z bogatym (zbyt szczegółowym tłem) - ponadto nie było dobrze czytelny efekt jaki niesie za sobą wrzucenie składnika dodatkowego. Szczególnie zdecydowaliśmy się wrzucić na karty żetony składników specjalnych (nie tylko same ikonki) aby dzięki kolorowym tłom, które są identyczne jak na żetonach łatwiej się identyfikowało.
- postanowiliśmy oddzielić ilustracją recepturę podstawową i składniki specjalne
- usunięcie kostek z ilustracji pozwoliło nam odsłonić jej wszystkie wdzięki.

- wrzucić elementy na jednolite tło (bo wiele osób narzekało że kostki są na ilustracji i po jakimś czasie oczy bolą od oddzielania kostek od ilustracji)
- Ikonki składników specjalnych za bardzo zlewały się z bogatym (zbyt szczegółowym tłem) - ponadto nie było dobrze czytelny efekt jaki niesie za sobą wrzucenie składnika dodatkowego. Szczególnie zdecydowaliśmy się wrzucić na karty żetony składników specjalnych (nie tylko same ikonki) aby dzięki kolorowym tłom, które są identyczne jak na żetonach łatwiej się identyfikowało.
- postanowiliśmy oddzielić ilustracją recepturę podstawową i składniki specjalne
- usunięcie kostek z ilustracji pozwoliło nam odsłonić jej wszystkie wdzięki.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Dice Brewing
Mnie się podoba to rozwiązanie z rozjaśnionym dołem.
Board&Dice pisze:
Wszelkie uwagi bardzo mile widziane.
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Z tym rozjaśnionym tłem mieliśmy sporo problemów:
- wielu graczom się nie podobało bo po co robić ładną grafikę tła by potem ją w większości przykryć
- wydrukowane karty wyglądały jakby były starte
- gradient potrafi płatać figle przy druku
Wcześniej stawialiśmy na przepych graficzny teraz staramy się jednak pójść w stronę prostego uwydatnienia informacji, co według testujacych jest ważniejsze przy wielu rozgrywkach.
Będziemy jeszcze pracować nad nowym layoutem ale dostaliśmy od graczy jasny przekaz odnośnie kart: prostota, czytelność i jeszcze raz prostota
to jedyny element jaki nam pozostał do poprawy
to samo mieliśmy w przypadku żetonów gdzie ilustracja jako tło przegrało z kolorowym tłem.
- wielu graczom się nie podobało bo po co robić ładną grafikę tła by potem ją w większości przykryć
- wydrukowane karty wyglądały jakby były starte
- gradient potrafi płatać figle przy druku
Wcześniej stawialiśmy na przepych graficzny teraz staramy się jednak pójść w stronę prostego uwydatnienia informacji, co według testujacych jest ważniejsze przy wielu rozgrywkach.
Będziemy jeszcze pracować nad nowym layoutem ale dostaliśmy od graczy jasny przekaz odnośnie kart: prostota, czytelność i jeszcze raz prostota


- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Nasza krótka relacja z wyjazdu do Bacharachu na zamknięty pokaz gier gdzie prezentowaliśmy Dice Brewing w sali rycerskiej na zamku
. Znajdziecie też tam parę zdjęć wersji Beta Witchera board game
http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... e-brewing/



http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... e-brewing/


- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Dice Brewing
Najlepiej przygotujcie tę samą kartę w różnych wariantach i zróbcie ankietę.Board&Dice pisze: Będziemy jeszcze pracować nad nowym layoutem ale dostaliśmy od graczy jasny przekaz odnośnie kart: prostota, czytelność i jeszcze raz prostota

- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Mamy aktualizację nowego layoutu z 3 rodzajami receptur wraz z grafikami - będzie jeszcze parę drobnych poprawek/zmian ale layout ewoluuje 



Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, 23:10 przez Board&Dice, łącznie zmieniany 1 raz.
- Galatolol
- Posty: 2460
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 682 times
- Been thanked: 1100 times
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Przed finalną decyzją na pewno skorzystamy z opcji ankiety, ale samo dążenie do poprawienia czytelności w nowym layoucie daje chyba lepsze efekty.
Każda Wasza opinia jest dla nas ważna, więc zapraszamy do dzielenia się z nami Waszymi uwagami.
Każda Wasza opinia jest dla nas ważna, więc zapraszamy do dzielenia się z nami Waszymi uwagami.
-
- Posty: 722
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 78 times
Re: Dice Brewing
Jak tak patrzę na te piwka z pianką to aż mi ślinka cieknie
Karty jak dla mnie super

Karty jak dla mnie super

" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
A tutaj jeszcze wersja bez oznaczenia pustych slotów - mniej elementów, lżej i czytelniej 

HoLi - my obcując na co dzień z tymi piwami mamy ślinotok cały czas


HoLi - my obcując na co dzień z tymi piwami mamy ślinotok cały czas

- Lothrain
- Posty: 3421
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Dice Brewing
Bez slotów jest faktyczni czyściej, ale graficznie się trochę sypie. Nie dałoby rady w przypadku pojedynczej kostki receptury wypośrodkować ją w górnej "ramce". Jak będą dwie kostki, niech sobie siedzą jedna nad drugą z tym przesunięciem, ale pojedyncze bym jednak wypośrodkował, bo się dziura nieładna robi.
-
- Posty: 722
- Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 78 times
Re: Dice Brewing
Moim zdaniem pozostałbym przy wersji kart z pustymi slotami. Jedyne co bym zmienił to tylko to, żeby te sloty były w wersji półprzeźroczystej, czyli mniej rzucającej się w oczy ale nadal zauważalnej. Według mnie pozostawienie slotów jest bardziej praktyczne.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Dzięki wszystkim za uwagi. Daliście nam do myślenia - pracujemy dalej i chyba już nie długo pokażemy Wam 3 finalne wersje layoutów, z których będziemy wybierać już to jedyne i słuszne rozwiązanie 

- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Tak z innej beczki - a jak wy sobie radzicie z przegrywaniem 
http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... game-vine/#

http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... game-vine/#
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Trochę informacji o zmianach jakie w ostatnim czasie nastąpiły (moc zmian poczują szczególnie ci, którzy mieli okazję zagrać
):
1) Jeden żeton Pierwszeństwa/sezonu
Do tej pory działały jako dwa żetony. Sezony - obracany co rundę informował o zbiorach (czyli otrzymywaniu żetonu nasiona) lub zimie (podczas której nikt nie dostaje nasion). Żeton pierwszeństwa wskazuje, który gracz ma pierwszeństwo w tej rundzie w podejmowaniu decyzji i warzeniu.
Podczas gry zdarzało się, że gracze zapominali o obracaniu żetonu sezonu albowiem jest to rzecz którą o której trzeba dodatkowo pamiętać na koniec rundy przy rozliczaniu - w przeciwieństwie do żetonu pierwszeństwa, który zawsze na początku rundy jest przekazywany.
Postanowiliśmy zrobić z tego jeden żeton - w momencie przekazywania do kolejnego gracza gracz obraca żeton sezonu (który jest jednocześnie żetonem pierwszeństwa). Zmiana wydaje się prosta i banalna, ale zwalnia z potrzeby pamiętania o wielu elementach i skupieniu się tylko na rozgrywce
.
2) Żeton akcji - blokada kości
Początkowo umożliwiał tylko blokowanie kości innego gracza (do końca tury gracz nie może wykorzystać daną kość). Aby wprowadzić element, który może gracza zabezpieczyć przed "atakiem" innego gracza, można teraz ten sam żeton wykorzystać do "ochrony kości". Dodaliśmy drugi efekt "Tarcza" co oznacza, że gracz może zadecydować czy wykorzysta żeton do zablokowania kości innego gracza, czy ochroni swoją kość przed działaniem żetonów akcji (blokada kości, przerzucenie kości, wyrzucenie kości z magazynu)

3) bardzo fajna zmiana - zmniejszyliśmy wartości w szkole mistrzostwa (znajdującej się na planszy gracza) w akcjach:
- przerzuć dowolną liczbę kości z magazynu lub aktywnej puli (z wartości 4 na 2 dla niebieskiej kości umiejętności)
- przerzuć dowolną pulą kości (wybranego koloru) i wymień jedną kość ze swojego magazynu/aktywnej puli na kość z wyrzuconej puli (tego samego koloru) - z wartości 4 na 3 dla niebieskiej kości umiejętności
Ładnie podkręca dynamikę i to co w grze kościanej jest ważne...zwiększa zabawę manipulacją kostkami


1) Jeden żeton Pierwszeństwa/sezonu
Do tej pory działały jako dwa żetony. Sezony - obracany co rundę informował o zbiorach (czyli otrzymywaniu żetonu nasiona) lub zimie (podczas której nikt nie dostaje nasion). Żeton pierwszeństwa wskazuje, który gracz ma pierwszeństwo w tej rundzie w podejmowaniu decyzji i warzeniu.
Podczas gry zdarzało się, że gracze zapominali o obracaniu żetonu sezonu albowiem jest to rzecz którą o której trzeba dodatkowo pamiętać na koniec rundy przy rozliczaniu - w przeciwieństwie do żetonu pierwszeństwa, który zawsze na początku rundy jest przekazywany.
Postanowiliśmy zrobić z tego jeden żeton - w momencie przekazywania do kolejnego gracza gracz obraca żeton sezonu (który jest jednocześnie żetonem pierwszeństwa). Zmiana wydaje się prosta i banalna, ale zwalnia z potrzeby pamiętania o wielu elementach i skupieniu się tylko na rozgrywce

2) Żeton akcji - blokada kości
Początkowo umożliwiał tylko blokowanie kości innego gracza (do końca tury gracz nie może wykorzystać daną kość). Aby wprowadzić element, który może gracza zabezpieczyć przed "atakiem" innego gracza, można teraz ten sam żeton wykorzystać do "ochrony kości". Dodaliśmy drugi efekt "Tarcza" co oznacza, że gracz może zadecydować czy wykorzysta żeton do zablokowania kości innego gracza, czy ochroni swoją kość przed działaniem żetonów akcji (blokada kości, przerzucenie kości, wyrzucenie kości z magazynu)

3) bardzo fajna zmiana - zmniejszyliśmy wartości w szkole mistrzostwa (znajdującej się na planszy gracza) w akcjach:
- przerzuć dowolną liczbę kości z magazynu lub aktywnej puli (z wartości 4 na 2 dla niebieskiej kości umiejętności)
- przerzuć dowolną pulą kości (wybranego koloru) i wymień jedną kość ze swojego magazynu/aktywnej puli na kość z wyrzuconej puli (tego samego koloru) - z wartości 4 na 3 dla niebieskiej kości umiejętności
Ładnie podkręca dynamikę i to co w grze kościanej jest ważne...zwiększa zabawę manipulacją kostkami


- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
znowuż poruszamy bardzo ważny planszówkowy problem...cierpliwość
http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... eficytowy/
http://piwneimperium.znadplanszy.pl/201 ... eficytowy/
- janekbossko
- Posty: 2615
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 28 times
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Już w lipcu częściowo zaczynamy produkcję, która będzie trwała jeszcze cały sierpień. W ramach września planujemy premierę.
- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Przedsprzedaż na Polskę planujemy już w sierpniu - będzie to (mamy nadzieję) miła niespodzianka dla graczy, ponieważ będziemy chcieli skierować na rynek polski wersję z kilkoma elementami, które nie pojawią się w wydaniu zagranicznym, ale o tym na razie cicho szaHiu pisze:To juz witamy sie z gaskaa gdzie i kiedy przedsprzedaz ?

- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
Proof drukarski gotowy - wkraczamy więc w ostatnią fazę
))

Na dniach udostępnimy również instrukcję w wersji beta - czyli przed wypuszczeniem do korektora i do składu.
Dziś odbieramy też wydruk prototypu wersji przedprodukcyjnej i spodziewajcie się filmiku z gameplaya


Na dniach udostępnimy również instrukcję w wersji beta - czyli przed wypuszczeniem do korektora i do składu.
Dziś odbieramy też wydruk prototypu wersji przedprodukcyjnej i spodziewajcie się filmiku z gameplaya

- Board&Dice
- Posty: 996
- Rejestracja: 10 mar 2014, 15:55
- Lokalizacja: Wrocław
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Dice Brewing
50 000 kostek on board
uwielbiamy ten widok. W każdym pudełku z grą znajdzie się 50 takich K6stek.



- Blacksad
- Posty: 284
- Rejestracja: 14 lut 2014, 01:02
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 9 times
Re: Dice Brewing
Polecę sucharem
- Panie doktorze wszyscy mówią, że jestem nienormalny, bardzo lubię kostki.
- Ależ skąd, ja też bardzo lubię kostki - odpowiada lekarz
- Och, to ja pana bardzo zapraszam, mam całą szafę kostek...
Ba dum tsss!!!
Czekamy na film z gry

- Panie doktorze wszyscy mówią, że jestem nienormalny, bardzo lubię kostki.
- Ależ skąd, ja też bardzo lubię kostki - odpowiada lekarz
- Och, to ja pana bardzo zapraszam, mam całą szafę kostek...
Ba dum tsss!!!
Czekamy na film z gry
