Summoner Wars (Colby Dauch)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Bea pisze:53 egzemplarze wykupione :) O dziwo aż 8 przez jedną osobę.
W kontekście tego zakupu zastanawiam się czy małe sklepiki nie powinny się w ten sposób zaopatrzyć, coby też miały MS w sprzedaży we wcześniejszym terminie.
Ta przedsprzedaż dotyczy tylko osób prywatnych. Ofertę dla sklepów przygotowujemy osobno
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

Krwawisz pisze:
Bea pisze:53 egzemplarze wykupione :) O dziwo aż 8 przez jedną osobę.
W kontekście tego zakupu zastanawiam się czy małe sklepiki nie powinny się w ten sposób zaopatrzyć, coby też miały MS w sprzedaży we wcześniejszym terminie.
Ta przedsprzedaż dotyczy tylko osób prywatnych. Ofertę dla sklepów przygotowujemy osobno
No tak. ale w sklepach będzie można MS kupić później niż w Cube (inaczej akcja przyspieszania nie miałaby sensu, prawda?), gdyby sklepik wykupił kilka egzemplarzy na własną rękę mógłby jest później sprzedawać w tym najwcześniejszym terminie.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Krwawisz »

Naprawdę nie miejsce to, żeby dyskutować o naszych ustaleniach ze sklepami :-)

Z naszej strony nic się nie zmienia - oficjalna data premiery to 15 września, kupując przedsprzedażowo będzie ją można otrzymać z "bajerami" (na obecnym progu) już 1 września, dlatego też mocno zachęcam do wspierania - kolejny próg już tuż tuż!
Awatar użytkownika
Karh
Posty: 166
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Karh »

http://3trolle.pl/3258-Protektor-matowy ... -Size.html


Testował ktoś te protektory może? Na szerokość idealne, tylko długość wydaje się być "na styk", a z tym różnie bywa.
I was born too late
And I'll never be like you
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

Po wymiarach: za długie, za szerokie. Ale to jak na razie chyba jedyne sensowne koszulki z nieprzezroczystym tyłem.
Fuser

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser »

ogólnie chyba jest problem z koszulkami bo kupilem pomaranczowe Chimery (tutaj polecane) i są też za duże (no nie jest źle ale moglo być lepiej).

no a te 8 sztuk to na pewno jakis maly sklepik albo allegro, po co komu 8 sztuk?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Summoner Wars

Post autor: rattkin »

Żadnego problemu nie ma, nie cudować. Karty z SW wchodzą w koszulki standard european. W Polsce np. można dostać Maydaye z matową dupką (przeważnie czarną).
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

Jeżeli komuś nie przeszkadzają luzy w koszulkach to oczywiście nie ma problemu.
Jeżeli chodzi o zwykłe koszulki to, po raz kolejny polecam ultra pro standard american (z żółtym kółeczkiem na paczce) o wymiarach 56mm x 87mm. Pasują moim zdaniem idealnie. Niestety nie ma takich koszulek z kolorowym tyłem.
adalbert
Posty: 942
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Summoner Wars

Post autor: adalbert »

A ja z przeźroczystych po raz kolejny polecam Arcane rozmiar medium
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Summoner Wars

Post autor: rattkin »

Jaki sens mają przezroczyste koszulki w tej grze? Przecież trzeba zasłaniać różne odcienie tyłów kart i mercenaries...
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Broń obosieczna. Zasłaniając przeciwnikowi zasłaniasz jednocześnie sobie. Ja akurat preferuję zakryte, przynajmniej turniejowo, w domu mogą być zwykłe.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

rattkin pisze:Jaki sens mają przezroczyste koszulki w tej grze? Przecież trzeba zasłaniać różne odcienie tyłów kart i mercenaries...
A ja się tak zastanawiam, skoro "trzeba zasłaniać" to dlaczego karty od początku nie zostały zaprojektowane z takimi samymi rewersami. Przecież chyba nie ma obowiązku koszulkowania kart. Projektant gry musiał być świadom, że rewersy się będą różnić i że będzie to miało konkretny wpływ na gę. A może zrobił to celowo?
Awatar użytkownika
Karh
Posty: 166
Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Summoner Wars

Post autor: Karh »

Wcale nie trzeba zasłaniać, 17 strona instrukcji.
I was born too late
And I'll never be like you
Pixa
Posty: 1992
Rejestracja: 10 lip 2013, 13:24
Been thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Pixa »

Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
--
Próbówka Music House - sale prób i studio nagrań we Wrocławiu
www.sala-prob-wroclaw.pl
Fuser

Re: Summoner Wars

Post autor: Fuser »

poszukaj w 'co kupić' - kilka dni temu był taki temat wałkowany.
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

Pixa pisze:Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
Moim zdaniem orki vs feniksy. Z dodatkowych talii to kwestia tego jak lubisz grać i tyle. Losowość niestety jest dosyć spora, ale znośna a dobry gracz potrafi ją zminimalizować.
Awatar użytkownika
mckil
Posty: 598
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 49 times
Been thanked: 57 times

Re: Summoner Wars

Post autor: mckil »

I zajrzyj na znadplanszy na bloga Pełną parą (który prowadzi pan_satyros) chyba nigdzie w polskim necie nie ma więcej informacji na temat tej gry.

PS. Ja bym brał Master Seta przedpremierowo :)
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

Pixa pisze:Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
Losowość jest istotna, ale logiczna. Jeśli np masz przypakowanego czempiona, który ma siłę ataku 4, to znaczy, że rzucasz czterema kośćmi i trafiasz na trójkach. Słaba jednostka podstawowa ma siłę 1, czyli rzucasz przy ataku jedną kością na tych samych zasadach. Oczywiście czempion ma dużo większe prawdopodobieństwo trafienia niż słaba jednostka podstawowa.
Jak nie przepadam za losowością, tutaj ją lubię i jest ona usprawiedliwiona. Inaczej byłyby to szachy, gdzie ciut bardziej doświadczony ogra nowicjusza z palcem w nosie.
Karty też dochodzą losowo, ale wiesz co masz w swojej talii i kart jest ograniczona ilość, można też nimi trochę posterować.
Gra jest super miodna i wciągająca. jeśli chodzi o zestawy podstawowe to mój ulubiony to Elfy Feniksa i Tundrowe Orki. Do tego zakochałam się w Elfach Dżungli. Ale jest też wiele innych ciekawych frakcji, jak pewnie za chwilę się dowiesz ;).
Awatar użytkownika
serdi
Posty: 48
Rejestracja: 25 sie 2010, 09:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 3 times

Re: Summoner Wars

Post autor: serdi »

rattkin pisze:Jaki sens mają przezroczyste koszulki w tej grze? Przecież trzeba zasłaniać różne odcienie tyłów kart i mercenaries...
Tak zastanawiam się nad tym,
ale można przecież włożyć dwie karty do jednej koszulki,
frakcję pod spodem, najemnika na wierzchu,
spróbowałem, optycznie specjalnie się nie różni,
w czwartek sprawdzę w praktyce...
Awatar użytkownika
Flogiston
Posty: 236
Rejestracja: 11 lut 2014, 19:46
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Summoner Wars

Post autor: Flogiston »

W domu i owszem, ale turniejowo to jest dla mnie wykluczenie z miejsca
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Summoner Wars

Post autor: rattkin »

Ok, nie "trzeba" zasłaniać, tzn. reguły turniejowe nie wymagają tego, myślałem, że wymagają. Tak czy siak, nie bardzo kumam, w jaki sposób zasłanianie tyłów to obosieczna broń - przecież i tak dobiera się do limitu ręki, to co mi za różnica, że zobacze że na kupce do dociągnięcia niedługo przyjdzie inna jednostka. Jak przyjdzie, to przyjdzie, przecież i tak nie wiem jaka to dokładnie, nawet gdybym miał używać eventów/umiejętności dla dodatkowego dociągu. Natomiast zdecydowanie nie chcę, żeby przeciwnik miał przewagę w postaci informacji, że mam najemników w decku.

Zresztą, to brzmi jakos paskudnie podejrzanie i nie w duchu gier karcianych, takie dziwnie podglądanie tyłów.

Gra została zaprojektowana jako casualowa, nie myślano o niej specjalnie w kontekście turniejowym, stąd różnorodne odcienie tyłów, inne tyły mercenaries, i tak dalej. Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania, zignorowanie standardowych reguł UI itd.) , więc to tylko kolejny błąd na stosie poprzednich. Na szczęście, nie jakiś tragiczny, bo koszulki załatwiają sprawę.

Dwie karty do jednej koszulki to ban z miejsca. Nigdy nie wiadomo czy sobie nagle manipulując nie zamienisz kart miejscami. Albo czy nie jest to jakieś znaczenie kart, itd. itp.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Summoner Wars

Post autor: Bea »

rattkin pisze:Tak czy siak, nie bardzo kumam, w jaki sposób zasłanianie tyłów to obosieczna broń - przecież i tak dobiera się do limitu ręki, to co mi za różnica, że zobacze że na kupce do dociągnięcia niedługo przyjdzie inna jednostka. Jak przyjdzie, to przyjdzie, przecież i tak nie wiem jaka to dokładnie, nawet gdybym miał używać eventów/umiejętności dla dodatkowego dociągu.
Czasami wiedza, że przyjdzie ci jedyny czempion najemników może być bardzo przydatna. Jeśli ma on jakąś fajną umiejętność przydatną w obecnej sytuacji i wiesz jaki jest jego koszt przywołania możesz sobie dokładnie tyle odłożyć na magię.
rattkin pisze:Natomiast zdecydowanie nie chcę, żeby przeciwnik miał przewagę w postaci informacji, że mam najemników w decku.
Natomiast przeciwnik ma wiedzę o wiele mniejszą niż ty, wie tylko tyle, że idzie najemnik, ale co to jest to już nie ma pojęcia. Tak czy owak, też się zgadzam, że lepiej byłoby, żeby gra miała jednolite rewersy, ale cóż...
rattkin pisze: Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania....
Jak to pomieszane, nie bardzo rozumiem...
sirias
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 13:18
Been thanked: 4 times

Re: Summoner Wars

Post autor: sirias »

rattkin pisze:Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania, zignorowanie standardowych reguł UI itd.) , więc to tylko kolejny błąd na stosie poprzednich. Na szczęście, nie jakiś tragiczny, bo koszulki załatwiają sprawę.
Pierwszy raz słyszę, by ktoś mówił o interfejsie w grze planszowej (UI to w końcu cała część pośrednicząca między programem i użytkownikiem, a nie grafika, czy jej rozplanowanie samo w sobie), ale w pełni rozumiem informatyczne zboczenie. Nie zgadzam się za to z twierdzeniem, że ignorowanie ogólnie przyjętych reguł jest błędem - oczywiście jest to początkowo nieintuicyjne (jak np. wprowadzenie wstążki w Office, skoro już trzymamy się tematu...), ale w przypadku tego, że atak jest na eksponowanym miejscu (a nie koszt, jak w większości karcianek) jest uzasadnione - dużo częściej ta wartość jest używana. Inna sprawa że równie dobrze możnaby utrzymać tradycyjny układ - wartości związane z walką na dole, a koszt u góry. Każdy postęp jest dokonywany poprzez częściową negację starego, raz to wychodzi, a raz nie, ale nie można twierdzić, że próby zmian, niezależnie od tego czego dotyczą, są ze swej natury wyłącznie negatywne.
Dwie karty do jednej koszulki to ban z miejsca. Nigdy nie wiadomo czy sobie nagle manipulując nie zamienisz kart miejscami. Albo czy nie jest to jakieś znaczenie kart, itd. itp.
Przy ultra pro wsunięcie na raz 2 kart jest dość czasochłonne. Większym problemem są ew. przesunięcia względem siebie kart, co może prowadzić do znaczenia.
Awatar użytkownika
pingus
Posty: 755
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:50
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Summoner Wars

Post autor: pingus »

Ale Najemnicy w zamyśle mają mieć widocznie odróżniające się koszulki, taki jest ich "koszt", tu nie należy z tym walczyć to nalezy przyjąć.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Summoner Wars

Post autor: pan_satyros »

Obrazek
Oczekiwani przez wielu - Władcy Umysłów - szósta i ostatnia frakcja z zestawu Master Set.

A jeżeli ktoś pominął, którąś z wcześniejszych - zapraszam do lektury:
http://pelnapara.znadplanszy.pl/wiesci/
ODPOWIEDZ