Ta przedsprzedaż dotyczy tylko osób prywatnych. Ofertę dla sklepów przygotowujemy osobnoBea pisze:53 egzemplarze wykupione O dziwo aż 8 przez jedną osobę.
W kontekście tego zakupu zastanawiam się czy małe sklepiki nie powinny się w ten sposób zaopatrzyć, coby też miały MS w sprzedaży we wcześniejszym terminie.
Summoner Wars (Colby Dauch)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Summoner Wars
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
No tak. ale w sklepach będzie można MS kupić później niż w Cube (inaczej akcja przyspieszania nie miałaby sensu, prawda?), gdyby sklepik wykupił kilka egzemplarzy na własną rękę mógłby jest później sprzedawać w tym najwcześniejszym terminie.Krwawisz pisze:Ta przedsprzedaż dotyczy tylko osób prywatnych. Ofertę dla sklepów przygotowujemy osobnoBea pisze:53 egzemplarze wykupione O dziwo aż 8 przez jedną osobę.
W kontekście tego zakupu zastanawiam się czy małe sklepiki nie powinny się w ten sposób zaopatrzyć, coby też miały MS w sprzedaży we wcześniejszym terminie.
Re: Summoner Wars
Naprawdę nie miejsce to, żeby dyskutować o naszych ustaleniach ze sklepami
Z naszej strony nic się nie zmienia - oficjalna data premiery to 15 września, kupując przedsprzedażowo będzie ją można otrzymać z "bajerami" (na obecnym progu) już 1 września, dlatego też mocno zachęcam do wspierania - kolejny próg już tuż tuż!
Z naszej strony nic się nie zmienia - oficjalna data premiery to 15 września, kupując przedsprzedażowo będzie ją można otrzymać z "bajerami" (na obecnym progu) już 1 września, dlatego też mocno zachęcam do wspierania - kolejny próg już tuż tuż!
- Karh
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 lis 2011, 13:01
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 1 time
Re: Summoner Wars
http://3trolle.pl/3258-Protektor-matowy ... -Size.html
Testował ktoś te protektory może? Na szerokość idealne, tylko długość wydaje się być "na styk", a z tym różnie bywa.
Testował ktoś te protektory może? Na szerokość idealne, tylko długość wydaje się być "na styk", a z tym różnie bywa.
I was born too late
And I'll never be like you
And I'll never be like you
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
Po wymiarach: za długie, za szerokie. Ale to jak na razie chyba jedyne sensowne koszulki z nieprzezroczystym tyłem.
Re: Summoner Wars
ogólnie chyba jest problem z koszulkami bo kupilem pomaranczowe Chimery (tutaj polecane) i są też za duże (no nie jest źle ale moglo być lepiej).
no a te 8 sztuk to na pewno jakis maly sklepik albo allegro, po co komu 8 sztuk?
no a te 8 sztuk to na pewno jakis maly sklepik albo allegro, po co komu 8 sztuk?
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Summoner Wars
Żadnego problemu nie ma, nie cudować. Karty z SW wchodzą w koszulki standard european. W Polsce np. można dostać Maydaye z matową dupką (przeważnie czarną).
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
Jeżeli komuś nie przeszkadzają luzy w koszulkach to oczywiście nie ma problemu.
Jeżeli chodzi o zwykłe koszulki to, po raz kolejny polecam ultra pro standard american (z żółtym kółeczkiem na paczce) o wymiarach 56mm x 87mm. Pasują moim zdaniem idealnie. Niestety nie ma takich koszulek z kolorowym tyłem.
Jeżeli chodzi o zwykłe koszulki to, po raz kolejny polecam ultra pro standard american (z żółtym kółeczkiem na paczce) o wymiarach 56mm x 87mm. Pasują moim zdaniem idealnie. Niestety nie ma takich koszulek z kolorowym tyłem.
Re: Summoner Wars
Broń obosieczna. Zasłaniając przeciwnikowi zasłaniasz jednocześnie sobie. Ja akurat preferuję zakryte, przynajmniej turniejowo, w domu mogą być zwykłe.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
A ja się tak zastanawiam, skoro "trzeba zasłaniać" to dlaczego karty od początku nie zostały zaprojektowane z takimi samymi rewersami. Przecież chyba nie ma obowiązku koszulkowania kart. Projektant gry musiał być świadom, że rewersy się będą różnić i że będzie to miało konkretny wpływ na gę. A może zrobił to celowo?rattkin pisze:Jaki sens mają przezroczyste koszulki w tej grze? Przecież trzeba zasłaniać różne odcienie tyłów kart i mercenaries...
Re: Summoner Wars
Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
Re: Summoner Wars
Moim zdaniem orki vs feniksy. Z dodatkowych talii to kwestia tego jak lubisz grać i tyle. Losowość niestety jest dosyć spora, ale znośna a dobry gracz potrafi ją zminimalizować.Pixa pisze:Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
- mckil
- Posty: 598
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:44
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 57 times
Re: Summoner Wars
I zajrzyj na znadplanszy na bloga Pełną parą (który prowadzi pan_satyros) chyba nigdzie w polskim necie nie ma więcej informacji na temat tej gry.
PS. Ja bym brał Master Seta przedpremierowo
PS. Ja bym brał Master Seta przedpremierowo
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
Losowość jest istotna, ale logiczna. Jeśli np masz przypakowanego czempiona, który ma siłę ataku 4, to znaczy, że rzucasz czterema kośćmi i trafiasz na trójkach. Słaba jednostka podstawowa ma siłę 1, czyli rzucasz przy ataku jedną kością na tych samych zasadach. Oczywiście czempion ma dużo większe prawdopodobieństwo trafienia niż słaba jednostka podstawowa.Pixa pisze:Który zestaw startowy lepiej kupić? Jaki jest lepiej zbalansowany? Oprócz tego jaką dokupić ciekawą armię, która pasowałaby do zestawu podstawowego? I ostatnie pytanie - czy losowość odgrywa dużą rolę w grze?
Jak nie przepadam za losowością, tutaj ją lubię i jest ona usprawiedliwiona. Inaczej byłyby to szachy, gdzie ciut bardziej doświadczony ogra nowicjusza z palcem w nosie.
Karty też dochodzą losowo, ale wiesz co masz w swojej talii i kart jest ograniczona ilość, można też nimi trochę posterować.
Gra jest super miodna i wciągająca. jeśli chodzi o zestawy podstawowe to mój ulubiony to Elfy Feniksa i Tundrowe Orki. Do tego zakochałam się w Elfach Dżungli. Ale jest też wiele innych ciekawych frakcji, jak pewnie za chwilę się dowiesz .
Re: Summoner Wars
Tak zastanawiam się nad tym,rattkin pisze:Jaki sens mają przezroczyste koszulki w tej grze? Przecież trzeba zasłaniać różne odcienie tyłów kart i mercenaries...
ale można przecież włożyć dwie karty do jednej koszulki,
frakcję pod spodem, najemnika na wierzchu,
spróbowałem, optycznie specjalnie się nie różni,
w czwartek sprawdzę w praktyce...
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Summoner Wars
Ok, nie "trzeba" zasłaniać, tzn. reguły turniejowe nie wymagają tego, myślałem, że wymagają. Tak czy siak, nie bardzo kumam, w jaki sposób zasłanianie tyłów to obosieczna broń - przecież i tak dobiera się do limitu ręki, to co mi za różnica, że zobacze że na kupce do dociągnięcia niedługo przyjdzie inna jednostka. Jak przyjdzie, to przyjdzie, przecież i tak nie wiem jaka to dokładnie, nawet gdybym miał używać eventów/umiejętności dla dodatkowego dociągu. Natomiast zdecydowanie nie chcę, żeby przeciwnik miał przewagę w postaci informacji, że mam najemników w decku.
Zresztą, to brzmi jakos paskudnie podejrzanie i nie w duchu gier karcianych, takie dziwnie podglądanie tyłów.
Gra została zaprojektowana jako casualowa, nie myślano o niej specjalnie w kontekście turniejowym, stąd różnorodne odcienie tyłów, inne tyły mercenaries, i tak dalej. Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania, zignorowanie standardowych reguł UI itd.) , więc to tylko kolejny błąd na stosie poprzednich. Na szczęście, nie jakiś tragiczny, bo koszulki załatwiają sprawę.
Dwie karty do jednej koszulki to ban z miejsca. Nigdy nie wiadomo czy sobie nagle manipulując nie zamienisz kart miejscami. Albo czy nie jest to jakieś znaczenie kart, itd. itp.
Zresztą, to brzmi jakos paskudnie podejrzanie i nie w duchu gier karcianych, takie dziwnie podglądanie tyłów.
Gra została zaprojektowana jako casualowa, nie myślano o niej specjalnie w kontekście turniejowym, stąd różnorodne odcienie tyłów, inne tyły mercenaries, i tak dalej. Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania, zignorowanie standardowych reguł UI itd.) , więc to tylko kolejny błąd na stosie poprzednich. Na szczęście, nie jakiś tragiczny, bo koszulki załatwiają sprawę.
Dwie karty do jednej koszulki to ban z miejsca. Nigdy nie wiadomo czy sobie nagle manipulując nie zamienisz kart miejscami. Albo czy nie jest to jakieś znaczenie kart, itd. itp.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Summoner Wars
Czasami wiedza, że przyjdzie ci jedyny czempion najemników może być bardzo przydatna. Jeśli ma on jakąś fajną umiejętność przydatną w obecnej sytuacji i wiesz jaki jest jego koszt przywołania możesz sobie dokładnie tyle odłożyć na magię.rattkin pisze:Tak czy siak, nie bardzo kumam, w jaki sposób zasłanianie tyłów to obosieczna broń - przecież i tak dobiera się do limitu ręki, to co mi za różnica, że zobacze że na kupce do dociągnięcia niedługo przyjdzie inna jednostka. Jak przyjdzie, to przyjdzie, przecież i tak nie wiem jaka to dokładnie, nawet gdybym miał używać eventów/umiejętności dla dodatkowego dociągu.
Natomiast przeciwnik ma wiedzę o wiele mniejszą niż ty, wie tylko tyle, że idzie najemnik, ale co to jest to już nie ma pojęcia. Tak czy owak, też się zgadzam, że lepiej byłoby, żeby gra miała jednolite rewersy, ale cóż...rattkin pisze:Natomiast zdecydowanie nie chcę, żeby przeciwnik miał przewagę w postaci informacji, że mam najemników w decku.
Jak to pomieszane, nie bardzo rozumiem...rattkin pisze: Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania....
Re: Summoner Wars
Pierwszy raz słyszę, by ktoś mówił o interfejsie w grze planszowej (UI to w końcu cała część pośrednicząca między programem i użytkownikiem, a nie grafika, czy jej rozplanowanie samo w sobie), ale w pełni rozumiem informatyczne zboczenie. Nie zgadzam się za to z twierdzeniem, że ignorowanie ogólnie przyjętych reguł jest błędem - oczywiście jest to początkowo nieintuicyjne (jak np. wprowadzenie wstążki w Office, skoro już trzymamy się tematu...), ale w przypadku tego, że atak jest na eksponowanym miejscu (a nie koszt, jak w większości karcianek) jest uzasadnione - dużo częściej ta wartość jest używana. Inna sprawa że równie dobrze możnaby utrzymać tradycyjny układ - wartości związane z walką na dole, a koszt u góry. Każdy postęp jest dokonywany poprzez częściową negację starego, raz to wychodzi, a raz nie, ale nie można twierdzić, że próby zmian, niezależnie od tego czego dotyczą, są ze swej natury wyłącznie negatywne.rattkin pisze:Design interfejsu samych kart jest raczej kiepsko zaprojektowany (pomieszane wartości ataku z wartościami przywołania, zignorowanie standardowych reguł UI itd.) , więc to tylko kolejny błąd na stosie poprzednich. Na szczęście, nie jakiś tragiczny, bo koszulki załatwiają sprawę.
Przy ultra pro wsunięcie na raz 2 kart jest dość czasochłonne. Większym problemem są ew. przesunięcia względem siebie kart, co może prowadzić do znaczenia.Dwie karty do jednej koszulki to ban z miejsca. Nigdy nie wiadomo czy sobie nagle manipulując nie zamienisz kart miejscami. Albo czy nie jest to jakieś znaczenie kart, itd. itp.
Re: Summoner Wars
Ale Najemnicy w zamyśle mają mieć widocznie odróżniające się koszulki, taki jest ich "koszt", tu nie należy z tym walczyć to nalezy przyjąć.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Summoner Wars
Oczekiwani przez wielu - Władcy Umysłów - szósta i ostatnia frakcja z zestawu Master Set.
A jeżeli ktoś pominął, którąś z wcześniejszych - zapraszam do lektury:
http://pelnapara.znadplanszy.pl/wiesci/
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi