Board&Dice pisze:(lub gier w których kostka/kości odgrywają znaczącą rolę w budowaniu strategii)
Nie wiem jak to oceniać, ale jeśli gdzieś się używa kostek to na pewno odgrywają one rolę w budowaniu strategii. Teraz tylko pytanie o subiektywne określenie kiedy taka rola jest
znacząca a kiedy nie...[/quote]
Faktycznie, jest to wyrażenie dalece niejasne
Osobiście rozdzielam "losowość" (np. w postaci zadawanych obrażeń/testów celności) od strategii (która jest głównym czynnikiem, np. w Summoner Wars). W niektórych grach kości wprowadzają ten element losowości po to aby gra nie była czystą kalkulacją (w miejsce innych bardziej lub mniej znanych mechanizmów), a w innych stają się osią rozgrywki, np. Alien Frontiers lub to nowe Dice Brewing - mimo że turlamy kostkami to mamy sporo możliwości ich wykorzystania oraz opcje modyfikacji wyników, w Dungeon Roll na bazie wyników rzutów budujemy naszą taktykę, etc. etc.
Znaczącą rolę ma tylko ten drugi scenariusz, rola tworzenia pewnej losowości jest nieznacząca, w każdym razie...
Uprasza się autora o uściślenie, bowiem w takim kształcie nawet tradycyjny Monopoly można wciągnąć na listę.