Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
A gdybym chciał teraz (lub w bliżej nieokreślonej przyszłości) zakupić PLO ale w wersji full wypas z lodowym ogrodem i czerwonymi wieżami to pod jaki adres się należy udać? Czy RedImp będzie indywidualnie sprzedawać takie wersje (zakładam, że sklepowe będą bez tych dodatkowych bajerów), czy może śladem Portalu i jego jedzonek/naklejek z Robinsona będzie możliwość dokupienia samych tylko brakujących figurek? Nie ukrywam, że wersja bez tych figurek mocno-średnio mi się podoba, żeby nie powiedzieć, że po prostu wolę nie kupować gry niż kupić bez tych super wież
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dzis po drugiej partii moj kolega stwierdzil ze Fjollsfin ma za latwo ze swoim celem. Mozliwosc przenoszenia kostek daje mu spore pole manewru a wystarczy ze da drakarom tarcze lub ruch i bardzo trudno bedzie go powstrzymac. Nie wydaje mi sie ze tak jest choc jedyna strategia jaka przyszla mi do glowy dodanie mobilnosci moim jednostkom nie wystarczyla by go powstrzymac. (Mial dokladnie jedno pole na ktore mogl uciec poza moim zasiegiem i ukrasc 2 ostatnie kostki). Moze to czesciowo wina tego iz mimo grania ze zmienna kolejnosci akcji, nie stosujemy kafelkow trudnosci Vuko? Dodatkowo wszystkie osoby z ktorymi gralem twierdza iz Caro ciezko wygrac na osobisty cel.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jak ktokolwiek gra na punkty czyli stara się być wszędzie to tak. Czym mniej graczy tym mu trudniej.Rocy7 pisze:Dzis po drugiej partii moj kolega stwierdzil ze Fjollsfin ma za latwo ze swoim celem.
Dodatkowo RedImp jeszcze osłabił ją interpretując przepisy na niekorzyść gracza Callo grającego (czy w jednym przypadku wręcz zmieniając to co zapisano w instrukcji).Rocy7 pisze:Dodatkowo wszystkie osoby z ktorymi gralem twierdza iz Caro ciezko wygrac na osobisty cel.
A jak Zielona zacznie realizować cel czyli skupiać się w dwóch regionach to traci na obecności w innych więc punktów dużo nie zarobi. Trudna postać do grania.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jestem herosem zatem. Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).FortArt pisze: A jak Zielona zacznie realizować cel czyli skupiać się w dwóch regionach to traci na obecności w innych więc punktów dużo nie zarobi. Trudna postać do grania.
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ja widziałem Callo wygrywającą najczęściej tak naprawdę, ani razu za to nie wygrał Fjolsfinn.
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Miałem prosty sposób na grę.zakwas pisze:Ja widziałem Callo wygrywającą najczęściej tak naprawdę, ani razu za to nie wygrał Fjolsfinn.
Spoiler:
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Albo rywale słabiKubaP pisze: Jestem herosem zatem.
Z dwóch regionów można wycisnąć na każdym punktowaniu maksymalnie 12/11/10 pkt (malejąco wg liczby graczy), z trzech 18/16/15. Plus ew. 5 ze Żmijowego Gardła. Musiałeś zatem sporo zabijać. Ciekawa strategia.KubaP pisze:Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).
Chciałbym kiedyś zobaczyć statystyki wygranych na realizację celu wg poszczególnych postaci.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W pierwszym punktowaniu 11, w dwóch kolejnych po 17 - razem 45. Do tego 5 punktów ze Żmijowego gardła i około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników. Dopiero w ostatniej rundzie wyczarowałem jednostkę 3 poziomu, tak jechałem najpierw na samym faunie, a potem dorzuciłem jeszcze 3 jednostki pierwszego poziomu.FortArt pisze:Albo rywale słabiKubaP pisze: Jestem herosem zatem.
Z dwóch regionów można wycisnąć na każdym punktowaniu maksymalnie 12/11/10 pkt (malejąco wg liczby graczy), z trzech 18/16/15. Plus ew. 5 ze Żmijowego Gardła. Musiałeś zatem sporo zabijać. Ciekawa strategia.KubaP pisze:Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).
Chciałbym kiedyś zobaczyć statystyki wygranych na realizację celu wg poszczególnych postaci.
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Wow. Zważywszy, że siedziałeś w 3 regionach, wow. Przylatywali jak ćmy do ognia.KubaP pisze: (...) około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- KubaP
- Posty: 5834
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 409 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Masz 8 regionów i 4 graczy. Statystycznie rzecz biorąc musieli się pojawić. Np. w jednym z moich regionów było uroczysko - czarny musiał w końcu przyleźć. Trzeci region należał do niebieskiego - wbiłem mu się tam i przemocą wydarłem.FortArt pisze:Wow. Zważywszy, że siedziałeś w 3 regionach, wow. Przylatywali jak ćmy do ognia.KubaP pisze: (...) około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Kolejny koronny dowód na wygraną Callo w serwisie BGG
http://boardgamegeek.com/image/2247064/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2247064/lord-ice-garden
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nareszcie mam za sobą pierwszą partie 4-ro osobową...
Muszę powiedzieć, że w takim zestawieniu gra zrobiła duuuużo lepsze wrażenie.
Może wpływ ma również to, że graliśmy bardziej świadomie.
Partia trwała około 2 godzin.
Wygrał niebieski, realizując swój cel główny.
Pozostali byli ze swoimi celami w proszku (2 wieże, 1 uroczysko).
Punktowo prowadził nieznacznie czarny, ale generalnie, stawka była wyrównana.
Gra była emocjonująca, każdy z graczy się liczył w wyścigu, na każdego trzeba było zwracać uwagę - napięcie nad planszą nie puszczało ani na chwilę, rozkmina była na całego
Teraz jestem już w pełni przekonany, że wejście w PLO było bardzo dobrą decyzją .
pozdr,
farm
Muszę powiedzieć, że w takim zestawieniu gra zrobiła duuuużo lepsze wrażenie.
Może wpływ ma również to, że graliśmy bardziej świadomie.
Partia trwała około 2 godzin.
Wygrał niebieski, realizując swój cel główny.
Pozostali byli ze swoimi celami w proszku (2 wieże, 1 uroczysko).
Punktowo prowadził nieznacznie czarny, ale generalnie, stawka była wyrównana.
Gra była emocjonująca, każdy z graczy się liczył w wyścigu, na każdego trzeba było zwracać uwagę - napięcie nad planszą nie puszczało ani na chwilę, rozkmina była na całego
Teraz jestem już w pełni przekonany, że wejście w PLO było bardzo dobrą decyzją .
pozdr,
farm
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jakby ktoś chciał obejrzeć figurki z bliska, a nie ma jeszcze gry, to zapraszam:
http://boardgamegeek.com/image/2253490/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253484/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253491/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253489/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253487/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253490/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253484/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253491/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253489/lord-ice-garden
http://boardgamegeek.com/image/2253487/lord-ice-garden
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 lip 2014, 12:59
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W sumie trochę szkoda że nie da się dokupić figurek Co jak co ale te wieże czerwone podnoszą klimat Uroczyska i koszmary można przeboleć w formie żetonów, zamek jest namalowany ładnie na planszy ale wieże dają radę.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Zgadzam się, Czerwone Wieże robią robotę Na początku kiedy zobaczyłem sam ich projekt to mi się niezbyt podobały, lecz na planszy wyglądają świetnie - majestatycznie górują nad planszą, żetony nie dają takiego efektu.
Sam dokupiłem tylko Lodowy Ogród i Czerwone Wieże, ale grałem z kolegą, który dokupił komplet. Żałuję tylko trochę znaczników Vuko, koszmary i uroczyska są IMO słabe i cieszę się, że nie wydałem na nie pieniędzy
Sam dokupiłem tylko Lodowy Ogród i Czerwone Wieże, ale grałem z kolegą, który dokupił komplet. Żałuję tylko trochę znaczników Vuko, koszmary i uroczyska są IMO słabe i cieszę się, że nie wydałem na nie pieniędzy
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Mi najmniej pasują uroczyska. Koszmary fajowe.mat_eyo pisze:Zgadzam się, Czerwone Wieże robią robotę Na początku kiedy zobaczyłem sam ich projekt to mi się niezbyt podobały, lecz na planszy wyglądają świetnie - majestatycznie górują nad planszą, żetony nie dają takiego efektu.
Sam dokupiłem tylko Lodowy Ogród i Czerwone Wieże, ale grałem z kolegą, który dokupił komplet. Żałuję tylko trochę znaczników Vuko, koszmary i uroczyska są IMO słabe i cieszę się, że nie wydałem na nie pieniędzy
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Przy następnej partii cyknę jeszcze kilka Freihoff i Callo, bo tu bili się panowie.white_wolv pisze:W sumie trochę szkoda że nie da się dokupić figurek Co jak co ale te wieże czerwone podnoszą klimat Uroczyska i koszmary można przeboleć w formie żetonów, zamek jest namalowany ładnie na planszy ale wieże dają radę.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
najsłabsze są bez wątpienia figurki uroczysk u nas mają kryptonim operacyjny "krowi placek "
koszmary super znaczniki Vuko też najładniejszy natomiast jest zamek potem wieże .
Co do samej rozgrywki ciekawe co by było gdyby aktywacja jednostek i Vuko nie miały przypisane sztywnej kolejności .
Jeśli chodzi o samych bohaterów moim zdaniem najsłabszy jest fiollsfin potem callo druga jest fierhoff najmocniejszy Van dyken
koszmary super znaczniki Vuko też najładniejszy natomiast jest zamek potem wieże .
Co do samej rozgrywki ciekawe co by było gdyby aktywacja jednostek i Vuko nie miały przypisane sztywnej kolejności .
Jeśli chodzi o samych bohaterów moim zdaniem najsłabszy jest fiollsfin potem callo druga jest fierhoff najmocniejszy Van dyken
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Gra Wstępna popełniła recenzję Pana Lodowego Ogrodu.
Zapraszamy do lektury.
http://gra.wstepna.pl/gry/pan-lodowego-ogrodu/
Zapraszamy do lektury.
http://gra.wstepna.pl/gry/pan-lodowego-ogrodu/
- zakwas
- Posty: 1777
- Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
- Lokalizacja: Zgierz
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 12 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ej, właśnie, gdzie mój prezent? :>RedImp pisze:Zakwas dzięki tobie gra wskoczyła do The Hotness w BGG.
W prezencie dostaniesz coś co przygotowujemy na Essen (choć wizualnie przygotowywała to trzylatka).
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Robi się tj. córcia maluje.zakwas pisze:Ej, właśnie, gdzie mój prezent? :>RedImp pisze:Zakwas dzięki tobie gra wskoczyła do The Hotness w BGG.
W prezencie dostaniesz coś co przygotowujemy na Essen (choć wizualnie przygotowywała to trzylatka).
Będzie wysłany jeszcze w tym tygodniu
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Z ciekawości odpaliłem opcję 'szukaj' i przejrzałem wątek. Okazało się, że nie tylko moje pytanie o możliwość późniejszego dokupienia figurek czerwonych wież i lodowego ogrodu przeszło bez echa ale już 20-30 stron temu inne osoby pytały o to samo i kwestia pozostała bez odpowiedzi. Wysłałem PW - cisza. Panie Krzysztofie czyżby umykało mi coś tak totalnie oczywistego, że aż wstyd odpisywać takiemu analfabecie? Nie posądzałbym wydawnictwa o brak chęci sprzedania kolejnej kopii gry, więc cytując klasyka renesansu: "WTF?"
Pozdrawiam
Pozdrawiam