Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5246
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 528 times
Been thanked: 1852 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Gambit »

Potwierdzam. U mnie w pudełku był w woreczku z figurką Vuko.
Awatar użytkownika
Samanar
Posty: 122
Rejestracja: 22 gru 2013, 20:02
Has thanked: 17 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Samanar »

A gdybym chciał teraz (lub w bliżej nieokreślonej przyszłości) zakupić PLO ale w wersji full wypas z lodowym ogrodem i czerwonymi wieżami to pod jaki adres się należy udać? Czy RedImp będzie indywidualnie sprzedawać takie wersje (zakładam, że sklepowe będą bez tych dodatkowych bajerów), czy może śladem Portalu i jego jedzonek/naklejek z Robinsona będzie możliwość dokupienia samych tylko brakujących figurek? Nie ukrywam, że wersja bez tych figurek mocno-średnio mi się podoba, żeby nie powiedzieć, że po prostu wolę nie kupować gry niż kupić bez tych super wież :)

Pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Dzis po drugiej partii moj kolega stwierdzil ze Fjollsfin ma za latwo ze swoim celem. Mozliwosc przenoszenia kostek daje mu spore pole manewru a wystarczy ze da drakarom tarcze lub ruch i bardzo trudno bedzie go powstrzymac. Nie wydaje mi sie ze tak jest choc jedyna strategia jaka przyszla mi do glowy dodanie mobilnosci moim jednostkom nie wystarczyla by go powstrzymac. (Mial dokladnie jedno pole na ktore mogl uciec poza moim zasiegiem i ukrasc 2 ostatnie kostki). Moze to czesciowo wina tego iz mimo grania ze zmienna kolejnosci akcji, nie stosujemy kafelkow trudnosci Vuko? Dodatkowo wszystkie osoby z ktorymi gralem twierdza iz Caro ciezko wygrac na osobisty cel.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

Rocy7 pisze:Dzis po drugiej partii moj kolega stwierdzil ze Fjollsfin ma za latwo ze swoim celem.
Jak ktokolwiek gra na punkty czyli stara się być wszędzie to tak. Czym mniej graczy tym mu trudniej.
Rocy7 pisze:Dodatkowo wszystkie osoby z ktorymi gralem twierdza iz Caro ciezko wygrac na osobisty cel.
Dodatkowo RedImp jeszcze osłabił ją interpretując przepisy na niekorzyść gracza Callo grającego (czy w jednym przypadku wręcz zmieniając to co zapisano w instrukcji).
A jak Zielona zacznie realizować cel czyli skupiać się w dwóch regionach to traci na obecności w innych więc punktów dużo nie zarobi. Trudna postać do grania.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: KubaP »

FortArt pisze: A jak Zielona zacznie realizować cel czyli skupiać się w dwóch regionach to traci na obecności w innych więc punktów dużo nie zarobi. Trudna postać do grania.
Jestem herosem zatem. Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

Ja widziałem Callo wygrywającą najczęściej tak naprawdę, ani razu za to nie wygrał Fjolsfinn.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: KubaP »

zakwas pisze:Ja widziałem Callo wygrywającą najczęściej tak naprawdę, ani razu za to nie wygrał Fjolsfinn.
Miałem prosty sposób na grę.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Rocy7 »

Moze to kwestia ilosci graczy. Obie nasze partie byly 4 osobowe.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

KubaP pisze: Jestem herosem zatem.
Albo rywale słabi :P
KubaP pisze:Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).
Z dwóch regionów można wycisnąć na każdym punktowaniu maksymalnie 12/11/10 pkt (malejąco wg liczby graczy), z trzech 18/16/15. Plus ew. 5 ze Żmijowego Gardła. Musiałeś zatem sporo zabijać. Ciekawa strategia.

Chciałbym kiedyś zobaczyć statystyki wygranych na realizację celu wg poszczególnych postaci.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: KubaP »

FortArt pisze:
KubaP pisze: Jestem herosem zatem.
Albo rywale słabi :P
KubaP pisze:Wczoraj wygrałem zieloną grając najpierw dwóch, a potem w trzech regionach (nigdy nie było mnie w żadnym innym). Wygrałem przy trzecim punktowaniu z przewagą około 10 punktów nad kolejnym graczem (miałem około 62 punktów).
Z dwóch regionów można wycisnąć na każdym punktowaniu maksymalnie 12/11/10 pkt (malejąco wg liczby graczy), z trzech 18/16/15. Plus ew. 5 ze Żmijowego Gardła. Musiałeś zatem sporo zabijać. Ciekawa strategia.

Chciałbym kiedyś zobaczyć statystyki wygranych na realizację celu wg poszczególnych postaci.
W pierwszym punktowaniu 11, w dwóch kolejnych po 17 - razem 45. Do tego 5 punktów ze Żmijowego gardła i około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników. Dopiero w ostatniej rundzie wyczarowałem jednostkę 3 poziomu, tak jechałem najpierw na samym faunie, a potem dorzuciłem jeszcze 3 jednostki pierwszego poziomu.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: FortArt »

KubaP pisze: (...) około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników.
Wow. Zważywszy, że siedziałeś w 3 regionach, wow. Przylatywali jak ćmy do ognia. :)
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5834
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 409 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: KubaP »

FortArt pisze:
KubaP pisze: (...) około 12 punktów z zabitych jednostek przeciwników.
Wow. Zważywszy, że siedziałeś w 3 regionach, wow. Przylatywali jak ćmy do ognia. :)
Masz 8 regionów i 4 graczy. Statystycznie rzecz biorąc musieli się pojawić. Np. w jednym z moich regionów było uroczysko - czarny musiał w końcu przyleźć. Trzeci region należał do niebieskiego - wbiłem mu się tam i przemocą wydarłem.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Kolejny koronny dowód na wygraną Callo w serwisie BGG :twisted:
http://boardgamegeek.com/image/2247064/lord-ice-garden
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 381 times
Been thanked: 94 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: farmer »

Nareszcie mam za sobą pierwszą partie 4-ro osobową...
Muszę powiedzieć, że w takim zestawieniu gra zrobiła duuuużo lepsze wrażenie.
Może wpływ ma również to, że graliśmy bardziej świadomie.

Partia trwała około 2 godzin.
Wygrał niebieski, realizując swój cel główny.
Pozostali byli ze swoimi celami w proszku (2 wieże, 1 uroczysko).
Punktowo prowadził nieznacznie czarny, ale generalnie, stawka była wyrównana.
Gra była emocjonująca, każdy z graczy się liczył w wyścigu, na każdego trzeba było zwracać uwagę - napięcie nad planszą nie puszczało ani na chwilę, rozkmina była na całego :evil:

Teraz jestem już w pełni przekonany, że wejście w PLO było bardzo dobrą decyzją :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
white_wolv
Posty: 17
Rejestracja: 30 lip 2014, 12:59

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: white_wolv »

W sumie trochę szkoda że nie da się dokupić figurek :P Co jak co ale te wieże czerwone podnoszą klimat :) Uroczyska i koszmary można przeboleć w formie żetonów, zamek jest namalowany ładnie na planszy ale wieże dają radę.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Zgadzam się, Czerwone Wieże robią robotę ;) Na początku kiedy zobaczyłem sam ich projekt to mi się niezbyt podobały, lecz na planszy wyglądają świetnie - majestatycznie górują nad planszą, żetony nie dają takiego efektu.
Sam dokupiłem tylko Lodowy Ogród i Czerwone Wieże, ale grałem z kolegą, który dokupił komplet. Żałuję tylko trochę znaczników Vuko, koszmary i uroczyska są IMO słabe i cieszę się, że nie wydałem na nie pieniędzy ;)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

mat_eyo pisze:Zgadzam się, Czerwone Wieże robią robotę ;) Na początku kiedy zobaczyłem sam ich projekt to mi się niezbyt podobały, lecz na planszy wyglądają świetnie - majestatycznie górują nad planszą, żetony nie dają takiego efektu.
Sam dokupiłem tylko Lodowy Ogród i Czerwone Wieże, ale grałem z kolegą, który dokupił komplet. Żałuję tylko trochę znaczników Vuko, koszmary i uroczyska są IMO słabe i cieszę się, że nie wydałem na nie pieniędzy ;)
Mi najmniej pasują uroczyska. Koszmary fajowe. ;)
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

white_wolv pisze:W sumie trochę szkoda że nie da się dokupić figurek :P Co jak co ale te wieże czerwone podnoszą klimat :) Uroczyska i koszmary można przeboleć w formie żetonów, zamek jest namalowany ładnie na planszy ale wieże dają radę.
Przy następnej partii cyknę jeszcze kilka Freihoff i Callo, bo tu bili się panowie. ;)
okon
Posty: 508
Rejestracja: 28 kwie 2013, 15:32
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: okon »

najsłabsze są bez wątpienia figurki uroczysk u nas mają kryptonim operacyjny "krowi placek "
koszmary super znaczniki Vuko też najładniejszy natomiast jest zamek potem wieże .

Co do samej rozgrywki ciekawe co by było gdyby aktywacja jednostek i Vuko nie miały przypisane sztywnej kolejności .

Jeśli chodzi o samych bohaterów moim zdaniem najsłabszy jest fiollsfin potem callo druga jest fierhoff najmocniejszy Van dyken
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Gra Wstępna popełniła recenzję Pana Lodowego Ogrodu.
Zapraszamy do lektury.
http://gra.wstepna.pl/gry/pan-lodowego-ogrodu/
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

RedImp pisze:Zakwas dzięki tobie gra wskoczyła do The Hotness w BGG.
W prezencie dostaniesz coś co przygotowujemy na Essen ;) (choć wizualnie przygotowywała to trzylatka).
Ej, właśnie, gdzie mój prezent? :>
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

zakwas pisze:
RedImp pisze:Zakwas dzięki tobie gra wskoczyła do The Hotness w BGG.
W prezencie dostaniesz coś co przygotowujemy na Essen ;) (choć wizualnie przygotowywała to trzylatka).
Ej, właśnie, gdzie mój prezent? :>
Robi się tj. córcia maluje.
Będzie wysłany jeszcze w tym tygodniu ;)
Awatar użytkownika
Samanar
Posty: 122
Rejestracja: 22 gru 2013, 20:02
Has thanked: 17 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Samanar »

Z ciekawości odpaliłem opcję 'szukaj' i przejrzałem wątek. Okazało się, że nie tylko moje pytanie o możliwość późniejszego dokupienia figurek czerwonych wież i lodowego ogrodu przeszło bez echa ale już 20-30 stron temu inne osoby pytały o to samo i kwestia pozostała bez odpowiedzi. Wysłałem PW - cisza. Panie Krzysztofie czyżby umykało mi coś tak totalnie oczywistego, że aż wstyd odpisywać takiemu analfabecie? :roll: Nie posądzałbym wydawnictwa o brak chęci sprzedania kolejnej kopii gry, więc cytując klasyka renesansu: "WTF?"

Pozdrawiam :lol:
Awatar użytkownika
grabol
Posty: 448
Rejestracja: 09 lut 2013, 21:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 30 times
Been thanked: 46 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: grabol »

Dołączam się do pytania.
ODPOWIEDZ