Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
Witam. Szukam gry strategicznej... zdobywamy terytorium, budujemy, wysyłamy wojska, bronimy, umacniamy. Wbrew pozorom mało jest dobrych gier tego typu. Shoguna mam a Cyklady kupuje choć tam rozgrywka za krótka. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Re: Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
Oj nie. Słyszałem o tej grze dużo złego. Za długa i zbyt skomplikowane zasady.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
Sporo gier 4 X ma zbliżony schemat, podaj dokładniejsze wymogi w kwestii
1) liczby graczy
2) czasu rozgrywki
3) uniwersum (fantasy/ sci-fi, więcej realizmu)
4) rozłożenia nacisku na walkę / budowanie itp.
5) wersja jezykowa
Propozycje
Runewars, do 4 graczy, czas rozgrywki 4-6 godzin, (choć z doświadczeniem na pewno będzie szybciej) klimat fantasy (smoki, orki, nieumarli itp.), wersja polska.
Rozłożenie aspektów: Walka jest istotna (o surowce, terytorium, punkty VP), budowanie występuje, ale nie jest szczególnie rozbudowane, rekrutacja obecna, zbieranie surowców istotne, elementy przygodowe - bohaterowie na mapie.
Clash of Cultures
Rozłożenie aspektów: Rozwój technologiczny podstawa gry, budowanie istotne w tym umocnienia, zarządzanie surowcami istotne, rekrutacja obecna, walka ma mniejsze znaczenie i występuje często pod koniec gry
Burning Suns do 5 graczy, czas rozgrywki, 3-4 h, klimat sci-fi kosmos, wersja angielska
Rozłożenie aspektów: walka istotna do wygranej (mechanika gry wręcz zachęca do atakowania), rozbudowa technologiczna istotna, rekrutacja, surowce+budowanie obecne, nie buduje się umocnień walki opierają się na jednostkach
+ 1 do Twilight Imperium
ilość graczy 3-6 czas gry różnie bywa że i cały dzień, wersja angielska + tłumaczenie BBG, klimat kosmos
Rozłożenie aspektów - nie grałem, więc nie ocenie
Eclipse 2-6 osób, czas 3-4 h, klimat kosmos sci-fi, wersja polska
Rozłożenie aspektów ekonomia zarządzenie surowcami, podstawa gry, planowanie rozwoju technologicznego ważne, walki w zależności od graczy z reguły pod koniec gry, często nie są kluczowe do wygranej, nie buduje się umocnień walki opierają się na jednostkach
Nexus Ops 2-4 osób, czas 90 minut, klimat w teorii kosmos w praktyce to jednostki trochę fantasy, wersja PL
Rozłożenie aspektów, walka istotna, kontrola nad surowcami inne elementy mało rozbudowane, jest rekrutacja, ale nie ma budowania.
Jest jeszcze coś takiego Warrior Knights
Rozłożenie aspektów nie grałem nie ocenię.
Romolo o Remo
Kemet
Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa
1) liczby graczy
2) czasu rozgrywki
3) uniwersum (fantasy/ sci-fi, więcej realizmu)
4) rozłożenia nacisku na walkę / budowanie itp.
5) wersja jezykowa
Propozycje
Runewars, do 4 graczy, czas rozgrywki 4-6 godzin, (choć z doświadczeniem na pewno będzie szybciej) klimat fantasy (smoki, orki, nieumarli itp.), wersja polska.
Rozłożenie aspektów: Walka jest istotna (o surowce, terytorium, punkty VP), budowanie występuje, ale nie jest szczególnie rozbudowane, rekrutacja obecna, zbieranie surowców istotne, elementy przygodowe - bohaterowie na mapie.
Clash of Cultures
do 4 graczy, czas rozgrywki do 3 godzin, klimat realistyczny-starożytność rozbudowa imperiów, wersja angielska (pełne spolszczenie kart na bbg)Gracze muszą zdobyć kontrolę nad innymi cywilizacjami aby to osiągnąć, trzeba będzie wymyślić nowe technologie, budować wielkie miasta, i rozłożyć wpływy swojej kultury po drugiej stronie granicy swoich wrogów. Trzeba będzie zbadać lądy i morza ze swoimi osadnikami i statkami, i podbić zagraniczne miasta i barbarzyńskie osady.
Rozłożenie aspektów: Rozwój technologiczny podstawa gry, budowanie istotne w tym umocnienia, zarządzanie surowcami istotne, rekrutacja obecna, walka ma mniejsze znaczenie i występuje często pod koniec gry
Burning Suns do 5 graczy, czas rozgrywki, 3-4 h, klimat sci-fi kosmos, wersja angielska
Rozłożenie aspektów: walka istotna do wygranej (mechanika gry wręcz zachęca do atakowania), rozbudowa technologiczna istotna, rekrutacja, surowce+budowanie obecne, nie buduje się umocnień walki opierają się na jednostkach
+ 1 do Twilight Imperium
ilość graczy 3-6 czas gry różnie bywa że i cały dzień, wersja angielska + tłumaczenie BBG, klimat kosmos
Rozłożenie aspektów - nie grałem, więc nie ocenie
Eclipse 2-6 osób, czas 3-4 h, klimat kosmos sci-fi, wersja polska
Rozłożenie aspektów ekonomia zarządzenie surowcami, podstawa gry, planowanie rozwoju technologicznego ważne, walki w zależności od graczy z reguły pod koniec gry, często nie są kluczowe do wygranej, nie buduje się umocnień walki opierają się na jednostkach
Nexus Ops 2-4 osób, czas 90 minut, klimat w teorii kosmos w praktyce to jednostki trochę fantasy, wersja PL
Rozłożenie aspektów, walka istotna, kontrola nad surowcami inne elementy mało rozbudowane, jest rekrutacja, ale nie ma budowania.
Jest jeszcze coś takiego Warrior Knights
2-6 osób, 2-4 hW Warrior Knights każdy z graczy prowadzi jednego z sześciu potężnych Baronów zmagających się o kontrolę w Królestwie. Porzez strategię, politykę i brutalną siłę, Baronowie zdobywają swoje wpływy w coraz to nowych obszarach.
Czy będziesz oblegał miasta przeciwnika, czy spróbujesz szybkiego, niszczącego najazdu na jego ziemie? Czy Twoja siła tkwi w militarnej potędzie czy politycznej przewadze? Czy za swoje ograniczone zasoby zatrudnisz najemników, będziesz wspierał Kościół czy zdobędziesz polityczne popracie na Zgromadzeniu? W Warrior Knights Ty wybierasz.
Rozłożenie aspektów nie grałem nie ocenię.
Romolo o Remo
ilość graczy 1-4, czas gry do 120 minutDwóch bliźniaczych wnuków króla Abalonga - Romulus i Remus, nie chcą zmarnować tej szansy na dominację w całym regionie. Nie chcą jednak współpracować ze sobą, a rywalizować. Zadanie staje się jeszcze trudniejsze, ponieważ swoje ręcę na regionie chcą położyć także królowie: Antemnae i Crustumerium.Gracze w grze Romulo o Remo będą rozbudowywać swoje miasta, rywalizując z drugim graczem o miano największego i najlepszego w Latium. Kto z was zostanie założycielem nowej cywilizacji?
Kemet
ilość graczy 2-5, czas gry 60 minutKemet to gra strategiczna nastawiona przede wszystkim na rozgrywaniu bitew pomiędzy armiami graczy. Każde zwycięstwo może przynieść nam punkty zwycięstwa, które potrzebne nam są aby wygrać grę. Dzielą się one na dwa rodzaje: permenentne i tymaczsowe. Te pierwsze raz zdobyte zostają z nami na zawsze i stanowią bardzo dobrą bazę do ostatecznego pokonania przeciwników. Nie da się jednak wygrać Kemeta bez punktów tymaczasowych, które bardzo często zmieniają swoich właścicieli podczas samej rozgrywki.
Sid Meier's Civilization: Gra Planszowa
2-4 osoby do 3 godzin, nie grałem jeszcze.Dwóch do czterech graczy ściga się ze sobą w tworzeniu cywilizacji, która jako pierwsza zostawi wyraźny ślad w historii. Podczas każdej rozgrywki w Sid Meier’s Civilization: Gra planszowa gracze mają do dyspozycji inną mapę, sześć zróżnicowanych cywilizacji oraz prawie 40 technologii, których mogą się nauczyć.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
+1 dla Twilight Imperium
Również słyszałem niepochlebne opinie o tej grze i bardzo żałuję, że dałem im wiarę.
Przez to, okres życia kiedy miałem najwięcej ludzi i czasu do grania zmarnowałem na gry gorsze
.
Zważ, że czas grania zależy od liczby graczy, niecałą godzinę na gracza. Grając w 2-4 osoby grasz 1,5-4 godziny. Bez dramatu.
Oczywiście, jeśli spotykasz się w 8-miu gości, na całą noc, z piwem i pizzą, to nie ma siły - gra potrwa 8 - 12 godzin.
Jednak, dle mnie na przykład, gra w 6-8 osób to czyste s-f.
+1 dla RuneWars
Pięknie się prezentuje, dobrze chodzi.
Dobry wybór
+1 dla Eclipse
Lekko upośledzony, młodszy brat TI. Jednak nadal gra bardzo udana i dobra. Nieco szybsza od TI (około 40 minut na gracza), ale na 8-miu graczy nadal będzie się ciągnęła około 6 godzin.
-1 dla Warrior Knights
U nas zupełnie nie siadło. Przekombinowana. Nie miałem poczucia budowy królestwa, armii... a raczej zmagania się z ograniczeniami, jakie nakłada na graczy gra.
Z protszych, bardziej euro-wojenna gra: Antike
Zdobywasz terytoria, budujesz miasta, armie, floty, walczysz, rozwijasz technologie... jednak uprzedzam, że wszystko jest bardzo euro-sucharowe. Gra fajna, ale z kategorii szybkich i lżejszych (gra w pełnym składzie 6-ciu osób to około 2 godziny).
Rozważyłbym również, oczywiście, Grę o Tron,
ale o takim klasyku na pewno już słyszeliście
.
Sporo jest dobrych wojennych gier 2-osobowych, ale wydaje mi się, że nie tego szukasz.
Również słyszałem niepochlebne opinie o tej grze i bardzo żałuję, że dałem im wiarę.
Przez to, okres życia kiedy miałem najwięcej ludzi i czasu do grania zmarnowałem na gry gorsze
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Zważ, że czas grania zależy od liczby graczy, niecałą godzinę na gracza. Grając w 2-4 osoby grasz 1,5-4 godziny. Bez dramatu.
Oczywiście, jeśli spotykasz się w 8-miu gości, na całą noc, z piwem i pizzą, to nie ma siły - gra potrwa 8 - 12 godzin.
Jednak, dle mnie na przykład, gra w 6-8 osób to czyste s-f.
+1 dla RuneWars
Pięknie się prezentuje, dobrze chodzi.
Dobry wybór
+1 dla Eclipse
Lekko upośledzony, młodszy brat TI. Jednak nadal gra bardzo udana i dobra. Nieco szybsza od TI (około 40 minut na gracza), ale na 8-miu graczy nadal będzie się ciągnęła około 6 godzin.
-1 dla Warrior Knights
U nas zupełnie nie siadło. Przekombinowana. Nie miałem poczucia budowy królestwa, armii... a raczej zmagania się z ograniczeniami, jakie nakłada na graczy gra.
Z protszych, bardziej euro-wojenna gra: Antike
Zdobywasz terytoria, budujesz miasta, armie, floty, walczysz, rozwijasz technologie... jednak uprzedzam, że wszystko jest bardzo euro-sucharowe. Gra fajna, ale z kategorii szybkich i lżejszych (gra w pełnym składzie 6-ciu osób to około 2 godziny).
Rozważyłbym również, oczywiście, Grę o Tron,
ale o takim klasyku na pewno już słyszeliście
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sporo jest dobrych wojennych gier 2-osobowych, ale wydaje mi się, że nie tego szukasz.
Re: Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
+1 dla RuneWars
Miałem okazję w końcu wypróbować parę tygodni temu i naprawdę bardzo przyjemny tytuł. Duży, klimatyczny a jednocześnie nie ciężki. Mimo że grałem pierwszy raz i dopiero poznałem zasady, rozgrywka była płynna i nie męczyła. Polecam sprawdzić.
Miałem okazję w końcu wypróbować parę tygodni temu i naprawdę bardzo przyjemny tytuł. Duży, klimatyczny a jednocześnie nie ciężki. Mimo że grałem pierwszy raz i dopiero poznałem zasady, rozgrywka była płynna i nie męczyła. Polecam sprawdzić.
Re: Budujesz, rekrutujesz, atakujesz, zdobywasz?
Zakupiłem Runewars i zaspokaja moje oczekiwania. Dzięki za odpowiedź i poradę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)