Warhammer: Diskwars

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

niepooczach pisze:1. Shield of Saphery - czy redukuje obrażenia zadane podczas Impact?
Tak
niepooczach pisze:2. Archaon the Everchosen - po najechaniu na jednostkę zadaję jej również 1 arcane damage z umiejętności?
Tak i to się kumuluje, więc jeżeli zaatakuje kilku wrogów jednocześnie to za każdego każdy dostaje po 1 dmg w krótkim zasięgu.
niepooczach pisze:3. Blood for the Blood God - pozwala roztrzygnąć od razu jedno starcie. Czy w fazie bitwy rozstrzyga się je jeszcze raz czy uważa się za już odbyte?
Rozstrzyga się wszystkie starcia.
niepooczach pisze:4. Command cards - kiedy muszę zadeklarować użycie umiejętności z kart typu Blood for the Blood God? A kiedy np. Shield of Saphery? Mogę się ruszyć casterem a następnie rzucić nim tą tarczę?
Deklarujesz przed lub po aktywacji. Czyli możesz się ruszyć i dopiero później czarować. Jedyne czego nie możesz zrobić to używać umiejętności w trakcie ruchu w sensie ruszam się o 2, używam i ruszam się o 1.
niepooczach pisze:5. Czy Magic X traktuje się jak ranged attack podczas używania umiejętności Mobile (podobnie jak focus ability)?
Należy być precyzyjnym, więc magic X to nie jest ranged attack (na potrzeby efektów kart itp.), ale podejrzewam że masz na myśli czy można się ruszyć i użyć magic X mając mobile. Oczywiście można.
Awatar użytkownika
niepooczach
Posty: 169
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 22 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: niepooczach »

Super, dzięki za pomoc Wolf.
Nie bardzo rozumiem jednak odpowiedzi na pkt 2. Każdy spinowany dostaje 2 dmg za impact + 1 dmg za umiejętność; natomiast każdy wróg w krótkim zasięgu od Archaona 1 dmg za umiejętność, tak?

Czy znasz może jakieś ograne homerulesy dla 2vs2?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

niepooczach pisze:Nie bardzo rozumiem jednak odpowiedzi na pkt 2. Każdy spinowany dostaje 2 dmg za impact + 1 dmg za umiejętność; natomiast każdy wróg w krótkim zasięgu od Archaona 1 dmg za umiejętność, tak?
Nie. Ta umiejętność jest silniejsza niż to opisałeś. Kluczowe jest tutaj sformułowanie "when this disk engages an enemy", warto przypomnieć że "a disk engages an enemy disk when one of those disks pins the other." Więc jeżeli Archaon spinuje 3 dyski to zadaje 3 obrażenia ze swojej umiejętności (+ oczywiście impact, czyli te które spinował dostają 5 obrażeń, a wszystkie inne w zasięgu krótkim po 3 obrażenia).

A i jeszcze taki szczegół, żeby wszystko było jasne: to że spinowani dostają dmg z umiejętności wynika bezpośrednio z tego, że są w krótkim zasięgu z Archaonem.
niepooczach pisze:Czy znasz może jakieś ograne homerulesy dla 2vs2?
Nigdy nie grałem 2vs2, właściwie to nigdy nie grałem inaczej niż 1vs1. Natomiast wykorzystując normalne zasady gry wieloosobowej wystarczy dodać, że gracze w jednej drużynie są po przeciwnych stronach pola bitwy + nie można tworzyć sojuszy łamiących przynależność do frakcji czyli w sojuszu mogą być tylko rasy porządku albo rasy zniszczenia. Starcia pomiędzy jednostkami sojuszników nie są rozpatrywane (oczywiście dalej działa impact, scatter itp.). Na koniec sumujemy wyniki graczy w jednej drużynie i ustalamy zwycięzcę (oczywiście wtedy nie liczymy zabitych bohaterów swojego sojusznika jeżeli mamy cel na bohaterów itd.).
Awatar użytkownika
niepooczach
Posty: 169
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 22 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: niepooczach »

Mhm, no na to nikt z naszej grupy nie wpadł odnośnie tego Archaona. Uważam, że mogło to być czytelniej sformułowane :/

Co do 2v2 to graliśmy właśnie tak jak piszesz. Wszystko całkiem dobrze chodzi ale system inicjatywy powoduje, że ciężko coś zaplanować. Chodzi mi o to, że przy grze 1v1 nie ma problemu z kontrolowaniem jakie karty dowodzenia posiada przeciwnik i co zagrac, żeby mieć pierszeństwo lub działać jako ostatni. W 2v2 robi się już mały zamęt.

Jeszcze przypomniały mi się 2 kwestie :)
1. Któryś ze scenariuszy zwiększa zasięg jednostek missile o 1. Czy to oznacza, że łucznicy z zasięgiem long będą strzelać na siege?
2. Nie jest dla nas jasne jak rozliczać punkty za objective nakazujący kontrolę deployment zone przeciwnika? Liczymy ile jednostek się tam znajduje na koniec 5 rundy?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

niepooczach pisze:Mhm, no na to nikt z naszej grupy nie wpadł odnośnie tego Archaona. Uważam, że mogło to być czytelniej sformułowane :/
Na początku też na to nie zwróciłem uwagi, dopiero później mnie to zaczęło zastanawiać, a na bgg znalazłem potwierdzenie.
niepooczach pisze:1. Któryś ze scenariuszy zwiększa zasięg jednostek missile o 1. Czy to oznacza, że łucznicy z zasięgiem long będą strzelać na siege?
Tak, przy czym trzeba pamiętać, że kiedy korzystają z zasięgu siege to trafiają tylko na krytykach.
niepooczach pisze:2. Nie jest dla nas jasne jak rozliczać punkty za objective nakazujący kontrolę deployment zone przeciwnika? Liczymy ile jednostek się tam znajduje na koniec 5 rundy?
Tak, na koniec gry podliczasz ilość swoich jednostek w deployment zone przeciwnika. Dana jednostka nie musi być w całości w obszarze deployment zone, wystarczy że jej część znajduje się na w obszarze deployment zone.
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Maxxx76 »

Mam pytanie dotyczące wound... Rozumiem, że jak mój bohater otrzyma ranę, to by zginąć przeciwnik musi zadać mu tyle obrażeń ile wynosi jego wytrzymałość?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

Generalnie tak, otrzymując kolejną ranę umiera (nie licząc bohaterów takich jak Azhag albo Grimgor, którzy mogą przyjąć 2 rany).
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Maxxx76 »

Dzięki :-)
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: HeadHunter »

Witam mam takie pytanie. Część kart command jest wspólnych dla graczy [nie mają przynależności wpisanej] przy wyborze kart jaką stosuje się procedurę gdy np. obaj gracze chcą mieć kartę "Eager trops"
Jest jakaś kolejność dobierania sobie kart command przez graczy.
Awatar użytkownika
Pasza26
Posty: 345
Rejestracja: 09 cze 2013, 20:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Pasza26 »

A ja mam pytanie odnośnie samych walk melee. Jeśli po fazie walki wręcz obie jednostki przeżyją, to rozumiem że sytuacja zwarcia przechodzi na następną rundę?
Mieliśmy taką sytuację, gdzie hero orkowy kumpla został spinowany przez tego bydlaka chaosu i zastanawialiśmy się czy jest jakikolwiek sposób aby uciec ze zwarcia? Zgodnie z zasadami jednostka pinned nie moze byc aktywowana, wiec orc hero tylko leżał i zbierał obrażenia/woundy samemu ograniczając sie tylko do kontr. Czy jest jakiś inny sposob na ucieczkę, niż zabicie atakującego?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

HeadHunter pisze:Jest jakaś kolejność dobierania sobie kart command przez graczy.
Z tego co wiem nie ma oficjalnej zasady rozstrzygającej ten problem. Można powiedzieć, że nie jest to de facto problem samej gry jako systemu (dlatego rozumiem brak takiej zasady), bo gra dopuszcza, żeby obaj gracze mieli tą samą kartę dowodzenia, a wynika z ograniczenia ilości kopii kart w zestawie podstawowym. Przy braku drugiego zestawu podstawowego pozostaje wymyślić rozwiązanie pośrednie np. wybór kart w kolejności odwrotnej do inicjatywy w systemie np. 2112 albo 2121 lub coś w tym stylu.
Pasza26 pisze:A ja mam pytanie odnośnie samych walk melee. Jeśli po fazie walki wręcz obie jednostki przeżyją, to rozumiem że sytuacja zwarcia przechodzi na następną rundę?
Tak
Pasza26 pisze:Mieliśmy taką sytuację, gdzie hero orkowy kumpla został spinowany przez tego bydlaka chaosu i zastanawialiśmy się czy jest jakikolwiek sposób aby uciec ze zwarcia? Zgodnie z zasadami jednostka pinned nie moze byc aktywowana, wiec orc hero tylko leżał i zbierał obrażenia/woundy samemu ograniczając sie tylko do kontr. Czy jest jakiś inny sposob na ucieczkę, niż zabicie atakującego?
Dysk, który jest pinned nie może być aktywowany, ale wciąż może używać efektów z kart dowodzenia, więc można zerwać zwarcie np. przez Intimidate.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: HeadHunter »

Wolf pisze:
HeadHunter pisze:Jest jakaś kolejność dobierania sobie kart command przez graczy.
Z tego co wiem nie ma oficjalnej zasady rozstrzygającej ten problem. Można powiedzieć, że nie jest to de facto problem samej gry jako systemu (dlatego rozumiem brak takiej zasady), bo gra dopuszcza, żeby obaj gracze mieli tą samą kartę dowodzenia, a wynika z ograniczenia ilości kopii kart w zestawie podstawowym. Przy braku drugiego zestawu podstawowego pozostaje wymyślić rozwiązanie pośrednie np. wybór kart w kolejności odwrotnej do inicjatywy w systemie np. 2112 albo 2121 lub coś w tym stylu.
W takim wypadku nastąpiła pewna nie konsekwencja w przedstawieniu reguł gry, jeśli w domyśle twórcy ocenili że każdy z grających będzie miał podstawkę i dodatki. Powinny być zawarte takie zasady.
Trzeba samemu określić te zasady i przy okazji traci się pierwsze zaskoczenie z wyboru kart jeśli dobiera się je jawnie z pojedynczego zestawu.


Wolf myślę że mylisz się w karcie Command "Blood for the Blood God" według mojej interpretacji rozstrzyga się jedno starcie i tu oczywiście dopuszcza się gdy przyszpilony cel jest przez jeden lub więcej dysków.
Awatar użytkownika
niepooczach
Posty: 169
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 22 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: niepooczach »

A jak mam kolejne pytanie odnośnie umiejętności Kairosa. Czy może on przyzywanym dyskiem spinować inną wrogą jednostkę?

A tak poza tematem to zauważyłem, że nasze karty dowodzenia zaczęły się mocno przecierać, a nie rozegraliśmy więcej niż 10 bitew :/ . Niestety zupełnie się tego nie spodziewałem i nie zakupiłem koszulek. Jak to wygląda u was?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

HeadHunter pisze:W takim wypadku nastąpiła pewna nie konsekwencja w przedstawieniu reguł gry, jeśli w domyśle twórcy ocenili że każdy z grających będzie miał podstawkę i dodatki. Powinny być zawarte takie zasady. Trzeba samemu określić te zasady i przy okazji traci się pierwsze zaskoczenie z wyboru kart jeśli dobiera się je jawnie z pojedynczego zestawu.
Traktuję tą grę trochę jak LCG (mniejsza częstotliwość dodatków, ale gra rozwija się w podobny sposób i opiera się na budowie armii). To nie jest po prostu typowa planszówka zamknięta w pudełku i stanowiąca zwartą całość. W regułach jest konsekwencja, taka sytuacja według reguł nie ma miejsca, bo każdy może mieć swoją kopię karty (w LCG występuje analogiczna sytuacja z ilością kart). Jeden zestaw jest grywalny, ale trzeba brać pod uwagę pewne ograniczenia.

Osobną kwestią jest to czy zestaw powinien zawierać po 2 karty dowodzenia czy nie. Według mnie mogli spokojnie je dodać, ale jednocześnie w grach LCG 2 podstawki to często norma, a część graczy oprócz kart chce mieć większą ilość kopii pewnych dysków itd., więc wszystkim nie dogodzisz. Biorąc pod uwagę rozkład dysków w dodatkach zakładam, że gra jest skalkulowana na zasadzie: 2x podstawka + 1x dodatki. Oczywiście nikt nie zmusza, ale lekko mrugają okiem :P. No taka specyfika tego typu gier. Graczom grającym "na luzie" wystarczy 1 podstawka, a ci którzy angażują się w jakieś regularne spotkania, turnieje itp. mogą chcieć 2. Na bgg są i zapaleńcy z 3 zestawami podstawowymi :P.
HeadHunter pisze:Wolf myślę że mylisz się w karcie Command "Blood for the Blood God" według mojej interpretacji rozstrzyga się jedno starcie i tu oczywiście dopuszcza się gdy przyszpilony cel jest przez jeden lub więcej dysków.
Jeżeli masz na myśli moje sformułowanie "rozstrzyga się wszystkie starcia" to miałem na myśli odpowiedź na pytanie czy starcie rozstrzygnięte z Blood for the Blood God jest rozstrzygane później w fazie bitwy, więc "rozstrzyga się wszystkie starcia" dotyczyło fazy bitwy. Z samej karty rozstrzyga się jedno starcie.
niepooczach pisze:A jak mam kolejne pytanie odnośnie umiejętności Kairosa. Czy może on przyzywanym dyskiem spinować inną wrogą jednostkę?
Tak. Nie ma to jak brygada spadochronowa bloodthirsterów ;).
niepooczach pisze:A tak poza tematem to zauważyłem, że nasze karty dowodzenia zaczęły się mocno przecierać, a nie rozegraliśmy więcej niż 10 bitew :/ . Niestety zupełnie się tego nie spodziewałem i nie zakupiłem koszulek. Jak to wygląda u was?
Ja w sumie udzielam się w tym temacie z sentymentu, bo swoją grę sprzedałem (miałem 2 podstawki), ale specjalnego zużycia tych kart nie zauważyłem. W sumie ich się nawet nie tasuje, więc ich zużycie powinno być w miarę ograniczone, ale z drugiej strony do najwytrzymalszych kart jakie widziałem na pewno nie należą.
HeadHunter
Posty: 44
Rejestracja: 09 sie 2013, 11:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: HeadHunter »

Czy jak war machina mająca zasięg siege ma cel w zasięgu np. long też tylko trafia na krytykach czy też na zwykłym trafieniu?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

Trafia również na zwykłym trafieniu.
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1149
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 202 times
Been thanked: 98 times

Warhammer: Diskwars

Post autor: zioombel »

1. Czy mozna zaatakować z dystansu jednostkę, ktora jest przyszpilona?

2. O co chodzi z rozstrzyganiem starć w rozgrywce wieloosobowej ? Cytat z instrukcji : "wrogie dyski atakują lub bronią sie jednocześnie jesli oba przyszpilaja lub sa przyszpilane przez inne wrogie dyski." Ktos to rozumie i moglby wytłumaczyć mi na przykładzie?

3. Czy jak jednostka ma cechę bezlitosny i uderzenie X to przechodząc przez pierwsza jednostkę zadaje jej obrażenie i następnie wchodząc na następna i przyszpilajac ja znow zadaje? Czy moze zadaje obrażenia tylko tej drugiej jednostce?
Awatar użytkownika
niepooczach
Posty: 169
Rejestracja: 26 lip 2008, 09:17
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 22 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: niepooczach »

1. Tak.
2. Chodzi o to, że gdy np. wrogie dyski (gracza A i B) przyszpilają inny wrogi dysk (gracz C) zadają mu obrażenia jednocześnie, niezależnie od inicjatywy graczy. Ta odnosi się tylko do kolejności deklarowania, któremu wrogiemu dyskowi przypisać obrażenia (jeżeli przyszpilonych dysków jest więcej). Odpowiedni dzieje się kiedy te dyski się bronią tj. są przyszpilone.
3. Zadaje pierwszej i każdej kolejnej.
szalony_kojot
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: szalony_kojot »

Mam małe pytanie dotyczące ataku dystansowego:D
Jesli rzucam 3 koscmi ataku to mnoże siłę ataku razy 3 jesli wylosuje 3 trafienia?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

Tak.
szalony_kojot
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: szalony_kojot »

Mam jeszcze jedno małe pytanie
Mamy walke w starciu i teraz tak czy jesli dyski nie rozstrzygną walki podczas tej tury np. mamy dyski jeden(atakujący) ma 3 ataku i kontrataku 4 oraz wytrzymałosc 4, a przyszpilany ma 4 ataku i 3 kontrataku a wytrzymalosc ma 5, to w następnej turze mozna odszpilic te dyski i czy obrazenia z walki wręcz zostają do następnej tury. Nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi na to pytanie:/
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 81 times
Been thanked: 92 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Olgierdd »

Dyski pozostaną w zwarciu, ale na koniec rundy wszystkie otrzymane obrażenia zostaną zdjęte.
szalony_kojot
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: szalony_kojot »

Wszystkie? Ale są momenty kiedy walka nigdy sie nie skonczy:D
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: Wolf »

Wszystkie obrażenia schodzą, zostają tylko rany. Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wspomógł się innym dyskiem w zwarciu lub zaatakował z dystansu (uwaga na rykoszet :P).
W następnej rundzie możesz ruszyć dyskiem, przy czym dysk, który jest na dole nie ruszy się dopóki ten z góry się nie poruszy itd.
szalony_kojot
Posty: 8
Rejestracja: 04 lis 2014, 12:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Warhammer: Diskwars

Post autor: szalony_kojot »

Czyli dyski w zwarciu mogą byc poruszone tylko wtedy kiedy dysk na górze sie ruszy ? Dobrze rozumiem?
ODPOWIEDZ