Zdjęcia z Essen:
http://bit.ly/spiel2014
Krótki przegląd zagranych gier:
El Gaucho
Szybka gra w kolekcjonowanie zestawów żetonów z różnymi rodzajami krów.
Kości z zagrody (to tylko gadżet) przydzielamy na zbieranie żetonów krów lub akcje specjalne (w tym sporo z negatywną interakcją).
Die Staufer
Bardzo solidne euro od Hans im Glueck ciężkości zeszłorocznego Russian Railroads.
Duża zmienność setupu - za każdym razem inaczej rozłożone regiony, bonusy, punktowania i skrzynie.
Minusem w wykonaniu jest tor punktacji do 25, który w czasie gry przechodzi się wiele razy i niewygodnie się dodaje punkty przy przechodzeniu przez 25/0.
Medina
Nowe wydanie gry z 2001 roku. Wykonanie świetne - gotowe miasto wygląda ślicznie, ale sama rozgrywka mało porywająca.
Pandemic: Contagion
Odwrócony Pandemic - gramy jako wirusy walczące (niekooperacyjnie) o zagładę ludzkości. Ciekawe.
Onward to Venus
Tylko jedna runda. Straszna nuda i męczarnia. Największe rozczarowanie targów (spośród zagranych gier).
Wallace po przeprowadzce do Nowej Zelandii chyba zupełnie wyszedł z formy.
Neptun
"Trading in the Mediterranean" z ciekawym ustalaniem siły wiatru co rundę.
Przyjemna rozgrywka, aczkolwiek losowość może dać się we znaki i na dłuższą metę może być nudna - przez trzy rundy powtarzamy ten sam schemat.
Panamax
Jedna runda z tłumaczeniem zasad na bieżąco.
Trudna do oceny po takiej rozgrywce - gra ciężka, wymagająca ogrania, aby zgłębić zależności pomiędzy różnymi mechanizmami.
KiCKeT
Piłka nożna z drewnianymi piłkarzykami do grania na dywanie lub na podwórku.
Mieliśmy dużo zabawy rozgrywając mecz z Francuzami, ale zasady trochę zbyt przekombinowane.
Przy każdej zagrywce pan długo tłumaczył, co i jak wolno zrobić, a czego nie.
Istanbul
Dobre euro.
Ufofarmer
Bardzo zgrabny wariant Memory.
Colt Express
Najbardziej zabawna rozgrywka na targach.
W grze odgrywamy westernowy napad na pociąg. Czuć klimat, a z całej gry można zbudować świetną historię.
La Isla
Lżejszy Feld z dużą dozą chaosu.
Niezbyt dobre wykonanie, jak często w przypadku alei.
Orongo
Czuć rękę Knizii. Gra bardzo dobrze policzona.
Zaskakująco interesująca rozgrywka.
Licytujemy w ciemno muszelkami o prawo pierwszeństwa ruchu i liczbę akcji w danej turze.
Zajmujemy pola na mapie Wyspy Wielkanocnej i stawiamy Moai na brzegu (który to już raz).
W odpowiednim momencie trzeba zalicytować 0, aby zgarnąć pulę muszelek (wydanych przez graczy we wcześniejszych licytacjach).
Pula muszelek w obiegu stale się zmniejsza, ponieważ wydajemy też muszelki zaznaczając pola potrzebne do wystawienia Moai.
Star Realms
Szybki deck builder w klimatach kosmicznych
Wash Dash
Zręcznościowa gra w wieszanie prania