Mage Knight (Vlaada Chvatil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Mage Knight
Gambit to fanatyk MK. Po obejrzeniu jego videorecenzji postanowiłem tę grę nabyć! Solidna pozycja planszowa, ale czy jest to pełnoprawna przygodówka? Mam spore wątpliwości co nie zmienia faktu że lubię zagrać sobie czasem solo. Przygody tutaj wielkiej nie czuję, ale jest jakiś magnes w tym wszystkim.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Mage Knight
Ostatnie głosy za przygodowością MK chciałbym trochę stonować. Może figurki lub odkrywane żetony terenu mocniej akcentują wątek fabularny (ależ pięknie i parlamentarnie mi wyszło), ale nie uważam, żeby sama mechanika pomagała klimatowi. We Władcy LCG da się go poczuć też, ale to może to być kwestia wprawy w rozgrywce. Jeśli ktoś gra płynnie to przygodę sobie zbuduje, jeśli zastanawia się długo, wykłada karty na próbę i je cofa itp. to chyba nici z klimatu.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Nie jestem fanatykiem MK, to pomówienia. Tak samo, jak to, że kładę sobie figurki z gry do łóżkaRUNner pisze:Gambit to fanatyk MK. Po obejrzeniu jego videorecenzji postanowiłem tę grę nabyć! Solidna pozycja planszowa, ale czy jest to pełnoprawna przygodówka? Mam spore wątpliwości co nie zmienia faktu że lubię zagrać sobie czasem solo. Przygody tutaj wielkiej nie czuję, ale jest jakiś magnes w tym wszystkim.
Dla mnie MK to pełnoprawna przygodówka, nawet mimo braku różnych kart wydarzeń, czy spotkań. Tę rolę spełniają karty z talii gracza, a także rekrutowane jednostki. Przygoda czai się również w scenariuszu. Może w startowym tak tego nie czuć, ale już w tych z kręgami druidów, czy oswobodzeniem kopalni jak najbardziej.
Według mnie mechanika (zagrywane karty) w MK buduje klimat i przygodowość dzięki temu jak te karty wyglądają, jak się nazywają i co robią...TomB pisze:Ostatnie głosy za przygodowością MK chciałbym trochę stonować. Może figurki lub odkrywane żetony terenu mocniej akcentują wątek fabularny (ależ pięknie i parlamentarnie mi wyszło), ale nie uważam, żeby sama mechanika pomagała klimatowi.
- Malash
- Posty: 197
- Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
- Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: Mage Knight
Wygląd kart to nie mechanika.Gambit pisze: Według mnie mechanika (zagrywane karty) w MK buduje klimat i przygodowość dzięki temu jak te karty wyglądają, jak się nazywają i co robią...
Skoro już się zabrałem głos, to dodam od siebie:
Jaka to jest mechanika, co buduje klimat przygody? Jak dla mnie coś takiego nie istnieje.
Jedyny czynnik sprzyjający duchowi przygody to "niewiadoma". Tutaj ona się pojawia - podczas losowania przeciwnika w lochach, czy nocnych oblężeniach baszt. Pojawia się w losowym dociągu kart, a nie jakiejś mechanice worker placement, czy jeszcze innej.
No, ale przede wszystkim przygodę buduje oprawa gry i chodzenie figurkami po planszy pełnej różnorakich terenów.
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
Moim zdaniem trochę za bardzo upraszczasz. O ile zgodzę się, że wygląd kart, to nie mechanika, to jednak w przypadku Mage Knighta (i wielu innych gier) to jak wyglądają karty, czy czasem inne elementy, potrafi stać się niemalże częścią mechaniki. To czy na karcie jest napisane "Atak +1", czy "Kula Ognia: Zadaj 4 obrażenia od ognia, a po użyciu czerwonej many możesz dodatkowo zadać jeszcze 5 obrażeń" będzie miało wpływ na odbiór mechaniki przez graczy. Przynajmniej w moim przypadku ma.Malash pisze:Wygląd kart to nie mechanika.Gambit pisze: Według mnie mechanika (zagrywane karty) w MK buduje klimat i przygodowość dzięki temu jak te karty wyglądają, jak się nazywają i co robią...
Skoro już się zabrałem głos, to dodam od siebie:
Jaka to jest mechanika, co buduje klimat przygody? Jak dla mnie coś takiego nie istnieje.
Jedyny czynnik sprzyjający duchowi przygody to "niewiadoma". Tutaj ona się pojawia - podczas losowania przeciwnika w lochach, czy nocnych oblężeniach baszt. Pojawia się w losowym dociągu kart, a nie jakiejś mechanice worker placement, czy jeszcze innej.
No, ale przede wszystkim przygodę buduje oprawa gry i chodzenie figurkami po planszy pełnej różnorakich terenów.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight
Szczególnie, że jest różnica pomiędzy Atak +1, a Atak +4/5Gambit pisze: To czy na karcie jest napisane "Atak +1", czy "Kula Ognia: Zadaj 4 obrażenia od ognia, a po użyciu czerwonej many możesz dodatkowo zadać jeszcze 5 obrażeń" będzie miało wpływ na odbiór mechaniki przez graczy. Przynajmniej w moim przypadku ma.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
No zdecydowana...ale wiesz o co mi chodziłoPan_K pisze:Szczególnie, że jest różnica pomiędzy Atak +1, a Atak +4/5Gambit pisze: To czy na karcie jest napisane "Atak +1", czy "Kula Ognia: Zadaj 4 obrażenia od ognia, a po użyciu czerwonej many możesz dodatkowo zadać jeszcze 5 obrażeń" będzie miało wpływ na odbiór mechaniki przez graczy. Przynajmniej w moim przypadku ma.
- Ayaram
- Posty: 1577
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 605 times
Re: Mage Knight
Ja powiem tak. Zagrałem raz w MK i to co najbardziej mi się w niej spodobało to właśnie klimat. Na tyle, że kupiłem swój własny egzemplarz. Chociaż fakt, w tej kwestii mogło być jeszcze dużo lepiej, ale nie jest źle.
Co do kwestii grania solo w MK to ma jedną dużą wadę (przynajmniej dla mnie ). Trzeba być serio ostro znudzonym, by się chciało rozkładać to 30 min
Bzdura. Karty zazwyczaj nie dodają klimatu, to nie znaczy, że nie są w stanie tego robić Jak np. Mice&Mystics karta z rapierem z igły i główki od żołędzia, gdyby zamiast tego dali po prostu małego plastikowego rapierka to odbiór tej karty (przynajmniej przeze mnie) byłby całkowicie inny.Wygląd kart to nie mechanika.
Co do kwestii grania solo w MK to ma jedną dużą wadę (przynajmniej dla mnie ). Trzeba być serio ostro znudzonym, by się chciało rozkładać to 30 min
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Mage Knight
Rozumiem, ze budowanie talii w LotR nie wchodzi w sklad czasu przygotowania rozgrywki a jak wyjdzie parszywa talia, ktora nie da sie ugrac za wiele - poprostu nie jest liczona do rozgrywek bo to tylko test talii byl.
OK - zarty na bok - MK to MK - lub, znielub ale kobyla to to jest
OK - zarty na bok - MK to MK - lub, znielub ale kobyla to to jest
- Gambit
- Posty: 5246
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight
To samo chciałem napisaćHiu pisze:Rozumiem, ze budowanie talii w LotR nie wchodzi w sklad czasu przygotowania rozgrywki a jak wyjdzie parszywa talia, ktora nie da sie ugrac za wiele - poprostu nie jest liczona do rozgrywek bo to tylko test talii byl.
Re: Mage Knight
Mój średni czas na rozegranie jednej rundy to 30 min. Pierwsza i druga to około 20-25 min, ostatnia potrafi trwać 40-45 min. W sumie rozegranie Podboju Jednoosobowego zajmuje mi 3h (+/- 30min).s7ven pisze:Może ktoś napisać mniej więcej ile trwa gra solo, a ile w innych kombinacjach osobowych (2-4) ?
- zioombel
- Posty: 1149
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 202 times
- Been thanked: 98 times
Re: Mage Knight
Budowanie talii jest zabawa sama w sobie. Robie talie dzis a gram jutro. Jak rozstawie MK na stole i zagram jutro to corka mi zje część elementów. lubię MK, ale trzeba miec duzo czasu, żeby w to grac. A duzo czasu zazwyczaj dorosłe osoby maja rzadko. Jak moge często zagrać we Władcę lub rzadko w MK to oczywiscie wole grac czesto
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Mage Knight
Ja gram jedną talią 90% przygód i tymi samymi bohaterami. Mam wszystko co do tej pory wyszło i złożenie takiej talii na pewno zabrało mi trochę czasu, niemniej teraz tylko i wyłącznie gram. Rozkładania MK do tego nie można przyrównać bo ten problem występuje za każdym razem. Żeby nie było że psioczę na MK, mi setup zajmuje kilka minut do podboju. Grunt to porządek w pudełku.Hiu pisze:Rozumiem, ze budowanie talii w LotR nie wchodzi w sklad czasu przygotowania rozgrywki a jak wyjdzie parszywa talia, ktora nie da sie ugrac za wiele - poprostu nie jest liczona do rozgrywek bo to tylko test talii byl.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Mage Knight
Też jestem w gronie osób, które uważają Mage Knight za grę strategiczną a nie przygodową. Ten tytuł po prostu genialnie łączy grę strategiczną z tematyką heroic fantasy i świetną oprawą wizualną. Z Mage Knight jest taka przygodówka jak z Heroes of Might & Magic gra RPG
Nie zmienia to faktu, że Mage Knight grą świetną jest i są bardzo duże szanse, że fani przygodówek fantasy doskonale się w niej odnajdą (zwłaszcza, że często tacy gracze lubią również gry strategiczne).
Nie zmienia to faktu, że Mage Knight grą świetną jest i są bardzo duże szanse, że fani przygodówek fantasy doskonale się w niej odnajdą (zwłaszcza, że często tacy gracze lubią również gry strategiczne).
Re: Mage Knight
Prace nad polską wersją instrukcji do Lost Legion dobiegły końca.
Gdyby ktoś natrafił na jakieś poważne błędy w tłumaczeniu, to proszę o info.
Mam nadzieję że komuś sie przyda. Jak sie podoba, to można pochwalić
EDIT:
Nowy link kilka postów niżej
Gdyby ktoś natrafił na jakieś poważne błędy w tłumaczeniu, to proszę o info.
Mam nadzieję że komuś sie przyda. Jak sie podoba, to można pochwalić
EDIT:
Nowy link kilka postów niżej
Ostatnio zmieniony 02 lis 2014, 20:09 przez woytas, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mage Knight
Eh, przez chwilę myślałem, że to tłumaczenie Lacerty i zapowiada rychły wydruk :/woytas pisze:Prace nad polską wersją instrukcji do Lost Legion dobiegły końca.
Wysiłek chwalę i tak. Jak tylko będę miał trochę więcej czasu, to poszukam ewentualnych nieścisłości.
Tak na pierwszy rzut oka:
Pamiętajcie, że dodatek zmienia
- żeton wroga Altem Strażnicy (siła ataku z 6 na 5)
- tekst karty Tovaka Zimna Krew (dodanie informacji o Arcane Immunity)
- tekst karty Odświeżający Spacer (umożliwia częściowe użycie jej w czasie walki)
W polskim wydaniu gry podstawowej (nie Lost Legion) znajduje się też nieścisłość w tłumaczeniu karty Rytuał Krwi. Polski tekst efektu wzmocnionego każe wziąć "3 znaczniki many dowolnego koloru (może nie być podstawowy)", sugerując, że wszystkie trzy mają być w jednym kolorze. Tymczasem powinno być "3 znaczniki many w dowolnych kolorach (mogą nie być podstawowe)". Jeżeli będziecie przygotowywać poprawione karty Zimna Krew i Odświeżający Spacer, to może od razu poprawilibyście ten Rytuał Krwi?
Re: Mage Knight
Podobnie w karcie "Złoty Graal" zamiast "(...) wykorzystany w bieżącej rundzie punkt leczenia (...)" powinno być "(...) wykorzystany w bieżącej turze punkt leczenia (...)".
Zakładając, że kilka kart podstawki Lacerta wydrukowała w postaci "lostlegionowej" to w ramach uzyskanej przez to oszczędności mogłaby połatać te pojedyńcze potknięcia.
woytas - znakomita robota!
Zakładając, że kilka kart podstawki Lacerta wydrukowała w postaci "lostlegionowej" to w ramach uzyskanej przez to oszczędności mogłaby połatać te pojedyńcze potknięcia.
woytas - znakomita robota!
Re: Mage Knight
Faktycznie. Ale to akurat nie stwarza problemu, bo punkty leczenia z Graala i tak możesz wykorzystać tylko w bieżącej turze.lichking pisze:Podobnie w karcie "Złoty Graal" zamiast "(...) wykorzystany w bieżącej rundzie punkt leczenia (...)" powinno być "(...) wykorzystany w bieżącej turze punkt leczenia (...)".
Chociaż z drugiej strony, w kombninacji z Zagięciem Czasu, takie tłumaczenie może wygenerować nienależne punkty sławy.
Takie rozwiązanie mogłoby nawet skasować część minusów, jakie Lacerta dostała za zaginięcie Legionu ;)lichking pisze:Zakładając, że kilka kart podstawki Lacerta wydrukowała w postaci "lostlegionowej" to w ramach uzyskanej przez to oszczędności mogłaby połatać te pojedyńcze potknięcia.
Czy weryfikowałeś wszystkie karty? Bo mi ten Rytuał Krwi wpadł w oko przypadkiem - nie sprawdzałem całej gry.
Re: Mage Knight
Faktycznie, chyba sobie wydrukuję poprawioną wersję i wsadzę do koszulki z kartą.pinata pisze:W polskim wydaniu gry podstawowej (nie Lost Legion) znajduje się też nieścisłość w tłumaczeniu karty Rytuał Krwi. Polski tekst efektu wzmocnionego każe wziąć "3 znaczniki many dowolnego koloru (może nie być podstawowy)", sugerując, że wszystkie trzy mają być w jednym kolorze. Tymczasem powinno być "3 znaczniki many w dowolnych kolorach (mogą nie być podstawowe)".
A co jest nie tak z Zimną Krwią i Odświeżającym Spacerem w polskiej wersji?pinata pisze:Jeżeli będziecie przygotowywać poprawione karty Zimna Krew i Odświeżający Spacer, to może od razu poprawilibyście ten Rytuał Krwi?
Właśnie sprawdzilem i faktycznie jest przejęzyczenie. Poprawiłem pisakiemlichking pisze:Podobnie w karcie "Złoty Graal" zamiast "(...) wykorzystany w bieżącej rundzie punkt leczenia (...)" powinno być "(...) wykorzystany w bieżącej turze punkt leczenia (...)".
Dzięki. Oby tylko nie było wpadek w tekścielichking pisze:woytas - znakomita robota!
Re: Mage Knight
U mnie podobnie - przypadkowo wyłapałem. Może faktycznie w wolnej chwili posprawdzam wszystkie karty, a Lacerta zrehabilituje się za niewytłumaczalnepinata pisze:Czy weryfikowałeś wszystkie karty? Bo mi ten Rytuał Krwi wpadł w oko przypadkiem - nie sprawdzałem całej gry
pinata pisze:zaginięcie Legionu
Re: Mage Knight
Są to wersje przeznaczone dla mechaniki z podstawowej wersji gry. Gdy gra się z dodatkiem, to ich tekst powinien zostać zmieniony, aby uwzględniać nową mechanikę gry (Odświeżający Spacer) lub nowe zdolności wrogów (Zimna Krew).woytas pisze:A co jest nie tak z Zimną Krwią i Odświeżającym Spacerem w polskiej wersji?
Szczegółów zmian możesz poszukać tutaj.
AAAAA!!! Jak można coś takiego uczynić!? I jeszcze chwalić się na forum! Za każdym razem, kiedy "poprawiasz coś pisakiem" na planszówce, gdzieś tam w dalekim świecie jakiś mały geek traci 5 VP, 2 HP i wybucha płaczem.woytas pisze:Poprawiłem pisakiem :)
Re: Mage Knight
Tak, masz rację, całkowicie mi te karty wyleciały z głowy. Poprawię jutro instrukcję i wrzucę z brakującymi kartami. Dzięki za czujność.pinata pisze:Są to wersje przeznaczone dla mechaniki z podstawowej wersji gry. Gdy gra się z dodatkiem, to ich tekst powinien zostać zmieniony, aby uwzględniać nową mechanikę gry (Odświeżający Spacer) lub nowe zdolności wrogów (Zimna Krew).woytas pisze:A co jest nie tak z Zimną Krwią i Odświeżającym Spacerem w polskiej wersji?
Można, można Biedne geeki.pinata pisze:AAAAA!!! Jak można coś takiego uczynić!? I jeszcze chwalić się na forum! Za każdym razem, kiedy "poprawiasz coś pisakiem" na planszówce, gdzieś tam w dalekim świecie jakiś mały geek traci 5 VP, 2 HP i wybucha płaczem.woytas pisze:Poprawiłem pisakiem