"Ostatni będą pierwszymi", jak mówi PismoCoen pisze:Jeśli żaden nie wybrał prymasa, to prymasem zostaje osoba ostatnia na torze kolejności

"Ostatni będą pierwszymi", jak mówi PismoCoen pisze:Jeśli żaden nie wybrał prymasa, to prymasem zostaje osoba ostatnia na torze kolejności
Można.Maaro78 pisze:Jeżeli jest rozbiór w prowincji z poprzedniego wieku, można w nowym wieku podczas rozpatrywania konfliktu wspomóc się kartą i wybudować w tej prowincji klasztor czy też zamek?
Dlaczego? http://www.phalanxgames.pl/do-pobrania/arturpe pisze:Hej,
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji
1. Tak, kary są wtedy tylko dla posiadaczy posiadłości. Jak nic tam nie masz, nie musisz się martwić (byleby nie dopuścić do trzech rozbiorów na razarturpe pisze:Hej,
nie mogę teraz sięgnąć do instrukcji i nie pamiętam, co sie dzieje w momencie, kiedy w Prowincji jest rozbiór, konflikt zostaje na planszy. Wobec tego porażka w kolejnej turze powoduje tylko kary w postaci usunięcia posiadłości dla wszystkich prezegrywających (w danej prowincji, bo nie kładziemy drugiego rozbioru) oraz tego, który rzucił najmniejszą kartę. Jeżeli tak jest, w momencie, kiedy w prowincji pozostają posiadłości jednego gracza można śmiało rzucać na konflikt jak najmniejsze karty, bo w zasadzie nie ma żadnej kary poza tą, dla posiadacza posiadłości. Czy tak?
Druga sprawa - jeżeli karą za porażkę uwidocznioną na karcie jest najazd na kilka prowincji, to czy wszyscy w razie porażki tracą po jednej posiadłości w każdej prowincji, a gracz który wyrzucił najmniejszą kartę po dwie posiadłości w każdej z tych prowincji?
Dzięki z góry.
Dobra uwaga.mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże
Lord Voldemort pisze:Dobra uwaga.mat_eyo pisze:Należy pamiętać o konfliktach, które mają inne kary, np. odrzucenie karty praw. Wtedy kara też dotyczy osoby zagrywającej do konfliktu najsłabszą kartę familii i brak posiadłości w niczym nie pomoże
Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.eltadziko pisze:Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
mat_eyo pisze:Wydaje mi się, że gracze tracą posiadłości tylko w przypadku Najazdu, jeśli efekt przegranej karty konfliktu jest inny, to wprowadza się go bez utraty posiadłości.
Najazd
W Prowincji w kolorze karty Konfliktu
i w ewentualnych innych Prowincjach, których herby są również wskazane na tej karcie, każdy gracz traci po 1 Posiadłości (o ile ją tam posiada). Ponadto gracz, który zagrał w tym Konflikcie kartę Familii
o najmniejszej łącznej Sile, traci 1 dodatko- wą Posiadłość w Prowincji w kolorze karty Konfliktu (o ile ją tam posiada).
A, faktyczniemat_eyo pisze:A to skąd Ci się wzięło? W przypadku, kiedy konflikt skutkuje utratą karty praw to traci TYLKO gracz, który zagrał najniższą kartę familii. To jest bardzo ładnie opisane w instrukcji na stronie 11.eltadziko pisze:Nikt nie traci posiadłości. Każdy traci po jednej karcie praw, a gracz zagrywający najniższą kartą traci dwie karty praw.arturpe pisze:No właśnie. Która z powyższych jest prawdziwa. Jeśli efektem porażki ma być utrata karty praw to czy wszyscy tracą posiadłość a najniższy kartę czy może wszyscy karty a najniższy dwie?
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedłmat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2
Bo w pudełku nie miałeś większej ilości tych znacznikóweltadziko pisze:Nie no, aż do takich dalekich interpretacji to bym nie zaszedłmat_eyo pisze:Wtedy w przypadku Czarnych Chmur każdy gracz dokładłby znacznik, a najsłabszy dokładłby 2
To źle graliśmy...ozy pisze:Ordynacja - dokładnie tak. Podskarbi działa normalnie ale nie ściąga Twojego majątku, bo Ty, dzięki Ordynacji, usuwasz go z innej Prowincji.