Pan Lodowego Ogrodu (Krzysztof Wolicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Maxxx76 »

Nie Twoja, wydawnictwa:-):-):-)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Kilka istotnych informacji:
1) Po licznych prośbach ulegliśmy i uruchomiliśmy na szybko sprzedaż pozostałych z Kickstartera gry Pan lodowego Ogrodu. Czym się różni wersja gry z Kickstartera od tej jak była dostępna na portalu Wspieram.to i w sklepach?
Tylko okładką tj. zawiera angielski tytuł „The Lord of the Ice Garden” zamiast polskiego. Zawartość gry jest ta sama.
2) Czy jest planowany dodruk Pana Lodowego Ogrodu poinformujemy na początku przyszłego roku. Obecnie prowadzimy w tym zakresie rozmowy z dystrybutorami.
3) Możliwość zakupu dodatkowych figurek do PLO, koszulek, map, artbooków przesuwamy do planowanej akcji crowfundingowej związanej z grą Achaja. Uznaliśmy, że to będzie najbardziej optymalne rozwiązanie.
Link do sklepiku PLO: http://panlodowegoogrodu.pl/sklep
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Malash »

Za uOcean gra dotarła, Waćpanowie:
(Tom Vasel, Dice Tower)
https://www.youtube.com/watch?v=RetdgZ4 ... dVLYGb8Grw
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4092
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 299 times
Been thanked: 178 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: lacki2000 »

Malash pisze:Za uOcean gra dotarła, Waćpanowie:
(Tom Vasel, Dice Tower)
https://www.youtube.com/watch?v=RetdgZ4 ... dVLYGb8Grw
no, a wg mnie taka jego ocena:
Spoiler:
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Malash »

też właśnie nie bardzo rozumiem co on się tak do tego worker placementu przyczepił, przecież nie to jest sednem gry.
Może grali bez mapy...? :D
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
Malash
Posty: 197
Rejestracja: 18 sty 2012, 22:49
Lokalizacja: Warszawa Praga Płd.
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Malash »

Grałem kolejny raz w PLO i wszyscy gracze stwierdzili jednogłośnie, że Passionaria jest niegrywalna (jeśli chodzi o cel prywatny).

Jeśli istnieje gracz, który posiada na mapie figurki o łącznej ilości ataku 3 i możliwością ich przemieszczania / pilnującym Callo, to NIE DA SIĘ wykonać celu.
- Faun ma 2 HP... już nawet wzmocniony tarczą ma 3. Więcej się wyciągnąć nie da.
- zamykając drugi obszar gracz posiada tylko jednego Fauna (przeciwnik nie potrzebuje więc zabijać dwóch faunów wystawionych do takiego obszaru, tylko tego jednego.

Wystarczy obstawić taki obszar wojskiem jednego gracza o łącznym ataku 2 (ew.3)
(a jeśli jeden z przeciwników ma 3 jednostki z mobilnością i atakiem, to bez problemu zawsze może nimi wjechać).
Passionaria może wystawiać tam Fauna, ale i tak faza ataku jest po mobilności i innych takich. Musiałaby więc zrobić trzeci potencjalny obszar gotowy do zamknięcia, co zakrawa o abstrakcję.

Callo musi przez dwie kolejki "przygotowywać" obszar.
W porównaniu do innych, którzy mogą:
- (Olaf) porywać kosteczki z niemal każdego obszaru;
- (Ulrike) postawić ostatnią wieżę w jednym z 2-3 ostatnich obszarów (gry dwuosobowej nie biorę pod uwagę);
- (Aaken) zdominować obszar z cierniem byle czym...
ORAZ zważywszy że do wszelkich działań mają do dyspozycji 2 figurki odpowiedniej jednostki, a Passionrii jedna się "zamraża"...
moje wnioski są jednoznaczne:
NIE DA SIĘ.

No chyba, że obszar zamyka się już w momencie gdy przy przywołanych dwóch "koszmarkach" stawia się tam fauna,
jednak w instrukcji podane jest:
Callo zamyka region przy użyciu Fauna (jednostka 2 poziomu) oraz Koszmaru
(jednostka 3 poziomu) i wygląda to następująco:
1) KOSZMAR: jeżeli w regionie zdominowanym przez Callo znajduje się
Koszmar, to gracz umieszcza w nim żeton koszmaru.
2) FAUN: jeżeli w regionie zdominowanym przez Callo znajdują się dwa
żetony koszmaru i Faun to gracz zamyka region.
Czy macie podobne wrażenia...? Czy też my jakoś źle gramy?
WImięZasad.ZnadPlanszy.pl
także na: Facebooku , YouTube, Spotify i Apple Podcasts.
Analizujemy gry i ich mechaniki. Nie boimy się wytykać im błędów.
Często je naprawiamy, bądź przebudowujemy za pomocą prostych home rules.
Awatar użytkownika
krecilapka
Posty: 972
Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 40 times
Been thanked: 188 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: krecilapka »

Obszar się zamyka w etapie dominacji, po wszystkich ruchach i walkach. Więc faktycznie nie jest aż tak trudne by pilnować Passionarię przed skończeniem gry osobistym celem. Aczkolwiek brałem udział w partiach gdzie skończyła ona grę w ten sposób. Tyle, że raz byli to początkujący (wtedy zakończyć grę zielonymi jest banalne, bo robi to już w 4-5 turze :lol: ). A za drugim razem, gracze pochłonięci wzajemnymi walkami ewidentnie przeoczyli stosowny moment.

Przyznaję rację, że Callo nie jest łatwą do prowadzenia postacią. Z jej osobistym celem to raczej można tylko liczyć na to, że się przeciwnicy zagapią i będzie za późno. O ile zamknięcie pierwszego obszaru się udaje, to z drugim jest kłopot. Zanim przygotował się dwie prowincje do zamknięcia, to śnieg był tak wysoko, że nie udawało się fauna przywołać i koniec. Dlatego grając Callo raczej szedłem na punkty i wystawiałem fighterów.

Ale z drugiej strony, to gdy się gracze pilnują to z żadnym celem nie jest łatwo. Samemu wprawdzie pilnować wszystkich się nie da, ale podszepty gdzie, kogo i dlaczego trzeba walnąć robią swoje.

Póki co u nas najczęściej udawało się zakończyć grę osobistym celem Ulryce. Chociaż mi na pierwszy rzut oka wydawało się, najtrudniejszym wystawienie tylu wież.
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: zakwas »

krecilapka pisze: Póki co u nas najczęściej udawało się zakończyć grę osobistym celem Ulryce. Chociaż mi na pierwszy rzut oka wydawało się, najtrudniejszym wystawienie tylu wież.
Freihoff jest łatwa jak się gra na "cichociemnego" - tych wież do postawienia jest tak dużo, że na początku nikt nie liczy, a potem jest już ciężko powstrzymać, więc jak się zagra "z boku" początek gry, nikomu nie wchodząc w drogę i narażając, to potem jest duuuuużo łatwiej. ;)
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nadszedł czas, że musimy zabrać się za ponowną redakcję instrukcji do PLO. Pierwsze, co nam przychodzi do głowy to redakcja przez osobę, która doskonale zna PLO, ale też wie, co należy poprawić. Czy na forum znajdzie się desperat, który chciałby podjąć się współpracy z nami w tym zakresie?
Pisać na kontakt[małpa]panlodowegoogrodu.pl
:twisted:
matio2007
Posty: 626
Rejestracja: 05 gru 2013, 12:55
Been thanked: 121 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: matio2007 »

Czyżby szykowała się druga edycja?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

RedImp pisze:Nadszedł czas, że musimy zabrać się za ponowną redakcję instrukcji do PLO. Pierwsze, co nam przychodzi do głowy to redakcja przez osobę, która doskonale zna PLO, ale też wie, co należy poprawić. Czy na forum znajdzie się desperat, który chciałby podjąć się współpracy z nami w tym zakresie?
Pisać na kontakt[małpa]panlodowegoogrodu.pl
:twisted:
Myślę, że lepszy efekt by uzyskała praca zbiorowa tu na forum ;)
tejot
Posty: 354
Rejestracja: 25 lip 2012, 12:37
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: tejot »

Fajnie że się coś w tym temacie ruszyło, chociaż szkoda że tak późno. Właśnie mieliśmy ze współgraczami dyskusję nt tego ile obecnie trzeba przeczytać poza instrukcją, żeby poczuć się pewniej w zasadach (forum, faq).
Instrukcja to naszym zdaniem najsłabsze ogniwo tej wyjątkowo dobrej gry.
Awatar użytkownika
piotrus
Posty: 44
Rejestracja: 13 gru 2012, 00:36
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: piotrus »

mat_eyo pisze:
RedImp pisze:Nadszedł czas, że musimy zabrać się za ponowną redakcję instrukcji do PLO. Pierwsze, co nam przychodzi do głowy to redakcja przez osobę, która doskonale zna PLO, ale też wie, co należy poprawić. Czy na forum znajdzie się desperat, który chciałby podjąć się współpracy z nami w tym zakresie?
Pisać na kontakt[małpa]panlodowegoogrodu.pl
:twisted:
Myślę, że lepszy efekt by uzyskała praca zbiorowa tu na forum ;)
Kurcze, od nastu lat Wikipedia pokazuje, ze crowdsourcing jest dobry, PLO jest w mlodszego crowdfundinu... taka instrukcje nalezy wrzucic na jakas wiki, i zlinkowac tutaj. A potem sie zbiorowo poprawi.
BGG (Kolekcja - PM jesli ktos chce w cos zagrac w Katowicach)
xelos80
Posty: 669
Rejestracja: 15 lis 2013, 17:33
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: xelos80 »

a czy nową instrukcję będzie np można dokupić?
aspo
Posty: 463
Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 17 times
Been thanked: 9 times

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: aspo »

matio2007 pisze:Czyżby szykowała się druga edycja?
Przyłączam się do pytania. Jestem odrobinkę zmęczony odpowiadaniem na pytania znajomych "nie sprzedam, szukajcie na allegro" ;]
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: pan_satyros »

Pytanie do osób, które grały - jak z regrywalnością?
Partie różnią się czymś, czy jedynym co może je urozmaicić są inne decyzje graczy?
Zakładam rozgrywki w stałym towarzystwie, 2-3 osobowe, bardzo rzadko 4.
swiety_1984
Posty: 156
Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: swiety_1984 »

Na 2-3 osoby mozesz miec inny rozklad mapy, inaczej rozłożone uroczyska i punkty (rozkladasz sie w ciemno), dodatkowo grajac z kafelkami Vuko i losowa kolejnoscia akcji mozna wiele mieszac.

Natomiast sama regrywalnosc wysoka bo to bardzo dobry tytul ze spora iloscia kombinowania i duza doza negatywnej interakcji.
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: wis »

Święty odpowiedział Ci wyczerpująco nt regrywalności. Od siebie dodam jedynie, żebyś przetestował sobie tryb dwuosobowy "u kolegi", jeśli masz w planach często tak grać. Ta gra nie wybacza błędów, a w trybie dwuosobowym - nie wybacza do kwadratu.

Ps. Mogę być tym kolegą :).
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
Board Game Girl
Posty: 384
Rejestracja: 28 cze 2013, 11:45

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: Board Game Girl »

Na mojej stronie umieściłam dzisiaj videorecenzję i opis zasad Pana Lodowego Ogrodu. Zapraszam do oglądania i komentowania!
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

mat_eyo pisze:
RedImp pisze:Nadszedł czas, że musimy zabrać się za ponowną redakcję instrukcji do PLO. Pierwsze, co nam przychodzi do głowy to redakcja przez osobę, która doskonale zna PLO, ale też wie, co należy poprawić. Czy na forum znajdzie się desperat, który chciałby podjąć się współpracy z nami w tym zakresie?
Pisać na kontakt[małpa]panlodowegoogrodu.pl
:twisted:
Myślę, że lepszy efekt by uzyskała praca zbiorowa tu na forum ;)
Rozpoczynamy pracę grupową nad instrukcją do PLO?
Od czego warto waszym zdaniem zacząć. Co było najgorsze w tamtej instrukcji? Jaki układ powinna mieć nowa?
Czy będziemy pracować nad nią przy użyciu Google Docs? Czy znacie inną pomocniejsza aplikację do pracy grupowej?
Kto chętny do pomocy?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 810 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: mat_eyo »

Myślę, że najlepiej by było, gdyby uwagi były wpisywane tutaj (albo najlepiej w oddzielnym do tego celu wątku) i nanoszone przez Was na plik, do którego inni mieliby jedynie podgląd. Jeśli każdy zacznie na własną rękę edytować to zrobi się jeszcze większy bałagan.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Po weekendowej naradzie i presji wielu zainteresowanych kupnem podjęliśmy decyzję o sprzedaży niewielkiego nakładu gry Pan Lodowego Ogrodu, jaki planowaliśmy sprzedać w akcji z Achają. Grę można kupić w naszym sklepiku pod adresem: http://panlodowegoogrodu.pl/sklep/kup-p ... ego-ogrodu
Nakład gry w sklepiku jest bardzo mały, więc śpieszcie się z zakupem.
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Jak już wcześniej groziliśmy – zabieramy się za robienie nowej instrukcji. Postanowiliśmy zrobić pierwsze angielską instrukcję, za którą zabrał się nasz człowiek zza oceanu. Na bazie tej instrukcji powstanie polska wersja.
Pod poniższym linkiem dostępny sam tekst, który sami teraz zaczynamy sprawdzać. Jeśli rzucą wam się błędy w oczy prosimy o info.

http://panlodowegoogrodu.pl/rulebook_v2 ... es2015.pdf
Awatar użytkownika
RedImp
Posty: 603
Rejestracja: 03 maja 2012, 20:53
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: RedImp »

Nikt nie ma uwag do tekstu instrukcji publikowanego wcześniej?
Co powiecie na taką pomoc dla gracza:
http://panlodowegoogrodu.pl/rulebook_v2 ... ummary.pdf
Awatar użytkownika
michacham
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2012, 09:07
Lokalizacja: Łódź

Re: Pan Lodowego Ogrodu

Post autor: michacham »

W instrukcji odnośnie fazy inicjatywy na początku drugiej strony piszecie: "ONCE per game stage, a player may decide to move his Initiative marker one or two spaces".
Na karcie pomocy jest już: "After the first round, players move their initiative markers one or two
spaces. A player may move his Initiative marker two spaces ONCE per game stage". To nie do końca to samo. Czy w tej fazie można co turę przeskakiwać o dwa pola jeśli za każdym razem ląduje się w kolejnym etapie ?
ODPOWIEDZ