Sotalum pisze:Witam na forum,
mam problem z kilkoma zasadami:
1. Czy podczas ataku, gdy nie wyrzucimy miecza lub łuku, sługus rzuca kośćmi na obronę (żeby zdobyć ser)?
Czy działa to tak samo gdy atakuje sługus i nie trafia, czy my rzucamy (licząc na ser)?
Mam wrażenie że oglądając film instruktażowy na stronie Plaid Hat Games, widziałem że zawsze rzucamy za obronę...chyba że coś pomyliłem.
2. Co robimy gdy zabraknie nam żetonów sera, a musimy je dołożyć do koła serowego (zabieramy myszce lub "na siłę" korzystamy ze zdolność itp...)?
3. Gdy na stole jest karta potyczek i pojawiają się specjalne posiłki, czy korzystamy jeżeli zajdzie taka konieczność z dodatkowych posiłków z tej karty? (gdy zapełnimy ponownie koło serowe, a na planszy wciąż będą posiłki specjalne)
4. Gdy Maginos atakuje wręcz, czy dostaje dodatkowo do ataku +1 za kostur tak jak za atak dystansowy czy korzysta wyłącznie ze swojej siły?
5. Karta przedmiotu Długi łuk - czy dodaje +1 do każdego ataku i dodatkowo +1 za dużego sługusa czy tylko +1 za dużego?
6. Karta przedmiotu Kostur ochrony - aktywna mysz dostaje + 1 do obrony, gdy mysz jest aktywna wykonuje akcję ataku, szperania itp. więc nie potrzebujemy wtedy obrony. Czy korzystamy z tej karty gdy mysz jest atakowana przy obronie?
7. Karta przedmiotu Sztylet - gdy sługus jest niżej na torze inicjatywy, jest atakowany i ma np. 1 obrony czy wtedy nie rzuca 1 kością na obronę, czy zawsze rzucą minimum 1?
8. Czy Lily stojąc na tym samym polu ze sługusem walczy wręcz mając łuk, czy zawsze będzie rzucała na atak dystansowy?
9. W rozdziale III grając w kości, rzucam 4 kośćmi i np. gdy mam słaby wynik mogę go powtórzyć dodając do 4 kości tyle ile mam wiedzy i wtedy ten wynik jest właściwy czy drugim razem rzucam tylko tyloma kośćmi ile mam wiedzy?
10. Czy jeśli gramy np. bez Tildy, możemy się w jakikolwiek sposób leczyć?
1. Nie, nie rzucamy. Sługusy też nie rzucają.
2. Użyć czegoś zastępczego. Taka sytuacja powinna należeć do rzadkości jednak - myszy powinny sera używać, albo na używanie umiejętności albo ich zdobywanie.
3. Gdy posiłki specjalne "robią się" za drugim razem, przesuwamy tylko znacznik strony do przodu. Nowi wrogowie już się nie pojawiają. Jeśli mamy na planszy wciąż tych z poprzedniego, walczymy dalej z nimi.
4. Zawsze dostaje +1. Kostur trzeba traktować jako coś albo działa w walce wręcz albo zdalnie. Designer gry mówil, że można sobie wyobrazić, że kostur magicznie się przeobraża.
5. +1 do każdego ataku, a jeśli atak wymierzony w dużego, to jeszcze +1, czyli razem wtedy +2.
6. Niestety nie pamiętam karty. Dobrą praktyką jest wklejanie obrazków kart. Odpowiadający raczej nie mają czasu zrzucać pudeł i szukać jednej karty
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Wydaje mi się, że chodziło jednak o obronę, gdy ktoś atakuje mysz, a więc poza jej turą.
7. Nie rzuca w ogóle.
8. Rodzaj ataku zależy od broni jaką wybierzemy do ataku. Jeśli to broń dystansowa, wtedy patrzymy na symbole łuku na kostkach. Jeśli broń do walki wręcz, to wtedy na miecze. Można walczyć bronią dystansową, strzelając w kogoś na tym samym polu lub obok. Wyjątkiem jest kostur Maginosa, który się "przeobraża".
9. Rzucasz 4 kośćmi. Jeśli wynik jest niepomyślny, możesz raz przerzucić (nie dodać) tyle kości ile wynosi wartość Twojej wiedzy (np. Maginos może bazowo przerzucić 3 z tych 4 kości).
10. Jest umiejętność First Aid (zgaduję, że "Pierwsza Pomoc"), którą można wybrać dla jakiejkolwiek myszy.