Skrót myślowy. Powinno być "Schronienie budujesz na kafelku z obozem lub na sąsiednim wg normalnego kosztu lub na dalszych - z zachowaniem zasad odległości.AiS pisze: 1. Obóz po prostu masz od początku. Schronienie budujesz na kafelku z obozem lub na sąsiednim (z zachowaniem zasad odległości)
Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 06 wrz 2014, 10:06
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Cześć,
mam pare pytań:
- czy kosz i wór można wziąść do jednej akcji pozyskiwania surowców?
- czy jak w pierwszej akcji eksploracji zdobyłem larwy, a w drugiej mam wydażenie, że spędzam noc po za obozem to czy te larwy mam ze sobą czy są już w obozie?
- czy Jenny w 3 scenariuszu można leczyć za pomocą akcji kucharza, lub za pomocą przedmiotów?
- czy można dwa razy w tej samej akcji powiększyć tymczasowo broń?
mam pare pytań:
- czy kosz i wór można wziąść do jednej akcji pozyskiwania surowców?
- czy jak w pierwszej akcji eksploracji zdobyłem larwy, a w drugiej mam wydażenie, że spędzam noc po za obozem to czy te larwy mam ze sobą czy są już w obozie?
- czy Jenny w 3 scenariuszu można leczyć za pomocą akcji kucharza, lub za pomocą przedmiotów?
- czy można dwa razy w tej samej akcji powiększyć tymczasowo broń?
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
TakSzoker pisze:- czy kosz i wór można wziąść do jednej akcji pozyskiwania surowców?
Dobre pytanie, ale jak dla mnie przyniosłeś do obozu i dopiero wyszedłeś na dalsze zwiedzanie. Ja bym interpretował, że nie masz ich przy sobie.Szoker pisze:- czy jak w pierwszej akcji eksploracji zdobyłem larwy, a w drugiej mam wydaRZenie, że spędzam noc poza obozem to czy te larwy mam ze sobą czy są już w obozie?
Jest pełnoprawnym członkiem ekipy, więc jak najbardziej tak.Szoker pisze:- czy Jenny w 3 scenariuszu można leczyć za pomocą akcji kucharza, lub za pomocą przedmiotów?
Jeśli z dwu różnych przedmiotów/umiejętności, to czemu nie?Szoker pisze:- czy można dwa razy w tej samej akcji powiększyć tymczasowo broń?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Na niebiesko moje odpowiedzi:
Szoker pisze:Cześć,
mam pare pytań:
- czy kosz i wór można wziąść do jednej akcji pozyskiwania surowców?
- czy jak w pierwszej akcji eksploracji zdobyłem larwy, a w drugiej mam wydażenie, że spędzam noc po za obozem to czy te larwy mam ze sobą czy są już w obozie?
Ja gram, że gracz ma je przy sobie - są one w polu przyszłych surowców, więc jeszcze nie są one w obozie. Natomiast w instrukcji jest napisane, że podczas nocy poza obozem gracz może korzystać z tego co zdobył w tej rundzie.
- czy Jenny w 3 scenariuszu można leczyć za pomocą akcji kucharza, lub za pomocą przedmiotów?
- czy można dwa razy w tej samej akcji powiększyć tymczasowo broń?
tak. Np. jeden worker idzie budować broń (koszt 1drewna) i drugi worker robi to samo jako oddzielną akcję (1 drewna) i oboje rzucają kośćmi. Akce budowania broni, dachu i palisady są jakby wielokrotne. Tzn. ja buduję dach od południa a Ty od północy - w ten sam dzień zbudujemy więc dach do poziomu drugiego ()
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Wszystkie akcje z Fazy Akcji należy traktować jako dziejące się jednocześnie. Dopiero po zakończeniu tej fazy wszyscy wracają do obozu (lub spędzają noc poza obozem). Poza tym instrukcja strona 19:Lothrain pisze:Dobre pytanie, ale jak dla mnie przyniosłeś do obozu i dopiero wyszedłeś na dalsze zwiedzanie. Ja bym interpretował, że nie masz ich przy sobie.Szoker pisze:- czy jak w pierwszej akcji eksploracji zdobyłem larwy, a w drugiej mam wydaRZenie, że spędzam noc poza obozem to czy te larwy mam ze sobą czy są już w obozie?
"Po zakończeniu wszystkich akcji należy przesunąć wszystkie surowce i żetony z obszaru Przyszłych Surowców do obszaru Dostępnych Surowców (od tego momentu wszystkie są dostępne dla graczy)"
Tak więc w czasie nocy poza obozem gracz ma wszystko przy sobie co zdobył ze swych akcji.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
-
- Posty: 1981
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 88 times
- Been thanked: 28 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
W scenariuszu "wyspa ognia", przy eksploracji totemów muszę dociągnąć np. 4 karty tajemnic. Co się dzieje jak np. pierwsza dociągniętą karta mówi mi, że mam nie dociągać więcej kart?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Wpadłem w pewną wątpliwość.. Czy żetony przygody schodzą z akcji na koniec rundy w przypadku gdy nie wykonywaliśmy akcji na której leży żeton, czy żeton przygody pozostaje na następne rundy i spada dopiero gdy wykonamy akcje?
Ciekawy świata.. planszówkowego ;)
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
Nie odmówię rozgrywki w dobrym towarzystwie, daj znać na fb: https://www.facebook.com/DawidSzatkowski
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Spada tylko po wykonaniu akcji, czyli dobraniu karty.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Witam.
Niedawno zakupiłem Robinsona i mam pytanie odnośnie Budowania.
Mogę położyć mojego Cieślę na budowę jakiegoś przedmiotu wymagającego dwa drewna gdy w trakcie planowania w naszych zasobach jest tylko jedno drewno? Posiadam wystarczającą ilość determinacji by użyć specjalnej zdolności i zmniejszyć o jeden wymaganą ilość drewna.
Ogólnie chodzi o to czy mogę próbować budować coś na co nie mamy zasobów, ale przy użyciu np. specjalnych zdolności liczę, że uda mi się daną czynność wykonać.
Druga rzecz.
Podczas eksploracji w danej rundzie mamy znacznik +1 (chłop) - czyli by rzucać kośćmi musimy położyć minimum 2 ludzi. Jeśli chcemy eksplorować dwa tereny to tyczy się to każdego? Czy możemy np. na jeden położyć dwóch i rzucamy kośćmi - żeton +1 (chłop) odpada a reszta może już wykonywać czynność posiadając jeden znacznik swojej postaci na danym terenie.
Czy jednak trzeba i tu i tu położyć po dwa znaczniki postaci? Po wykonaniu pierwszego rzutu następuje ruch następnego gracza i on może już odkryć obszar bez rzucania kośćmi (ale musiał mimo wszystko położyć dwa znaczniki postaci).
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Niedawno zakupiłem Robinsona i mam pytanie odnośnie Budowania.
Mogę położyć mojego Cieślę na budowę jakiegoś przedmiotu wymagającego dwa drewna gdy w trakcie planowania w naszych zasobach jest tylko jedno drewno? Posiadam wystarczającą ilość determinacji by użyć specjalnej zdolności i zmniejszyć o jeden wymaganą ilość drewna.
Ogólnie chodzi o to czy mogę próbować budować coś na co nie mamy zasobów, ale przy użyciu np. specjalnych zdolności liczę, że uda mi się daną czynność wykonać.
Druga rzecz.
Podczas eksploracji w danej rundzie mamy znacznik +1 (chłop) - czyli by rzucać kośćmi musimy położyć minimum 2 ludzi. Jeśli chcemy eksplorować dwa tereny to tyczy się to każdego? Czy możemy np. na jeden położyć dwóch i rzucamy kośćmi - żeton +1 (chłop) odpada a reszta może już wykonywać czynność posiadając jeden znacznik swojej postaci na danym terenie.
Czy jednak trzeba i tu i tu położyć po dwa znaczniki postaci? Po wykonaniu pierwszego rzutu następuje ruch następnego gracza i on może już odkryć obszar bez rzucania kośćmi (ale musiał mimo wszystko położyć dwa znaczniki postaci).
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Witam moje pierwsze zapytanko , nie moge znalezc odpowiedzi ...
Zalozmy wysylam pionka na budowe dachu. Moja zona chce tez to zrobic , teraz moje pytanie czy moze?
czy mozna w jednym planowaniu akcji (rundzie) podwyzszyc poziom palisady broni dachu o wiecej niz jedno ?
na przyklad wysylajac 2 robotnikow na rozne poziomy,
jeden robi zalozmy 2 pozoim
a kolejny (ta sama runda) 3 poziom
z zalozenia ze wszystko potoczy sie pomyslnie
Zalozmy wysylam pionka na budowe dachu. Moja zona chce tez to zrobic , teraz moje pytanie czy moze?
czy mozna w jednym planowaniu akcji (rundzie) podwyzszyc poziom palisady broni dachu o wiecej niz jedno ?
na przyklad wysylajac 2 robotnikow na rozne poziomy,
jeden robi zalozmy 2 pozoim
a kolejny (ta sama runda) 3 poziom
z zalozenia ze wszystko potoczy sie pomyslnie
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Możeszzieliwo pisze: Mogę położyć mojego Cieślę na budowę jakiegoś przedmiotu wymagającego dwa drewna gdy w trakcie planowania w naszych zasobach jest tylko jedno drewno? Posiadam wystarczającą ilość determinacji by użyć specjalnej zdolności i zmniejszyć o jeden wymaganą ilość drewna.
Niech się mądrzejsi wypowiedzą. Ja grałem chyba tak, że do wszystkich musiałem wysłać jednego więcej.Ale nie jestem pewien tej interpretacji.zieliwo pisze: Podczas eksploracji w danej rundzie mamy znacznik +1 (chłop) - czyli by rzucać kośćmi musimy położyć minimum 2 ludzi. Jeśli chcemy eksplorować dwa tereny to tyczy się to każdego? Czy możemy np. na jeden położyć dwóch i rzucamy kośćmi - żeton +1 (chłop) odpada a reszta może już wykonywać czynność posiadając jeden znacznik swojej postaci na danym terenie.
Czy jednak trzeba i tu i tu położyć po dwa znaczniki postaci? Po wykonaniu pierwszego rzutu następuje ruch następnego gracza i on może już odkryć obszar bez rzucania kośćmi (ale musiał mimo wszystko położyć dwa znaczniki postaci).
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Można, o ile tylko macie wystarczająco dużo materiałów budowlanych. Żona budująca dachy to skarbspiman417 pisze:Witam moje pierwsze zapytanko , nie moge znalezc odpowiedzi ...
Zalozmy wysylam pionka na budowe dachu. Moja zona chce tez to zrobic , teraz moje pytanie czy moze?
czy mozna w jednym planowaniu akcji (rundzie) podwyzszyc poziom palisady broni dachu o wiecej niz jedno ?
na przyklad wysylajac 2 robotnikow na rozne poziomy,
jeden robi zalozmy 2 pozoim
a kolejny (ta sama runda) 3 poziom
z zalozenia ze wszystko potoczy sie pomyslnie
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Zieliwo i Spiman - bez urazy, ale proszę raz jeszcze do lektury obowiązkowej instrukcji Zawsze przytaczam dokładną stronę z instrukcji, ale teraz nie mam jej pod ręką, więc wybaczcie, jednak wszystko jest dokładnie w niej opisane.
Zieliwo -
Przed rzutami kością należy wszystko mieć rozplanowane, łącznie z wydatkami na budowę. Oczywiście cieśla może zamiast drewna przeznaczyć żetony zamiast drewna.
Druga rzecz - chłop jest jednorazowy. Jeśli leży przy budowie to znaczy, że pierwsza budowa pochłonie + 1 ludzika. Oczywiście może się zdarzyć, że w ramach pociągnięcia karty przygody okaże się, że nalezy położyć kolejnego, wtedy idzie następny. Jak wiesz, jest też zasada jednego żetonu, zatem nie może np. przy boduwie leżeć 2 chłopów. Nie wiem czy "chłop" jest przeze mnie w ogóle dobrze rozumiany
SPIMAN
Możesz wysłać dowolną ilość żetonów w dowolnych kombinacjach i próbować. Oczywiście z założeniem, że przed decyzją stać Cię na wszystkie budowy (zasoby). Zatem pprzy grze bez dodatków / kart przygód / modyfikatorów itp dwoma postciami można w jednej rundzie wybudować do 4 poziomów broni /dachu itp
Poleceam przed grą dokładnie przeczytać instrukcję 2-3 razy. Przyswaja się wiele rzeczy o wiele lepiej
Pozdrawiam
Zieliwo -
Przed rzutami kością należy wszystko mieć rozplanowane, łącznie z wydatkami na budowę. Oczywiście cieśla może zamiast drewna przeznaczyć żetony zamiast drewna.
Druga rzecz - chłop jest jednorazowy. Jeśli leży przy budowie to znaczy, że pierwsza budowa pochłonie + 1 ludzika. Oczywiście może się zdarzyć, że w ramach pociągnięcia karty przygody okaże się, że nalezy położyć kolejnego, wtedy idzie następny. Jak wiesz, jest też zasada jednego żetonu, zatem nie może np. przy boduwie leżeć 2 chłopów. Nie wiem czy "chłop" jest przeze mnie w ogóle dobrze rozumiany
SPIMAN
Możesz wysłać dowolną ilość żetonów w dowolnych kombinacjach i próbować. Oczywiście z założeniem, że przed decyzją stać Cię na wszystkie budowy (zasoby). Zatem pprzy grze bez dodatków / kart przygód / modyfikatorów itp dwoma postciami można w jednej rundzie wybudować do 4 poziomów broni /dachu itp
Poleceam przed grą dokładnie przeczytać instrukcję 2-3 razy. Przyswaja się wiele rzeczy o wiele lepiej
Pozdrawiam
Re: Robinson Crusoe: AotCI
dziekuje za odpowiedz tak tez myslalem ale wolalem sie upewnic
czytalem instrukcje raz dopiero faq i filmiki
partia solo kleska
z zonka rowniez
pogoda nas zniszczyla,
teraz bedzie lepiej skoro zle postepowalem z ochrona
czytalem instrukcje raz dopiero faq i filmiki
partia solo kleska
z zonka rowniez
pogoda nas zniszczyla,
teraz bedzie lepiej skoro zle postepowalem z ochrona
- ghostartur
- Posty: 411
- Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Profity z odkryć rozpatruję gdy w danej turze zakończę wszystkie akcje czyli przed fazą pogody(gdy wykonam akcję to dane odkrycia lądują w górnej części skrzyni a dopiero potem na dole)? Dodatkowo gdy otrzymam np: kozę to czy muszę mieć jakiś poziom broni? Jeśli chcę ją zabić to robię to przed fazą pogody czy muszę użyć pionka w kolejnej turze w fazie akcji?
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Takghostartur pisze:Profity z odkryć rozpatruję gdy w danej turze zakończę wszystkie akcje czyli przed fazą pogody(gdy wykonam akcję to dane odkrycia lądują w górnej części skrzyni a dopiero potem na dole)?
Nie. Kozę masz i sobie ją trzymasz za darmo do kiedy chcesz. Żeby ją zabić musisz mieć niezerowy poziom broni.Termin zabicia kozy jest w dowolnym momencie gry.Dodatkowo gdy otrzymam np: kozę to czy muszę mieć jakiś poziom broni?
Kozę zabijasz bez pionka, gdy uznacsz to za przydatne.Jeśli chcę ją zabić to robię to przed fazą pogody czy muszę użyć pionka w kolejnej turze w fazie akcji?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
- ghostartur
- Posty: 411
- Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dziękuję za odpowiedź. Patrząc na złożoność gry zapewne zajrzę tutaj jeszcze nie raz. Jeszcze jedno szybkie pytanie. Dlaczego nie mogę od razu przenieść zasobów z żetonu odkrycia do dolnej skrzynki? Chodzi o to żebym nie mógł użyć danych zasobów w turze w której je odkryłem?
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dokładnie o to chodzi.ghostartur pisze:Dziękuję za odpowiedź. Patrząc na złożoność gry zapewne zajrzę tutaj jeszcze nie raz. Jeszcze jedno szybkie pytanie. Dlaczego nie mogę od razu przenieść zasobów z żetonu odkrycia do dolnej skrzynki? Chodzi o to żebym nie mógł użyć danych zasobów w turze w której je odkryłem?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ja miałem wczoraj taką sytuację:
Pionek poszedł eksplorować teren i znalazł kozę.
Niestety musiał spędzić noc w lesie.
Poziom broni był niezerowy, ale czy wziąłem ją ze sobą, czy została w obozie?
Oto jest pytanie...
Zawsze mam w takim miejscu dylemat.
W końcu w fazie planowania akcji nie założyłem, że zabiorę broń ze sobą.
Więc uznałem, że broń została w obozie nie miał jak biednej kozy zamordować.
I tak siedział sobie do rana głodny.
Pionek poszedł eksplorować teren i znalazł kozę.
Niestety musiał spędzić noc w lesie.
Poziom broni był niezerowy, ale czy wziąłem ją ze sobą, czy została w obozie?
Oto jest pytanie...
Zawsze mam w takim miejscu dylemat.
W końcu w fazie planowania akcji nie założyłem, że zabiorę broń ze sobą.
Więc uznałem, że broń została w obozie nie miał jak biednej kozy zamordować.
I tak siedział sobie do rana głodny.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Ja nie uznałbym tego w ten sposób. Uznaję, że jeśli broń jest na poziomie 1 to każdy z uczestników gry ma możliwość jej wykorzystania. W grze nie ma żadnej zasady co do przydziału broni (w którym etapie się to robi?). Jeśli dwóch ludzików wylosuje przaygodę podczas budowy, że atakuje go dziki zwierz to co? Mam nagle zacząć "przekazywać" sobie broń? Jest wyraźnie w instrukcji opisane, co dzieje się w momencie pozostania poza obozem (gość taszczy co znalazł), natomiast broń na poziomie 4 oznacza, że każdy z osadników może lać za 4. Nie przekombinowywałbym - gra jest wystarczająco trudna
- Blugkolf
- Posty: 156
- Rejestracja: 22 lut 2014, 13:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 9 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Co się stanie w takiej sytuacji? - posiadam tylko dwa pomysły na przedmioty, na obu mam przydzielone pionki do ich zbudowania, rozstrzygam pierwszą akcję budowania i wypada zdarzenie, którego karta mówi, że mam odrzucić 3 karty pomysłów na przedmioty.
a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty
i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.
Kolejna sytuacja ze scenariusza, który zabrania mi podejmowania dalszej akcji eksploracji, póki nie wykonam udanej akcji budowy czegoś co wymaga scenariusz. Skoro akcje budowy rozstrzyga się przed eksploracją to czy można w jednej turze przydzielić pionki na obie akcje i rozpatrywać eksploracje tylko w zależności od tego czy budowa była udana, czy trzeba czekać z planowaniem akcji eksploracji do kolejnej tury - co często oznacza przegraną w scenariuszu?
a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty
i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.
Kolejna sytuacja ze scenariusza, który zabrania mi podejmowania dalszej akcji eksploracji, póki nie wykonam udanej akcji budowy czegoś co wymaga scenariusz. Skoro akcje budowy rozstrzyga się przed eksploracją to czy można w jednej turze przydzielić pionki na obie akcje i rozpatrywać eksploracje tylko w zależności od tego czy budowa była udana, czy trzeba czekać z planowaniem akcji eksploracji do kolejnej tury - co często oznacza przegraną w scenariuszu?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
(pisane później, dlatego to "znowu")Blugkolf pisze:Co się stanie w takiej sytuacji? - posiadam tylko dwa pomysły na przedmioty, na obu mam przydzielone pionki do ich zbudowania, rozstrzygam pierwszą akcję budowania i wypada zdarzenie, którego karta mówi, że mam odrzucić 3 karty pomysłów na przedmioty.
a.) Odrzucam pomysł, na którym leży pionek, którego akcję budowania miałem rozstrzygać jako następną, pionek wraca bez wykonania żadnej akcji w tej turze na kartę postaci, która go przydzieliła, w rezultacie nie spełniam 2 wymagań z karty,
b.) Rozstrzygam drugą akcję budowania zanim odrzucę jakiekolwiek pomysły, nie spełniam 3 wymagań tej karty
i dalej, karta ta nie mówi "jeśli to możliwe", a więc trzeba ponieść konsekwencje niespełnionych wymagań, w tym wypadku 2 lub 3 rany. Mam problem z ustaleniem kto w przypadku pomysłów na przedmioty powinien otrzymać te rany:
- wszystkie rany otrzymuje gracz, który rozstrzygał akcję,
- wszyscy gracze po 2-3 rany,
- a może wszyscy gracze rozdzielając 2-3 rany pomiędzy siebie.
Dla mnie prosta sprawa, znowu - po co kombinować - Wpada zdarzenie - ODRZUĆ 3 karty - zatem co robisz? Odrzucasz, nie wieczorem, nie potem, nie rano, nie jutro - teraz Zdejmujesz zatem planowane akcje budowy i odrzucasz pomysły. Kto ma rany? Na pewno nie rozdzielasz, ja obstawiam, że cała drużyna.
Jest o tym mocno w instrukcji. Nie możesz nic planować co wcześniej podczas tury nie zostało wykonane, zatem: nie możesz budować dachu i palisady, jeśli w tej samej turze planujesz w ogóle postawić schronienie. Nie możesz budować dzidy, nie mając turę wcześniej wybudowanego noża (nie wiem czy to dobry przykład, bo z pamięci strzelam).Blugkolf pisze:Kolejna sytuacja ze scenariusza, który zabrania mi podejmowania dalszej akcji eksploracji, póki nie wykonam udanej akcji budowy czegoś co wymaga scenariusz. Skoro akcje budowy rozstrzyga się przed eksploracją to czy można w jednej turze przydzielić pionki na obie akcje i rozpatrywać eksploracje tylko w zależności od tego czy budowa była udana, czy trzeba czekać z planowaniem akcji eksploracji do kolejnej tury - co często oznacza przegraną w scenariuszu?
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Instrukcja str. 21 DODATKOWE ZASADY (Niespełnione wymagania)
Jeśli spełnienie wymogu dotyczy tylko konkretnego gracza, np: wykonującego akcję, to tylko on otrzymuje Rany.
Jeśli wymóg jest ogólny (np.: efekty Wydarzeń) lub dotyczy wszystkich graczy (np.: pogoda), to wszyscy gracze otrzymują Rany.
Wg. mnie jeżeli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Przygody, to ranę dostanie osoba rozpatrująca tę kartę (gdyby było napisane coś o otrzymywaniu żetonów determinacji to dostałby tylko gracz to rozpatrujący). Jeśli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Wydarzeń, to wszyscy gracze skasują ranę jeśli kart pomysłów by zabrakło.
Jeśli spełnienie wymogu dotyczy tylko konkretnego gracza, np: wykonującego akcję, to tylko on otrzymuje Rany.
Jeśli wymóg jest ogólny (np.: efekty Wydarzeń) lub dotyczy wszystkich graczy (np.: pogoda), to wszyscy gracze otrzymują Rany.
Wg. mnie jeżeli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Przygody, to ranę dostanie osoba rozpatrująca tę kartę (gdyby było napisane coś o otrzymywaniu żetonów determinacji to dostałby tylko gracz to rozpatrujący). Jeśli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Wydarzeń, to wszyscy gracze skasują ranę jeśli kart pomysłów by zabrakło.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2015, 23:18 przez DarkSide, łącznie zmieniany 1 raz.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Cudownie Czyli co? Jak zwykle kłania się instrukcja.DarkSide pisze:Instrukcja str. 21 DODATKOWE ZASADY (Niespełnione wymagania)
Jeśli spełnienie wymogu dotyczy tylko konkretnego gracza, np: wykonującego akcję, to tylko on otrzymuje Rany.
Jeśli wymóg jest ogólny (np.: efekty Wydarzeń) lub dotyczy wszystkich graczy (np.: pogoda), to wszyscy gracze otrzymują Rany.
Wg. mnie jeżeli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Przygody, to ranę dostanie osoba rozpatrująca tę kartę (gdyby było napisane coś o otrzymywaniu żetonów determinacji to dostałby by tylko gracz to rozpatrujący). Jeśli wymóg odrzucenia Karty Pomysłu to efekt Karty Wydarzeń, to wszyscy gracze skasują ranę jeśli kart pomysłów by zabrakło.