Clash of Cultures (Christian Marcussen)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Re: Clash of Cultures
Zamówiłem, chętnie bym w weekend zagrał.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Re: Clash of Cultures
Z-man wyprzedal duzo rzeczy - ale to dlatego, ze malo tego przywiezli. Hurtownie maja pudelka. Beda rozsylane do sklepow.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Clash of Cultures
Przetłumaczyłem karty z dodatku jest to wersja do wycięcia i włożenia w koszulki (oprócz events) LINK http://boardgamegeek.com/filepage/11281 ... cele-akcji
Na BGG plik czeka na akceptacje.
Na BGG plik czeka na akceptacje.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Clash of Cultures
Zagrałem w dodatek.
Wrażenia pozytywne - dodaje to czego brakowało większą różnorodność i unikalność cywilizacji. Niby tylko 4 specjalne zdolności na cywilizacje, ale raz, że wymuszają wybór określonych zdolności z głównego drzewka, a dwa niektóre z nich są na tyle potężne, że specjalizacja w określonej dziedzinie zaczyna się opłacać. Liderzy jeszcze zwiększają wybory, bo tylko jeden z 3 może być aktywny, i z reguły jego zdolność zależy od tego, czy jest w armii czy stoi w mieście.
Nowe budynki użyteczne zwłaszcza marker pozwalający czerpać korzyści, ze szlaków handlowych innych graczy i budować jednostki specjalne.
Konnica i słonie wprowadzają więcej taktyki do walki, o której trzeba myśleć już na etapie jej tworzenia, zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż limitem jednostek w armii nadal jest 4.
Nie jestem tylko do końca pewny balansu - przykładowo Rzymianie mają 1 darmową akcję ruchu oraz dostają złoto i nastrój za każdą wygraną bitwę, Chinczycy zbierają + 1 jedzenia jeśli stoi tam osadnik oraz mogą za darmo poruszyć osadników z miast na tym tle Egipt wypada blado 1 żeton kultury za każdą bitwę oraz ich ulepszenia teokracji dają ulepszenia autokracji na tym samym poziomie. Zdolność niby fajna, lecz działanie części ulepszeń teokracji i autokracji i tak pokrywa się, ze sobą.
Jednak potrzebuje więcej partii by sprawdzić balans.
Relacja http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 24&t=34324
Wrażenia pozytywne - dodaje to czego brakowało większą różnorodność i unikalność cywilizacji. Niby tylko 4 specjalne zdolności na cywilizacje, ale raz, że wymuszają wybór określonych zdolności z głównego drzewka, a dwa niektóre z nich są na tyle potężne, że specjalizacja w określonej dziedzinie zaczyna się opłacać. Liderzy jeszcze zwiększają wybory, bo tylko jeden z 3 może być aktywny, i z reguły jego zdolność zależy od tego, czy jest w armii czy stoi w mieście.
Nowe budynki użyteczne zwłaszcza marker pozwalający czerpać korzyści, ze szlaków handlowych innych graczy i budować jednostki specjalne.
Konnica i słonie wprowadzają więcej taktyki do walki, o której trzeba myśleć już na etapie jej tworzenia, zwłaszcza biorąc pod uwagę, iż limitem jednostek w armii nadal jest 4.
Nie jestem tylko do końca pewny balansu - przykładowo Rzymianie mają 1 darmową akcję ruchu oraz dostają złoto i nastrój za każdą wygraną bitwę, Chinczycy zbierają + 1 jedzenia jeśli stoi tam osadnik oraz mogą za darmo poruszyć osadników z miast na tym tle Egipt wypada blado 1 żeton kultury za każdą bitwę oraz ich ulepszenia teokracji dają ulepszenia autokracji na tym samym poziomie. Zdolność niby fajna, lecz działanie części ulepszeń teokracji i autokracji i tak pokrywa się, ze sobą.
Jednak potrzebuje więcej partii by sprawdzić balans.
Relacja http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 24&t=34324
Re: Clash of Cultures
W kwestii balansu cywilizacji to jeżeli Chiny nie natrafią na kafelki które pozwalają na rice paddies to 3 z ich zdolności są w zasadzie bezużyteczne. Szczególnie początkowe kafelki mają duże znaczenie dla gospodarki Chin. Podobnie ma egipt z Flood plains ale to tylko 1/4 ich umiejętności.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Clash of Cultures
skolo pisze:@Rocy7: uzasadnione jest wydanie 40 euro na ten dodatek?
Gdybym był pewien balansu cywilizacji odpowiedź mogłaby być tylko twierdząca. Na pewno dodatek uzupełnia grę dodając to czego jej brakowało - unikalność i różnorodności cywilizacji. Bitwy nabierają też trochę głębi. Po grze z dodatkiem ciężko byłoby mi wrócić do samej podstawki.
Zauważam jednak trochę dziegciu w tej beczce miodu:
1) więcej możliwości w sposób pośredni wydłuża grę
2) wydarzenia potrafią dać w kość zwłaszcza te zabijające liderów - istotne jeśli masz cywilizacje której siła są właśnie liderzy
3) piraci, odpowiednik barbarzyńców na morzu mogą utrudnić życie, co biorąc pod uwagę, że pojawiają się losowo (kafle z dwoma obszarami morskimi) może sprawić, że ktoś będzie klął swojego pecha. Z drugiej strony likwidacja piratów to czysty zysk;)
4) szkoda, że plansza się nie zwiększyła
5) przydałoby się więcej możliwości wymiany kart tajnych celów jeśli "nie podejdą"
Jest też jedna irytująca rzecz związana z ukierunkowaniem cywilizacji, jeśli będziesz miał pecha do wyboru na początku gry dostaniesz dwie cywilizacje po których np. widać, że warto iść w Absolutyzm/Teokracje. Taka trochę narzucona ścieżka mnie irytuje, bo muszę wybrać czy gram moją sprawdzoną taktyką rezygnując z bonusów cywilizacji czy też przestawiam myślenie na nowe tory. Nie mówię, że to wada, ale bywa to irytujące.
Jednak osobiście uważam, że warto zwłaszcza, jeśli Clash często ląduje na stole.
Spróbuj namówić jakiś polski sklep by sprowadził grę.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Clash of Cultures
Kto ma sensowny pomysł na tłumaczenie 2 technologii Cywilizacji Chińczynków Sprawling - mi pasuje jedynie tematycznie jedynie "migracja wewnętrzna".


Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, 10:28 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Clash of Cultures
Eksurbanizacja 

Imagine there's no Heaven, it's easy if you try. No Hell below us, above us only sky.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
Re: Clash of Cultures
Troche za nowoczesne jak na starozytna otoczke gry.wolfe pisze:Eksurbanizacja
Re: Clash of Cultures
Co do losowości kart celów - ostatnio grałem w ten sposób, ze każdy dostał na starcie 6 celów. na koniec rundy nie dociągało się już celów.
Ograniczenia co do ilości wykonania celów w zależności od rundy, i tak w rundzie 2 tylko 1 cel spełniony, w 3 r - 2 cele itd. Miało to ograniczać ilość celów tak jakbyśmy normalnie dociągali karty. Taka zasada pozwoliła lepiej ustawić rozwój i strategie gry pod dane cele.
Ograniczenia co do ilości wykonania celów w zależności od rundy, i tak w rundzie 2 tylko 1 cel spełniony, w 3 r - 2 cele itd. Miało to ograniczać ilość celów tak jakbyśmy normalnie dociągali karty. Taka zasada pozwoliła lepiej ustawić rozwój i strategie gry pod dane cele.
- Pan_K
- Posty: 2530
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 214 times
- Been thanked: 182 times
Re: Clash of Cultures
Tak na sucho powiedziałbym "rozproszenie". Ale nie znam kontekstu (nie grałem w grę).Rocy7 pisze:Kto ma sensowny pomysł na tłumaczenie 2 technologii Cywilizacji Chińczynków Sprawling - mi pasuje jedynie tematycznie jedynie "migracja wewnętrzna".
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Re: Clash of Cultures
@uyco - nie do końca jak w Patchistory, tam po każdej erze musisz zagrać kartę do głosowań, jak grałem w CoC to np. przez 2 rundy nic nie zagrałem, dopiero w 3 rundzie zrealizowałem 2 cele.
- uyco
- Posty: 1064
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 162 times
- Been thanked: 26 times
Re: Clash of Cultures
tak, chodziło mi o to, że od początku wiesz o co grasz i układasz strategię pod realizacji poszczególnych celów.
- melusina
- Posty: 642
- Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 62 times
Re: Clash of Cultures
Proszę o pomoc z tłumaczeniem dwóch podobnych zdań z instrukcji do dodatku:
1. Converted units are considered to be the same unit in that a new “Move” action is needed to move them.
2.Converted units are considered to be the same unit with regards to terrain effects.
Oba pochodzą z opisu planszy cywilizacji Wikingów - pierwsze ulepszenie "Szkutnictwo" i chodzi o jak najdokładniejsze oddanie sensu tych zdań, a nie wyjaśnienie sposobu działania.
1. Converted units are considered to be the same unit in that a new “Move” action is needed to move them.
2.Converted units are considered to be the same unit with regards to terrain effects.
Oba pochodzą z opisu planszy cywilizacji Wikingów - pierwsze ulepszenie "Szkutnictwo" i chodzi o jak najdokładniejsze oddanie sensu tych zdań, a nie wyjaśnienie sposobu działania.
- Gambit
- Posty: 5441
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 2156 times
- Kontakt:
Re: Clash of Cultures
Ja bym to przetłumaczył jakoś tak:
1. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki, zatem do ich poruszenia jest potrzebna nowa akcja "Ruch"
2. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki dla potrzeb efektów terenu.
Nie wiem jak przetłumaczyłaś "converted", więc wrzucam "przekonwertowane"
1. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki, zatem do ich poruszenia jest potrzebna nowa akcja "Ruch"
2. Przekonwertowane jednostki nie są traktowane jako nowe jednostki dla potrzeb efektów terenu.
Nie wiem jak przetłumaczyłaś "converted", więc wrzucam "przekonwertowane"
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times
- Gambit
- Posty: 5441
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 558 times
- Been thanked: 2156 times
- Kontakt:
- melusina
- Posty: 642
- Rejestracja: 23 sty 2013, 22:16
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 62 times
Re: Clash of Cultures
Na BGG zostało wstawione pełne tłumaczenie "Clash of Cultures" oraz "Clash of Cultures - Civilizations" z oryginalnymi grafikami (amatorskie wykonanie, z promo Aztekowie).
Linki do gier:
https://boardgamegeek.com/boardgame/407 ... h-cultures
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... ilizations
Linki do gier:
https://boardgamegeek.com/boardgame/407 ... h-cultures
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... ilizations
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 6 times