Też się zgadza - ja zrozumiałem pytanie, czy trzeba mieć wolny ruch do wykorzystania z 3 możliwych w turzeCorran pisze:Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to NIE. Nie trzeba mieć wolnych pól obok jednostki, którą chcemy poruszyć o zero pól. Taki ruch wlicza się oczywiście do limitu, ale można go w takiej sytuacji wykonać.kaszkiet pisze:Tak - wlicza się to do limitu.Fuser.exe pisze:Zeby wykonac ruch o zero trzeba miec mozliwosc zrobienia ruchu?
Chyba, że chodzi o innego typu "możliwość zrobienia ruchu". Jeśli np. nie można go wykonać, bo trzyma nas Zwodząca, to wówczas nie można się ruszyć także o 0 pól.
Summoner Wars
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Wg forum PHG da się:
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... g-0-spaces
Trzeba podwójnie kliknąć w jednostkę i wybrać ruch o zero.
http://www.plaidhatgames.com/sum_forums ... g-0-spaces
Trzeba podwójnie kliknąć w jednostkę i wybrać ruch o zero.
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Traktowałbym raczej ruch o zero jako taki skrót myślowy, w stosunku do "zmniejsz w fazie ruchu o jeden swoją pulę dostępnych ruchów, żeby wykorzystać zdolność wskazanej własnej jednostki wyzwalaną po ruchu - ta jednostka nie może się już ruszać w tej turze".
Re: Summoner Wars
Mam dwie wątpliwości:
W talii Górskich Vargatów:
Czy mogę poruszyć Torodina o osiem pól?
(po zagraniu Naporu Torodina, zagrywam dwukrotnie Pierwszorzędne Planowanie,
i za każdym razem zabieram Napór Torodina i zagrywam go jeszcze dwukrotnie)
W talii Władców Umysłów:
Czy mogę, wykorzystując zdolność Ucznia Maga i zdolność Sorgwen,
zaatakować Uczniem dwukrotnie ze zwiększoną wartością ataku?
W talii Górskich Vargatów:
Czy mogę poruszyć Torodina o osiem pól?
(po zagraniu Naporu Torodina, zagrywam dwukrotnie Pierwszorzędne Planowanie,
i za każdym razem zabieram Napór Torodina i zagrywam go jeszcze dwukrotnie)
W talii Władców Umysłów:
Czy mogę, wykorzystując zdolność Ucznia Maga i zdolność Sorgwen,
zaatakować Uczniem dwukrotnie ze zwiększoną wartością ataku?
Re: Summoner Wars
Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
Re: Summoner Wars
co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
Re: Summoner Wars
Mam pytanie dt. bagiennych orków, czy jeśli użyję karty wydarzeń pozwalającej mi położyć opleciony mur pod mistrza przywołań przeciwnika, to czy w następnej turze przy przywołaniu (zakładając że mistrz przywołań się nie ruszy a opleciony mur nie zostanie zniszczony) mogę przywołać jednostkę do tego muru? Ciekawi mnie to z punktu widzenia możliwości wykonania niespodziewanego ataku na mistrza przywołań
Re: Summoner Wars
@up: nie widzę przeszkód by tak zrobić. W końcu można przywoływać na dowolne pole sąsiadujące z murem na którym nie ma oplecionego muru/muru/jednostki.
Czy Tordin's Advance kumuluje się jeśli Superior Planning [pierwszorzędne planowanie] zostanie użyte by uzyskać je kilka razy w tej samej turze?
Tak, ponieważ nie jest to zdolność specjalna.
rezun28 pisze:co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
Amatorskie tłumaczenie na szybko, byle jak i bez korekty (tm):2.10.3.1: Can Torodin's Advance stack if I use Superior Planning to get it multiple times in the same
turn?
Yes. It does not grant a Special Ability.
Czy Tordin's Advance kumuluje się jeśli Superior Planning [pierwszorzędne planowanie] zostanie użyte by uzyskać je kilka razy w tej samej turze?
Tak, ponieważ nie jest to zdolność specjalna.
Re: Summoner Wars
Na razie nie ma innych kart wydarzeń Górskich Vargatów niż karty Sunderveda. Wszystkie wydarzenia wymienione na jego karcie wydarzeń są jego wydarzeniami (zresztą tak się nazywa spis kart: "Karty Wydarzeń Sunderweda" ).rezun28 pisze:co do pierwszego - czy aby na pewno? karta wydarzeń "Pierwszorzędne planowanie" jasno odnosi się do karty wydarzeń Sunderveda a nie ogólnie do kart wydarzeń Górskich Vargatów . Wg mnie kartą wydarzeń Sundervea jest jedynie Mądrzejsze Dowodzenie, a Napór Torodina jest kartą wydarzeń tylko tego Czempiona.sirias pisze:Co do pierwszego: tak, można tak zrobić (tak twierdzi angielski FAQ).
Co do Ucznia Maga i Sorgwen to w oryginale jest "add 1 to its Attack Value during that attack", czyli tym jednym konkretnym ataku. Początek zasady zabrania skorzystania ze zdolności dwukrotnie na turę. Muszę popatrzeć jak jest w polskiej, ale to kiedy indziej.
Jednocześnie: nie ma kart wydarzeń czempionów. Mogą działać na czempionów, ale to są wciąż karty mistrza przywołań.
Re: Summoner Wars
W Elfach Feniksa jest karta wydarzeń pozwalająca w dowolnym momencie poruszyć swoje jednostki o 1. W każdym momencie tzn. wcinam się w turę przeciwnikowi czy pomiędzy fazami gry zagrywam? Tam też jest karta wykradająca zabitą jednostkę na swój stos magii, ją się zagrywa od razu jak zginie ta jednostka, a nie gdzieś na koniec tury?
Re: Summoner Wars
Obawiam się, że nie ma takich kart. Wydarzenie umożliwiające poruszenie wszystkich swoich jednostek o 1 pole mają Elfy Cienia, ale należy to zrobić w Fazie Wydarzeń, a nie w dowolnym momencie. Zresztą nie ma wydarzeń, które można zagrać kiedy się chce. Są takie, które można zagrać poza Fazą Wydarzeń, ale na nich jest wyraźnie napisane kiedy (np. gdy przeciwnik zagrywa swoje wydarzenie, albo gdy nasza jednostka ma otrzymać obrażenie, itp.).Muzyk pisze:W Elfach Feniksa jest karta wydarzeń pozwalająca w dowolnym momencie poruszyć swoje jednostki o 1. W każdym momencie tzn. wcinam się w turę przeciwnikowi czy pomiędzy fazami gry zagrywam? Tam też jest karta wykradająca zabitą jednostkę na swój stos magii, ją się zagrywa od razu jak zginie ta jednostka, a nie gdzieś na koniec tury?
Natomiast zupełnie nie wiem o jakie "wykradanie jednostek" może chodzić. Przy takich pytaniach najlepiej posługiwać się nazwami kart (może być polska lub angielska).
Re: Summoner Wars
Chodziło o Cienie, to rozumiem ze w momencie kiedy moja jednostka ma zostać zniszczona. A druga to Zaskakujący Ruch (możesz poruszyć każda kontrolowana jednostkę Elfów Cienia o jedno pole). Co w tym zaskakującego jeśli to się dzieje w fazie wydarzeń? Nie ma napisane tak na prawdę kiedy to zagrać. Chyba, że w anglojęzycznej wersji, ale nie mam dostępu.
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Re: Summoner Wars
Szkoda, w takim razie, miała większy potencjał ta karta.
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Przecież to jest znakomita karta!
Można ruszyć się każdą swoją jednostką (nawet jeśli masz ich wystawionych np. osiem), a później jeszcze możesz się ruszyć się normalnie trzema jednostkami (które, dzięki temu wydarzeniu mogą ruszyć się o 3 pola w danej turze).
Można ruszyć się każdą swoją jednostką (nawet jeśli masz ich wystawionych np. osiem), a później jeszcze możesz się ruszyć się normalnie trzema jednostkami (które, dzięki temu wydarzeniu mogą ruszyć się o 3 pola w danej turze).
Re: Summoner Wars
Ja wiem, ale zagrana po fazie ruchu przeciwnika mogła tez dużo zdziałać
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Sent from my DRIVE using Forum Fiend v1.3.2.
Re: Summoner Wars
taka sytuacja: vargaci kontra bagienne orki. stoję torodinem, a obok mnie na oplecionym murze stoi sobie orkowy łowca. chcę wykorzystać zdolność torodina i "przespacerować" się w ramach po łowcy orków. i wszystko jest cacy, ale "schodząc" z łowcy (a jednocześnie z oplecionego muru) rzucam kostką i wynik 1. czyli w zasadzie 1 damage na łowcy, jedne dla mnie i zostaje na murze. i co, torodin zostaje na łowcy? trochę mało rozsądne. jedyne co przychodzi mi do głowy to to, że jeżeli jednostka stoi na oplecionym to tratując tą jednostkę torodinem przyjmuję, że torodin przechodzi po jednostce, nie po murze i nie musi rzucać dodatkowo kostką żeby zejść z oplecionego muru. dobrze kombinuję? przy okazji proszę o dwa słowa czy stosując kartę wydarzeń napór torodnia zależność byłaby ta sama, oraz czy torodin może zakończyć ruch na oplecionym murze (czy "oplecione" pole jest puste)?
Re: Summoner Wars
Cytując fragment punktu 3. Movement z rozszerzonych informacji na temat użycia oplecionych murów (zakładka Bio opisu dla Vine Wall na http://www.plaidhatgames.com/games/summ ... swamp-orcs):
"A Unit can never use a Special Ability to move through a Unit that is on a Vine Wall".
Czyli Torodin nie może wykorzystać swojej zdolności na jednostce, która stoi na oplecionym murze.
"A Unit can never use a Special Ability to move through a Unit that is on a Vine Wall".
Czyli Torodin nie może wykorzystać swojej zdolności na jednostce, która stoi na oplecionym murze.
Re: Summoner Wars
1. czy grając górskimi vargatami zdolność mistrza przywołań liczy się jako atak? i czy mogę jej użyć w jednej turze na kilku jednostkach podstawowych?
2. jeśli użyję tej zdolności na wojowniku po stronie przeciwnika będzie miał 3 rzuty kośćmi?
3. (pytanie z tych głupich bo już głupieję ;p) czy mogę atakować kilkoma jednostkami jedną jednostkę wroga?
2. jeśli użyję tej zdolności na wojowniku po stronie przeciwnika będzie miał 3 rzuty kośćmi?
3. (pytanie z tych głupich bo już głupieję ;p) czy mogę atakować kilkoma jednostkami jedną jednostkę wroga?
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
1. Nie i tak (to nie jest atak, możesz użyć na dowolnej liczbie jednostek w zasięgu zdolności). Zdolności wykorzystywane zamiast ataku zawsze mają ten fakt wyraźnie zaznaczony.baal pisze:1. czy grając górskimi vargatami zdolność mistrza przywołań liczy się jako atak? i czy mogę jej użyć w jednej turze na kilku jednostkach podstawowych?
2. jeśli użyję tej zdolności na wojowniku po stronie przeciwnika będzie miał 3 rzuty kośćmi?
3. (pytanie z tych głupich bo już głupieję ;p) czy mogę atakować kilkoma jednostkami jedną jednostkę wroga?
2. Tak - warto tym mistrzem przywołań grać ofensywnie.
3. Jak najbardziej.
- kaszkiet
- Posty: 2810
- Rejestracja: 03 maja 2013, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 312 times
- Been thanked: 528 times
Re: Summoner Wars
Moim zdaniem tak. Zamrożenie zabrania używać jednostce zdolności, ale nie zabrania być celem zdolności innej jednostki.