Władca Pierścieni: Gra Karciana LCG (Nate French)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Ma ktoś w ręku "Zaginione Królestwo"? Wersja polska już jest dostępna i nikt nie pisze wrażeń z rozpakowania chociażby?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Figas
- Posty: 269
- Rejestracja: 15 mar 2012, 10:07
- Lokalizacja: Stromiec Radom
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Ja jestem jeszcze przed Spadkobiercami, Sagami z Władcy pierścieni i Głosem Isengardu. Dwa pierwsze cykle nie ograne tak jak trzeba. Ja dalem sobie spokój z reszta na ten moment Niemniej chętnie poczytam o nowym A Tactigornie i spółce. Na anglojęzycznych blogach zbiera raczej pozytywne opinie, choć są też głosy, że jest bardziej sytuacyjny niż poprzednie wersje.
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Ja mam w rękach ale czekam na rozpakowanie aż wyjdzie (i rozegram) cały cykl twórcy-pierścienia. Myślę że dlatego wrażeń nie ma - większość osób chce grać w kolejności więc trzeba będzie jeszcze na opinie poczekać.
Natomiast widziałem że najnowsze wydanie Grey Company Podcast zawiera recenzję kart graczy z tego dodatku więc jest bardzo sensowne źródło informacji dla niecierpliwych (po angielsku.)
Natomiast widziałem że najnowsze wydanie Grey Company Podcast zawiera recenzję kart graczy z tego dodatku więc jest bardzo sensowne źródło informacji dla niecierpliwych (po angielsku.)
Kolekcja na BGG, sprzedam
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Jestem (współ)autorem: Bitwa pod Grunwaldem, Ora et Labora, Proch i Stal, Metallum
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Na FFG pojawił się artykuł dotyczący nowych koszmarnych talii do Czarnych Jeźdźców
- 13thcaesar
- Posty: 607
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 21:11
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 29 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Galakta zapowiedziała premierę Zdrady Sarumana na 23 kwietnia, a FFG ujawniło kilka informacji na temat tego dodatku, w tym dwóch Bohaterów: Theodena (Ducha) i Treebeard'a: https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... arms-lotr/
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/us ... dgame&ff=1
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Na Pyrkonie będzie można towarzysko pograć we Władka - na pamiątkę uczestnicy dostaną wyjątkową kartę Beregonda.
Spoiler:
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Pojawił się dodatek do Pierwszej Ery - Trial upon the Marches - Próba na Bagnach. Jest to pierwszy zestaw przygodowy z cyklu Naprzeciw Przeznaczeniu (Doom Mastered). Twórca planuje zrobić jeszcze 5 scenariuszy, które w całości pozwolą rozegrać tragiczną historię Turina Turambara (lub innego wybranego bohatera), w trybie kampanii, zakończoną starciem z Glaurungiem.
Linki:
Polska wersja Próby na Bagnach
Polska wersja zestawu podstawowego Pierwsza Era - do scenariusza Próba na Bagnach przyda się instrukcja z zestawu podstawowego. Karty nie są konieczne, ale znacząco zwiększają dostępną pulę.
Linki:
Polska wersja Próby na Bagnach
Polska wersja zestawu podstawowego Pierwsza Era - do scenariusza Próba na Bagnach przyda się instrukcja z zestawu podstawowego. Karty nie są konieczne, ale znacząco zwiększają dostępną pulę.
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Cały weekend testów i oto kilka moich przemyśleń:RUNner pisze:Ma ktoś w ręku "Zaginione Królestwo"? Wersja polska już jest dostępna i nikt nie pisze wrażeń z rozpakowania chociażby?
- oprawa graficzna talii przeciwności jest fenomenalna, natomiast talia gracza budzi we mnie mieszane uczucia.
Generalnie całość zdecydowanie na +.
- scenariusze są ciekawe, w szczególności przypadł mi do gustu 2 i 3. Misje są dość trudne, przypadkowe talie są raczej skazane na porażkę. W każdym scenariuszu karty układają się zgodnie z zamysłem autora, wszystko się ze sobą ładnie łączy. Występuje mechanika czasu, w trzeciej przygodzie mamy spore zamieszanie w talii gracza i przeciwności, w pierwszej silnych przeciwników i trudne do przebycia obszary. Nieumarli to chyba najciekawszy element strefy przeciwności. Poboczne misje wcale nie ułatwiają nam życia, moim zdaniem pełnią rolę dodatkowego wyzwania. Sprzymierzeńcy w talii przeciwności to fajny dodatek ale na pewno nie przesądza o zwycięstwie, gdyż ma zbyt losowy charakter. Najtrudniejszy w moim odczuciu jest pierwszy scenariusz. Jestem przekonany, że przygody z tego rozszerzenia zdominują moje rozgrywki w najbliższym czasie!
- talia gracza to moje największe rozczarowanie. Największy plus to bohaterowie. Mają solidne statystyki, a ich specjalne zdolności są specjalnie skrojone pod najnowsze przygody i talię Dúnedainów. Niestety im dalej w las tym gorzej. Muszę przyznać, że karty są troszkę lepsze niż te które otrzymujemy w Głosie Isengardu, ale w dalszym ciągu nie pozwalają na stworzenie nawet namiastki silnej talii. Cały weekend spędziłem aby stworzyć w miarę działającą talię Dúnedainów, najpierw łudziłem się że sam dodatek z podstawką mi to umożliwi. Kilka szybkich porażek skutecznie pokazało mi jak bardzo się myliłem. Szybko dodałem wszystkie karty tematycznie związane z Arnorem, ale i tak osiągnąłem jedynie cień skuteczności krasnoludów, Gondoru czy elfów. Wydaje mi się, że jedynie Łowca Dúnedainów zasługuje na szczególną uwagę. Mam ogromną nadzieję, że w Zdradzie Sarumana znajdziemy więcej silnych i uniwersalnych kart gracza.
Podsumowując otrzymujemy bardzo klimatyczne i wciągające przygody. Rekompensują one braki w talii gracza i zaostrzają apetyt na kolejne zestawy przygodowe.
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Właśnie rozpakowałem Zdradę Sarumana i na tą chwilę miałem jedynie czas, aby przejrzeć karty gracza.
W przeciwieństwie do Zaginionego Królestwa, wszystkie karty wydają się być bardzo użyteczne.
Bohaterowie są mocni, w szczególności Drzewiec jest potężny i daje duże możliwości taktyczne.
Nie mamy tutaj też tanich sprzymierzeńców, ale ich siła całkowicie rekompensuje ich koszt.
Otrzymujemy także jedne z najlepszych dodatków w grze, a Gandalf na Cienistogrzywym to prawdopodobnie najsilniejszy obecnie bohater.
Warto wspomnieć, że w dalszym ciągu czekamy na Narye, która jeszcze bardziej wzmocni jego potencjał.
Z czystym sumieniem mogę polecić ten dodatek nawet dla początkujących graczy.
Karty które otrzymujemy są w większości dość uniwersalne i mogą zdecydowanie wzmocnić talię.
Bardziej doświadczonym graczom, jeśli musza wybierać tylko jedno z najnowszych rozszerzeń, również radziłbym kupić Zdradę Sarumana.
Scenariusze zapowiadają się wyśmienicie, a szalę przechyla świetna pula kart gracza.
W przeciwieństwie do Zaginionego Królestwa, wszystkie karty wydają się być bardzo użyteczne.
Bohaterowie są mocni, w szczególności Drzewiec jest potężny i daje duże możliwości taktyczne.
Nie mamy tutaj też tanich sprzymierzeńców, ale ich siła całkowicie rekompensuje ich koszt.
Otrzymujemy także jedne z najlepszych dodatków w grze, a Gandalf na Cienistogrzywym to prawdopodobnie najsilniejszy obecnie bohater.
Warto wspomnieć, że w dalszym ciągu czekamy na Narye, która jeszcze bardziej wzmocni jego potencjał.
Z czystym sumieniem mogę polecić ten dodatek nawet dla początkujących graczy.
Karty które otrzymujemy są w większości dość uniwersalne i mogą zdecydowanie wzmocnić talię.
Bardziej doświadczonym graczom, jeśli musza wybierać tylko jedno z najnowszych rozszerzeń, również radziłbym kupić Zdradę Sarumana.
Scenariusze zapowiadają się wyśmienicie, a szalę przechyla świetna pula kart gracza.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Witam, rozegrałem wczoraj pierwsze partie we Władce Pierścieni - talia podstawowa.
Oto kilka pytań na których odpowiedzi znaleźć nie mogłem:
1. Ginący bohater jak rozumiem nie obniża poziomu zagrożenia?
2. Czy kartę wydarzenia można zagrać w każdym momencie gry?
2a. Czy używając karty wydarzenia płacę za nią w momencie chęci użycia, czy muszę za nią zapłacić w fazie PLANOWANIA, a użyć mam jak będę chciał ?
3. Pytanie odnośnie akcji postaci takiej jak Faramir - Akcja: wyczerp Faramira aby wybrać gracza którego postacie będą miały +1 do siły woli. Rozumiem że wyczerpać go należy przed wysłaniem na Wyprawę (wtedy nie zaliczamy go do punktów siły woli i nie bierzemy pod uwagę przy rozpatrywaniu wyprawy).
3a. Jeśli wskażemy siebie, wszystkie postacie wysłane na wyprawę będą miały +1 do siły woli (poza Faramirem bo został wyczerpany do akcji i nie można go wysłać na wyprawę) ?
4. Czy najpierw rozpatruje efekt wylosowanej karty SPOTKAŃ, czy np. jak wylosują już taką kartę to mogę przed jej efektem użyć Akcji z karty aktywnego bohatera ? Przykład: Akcja karty Spotkań ma efekt negatywny na zasadzie "zadaj 1 obrażenie każdej karcie tapniętej do wyprawy. W tym momencie wysłany Aragorn może się odblokować płacąc jeden żeton zasobów i będzie aktywny - nie powinien dostać obrażeń w tym momencie - tylko czy można tak przeprowadzać akcje?
5. Czy jeśli podczas Walki kartą cienia jest np. "postęp" to się go rozpatruje, czy karta Cienia działa tylko jeśli jest na niej efekt cienia, a w innym przypadku karty pozostałe się anuluje i odrzuca?
Oto kilka pytań na których odpowiedzi znaleźć nie mogłem:
1. Ginący bohater jak rozumiem nie obniża poziomu zagrożenia?
2. Czy kartę wydarzenia można zagrać w każdym momencie gry?
2a. Czy używając karty wydarzenia płacę za nią w momencie chęci użycia, czy muszę za nią zapłacić w fazie PLANOWANIA, a użyć mam jak będę chciał ?
3. Pytanie odnośnie akcji postaci takiej jak Faramir - Akcja: wyczerp Faramira aby wybrać gracza którego postacie będą miały +1 do siły woli. Rozumiem że wyczerpać go należy przed wysłaniem na Wyprawę (wtedy nie zaliczamy go do punktów siły woli i nie bierzemy pod uwagę przy rozpatrywaniu wyprawy).
3a. Jeśli wskażemy siebie, wszystkie postacie wysłane na wyprawę będą miały +1 do siły woli (poza Faramirem bo został wyczerpany do akcji i nie można go wysłać na wyprawę) ?
4. Czy najpierw rozpatruje efekt wylosowanej karty SPOTKAŃ, czy np. jak wylosują już taką kartę to mogę przed jej efektem użyć Akcji z karty aktywnego bohatera ? Przykład: Akcja karty Spotkań ma efekt negatywny na zasadzie "zadaj 1 obrażenie każdej karcie tapniętej do wyprawy. W tym momencie wysłany Aragorn może się odblokować płacąc jeden żeton zasobów i będzie aktywny - nie powinien dostać obrażeń w tym momencie - tylko czy można tak przeprowadzać akcje?
5. Czy jeśli podczas Walki kartą cienia jest np. "postęp" to się go rozpatruje, czy karta Cienia działa tylko jeśli jest na niej efekt cienia, a w innym przypadku karty pozostałe się anuluje i odrzuca?
- carlos
- Posty: 573
- Rejestracja: 20 sie 2012, 21:10
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 8 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
raiden25 pisze:Witam, rozegrałem wczoraj pierwsze partie we Władce Pierścieni - talia podstawowa.
Oto kilka pytań na których odpowiedzi znaleźć nie mogłem:
1. Ginący bohater jak rozumiem nie obniża poziomu zagrożenia?
2. Czy kartę wydarzenia można zagrać w każdym momencie gry?
2a. Czy używając karty wydarzenia płacę za nią w momencie chęci użycia, czy muszę za nią zapłacić w fazie PLANOWANIA, a użyć mam jak będę chciał ?
3. Pytanie odnośnie akcji postaci takiej jak Faramir - Akcja: wyczerp Faramira aby wybrać gracza którego postacie będą miały +1 do siły woli. Rozumiem że wyczerpać go należy przed wysłaniem na Wyprawę (wtedy nie zaliczamy go do punktów siły woli i nie bierzemy pod uwagę przy rozpatrywaniu wyprawy).
3a. Jeśli wskażemy siebie, wszystkie postacie wysłane na wyprawę będą miały +1 do siły woli (poza Faramirem bo został wyczerpany do akcji i nie można go wysłać na wyprawę) ?
4. Czy najpierw rozpatruje efekt wylosowanej karty SPOTKAŃ, czy np. jak wylosują już taką kartę to mogę przed jej efektem użyć Akcji z karty aktywnego bohatera ? Przykład: Akcja karty Spotkań ma efekt negatywny na zasadzie "zadaj 1 obrażenie każdej karcie tapniętej do wyprawy. W tym momencie wysłany Aragorn może się odblokować płacąc jeden żeton zasobów i będzie aktywny - nie powinien dostać obrażeń w tym momencie - tylko czy można tak przeprowadzać akcje?
5. Czy jeśli podczas Walki kartą cienia jest np. "postęp" to się go rozpatruje, czy karta Cienia działa tylko jeśli jest na niej efekt cienia, a w innym przypadku karty pozostałe się anuluje i odrzuca?
1. Nie obniża.
2. Wszystko zależy od treści karty.
3. Akcje możesz zagrywać tylko w "bloku akcji". Masz dokładną rozpiskę kiedy takie bloki następują... oczywiście w instrukcji (str. 30).
3a. Tak
4. j.w. akcji możesz używać tylko w "bloku akcji".
5. Rozpatrujesz tylko efekt cienia. Jeśli go nie ma to po prostu odrzucasz kartę.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
1. nie
2. Jeśli jest to akcja to tylko w określonych "okienkach" czasowych. Tutaj fajnie opisana pomoc gracza: https://docs.google.com/file/d/0B4kiAbe ... 90MG8/edit
Jeśli jest to odpowiedź to w momencie zaistnienia warunków umożliwiających zagranie.
a) w momencie zagrania
3. J.w. akcję możesz rozegrać tylko w określonych momentach. Czyli Faramira można wyczerpać również po odkryciu kart z talii Spotkań i umieszczeniu w strefie przeciwności, ale jeszcze przed rozpatrzeniem Wyprawy (w powyższym pliku jest to okno akcji w pkt 3.3)
a) nie tylko wszystkie wysłane na wyprawę, ale generalnie wszystkie, łącznie z Faramirem. Jeśli wyczerpujesz go przed przydzielaniem postaci do Wyprawy to oczywiście nie możesz go przydzielić do Wyprawy jeśli jest już wyczerpany.
4. efekty po odkryciu rozpatrujesz odrazu. Chociaż jest możliwość odpalenia efektu Odpowiedź w reakcji na zaistnienie jakiegoś warunku. Np. możesz zagrać kartę "Sprawdzian woli" aby "anulować efekt po odkryciu z odkrytej właśnie karty Spotkań". Myślę, że wiele w tej kwestii pomoże Ci właśnie powyższy plik ze schematem.
6. Karta cienia odpala się tylko jeśli jest na niej opisany efekt cienia, w innym przypadku nic się nie dzieje, ale odrzucasz kartę na końcu fazy Walki lub jeśli Wróg zginie.
2. Jeśli jest to akcja to tylko w określonych "okienkach" czasowych. Tutaj fajnie opisana pomoc gracza: https://docs.google.com/file/d/0B4kiAbe ... 90MG8/edit
Jeśli jest to odpowiedź to w momencie zaistnienia warunków umożliwiających zagranie.
a) w momencie zagrania
3. J.w. akcję możesz rozegrać tylko w określonych momentach. Czyli Faramira można wyczerpać również po odkryciu kart z talii Spotkań i umieszczeniu w strefie przeciwności, ale jeszcze przed rozpatrzeniem Wyprawy (w powyższym pliku jest to okno akcji w pkt 3.3)
a) nie tylko wszystkie wysłane na wyprawę, ale generalnie wszystkie, łącznie z Faramirem. Jeśli wyczerpujesz go przed przydzielaniem postaci do Wyprawy to oczywiście nie możesz go przydzielić do Wyprawy jeśli jest już wyczerpany.
4. efekty po odkryciu rozpatrujesz odrazu. Chociaż jest możliwość odpalenia efektu Odpowiedź w reakcji na zaistnienie jakiegoś warunku. Np. możesz zagrać kartę "Sprawdzian woli" aby "anulować efekt po odkryciu z odkrytej właśnie karty Spotkań". Myślę, że wiele w tej kwestii pomoże Ci właśnie powyższy plik ze schematem.
6. Karta cienia odpala się tylko jeśli jest na niej opisany efekt cienia, w innym przypadku nic się nie dzieje, ale odrzucasz kartę na końcu fazy Walki lub jeśli Wróg zginie.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 14:59 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
To trochę tutaj nie rozumiem. Według schematu w instrukcji Akcje mogę zrobić w fazie planowania po zagraniu kart sprzymierzeńców i dodatków, oraz w fazie wypatrywania ale już po odkryciu karty Spotkań. Czyli Faramira w jednej kolejce nie możemy użyć do wyprawy oraz użyć jego akcji która go wyczerpuje dobrze mówię? Bo każda z akcji go wyczerpie więc nie ma jak użyć drugiej. (pomijam fakt użycia karty postawienia postaci w tryb aktywny).sqb1978 pisze: a) nie tylko wszystkie wysłane na wyprawę, ale generalnie wszystkie, łącznie z Faramirem. Jeśli wyczerpujesz go przed przydzielaniem postaci do Wyprawy to oczywiście nie możesz go przydzielić do Wyprawy jeśli jest już wyczerpany.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Faramir jest fajny bo możesz go użyć jako zabezpieczenie podczas wyprawy.raiden25 pisze:To trochę tutaj nie rozumiem. Według schematu w instrukcji Akcje mogę zrobić w fazie planowania po zagraniu kart sprzymierzeńców i dodatków, oraz w fazie wypatrywania ale już po odkryciu karty Spotkań. Czyli Faramira w jednej kolejce nie możemy użyć do wyprawy oraz użyć jego akcji która go wyczerpuje dobrze mówię? Bo każda z akcji go wyczerpie więc nie ma jak użyć drugiej. (pomijam fakt użycia karty postawienia postaci w tryb aktywny).
1. Np. przydzielasz do Wyprawy 2 postaci o sile woli 1+3.
2. Odkrywasz z Talii przeciwności kartę Obszaru, który posiada siłę Zagrożenia o wartości 6.
3. Jeszcze zanim rozpatrzysz wyprawę możesz wykonać akcję z Faramira, tzn. wyczerpać go dzięki czemu wszystkie postaci zyskują +1 SW. W rezultacie Twoja łączna Siła Woli na Wyprawie zwiększa się: 2+4. Czyli wychodzisz na 0. Nie ma postępu Wyprawy ale też nie zwiększy się zagrożenie.
Jeśli napisano, że każda postać otrzymuje +1 SW, to również i Faramir, chociaż akurat jego woli już nie wykorzystasz bo będzie on wyczerpany do wykonania akcji. Jednak są karty, aby postać przygotować spowrotem, chociaż nie pamiętam czy w Podstawce.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
W podstawce z kart przygotowujących są 'Zawsze Czujny' i 'Ponura Determinacja'. Korzystając z którejkolwiek z tych kart można Faramira przydzielić do wyprawy, przygotować, a następnie użyć jego akcji.Jednak są karty, aby postać przygotować spowrotem, chociaż nie pamiętam czy w Podstawce.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
W takiej sytuacji jak przygotowuje Faramira, to jego punkty dalej liczą się do wyparwy i wtedy będzie miał 2+1 (z bonusu jeśli użyje jego akcji ?AndO3131 pisze:W podstawce z kart przygotowujących są 'Zawsze Czujny' i 'Ponura Determinacja'. Korzystając z którejkolwiek z tych kart można Faramira przydzielić do wyprawy, przygotować, a następnie użyć jego akcji.Jednak są karty, aby postać przygotować spowrotem, chociaż nie pamiętam czy w Podstawce.
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Właśnie nie jestem pewien czy w tej kolejności to zadziała. Czy po przydzieleniu do Wyprawy, a następnie przygotowaniu go, jest on nadal przydzielony do Wyprawy?
Na pewno zadziała to odwrotnie:
1. Wyczerpanie Faramira: wszyscy +1 do siły woli
2. Przygotowanie Faramira
3. Przydzielenie Postaci do Wyprawy łącznie z Faramirem
Na pewno zadziała to odwrotnie:
1. Wyczerpanie Faramira: wszyscy +1 do siły woli
2. Przygotowanie Faramira
3. Przydzielenie Postaci do Wyprawy łącznie z Faramirem
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Zadziała.
Po tym jak postać jest przydzielona do wyprawy, można ją dowolnie przygotowywać i używać do innych kart/zdolności, a nadal pozostaje przydzielona do wyprawy.
Po tym jak postać jest przydzielona do wyprawy, można ją dowolnie przygotowywać i używać do innych kart/zdolności, a nadal pozostaje przydzielona do wyprawy.
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
A to nie jest kwestia już wewnętrznych ustaleń? Tego w instrukcji nie było - chyba że poszło gdzieś jakieś oficjalne info na ten temat.Grishnak pisze:Zadziała.
Po tym jak postać jest przydzielona do wyprawy, można ją dowolnie przygotowywać i używać do innych kart/zdolności, a nadal pozostaje przydzielona do wyprawy.
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
A gdzie było w instrukcji, że po przydzieleniu i przygotowaniu postaci, nie jest ona już uważana za przydzieloną do wyprawy?;)
No chyba, żeby karta mówiła "przygotuj postać i usuń z aktywnej wyprawy" albo "usuń postać z aktywnej wyprawy, aby ją przygotować".
No chyba, żeby karta mówiła "przygotuj postać i usuń z aktywnej wyprawy" albo "usuń postać z aktywnej wyprawy, aby ją przygotować".
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Racja w instrukcji jest: "Postacie przydzielone do wyprawy uważa się za przydzielone do tej wyprawy do końca fazy Wyprawy, chyba że wcześniej usunie je jakiś efekt karty.".
Czyli Postać jest Przydzielona do Wyprawy dopóki jakiś efekt wprost nie będzie miał treści "usuń Postać z Wyprawy".
Na przyszłość takie pytania zadawaj w dziale z zasadami tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=19340
Czyli Postać jest Przydzielona do Wyprawy dopóki jakiś efekt wprost nie będzie miał treści "usuń Postać z Wyprawy".
Na przyszłość takie pytania zadawaj w dziale z zasadami tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=19340
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2015, 18:08 przez sqb1978, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- raiden25
- Posty: 1409
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
Upss faktycznie użyłem wyszukiwarki i nie spojrzałem na dział Już uciekamsqb1978 pisze: Na przyszłość takie pytania zadawaj w dziale z zasadami tutaj: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 42&t=19340
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
to jeszcze na chwilę dołączę:
z Faramirem możesz jeszcze lepiej zrobić:
- wyczerpać go, żeby dodać 1 SW każdej postaci
- przygotować go
- zamiast posyłać F. do wyprawy, użyj jego zdolności ponownie, dodając w sumie 2 SW każdej postaci
z Faramirem możesz jeszcze lepiej zrobić:
- wyczerpać go, żeby dodać 1 SW każdej postaci
- przygotować go
- zamiast posyłać F. do wyprawy, użyj jego zdolności ponownie, dodając w sumie 2 SW każdej postaci
All work and no play makes Jack a dull boy!
- sqb1978
- Posty: 2623
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 142 times
Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana
A jak tam Obrońcy Gondoru na Pyrkonie? Kto podzieli się wrażeniami?
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum