Robinson Crusoe: AotCI - zasady
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Jeśli karta nakazuje dołożyć znacznik "-1 człowiek", zwiększający ilość potrzebnych pionków do wykonania akcji, dokładamy tylko jeśli takiego znacznika nie ma, czy może ich być więcej niż jeden przy jednym typie akcji, np eksploracji?
2. Jeśli karta nakazuje dołożyć znacznik "chmura deszczowa" na pole pogody, a leży tam już taki znacznik (w wyniku innej karty, etc.) to trzeba dołożyć drugi (substytut, w grze występuje tylko jeden taki znacznik), czy zostaje ten jeden, wcześniej dołożony?
3. Jeśli gracz idzie pracować nad rozbudową dachu, czy może zwiększyć jego poziom o więcej niż jeden, zużywając odpowiednio więcej surowców, czy jeden poziom wymaga jednej pełnej akcji? Jeśli tak, to czy dwóch graczy, może iść robić dach niezależnie od siebie, by szybciej go wybudować?
2. Jeśli karta nakazuje dołożyć znacznik "chmura deszczowa" na pole pogody, a leży tam już taki znacznik (w wyniku innej karty, etc.) to trzeba dołożyć drugi (substytut, w grze występuje tylko jeden taki znacznik), czy zostaje ten jeden, wcześniej dołożony?
3. Jeśli gracz idzie pracować nad rozbudową dachu, czy może zwiększyć jego poziom o więcej niż jeden, zużywając odpowiednio więcej surowców, czy jeden poziom wymaga jednej pełnej akcji? Jeśli tak, to czy dwóch graczy, może iść robić dach niezależnie od siebie, by szybciej go wybudować?
Moja kolekcja gier planszowych.
- Lothrain
- Posty: 3415
- Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 300 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Tak. Nie dokładamy jak już leży taki sam znacznik.KWs pisze:1. Jeśli karta nakazuje dołożyć znacznik "-1 człowiek", zwiększający ilość potrzebnych pionków do wykonania akcji, dokładamy tylko jeśli takiego znacznika nie ma, czy może ich być więcej niż jeden przy jednym typie akcji, np eksploracji?
2. Jeśli karta nakazuje dołożyć znacznik "chmura deszczowa" na pole pogody, a leży tam już taki znacznik (w wyniku innej karty, etc.) to trzeba dołożyć drugi (substytut, w grze występuje tylko jeden taki znacznik), czy zostaje ten jeden, wcześniej dołożony?
3. Jeśli gracz idzie pracować nad rozbudową dachu, czy może zwiększyć jego poziom o więcej niż jeden, zużywając odpowiednio więcej surowców, czy jeden poziom wymaga jednej pełnej akcji? Jeśli tak, to czy dwóch graczy, może iść robić dach niezależnie od siebie, by szybciej go wybudować?
2. Jak wyżej, nie dokładamy.
3. Jeden pionek tylko o jeden poziom, czyli jeden poziom wymaga poświęcenia akcji. Grając we dwójkę wszystkie cztery pionki mogą przy udanych rzutach i przy posiadaniu odpowiedniej ilości materiałów podnieść dach o 4 poziomy.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Witam, gram teraz scenariusz nr 2 " Przeklęta wyspa" i związku z tym mam kilka pytań:) :
1. Czy można budować krzyż na kafelku z mgła?
2. Czy mgłe można usynąć faktycznie tylko przez świety dzwon i żeton ozdobny dzwon? CZy np moge zrobić akcje eksploracji na kafelku z mgła by go ponownie odkryć? : )
3. Czy jeśli wybudowałem krzyż a przyszła mgła i klade ja na kafelku z krzyżem to czy ten krzyż trace na zawsze i musze jeszcze raz go wybudowac czy poprostu jak usune tą mgłe to ten krzyż dalej w spokoju będzie na mnie czekać ?: )
Z góry dziekuje za odpowiedzi .
1. Czy można budować krzyż na kafelku z mgła?
2. Czy mgłe można usynąć faktycznie tylko przez świety dzwon i żeton ozdobny dzwon? CZy np moge zrobić akcje eksploracji na kafelku z mgła by go ponownie odkryć? : )
3. Czy jeśli wybudowałem krzyż a przyszła mgła i klade ja na kafelku z krzyżem to czy ten krzyż trace na zawsze i musze jeszcze raz go wybudowac czy poprostu jak usune tą mgłe to ten krzyż dalej w spokoju będzie na mnie czekać ?: )
Z góry dziekuje za odpowiedzi .
- Neoptolemos
- Posty: 1980
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 877 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1. Możesz budować, tylko musisz użyć piona więcej.
2. Tylko dzwon. Pamiętaj jednak, że mgłę możesz kłaść na nieodkrytych obszarach, nie tylko na odkrytych kafelkach (ja tak grałem i ten scenariusz był prawie nie do przejścia)
3. Krzyż zostaje.
2. Tylko dzwon. Pamiętaj jednak, że mgłę możesz kłaść na nieodkrytych obszarach, nie tylko na odkrytych kafelkach (ja tak grałem i ten scenariusz był prawie nie do przejścia)
3. Krzyż zostaje.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Wybaczcie jeśli powtarzam pytanie, ale 60 stron tematu to jednak masa tekstu
Pierwsze pytanie odnośnie dodatku King Kong. Jak korzystać ze zdolności ekipy filmowej? Czy kładąc na nim swojego pionka jako akcja np eksploracji? Czy te zdolności czy posiadane przez nich przedmioty są używane w momencie ich śmierci? Czy w dowolnym momencie gry, nie jako akcja?
A drugie pytanie mam odnośnie budowy: można przydzielić np dwóch ludzi do budowy dachu i rozpatrzyć to jako dwie oddzielne akcje z rzutami kośćmi? Czy tylko jako jedna akcja ale za to ze 100% szansą powodzenia?
Pierwsze pytanie odnośnie dodatku King Kong. Jak korzystać ze zdolności ekipy filmowej? Czy kładąc na nim swojego pionka jako akcja np eksploracji? Czy te zdolności czy posiadane przez nich przedmioty są używane w momencie ich śmierci? Czy w dowolnym momencie gry, nie jako akcja?
A drugie pytanie mam odnośnie budowy: można przydzielić np dwóch ludzi do budowy dachu i rozpatrzyć to jako dwie oddzielne akcje z rzutami kośćmi? Czy tylko jako jedna akcja ale za to ze 100% szansą powodzenia?
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 14 cze 2014, 23:36
Re: Robinson Crusoe: AotCI
1.) Z tego co się orientuję przedmioty które posiadali członkowie ekipy dostajecie w spadku po nich gdy giną. Za łatwo bu było gdybyście je mieli dostęppne od początku gry. Generalnie to prosty scenariusz jak żołnierz wie co ma robić;)Jagdtiger pisze:Wybaczcie jeśli powtarzam pytanie, ale 60 stron tematu to jednak masa tekstu
Pierwsze pytanie odnośnie dodatku King Kong. Jak korzystać ze zdolności ekipy filmowej? Czy kładąc na nim swojego pionka jako akcja np eksploracji? Czy te zdolności czy posiadane przez nich przedmioty są używane w momencie ich śmierci? Czy w dowolnym momencie gry, nie jako akcja?
A drugie pytanie mam odnośnie budowy: można przydzielić np dwóch ludzi do budowy dachu i rozpatrzyć to jako dwie oddzielne akcje z rzutami kośćmi? Czy tylko jako jedna akcja ale za to ze 100% szansą powodzenia?
2.) Można i tak i tak. Akcje budowy dachu/palisady/broni oraz co niektórych przedmiotów ze scenariusza można wykonywać dowolną ilość razy. Można przypisać 4 piony aby wykonać 2 akcje po 100% albo 4 akcje z rzutami kośćmi itd.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Piętaszek rozumiem, że nie jest traktowany jako gracz i jeżeli przykładowo w wyniku rzutu kośćmi pogody, na kości dzikich zwierząt wypadnie konieczność zmniejszenia palisady, a aktualny jej poziom wynosi 0, to tylko gracze dostają 1 ranę, piętaszkowi nic się nie dzieje? Tak samo jeśli wyniknie wydarzenie, w wyniku którego wszyscy gracze otrzymują 1 ranę to piętaszka to nie obowiązuje? Dobrze dedukuję?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jesteśmy właśnie po pierwszej rozgrywce w Robinsona i nasunęło się nam parę pytań podczas rozgrywki, może ktoś doświadczony mógłby się wypowiedzieć?
1.Jeśli karta wydarzeń mówi nam że mamy oznaczyć kafelek z symbolem np. drogi jako nie aktywny a jedyny taki kafelek jest z naszym obozem to musimy przenieść nasz obóz i stracić dach i palisadę o połowę?
2.Co jeśli mamy taką sytuację jak w pytaniu pierwszym a dodatkowo z przedmiotu postaci mamy +1 do surowca z naszego kafelka? Przekładamy go sobie gdzie indziej czy tracimy i musimy nasz przedmiot stworzyć raz jeszcze żeby uzyskać bonus?
3.Czy możemy w jednej rundzie zbudować 2 razy stos ze scenariusza 1? Albo dwa poziomy dachu? Jeśli tak to każdy poziom to osobna akcja?
4.Jeśli na kafelku mamy znacznik -1 postaci czyli musimy użyć minimalnie 2 postaci to czy ten znacznik zostaje już do końca rozgrywki czy tylko podczas jednej akcji?
5.Czy jeśli na stosie kart np. eksploracji mamy znacznik przerzutu kości udanej akcji to czy zostaje on do końca gry czy tylko podczas jednej akcji?
6.Czy znacznik obniżenia morali na karcie postaci traktuje się jako pole życia czy od razu przeskakujemy na następne serduszko?
7.Co w przypadku leczenia? Czy morale należy podnieś przechodząc przez znacznik? Jeśli nie to czy tracąc życie i przechodząc przez ten sam znacznik po raz drugi znowu obniżamy morale?
8.Czy karta przedmiotu np nóż +1 do broni oznacza że przesuwamy poziom broni o 1 czy sami go doliczamy przy każdej walce?
9.Czy karty pomysłów na przedmioty dokładamy jeśli stworzyliśmy jakiś przedmiot czy zostaje puste pole?
Jak na razie to chyba wszystko co przyszło mi do głowy:) Ale jutro rozegramy 2 scenariusz i zobaczymy czy nie pojawią się kolejne pytania. Gra według mnie świetna. Pomimo rozgrywki z instrukcją masa klimatu i przygody!
1.Jeśli karta wydarzeń mówi nam że mamy oznaczyć kafelek z symbolem np. drogi jako nie aktywny a jedyny taki kafelek jest z naszym obozem to musimy przenieść nasz obóz i stracić dach i palisadę o połowę?
2.Co jeśli mamy taką sytuację jak w pytaniu pierwszym a dodatkowo z przedmiotu postaci mamy +1 do surowca z naszego kafelka? Przekładamy go sobie gdzie indziej czy tracimy i musimy nasz przedmiot stworzyć raz jeszcze żeby uzyskać bonus?
3.Czy możemy w jednej rundzie zbudować 2 razy stos ze scenariusza 1? Albo dwa poziomy dachu? Jeśli tak to każdy poziom to osobna akcja?
4.Jeśli na kafelku mamy znacznik -1 postaci czyli musimy użyć minimalnie 2 postaci to czy ten znacznik zostaje już do końca rozgrywki czy tylko podczas jednej akcji?
5.Czy jeśli na stosie kart np. eksploracji mamy znacznik przerzutu kości udanej akcji to czy zostaje on do końca gry czy tylko podczas jednej akcji?
6.Czy znacznik obniżenia morali na karcie postaci traktuje się jako pole życia czy od razu przeskakujemy na następne serduszko?
7.Co w przypadku leczenia? Czy morale należy podnieś przechodząc przez znacznik? Jeśli nie to czy tracąc życie i przechodząc przez ten sam znacznik po raz drugi znowu obniżamy morale?
8.Czy karta przedmiotu np nóż +1 do broni oznacza że przesuwamy poziom broni o 1 czy sami go doliczamy przy każdej walce?
9.Czy karty pomysłów na przedmioty dokładamy jeśli stworzyliśmy jakiś przedmiot czy zostaje puste pole?
Jak na razie to chyba wszystko co przyszło mi do głowy:) Ale jutro rozegramy 2 scenariusz i zobaczymy czy nie pojawią się kolejne pytania. Gra według mnie świetna. Pomimo rozgrywki z instrukcją masa klimatu i przygody!
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 15:10
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 3 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Najlepiej jakbyś dał nazwę karty, ale jeśli rozumiem to tak, że wydarzenie kazało ci zakryć teren z rzeką (nie drogą;)) i traktować go jako niedostępny to nie musisz przenosić obozu.1.Jeśli karta wydarzeń mówi nam że mamy oznaczyć kafelek z symbolem np. drogi jako nie aktywny a jedyny taki kafelek jest z naszym obozem to musimy przenieść nasz obóz i stracić dach i palisadę o połowę?
2.Co jeśli mamy taką sytuację jak w pytaniu pierwszym a dodatkowo z przedmiotu postaci mamy +1 do surowca z naszego kafelka? Przekładamy go sobie gdzie indziej czy tracimy i musimy nasz przedmiot stworzyć raz jeszcze żeby uzyskać bonus?
Dach można budować wielokrotnie w jednej rundzie - pod warunkiem, ze masz schronienie. Każda budowa to osobna akcja. Ale stos to zwykły przedmiot ze scenariusza - nie można go wybudować dwa razy. Chyba że go stracisz, ale wtedy powinieneś też sobie odjąć 3 drewna ze stosu.3.Czy możemy w jednej rundzie zbudować 2 razy stos ze scenariusza 1? Albo dwa poziomy dachu? Jeśli tak to każdy poziom to osobna akcja?
Zostaje. Strona 15. w instrukcji do gry roku.4.Jeśli na kafelku mamy znacznik -1 postaci czyli musimy użyć minimalnie 2 postaci to czy ten znacznik zostaje już do końca rozgrywki czy tylko podczas jednej akcji?
Odrzucasz go pierwszym sukcesie, który musiałeś przerzucić (instrukcja jak wyżej).5.Czy jeśli na stosie kart np. eksploracji mamy znacznik przerzutu kości udanej akcji to czy zostaje on do końca gry czy tylko podczas jednej akcji?
Na serduszko. Znacznik tylko cię informuje, że zacząłeś marudzić.6.Czy znacznik obniżenia morali na karcie postaci traktuje się jako pole życia czy od razu przeskakujemy na następne serduszko?
Nie podnosisz. I tak - stracisz drugi raz (a nawet możesz trzeci, czwarty, itd...)7.Co w przypadku leczenia? Czy morale należy podnieś przechodząc przez znacznik? Jeśli nie to czy tracąc życie i przechodząc przez ten sam znacznik po raz drugi znowu obniżamy morale?
Zwiększasz poziom broni. Jeśli stracisz noż to zmniejszasz poziom bron o 1, jeśli to możliwe.8.Czy karta przedmiotu np nóż +1 do broni oznacza że przesuwamy poziom broni o 1 czy sami go doliczamy przy każdej walce?
Nie ciągniesz nowych kart (ciesla ma umiejętność, która na to pozwala). A poza tym - przecież karty pomysłów odwracasz na stronę przedmiotu. Nie zostaje puste pole.9.Czy karty pomysłów na przedmioty dokładamy jeśli stworzyliśmy jakiś przedmiot czy zostaje puste pole?
Generalnie na większość tych pytań odpowiedź jest w instrukcji (na pewno do gry roku). I jeśli rozwaliliście 1. scenariusz za 1. razem to na 95% cos robiliście źle;)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dzięki za odpowiedź! Co do pytania pierwszego to faktycznie karta mówiła o kafelku z symbolem rzeki a na niej mieliśmy obóz. Czyli w takim wypadku obóz zostaje na tej karcie? A w fazie produkcji możemy pobrać z niego surowce w takim razie? Naszło mnie jeszcze pytanie jak jest ze znacznikiem skrótu, mianowicie mamy go na jakimś kafelku i załóżmy że źródło surowca na nim wyschło. Taki skrót jest już że tak powiem stracony, czy możemy go przełożyć lub zbudować jeszcze raz? Faktycznie udało nam się za pierwszym razem ale jedyne co robiliśmy źle w takim wypadku to uznanie strzałek morali za życie:) jutro drugie podejście
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Jeśli było, że kafelek z rzeką zostaje odwrócony - tracicie obóz - przegrywacie. Bardzo rzadka, wredna sytuacja.
Jeśli było "zakryj rzekę bo coś tam" to kafelek działa normalnie, nie można jednak używać symbolu rzeki przy budowie przedmiotów.
Jeśli chodzi o stos, to nie można zapełniać więcej niż jednej kolumny na turę (dzień). Drewno należy przeznaczyć na stos PRZED fazą Akcji.
Tak jak poprzednik ostrzegam, że jeśli pierwsza gra jest zwycięska, to coś jest źle, 90%
Jeśli było "zakryj rzekę bo coś tam" to kafelek działa normalnie, nie można jednak używać symbolu rzeki przy budowie przedmiotów.
Jeśli chodzi o stos, to nie można zapełniać więcej niż jednej kolumny na turę (dzień). Drewno należy przeznaczyć na stos PRZED fazą Akcji.
Tak jak poprzednik ostrzegam, że jeśli pierwsza gra jest zwycięska, to coś jest źle, 90%
- Lesny
- Posty: 34
- Rejestracja: 15 maja 2015, 15:36
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 1 time
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Hej! Mam pytanie: zagrałem w scenariusz 6 (Rodzina Robinsonów). Przy eksplorowaniu terenów miałem zasłonięty teren wzgórz i rzeki ("pasywka" scenariusza Nieużytek - na kaflach były ikony totemów, przez co znaki terenów są zakryte aż do zrobienia rekultywacji). ALE z talii wydarzeń trafiły się w trakcie gry dwa wydarzenia: Wyboiste przejście i Susza (JEŚLI TO MOŻLIWE zakryj wzgórze/rzekę i traktuj teren jako nieodkryty. W akcji zagrożenia możesz użyć jednego człowieka/jednego człowieka z łopatą, by odkryć wzgórze/rzekę i otrzymać żeton determinacji). W momencie wchodzenia karty nic się nie działo (tereny i tak były zakryte, fraza JEŚLI TO MOŻLIWE oznacza brak otrzymania ran), w grze wykorzystaliśmy karty i odkryliśmy teren. Tu pojawia się moje pytanie: czy przekłamaliśmy i trzeba użyć wyłącznie rekultywacji i dwóch ludzi by oczyścić teren, czy wszystko było fair, i szczęśliwe ułożenie kart pozwalało zaoszczędzić człowieka?
Pozdrawiam.
edit: żeby nie tworzyć nowego posta, Warran i Peter128, dzięki za odpowiedzi!
Pozdrawiam.
edit: żeby nie tworzyć nowego posta, Warran i Peter128, dzięki za odpowiedzi!
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, 09:54 przez Lesny, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Dobra, nie wydaje mi się aby w instrukcji lub FAQ dało się coś znaleźć (choć przejrzałem jedynie pobieżnie, więc może ktoś mnie poprawi).Lesny pisze:Hej! Mam pytanie: zagrałem w scenariusz 6 (Rodzina Robinsonów). Przy eksplorowaniu terenów miałem zasłonięty teren wzgórz i rzeki ("pasywka" scenariusza Nieużytek - na kaflach były ikony totemów, przez co znaki terenów są zakryte aż do zrobienia rekultywacji). ALE z talii wydarzeń trafiły się w trakcie gry dwa wydarzenia: Wyboiste przejście i Susza (JEŚLI TO MOŻLIWE zakryj wzgórze/rzekę i traktuj teren jako nieodkryty. W akcji zagrożenia możesz użyć jednego człowieka/jednego człowieka z łopatą, by odkryć wzgórze/rzekę i otrzymać żeton determinacji). W momencie wchodzenia karty nic się nie działo (tereny i tak były zakryte, fraza JEŚLI TO MOŻLIWE oznacza brak otrzymania ran), w grze wykorzystaliśmy karty i odkryliśmy teren. Tu pojawia się moje pytanie: czy przekłamaliśmy i trzeba użyć wyłącznie rekultywacji i dwóch ludzi by oczyścić teren, czy wszystko było fair, i szczęśliwe ułożenie kart pozwalało zaoszczędzić człowieka?
Pozdrawiam, z góry dzięki za odpowiedź.
Natomiast na logikę to przekombinowaliście - znaczników z Nieużytków nie powinno się dać zdjąć przy pomocy akcji z karty wydarzeń. Tak przynajmniej ja bym grał
Re: Robinson Crusoe: AotCI
To samo jak warran wyżej. Instrukcja ani FAQ ani nic w tym stylu nie odpowie na to pytanie. Natomiast na logikę - nie było możliwe umieszczenie znacznika wskutek działania karty ----> nie ma możliwości jego usunięcia wskutek działania na karcie.
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Według mnie wszystko zrobiłeś legalnie. Mechanika gry jest jaka jest i jeśli pozwala to trzeba z niej korzystać.
Czy w scenariuszu też jest napisane "zakryj" odnośnie tej rzeki i wzgórz?
Czy w scenariuszu też jest napisane "zakryj" odnośnie tej rzeki i wzgórz?
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 cze 2015, 14:06
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Mam pytanie jestem po pierwszej rozgrywce, a cały czas nie wiem kiedy właściwie spędza się noc poza obozem, co dzieje się w wyniku takiego zachowania. Czy mógłby ktoś przybliżyć mi ten wontek ?
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Nie możesz korzystać z dóbr w obozie (w tym z jedzenia), jedynie z tego, co masz przy sobie po fazie akcji. I na odwrót, rzeczy, które zdobyłeś nie są dołączane do puli ogólnej aż do przyszłej rundy.CzarnyPablos pisze:Mam pytanie jestem po pierwszej rozgrywce, a cały czas nie wiem kiedy właściwie spędza się noc poza obozem, co dzieje się w wyniku takiego zachowania. Czy mógłby ktoś przybliżyć mi ten wontek ?
ps. wątek nie "wontek"
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 19 cze 2015, 14:06
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Robinson Crusoe: AotCI
Zazwyczaj jest to wynika działania jakiejś karty.CzarnyPablos pisze:Ok dzięki, ale Kiedy spędza się noc poza obozem
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!