Konwój - pytania o zasady
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój
A co daje ten Pancernik, Pająk i Bydlak w NY skoro i tak giną od bomb? Przez 16 bitew, w ktorych Moloch nic nie robi i wszystko przegrywa, nie wyprztykałeś mu całej talii i ręki, żeby nie miał co zagrywać w ostatniej bitwie? Biegający wte i wewte komandosi, pani kapitan i 16 przegranych bitew nie wywaliło mu wszystkiego?
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sie 2013, 21:41
Re: Konwój
Pancernik wsadzony do NY przed Działem EMP ma odporność na Zdolności. Pająk potraktowany Bydlakiem takoż. Jeśli się dobrze ułożą karty, to Moloch może mieć w NY nawet 8 oddziałów, z których po dwóch "bombach" zostanie mu sześć. I w zasadzie ma wygraną w kieszeni.
Sęk w tym, że talia Molochowi (znaczy, bratu) skończyła się już w trzecim mieście, ale co z tego, skoro wcześniej zdążył zgarnąć Pająki, Bydlaka i Pancernik, a ja Działo EMP dostałem prawie na fajrant. No i on nie wyłożył z reki ani jednego oddziału do żadnej z bitew przed NY, więc kasowanie talii nie wiele pomogło.
Im dłużej się zastanawiam, to tym bardziej dochodzę do wniosku, że chyba wszystko sprowadza się do tego, czy Posterunek szybko wyrwie Działo EMP i wstawi do NY, czy nie.
Sęk w tym, że talia Molochowi (znaczy, bratu) skończyła się już w trzecim mieście, ale co z tego, skoro wcześniej zdążył zgarnąć Pająki, Bydlaka i Pancernik, a ja Działo EMP dostałem prawie na fajrant. No i on nie wyłożył z reki ani jednego oddziału do żadnej z bitew przed NY, więc kasowanie talii nie wiele pomogło.
Im dłużej się zastanawiam, to tym bardziej dochodzę do wniosku, że chyba wszystko sprowadza się do tego, czy Posterunek szybko wyrwie Działo EMP i wstawi do NY, czy nie.
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój
W trzecim mieście kończy mu się talia, a od trzeciego do piątego miasta wywalasz mu ciągle karty z ręki. A potem w samym NY wywalasz mu przed ostatnią bitwą MINIMUM 5 robotów z miasta bez użycia Twoich kart. Pozostałe 3 wywalisz mu spokojnie kartami.
Joliet Jake na BGG
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 sie 2013, 21:41
Re: Konwój
Ha! Wiedziałem, ze dobrze się spytać mądrzejszych od siebie. Przegapiłem to z odrzucaniem karty z ręki po wyczerpaniu talii "nieużywek"
Dzięki
Dzięki
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój
Tak, najpierw deck, potem ręka, potem roboty z AKTYWNEGO miasta, a jak nie to to już nic (bo Moloch może mieć jeszcze roboty w przyszłym mieście i one są w ten sposób już nietykalne). Ty niewierny, myślisz, że tak wielki i oczywisty bug by przeszedł Trzewikowi pod nosem?!
Joliet Jake na BGG
- Wothan
- Posty: 525
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 16 times
Re: Konwój
Nieco się mylisz. W instrukcji jest napisane (str.29, akapit na dole), że gdy w talii Molocha nie ma już kart to wtedy gracz Posterunku odrzuca wybranego przez siebie robota lub robotów z aktywnego miasta. Gdy nie ma robotów w mieście to odrzuca losową kart z ręki gracza Molocha.jolietjake pisze:Tak, najpierw deck, potem ręka, potem roboty z AKTYWNEGO miasta, a jak nie to to już nic (...)
Więc kolejność odrzucania jest taka: talia -> robot z aktywnego miasta ->ręka gracza Molocha.
Ja mam takie pytanie: czy żetony dodawane przez takie karty jak McPherson, Operator CKM, Rozpoznanie, Hybryda są na stałe przydzielane? Tzn. jak np. zginie McPherson to żeton, który przydzielił pozostaje na karcie?
- jolietjake
- Posty: 849
- Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
- Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
- Been thanked: 1 time
Re: Konwój
ad. 1 Oczywiscie, ze tak, przepraszam za przejezyczenie. W podanej sytuacji na szczescie nic to nie zmienia
ad. 2 Wszystkie zetony sa na stale i spadaja tylko, gdy bierzesz jednostke na reke. Nie usuwa sie ich, gdy ginie karta, z ktorej pochodza (nie ma w koncu systemu zaznaczania skad jest dany zeton).
ad. 2 Wszystkie zetony sa na stale i spadaja tylko, gdy bierzesz jednostke na reke. Nie usuwa sie ich, gdy ginie karta, z ktorej pochodza (nie ma w koncu systemu zaznaczania skad jest dany zeton).
Joliet Jake na BGG
Re: Konwój
Hej
Mam takie pytanie czy grając Posterunkiem i zagrywając kartę natychmiastową "ruch" lub "odwrót" to czy można przemieścić żołnierza ze zniszczonego miasta?
Mam takie pytanie czy grając Posterunkiem i zagrywając kartę natychmiastową "ruch" lub "odwrót" to czy można przemieścić żołnierza ze zniszczonego miasta?
Re: Konwój
ok, dzięki:-)
wątpliwości wynikały z opisu w instrukcji karty "ruch" - że można się ruszyć DO zniszczonego miasta a nie było nic o sytuacji odwrotnej...ale to już chyba doszukiwanie się na siłę bo do tej pory też graliśmy jak mówisz:-)
wątpliwości wynikały z opisu w instrukcji karty "ruch" - że można się ruszyć DO zniszczonego miasta a nie było nic o sytuacji odwrotnej...ale to już chyba doszukiwanie się na siłę bo do tej pory też graliśmy jak mówisz:-)
- Portal Games
- Posty: 1363
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 303 times
- Kontakt:
Re: Konwój
Mamy dla Was drugą edycję konwoju
Konwój to gra karciana, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex, 51. Stan, czy Nowa Era.
Konwój jest grą asymetryczną - jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Ich celem jest dotrzeć do Nowego Jorku i obrócić go w perzynę. Drugi gracz dowodzi oddziałami partyzantów z Posterunku, a jego celem jest spowolnić czy wręcz zatrzymać marsz Molocha.
Konwój to gra przeznaczona dla dwóch osób w wieku 10+, której średni czas rozgrywki nie przekracza 30minut. Konwój druga edycja zawiera w sobie 35 kart talii Molocha oraz 35 kart talii Posterunku, pięć plansz miast oraz żetony. W stosunku do poprzedniej edycji gry poprawiony został projekt kart oraz instrukcja. Z kart usunięto mało intuicyjne ikony i zastąpiono je jasnym i klarownym tekstem opisującym działanie karty. Usprawniona została także rozgrywka poprzez usunięcie specjalnych zdolności poszczególnych miast.
Premiera polskiej wersji językowej planowana jest na październik 2015. Sugerowana cena detaliczna to 65zł.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 08:14 przez Portal Games, łącznie zmieniany 1 raz.
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Konwój
Czy działo EMP wyłącza zdolność specjalną Juggernauta (brak ruchu)?
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Konwój
Czy przesuwając żołnierza posterunku z aktywacją "wejście do miasta" kartami Molocha - odepchnięcie lub modułem kasparov - uaktywniają cię cechy kart posterunku ??
Na " Watch it Played" https://www.youtube.com/watch?v=QgELuaArLuU znalazłem interpretację że te cechy się nie uruchamiają.
Czy gdy przesunę żołnierza/robota przeciwnika do nieobsadzonego przyszłego miasta to dostaje on +1 siły??
Na " Watch it Played" https://www.youtube.com/watch?v=QgELuaArLuU znalazłem interpretację że te cechy się nie uruchamiają.
Czy gdy przesunę żołnierza/robota przeciwnika do nieobsadzonego przyszłego miasta to dostaje on +1 siły??
Re: Konwój
Zawsze uaktywniasz zdolność "na wejściu do miasta", chyba, że przesuwasz coś do nieaktywnego miasta.
+1 dostajesz za każdym razem, kiedy pojawi się jednostka, a po drugiej stronie nie ma przeciwnika.
+1 dostajesz za każdym razem, kiedy pojawi się jednostka, a po drugiej stronie nie ma przeciwnika.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Konwój
Też tak myślałem. Ale w komentarzu do filmiku na "Watch it played" autor powołuje się na uzgodnienia tej kwestii z producentem gry.
Re: Konwój
W takim razie producent musi się zastanowić, czy istotna jest instrukcja, czy może karty i tekst na nich zapisany jest ponad instrukcją, czy jednak to co powie jest najważniejsze i najistotniejsze
z Portalem tak to jest i z ich instrukcjami ehh
z Portalem tak to jest i z ich instrukcjami ehh
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 cze 2016, 22:29
Re: Konwój
W sumie to chyba nie ma znaczenia ponieważ jeszcze mi się nie zdarzyło abym przesuwał żołnierza w inne miejsce niż zniszczone miasto ( gdzie cechy nie działają) lub tam gdzie nie ma wolnych stanowisk bojowych (wtedy ginie).
Re: Konwój
Kilka pytań po pierwszej rozgrywce:
Czy zasieciowany żołnierz może wrócić na rękę jeśli tak czy moge go od razu zagrać ponownie i w ten sposób pozbywam się sieci?
Czy moge przesunąć zasieciowana jednostkę do innego miasta jeśli tak czy pozbywa się ona sieci? gdzieś przeczytałem że znaczniki zawsze zostają na jednostkach (prócz sieci która spada po bitwie).
Czy moge przesuną 2-krotnie żołnierza... np: wystawiam go w "pustym mieście" dostaje +1, przesuwam go do innego miasta też pustego dostaje dodatkowo +1 i mam +2
Czy zasieciowany żołnierz może wrócić na rękę jeśli tak czy moge go od razu zagrać ponownie i w ten sposób pozbywam się sieci?
Czy moge przesunąć zasieciowana jednostkę do innego miasta jeśli tak czy pozbywa się ona sieci? gdzieś przeczytałem że znaczniki zawsze zostają na jednostkach (prócz sieci która spada po bitwie).
Czy moge przesuną 2-krotnie żołnierza... np: wystawiam go w "pustym mieście" dostaje +1, przesuwam go do innego miasta też pustego dostaje dodatkowo +1 i mam +2
Re: Konwój
Pytanko mam. Posterunek przejmuje moduł a ja następnie gram przejęcie modułu na rękę. Mogę go z powrotem przejąć ? Czy przejęcie posterunku działa jak skooper z NH że jednostka nadal jest jednostką molocha więc mogę ją przejąć czy raczej jak agitator Vegas i moduł jest własnością posterunku ?
Re: Konwój
No to tutaj sam sobie odpowiedziałeś sieć spada po bitwie i wcześniej nic nie weźmiesz na rękę.bendoza pisze: ↑10 sie 2018, 12:38 Kilka pytań po pierwszej rozgrywce:
Czy zasieciowany żołnierz może wrócić na rękę jeśli tak czy moge go od razu zagrać ponownie i w ten sposób pozbywam się sieci?
Czy moge przesunąć zasieciowana jednostkę do innego miasta jeśli tak czy pozbywa się ona sieci? gdzieś przeczytałem że znaczniki zawsze zostają na jednostkach (prócz sieci która spada po bitwie).
Pewnie że możesz ale tacy żołnierze co mają za dużo plusów długo nie żyją....bendoza pisze: Czy moge przesuną 2-krotnie żołnierza... np: wystawiam go w "pustym mieście" dostaje +1, przesuwam go do innego miasta też pustego dostaje dodatkowo +1 i mam +2
Re: Konwój
Może głupie pytanie, ale czy jeżeli karta robota/żołnierza ma zdolność w stylu "zrób coś z wybranym robotem/żołnierzem", to dotyczy to wybranych robotów/żołnierzy tylko z tego miasta, w którym ów robot jest?
Czyli np. jeśli zagrywam Bydlaka ze zdolnością "połóż na wybranym robocie żeton tarczy", to mogę ten żeton położyć tylko na robocie, który znajduje się w tym samym mieście co Bydlak, tak?
Albo jak aktywuję moduł Kasparov ("przesuń wybranego żołnierza do wybranego miasta"), to mogę przesunąć żołnierza z tego miasta, w którym jest robot z podpiętym modułem Kasparov, tak?
Z drugiej strony Sabotażysta zmniejsza o 1 siłę każdego robota, ale w mieście, w którym się znajduję (a nie każdego w ogóle)?
Czyli np. jeśli zagrywam Bydlaka ze zdolnością "połóż na wybranym robocie żeton tarczy", to mogę ten żeton położyć tylko na robocie, który znajduje się w tym samym mieście co Bydlak, tak?
Albo jak aktywuję moduł Kasparov ("przesuń wybranego żołnierza do wybranego miasta"), to mogę przesunąć żołnierza z tego miasta, w którym jest robot z podpiętym modułem Kasparov, tak?
Z drugiej strony Sabotażysta zmniejsza o 1 siłę każdego robota, ale w mieście, w którym się znajduję (a nie każdego w ogóle)?